Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2008, 22:57   #1
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard Terzake

Ik keek eerder vanavond naar Terzake. Dat was een zeer interessante reportage. Heeft iemand van jullie het ook gezien? Ik zie hier geen reacties. Ik dacht dat het Vlaams belang soms wat overdrijft, maar nee, diene multicul is helemaal niet minder erg dan dat Vlaams belang zegt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 23:09   #2
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Ik heb het niet gezien, nee. Wat werd er gezegd?
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 23:53   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik heb het niet gezien, nee. Wat werd er gezegd?
Een reportage over het recht spreken in Groot-Brittanië op basis van de Sharia. Spijtig genoeg een feit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 02:08   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een reportage over het recht spreken in Groot-Brittanië op basis van de Sharia. Spijtig genoeg een feit.


Ik heb daar maar één woord voor...halicunant.

Enkele uitspraken van die meest gezaghebbende sjeik:

''Als we de sharia invoeren wordt Engeland een vredelievende staat''.

'' Als we de sharia kunnen laten opnemen in de Engelse wetten kunnen we van dieven de handen afhakken en zal niemand nog stelen''

'' Als we overspeligen kunnen stenigen verdwijnen de verkrachters en zal Engeland zien dat iedereen daar beter van wordt''.

'' We moeten blijven strijden om van Engeland een islamitische staat te maken''

'' Er zal jhihad komen tegen ongelovigen als we dit kunnen verwezelijken''



Het Vlaams Belang met zijn strijd tegen de islamisering heeft geen 100% maar 200% gelijk!!!!!!!
Wanneer gaan de ogen van de poco's eens eindelijk open gaan zodat ze dit sluipend en levensgevaarlijk gif zien?

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 augustus 2008 om 02:11.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 08:43   #5
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een reportage over het recht spreken in Groot-Brittanië op basis van de Sharia. Spijtig genoeg een feit.
Het is niet officieel erkend, dus heeft het voor de wet geen enkele waarde.
En die erkenning zal er ook nooit komen.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 08:51   #6
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik keek eerder vanavond naar Terzake. Dat was een zeer interessante reportage. Heeft iemand van jullie het ook gezien? Ik zie hier geen reacties. Ik dacht dat het Vlaams belang soms wat overdrijft, maar nee, diene multicul is helemaal niet minder erg dan dat Vlaams belang zegt.
Is het mogelijk om je titel wat duidelijker te maken.
'Terzake' is verwarrend en niets zeggend.

mbt het onderwerp.
De sharia-wetgeving zoals die sjeik het voor zich ziet kan en mag er nooit komen. Wat hij voorstelt is onacceptabel.
Door dit onacceptabel te vinden wordt ook duidelijk gemaakt dat een multiculturele samenleving zoiets nooit zou accepteren.
De mening van enkele gefrustreerde en wereldvreemde extremisten is niet deze van de multicultureel overtuigde medemens. Ik hoop dat dit hiermee duidelijk is gemaakt.

Dit gezegd zijnde, zal het niets afdoen aan wat het VB juist inhoudt.
Lees het boek van Manu Claes 'Het Vlaams Blok in elk van ons' erop na.

Laatst gewijzigd door goodwill : 14 augustus 2008 om 08:51.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 09:05   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik keek eerder vanavond naar Terzake. Dat was een zeer interessante reportage. Heeft iemand van jullie het ook gezien? Ik zie hier geen reacties. Ik dacht dat het Vlaams belang soms wat overdrijft, maar nee, diene multicul is helemaal niet minder erg dan dat Vlaams belang zegt.
ik heb het gezien ja, en ik vond zelfs dat er nog een héél gematigd beeld werd gemaakt.

Nog teveel hoorde ik het politiek correcte geleuter doorheen de nochtans schrijnende en duidelijk getoonde beelden. Zo sprak de commentaarstem over "geseling bij overspel" maar gelukkig had de sheikh het over de realiteit: "STENIGING bij overspel".

Zo "scheidt" een moslim niet: hij VERSTOOT zijn vrouw. Taleq betekent "ik verstoot je".
Daar is dus een wereld van verschil tussen "laten we scheiden" en "vrouw, ik verstoot je", temeer omdat de vrouw helemaal niet kan zeggen: foert, ik verstoot je ook. Nee, zij moet toestemming vr�*gen om te scheiden en zoals in de reportage duidelijk getoond heeft ze dus geen been om op te staan als ventje niet wil.

Wat me intrigeert is de totale wetteloosheid die op die manier binnensijpelt in wat we hier ooit een "rechtsstaat" noemden. Dat mijnheer in Pakistan een tweede "vrouw" heeft is blijkbaar geen enkel probleem. Uiteraard kan mijnheer ook een tweede minnares hebben en heeft dan evenmin consequenties (alleen kan de westerse vrouw dan wèl scheiden, ook die paki madam kon scheiden volgens de Britse wet, maar dat komt precies niet aan de orde!).

Zo vraag ik me ook af hoe het loopt bij de erfenissen. Me dunkt staat dat hier allemaal netjes op papier en is het amper mogelijk te ontsnappen aan de successierechten, maar voor moslims lijkt dat weer niet te tellen, want dan zijn ze ineens marokkaan of turks en kunnen de zussen op hun kin kloppen?

Ik vind dat zulke dingen toch wel eens nader moeten bezien worden.
In Nederland blijken polygame huwen al netjes geregistreerd te worden!

Wat het Vlaams Belang hier bij te maken heeft is me een raadsel!


In elk geval toch een zeer verhelderende reportage, misschien nog te herbekijken op "uitzending gemist" ergens ? Via telenet digital zijn de Terzake uitzendingen gratis.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2008 om 09:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 09:57   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik keek eerder vanavond naar Terzake. Dat was een zeer interessante reportage. Heeft iemand van jullie het ook gezien? Ik zie hier geen reacties. Ik dacht dat het Vlaams belang soms wat overdrijft, maar nee, diene multicul is helemaal niet minder erg dan dat Vlaams belang zegt.
Op de rode VRT????
Je hebt je zeker en vast vergist.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 11:05   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op de rode VRT????
Je hebt je zeker en vast vergist.
canvas, en jij het was nog politiek correct ook. maar de realiteit kon je dus "tussen de lijntjes" lezen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 11:35   #10
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Is het mogelijk om je titel wat duidelijker te maken.
'Terzake' is verwarrend en niets zeggend.

mbt het onderwerp.
De sharia-wetgeving zoals die sjeik het voor zich ziet kan en mag er nooit komen. Wat hij voorstelt is onacceptabel.
Door dit onacceptabel te vinden wordt ook duidelijk gemaakt dat een multiculturele samenleving zoiets nooit zou accepteren.
De mening van enkele gefrustreerde en wereldvreemde extremisten is niet deze van de multicultureel overtuigde medemens. Ik hoop dat dit hiermee duidelijk is gemaakt.

Dit gezegd zijnde, zal het niets afdoen aan wat het VB juist inhoudt.
Lees het boek van Manu Claes 'Het Vlaams Blok in elk van ons' erop na.
Kijk de multiculturele medemens (verkort poco's) en hun gedachtengang, kunnen wat mij betreft de pot op. Ik heb al dat gezever niet nodig.
De waarheid daarentegen das een ander paar mouwen, ikzelf en heel veel anderen zijn het kotsbeu dat een bende idioten hier komt zeggen wat we moeten doen in ons land. Ik weet hoe het was voor die bende hier is binnengevallen, geloof me Brussel, Mechelen en Antwerpen waren aangename steden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 11:38   #11
Discus
Burger
 
Discus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Het is niet officieel erkend, dus heeft het voor de wet geen enkele waarde.
En die erkenning zal er ook nooit komen.

Indien het aandeel moslims in de bevolking maar groot genoeg is zal de druk om de sharia in te voeren of op zijn minst als een soort paralelle rechtgeving naast de "westerse" wetgeving te laten bestaan niet tegen te houden zijn!
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 11:44   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Indien het aandeel moslims in de bevolking maar groot genoeg is zal de druk om de sharia in te voeren of op zijn minst als een soort paralelle rechtgeving naast de "westerse" wetgeving te laten bestaan niet tegen te houden zijn!
daar zou ik niet zo zeker van zijn. Prioriteit blijft in deze landen (ok - tot hiertoe) de universele rechten van de mens. En daar kan de sharia nooit aan voldoen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 13:12   #13
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Indien het aandeel moslims in de bevolking maar groot genoeg is zal de druk om de sharia in te voeren of op zijn minst als een soort paralelle rechtgeving naast de "westerse" wetgeving te laten bestaan niet tegen te houden zijn!
Dit gaat m.i. een kluwen zonder einde worden....

Practisch is zoiets niet haalbaar, want de Sharia is waarschijnlijk in strijd met de grondwet van het VK.....

In Nigeria is dit het geval.... in sommige deelstaten is er rechtspraak volgens de Sharia.... in andere geld wetgeving gebaseerd op het Britse recht.
Het is dus theoretisch wel mogelijk!

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 14 augustus 2008 om 13:25. Reden: aanvulling
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:13   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Practisch is zoiets niet haalbaar, want de Sharia is waarschijnlijk in strijd met de grondwet van het VK.....
Laat dat "waarschijnlijk" maar vallen, de Sharia is in strijd met de grondwet van het VK. De Sharia is niet alleen strijdig met de grondwetten van alle Europese landen maar ook met het Verdrag van de Rechten van de Mens.

Laatst gewijzigd door Kim : 14 augustus 2008 om 14:14.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:16   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Het is niet officieel erkend, dus heeft het voor de wet geen enkele waarde.
En die erkenning zal er ook nooit komen.
Zijn de sharia-rechtbanken dan zelfbedruipend ?

Zoniet, en zowel ook eigenlijk, zouden ze moeten verboden worden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 augustus 2008 om 14:18.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:27   #16
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
canvas, en jij het was nog politiek correct ook. maar de realiteit kon je dus "tussen de lijntjes" lezen.
Ik zag de uitending niet, maar mensen die "tussen de lijntjes lezen" lezen wel meer dan eens zaken die er niet staan en die ze zélf naar believen invullen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2008 om 14:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:31   #17
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Het is niet officieel erkend, dus heeft het voor de wet geen enkele waarde.
En die erkenning zal er ook nooit komen.
Arbitrage dus?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:35   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zag de uitending niet, maar mensen die "tussen de lijntjes lezen" lezen wel meer dan eens zaken die er niet staan en die ze zélf naar believen invullen.
misschien beter eerst de uitzending bekijken filo. de rest is koffiedik kijken voor u
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:37   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zijn de sharia-rechtbanken dan zelfbedruipend ?

Zoniet, en zowel ook eigenlijk, zouden ze moeten verboden worden.
de sheikhs en de imams worden betaald door hun "parochie".... in het zwart. hoe ga je dat verbieden?

als ik bij mijn buurvrouw of buurman tegen een vergoeding een oplossing ga vragen voor mijn huwelijksperikelen.... zelfs als hun raad is dat ik dagelijks de grond moet kussen waar hij op loopt, hem alles moet geven wathij wenst, uit dankbaarheid de snot uit zijn neus moet zuigen (sorry, dit vind ik nu toevallig niet zelf uit, dit zijn de woorden van Mohammed), wie gaat me dan tegenhouding als ik dit "vrijwillig" doe omdat men me als kind doodsbang heeft gemaakt van het hellevuur dat me anders te wachten staat?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:44   #20
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

In Groot-Brittannië is islamitisch erfrecht inmiddels (gedeeltelijk)geaccepteerd...

In Duitsland verloor onlangs een vrouw een rechtszaak omdat de klappen die ze van haar man kreeg inherent zouden zijn aan haar zelfgekozen Marokkaanse levenswijze.

Volgens Lord Phillips, de hoogste rechter in Engeland en Wales, is er geen reden om de sharia, de islamitische wetgeving, niet op te nemen in Britse wetten.

Ik denk wel dat in de toekomst de Sharia (deels)'geïntegreerd' kan worden in onze wetgeving.... dus rechtspraak/arbitrage volgens de Sharia voor Moslims, niet in strijd zijnde met de grondwet!


Niet zo dat volledige processen volgens de Sharia wetgeving gevoerd kunnen worden.....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be