Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2017, 08:58   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is de schuld van de maatschappij
zal dat de lijn van verdediging zijn van deze directeur voor zijn verzuim?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 08:58   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat bijzonder hard en zeer verrassend moet overkomen, als je wereldbeeld al jaren bestaat uit het heerlijk simpele en geruststellende goede linksen vs slechte rechtsen ...
Inderdaad
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:01   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad
wat mij vooral verbaast is dat er nog niemand iets gezegd heeft over etniciteit in deze draad!

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:05   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ondanks het feit dat ik het vliegend schijt kreeg van de betutteling, het schoolreglement en sommige nitwits binnen het lerarenkorps, heb ik daar toch een vrij goeie voorbereiding gehad op de unief. En de unief, met alles wat daarrond hangt heeft me gebracht waar ik nu ben.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het vooral losers en falers zijn die zich erg druk maken in het onderwijssysteem.
Om het onderwijssysteem écht te kennen, moet je er zelf in gestaan hebben.
Denk ik.
Om het landbouwsysteem te kennen, moet zelf erin gewerkt hebben...
Enz...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:13   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ondanks het feit dat ik het vliegend schijt kreeg van de betutteling, het schoolreglement en sommige nitwits binnen het lerarenkorps, heb ik daar toch een vrij goeie voorbereiding gehad op de unief. En de unief, met alles wat daarrond hangt heeft me gebracht waar ik nu ben.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het vooral losers en falers zijn die zich erg druk maken in het onderwijssysteem.
zeg merci zene!

onderwijs is de grootste uitgavepost in de Vlaamse begroting, ik meen dat elke Vlaming het recht heeft om zich daar druk in te maken, te meer omdat het gekenmerkt wordt door de rode draad in het Belgische én Vlaamse bestuur, die de oorzaak is van alle begrotingsproblemen in dit land:

onwaarschijnlijk hoge kost tegenover een onwaarschijnlijk lage efficiëntie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:28   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zeg merci zene!

onderwijs is de grootste uitgavepost in de Vlaamse begroting, ik meen dat elke Vlaming het recht heeft om zich daar druk in te maken, te meer omdat het gekenmerkt wordt door de rode draad in het Belgische én Vlaamse bestuur, die de oorzaak is van alle begrotingsproblemen in dit land:

onwaarschijnlijk hoge kost tegenover een onwaarschijnlijk lage efficiëntie.
Ja, vroeg of laat verzandt elke onderwijsdiscussie in dezelfde clichés....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:45   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Het waren, als ik me herinner vanuit de gazet, twee meerderjarigen en een minderjarige. Ik veronderstel: twee van 18 j en een van 17 j.

Na een diefstal met braak, ben ik niet van mening dat aan die gasten het zou volstaan om eens het wijsvingertje op te steken en te zeggen dat ze d�*t noooooit meer mogen doen.

Laat ze maar wat werk gaan zoeken als straatveger. Gelukkig is het wachtgeld al erg gelimiteerd.

Verloren voor de rest van hun leven ?
Ik ken er persoonlijk die na enkele jaren zich toch terug herpakten, en via avondschool of andere wegen, toch het konden waar maken in het leven.

Ze hebben hun eigen lot in hun eigen handen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:46   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, vroeg of laat verzandt elke onderwijsdiscussie in dezelfde clichés....
in Vlaanderen bedraagt onderwijs iets meer dan een kwart van de uitgavenbegroting
in Nederland bedraagt onderwijs minder dan een vijfde van de uitgavenbegroting Jacques...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 09:55   #29
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ondanks het feit dat ik het vliegend schijt kreeg van de betutteling, het schoolreglement en sommige nitwits binnen het lerarenkorps, heb ik daar toch een vrij goeie voorbereiding gehad op de unief.
Op de unief, daar worden de zever en de indoctrinatie gewoonlijk nog een stuk erger.
Het hele onderwijs is gepolitiseerd en het belangrijkste doel van het onderwijssysteem is om tamme, dociele maar vlijtige belastingbetalertjes te produceren.
Die heeft het systeem nodig om haar genocidaire agenda te kunnen uitvoeren, snap je.
De uitkeringen, sociale woningen, kindergeld, subsidies en ziektekosten van onze vervangers gaan zichzelf namelijk niet betalen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 15 juni 2017 om 10:00.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 10:04   #30
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Vlaanderen bedraagt onderwijs iets meer dan een kwart van de uitgavenbegroting
in Nederland bedraagt onderwijs minder dan een vijfde van de uitgavenbegroting Jacques...
Die vergelijking slaat werkelijk nergens op...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 10:12   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Vlaanderen bedraagt onderwijs iets meer dan een kwart van de uitgavenbegroting
in Nederland bedraagt onderwijs minder dan een vijfde van de uitgavenbegroting Jacques...
vergelijk jij nu echt de begroting van Vlaanderen, die enkel beslaat op de bevoegdheden die ze mogen uitvoeren, met de begroting van Nederland, die over alle bevoegdheden gaat?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 10:29   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Op de unief, daar worden de zever en de indoctrinatie gewoonlijk nog een stuk erger.
Het hele onderwijs is gepolitiseerd en het belangrijkste doel van het onderwijssysteem is om tamme, dociele maar vlijtige belastingbetalertjes te produceren.
Die heeft het systeem nodig om haar genocidaire agenda te kunnen uitvoeren, snap je.
De uitkeringen, sociale woningen, kindergeld, subsidies en ziektekosten van onze vervangers gaan zichzelf namelijk niet betalen.
Helemaal niet, maar dat weet jij niet, want je bent er niet geweest.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 10:44   #33
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Op de unief, daar worden de zever en de indoctrinatie gewoonlijk nog een stuk erger.
Het hele onderwijs is gepolitiseerd en het belangrijkste doel van het onderwijssysteem is om tamme, dociele maar vlijtige belastingbetalertjes te produceren.
Die heeft het systeem nodig om haar genocidaire agenda te kunnen uitvoeren, snap je.
De uitkeringen, sociale woningen, kindergeld, subsidies en ziektekosten van onze vervangers gaan zichzelf namelijk niet betalen.
Lees jij niet wat te veel zotte sites?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 11:33   #34
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Straks is het nog de schuld van de school dat jongeren die "tot de jaren des verstands zijn gekomen" willens en wetens inbreken om te knoeien bij hun examens. Hopelijk doen ze toch nog iets met hun leven: https://www.youtube.com/watch?v=uwIGZLjugKA
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 11:58   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Vlaanderen bedraagt onderwijs iets meer dan een kwart van de uitgavenbegroting
in Nederland bedraagt onderwijs minder dan een vijfde van de uitgavenbegroting Jacques...
Van een kwaadwillige scheeftrekking gesproken. Nederland is een niet-federaal land. Dus de Nederlandse begroting omvat alles, inbegrepen onderwijs.

België is een federaal land waar onderwijs bij de deelstaten zit, maar heel wat belangrijke bevoegdheden niet (sociale zekerheid, justitie, politie, defensie, ...). Nogal wiedes dat de onderwijsbegroting een groter deel uitmaakt van de deelstaatbegrotingen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 13:47   #36
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om het onderwijssysteem écht te kennen, moet je er zelf in gestaan hebben.
Denk ik.
Om het landbouwsysteem te kennen, moet zelf erin gewerkt hebben...
Enz...
Om de allochtonen te kennen moet je er eentje zijn, tiens tiens het zit hier nochtans vol met experten die er alles over denken te weten terwijl ze alleen maar hun achterlijkheid tenstoonstellen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 13:56   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Om de allochtonen te kennen moet je er eentje zijn, tiens tiens het zit hier nochtans vol met experten die er alles over denken te weten terwijl ze alleen maar hun achterlijkheid tenstoonstellen.
Om de experten te kennen moet je er zelf eentje zijn...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 14:02   #38
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Om de allochtonen te kennen moet je er eentje zijn, tiens tiens het zit hier nochtans vol met experten die er alles over denken te weten terwijl ze alleen maar hun achterlijkheid tenstoonstellen.
Ach.. ..als de eerste moderne mens in Marokko geboren is, zijn we toch allemaal van allochtoonse komaf..? En generaties later zal er dus wel nog wat expertise in 't bloed zitten hé.. Halleluja..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 14:05   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om het onderwijssysteem écht te kennen, moet je er zelf in gestaan hebben.
Denk ik.
Om het landbouwsysteem te kennen, moet zelf erin gewerkt hebben...
Enz...
om écht te weten hoe de voortplanting bij kippen werkt, moet je zelf eieren kunnen leggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 14:57   #40
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
om écht te weten hoe de voortplanting bij kippen werkt, moet je zelf eieren kunnen leggen.
Kakelen is voldoende.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be