Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2017, 12:39   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het staat u natuurlijk vrij u te laten prikkelen. (zou onze banneling zeggen...)
ola is m geband?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 juni 2017 om 12:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:42   #62
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, wel, wel... kijk eens aan, "een grappig fenomeen".

Gisteren stuurde een goede vriend van mij een e-mail door met een interessante tekst. De tekst is weliswaar "en français", maar daar kan een goede belgicist zoals jij toch niet tegen zijn.



En dan vermeldt deze tekst nog niet eens les faits-divers van de Brusselse PS.

Weet je wat ik "een grappig fenomeen" vind Panda? Het belgicisme. Want dat belgicisme is van oordeel dat wij Vlamingen, koste wat het kost, moeten gelieerd blijven aan dat zelfverklaard "WalloBrux" met al zijn corruptie en zijn niet aflatende transferhonger.

Verder vastgeplakt blijven aan dat maffieus gedeelte van la Belgique is niet alleen idioot, het is ronduit een promiscuiteit en een misdaad tegenover onze eigen Vlaamse bevolking.

Ik denk niet dat ik hier op dit forum de enige ben die van oordeel is dat het voor de Vlaamse politici een morele plicht is die gedwongen solidariteit met WalloBrux radicaal stop te zetten en de Belgische francofonie eigen financiële responsabiliteit op te leggen.
2
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:44   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ondertussen al drie keer meegemaakt ...

1 keer nummerplaat vd auto naast me
1 keer nummerplaat van mijn nieuwe wagen terwijl ik de boete kreeg met mijn oude nummerplaat (maar blijkbaar had men de databank gebruikt waardoor mijn nieuwe gegevens al op de boete kwam of zo)
1 keer plaats van vaststelling het huisnummer net voor het bord bebouwde kom op de pv waar ik nog 53 bolde vanuit zone 70
die laatste keer belde de verbaliserende agente me nog op met de melding dat ik toch best gewoon betaalde want dat zij wel een correctie pv ging opstellen ... heb dr toen heel vriendelijk gemeld dat ik dan wel eerst van de politierechter zou willen horen wat die daarvan zou vinden van zo'n correctie pv ...
daarna nog even vriendelijk gevraagd hoe zij aan mijn gsmnr kwam en hoe dat in hun databank geraakt is zonder mijn weten ... kreeg ik ook al niet meteen een antwoord op ...
die moet wel gedacht hebben dat ik nen helen dweirsen mens ben ... :s :s :s ... nochtans ben ik meestal heel gemakkelijk in de omgang
maar ik betaal niet graag boetes, dat wel.
hehe! Ik ken dat. Ik betaal ook niet meer.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:54   #64
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
hehe! Ik ken dat. Ik betaal ook niet meer.
klonk anders wel als een sympathiekske die agente, ze zat er heel verveeld mee, ze belde me wel twee keer nog ... kreeg er op den duur wat compassie mee, dacht dat ze ging beginnen janken op een bepaald moment ... zouden die een slechte evalutatie krijgen als ze zo'n fouten maken? ...

mja, toch weer ni genoeg compassie om te betalen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:00   #65
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
In Vilvoorde dwalen ze al lang af. Zelfs Borgerokko centrum ziet er beter uit, de dag van vandaag.
En dat zeg ik niet als de plezantste thuis.
't Was jaren geleden dat ik daar nog eens naar de markt geweest ben. Ik moet zeggen dat de verandering wel duidelijk was........................

Laatst gewijzigd door TREBRON : 28 juni 2017 om 13:01.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:11   #66
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Uw denigrerend gelal over mensen die je als plebs, arbeiders, klootjesvolk beschrijft is wel heel tekenend voor iemand die op een Nederlandstalig forum zijn nickname in het Frans kiest over een gemeente die ooit Nederlandstalig is geweest. Het zich beter en meerwaardig voelen als Franstalige in Den Belziek en zich zo gedragen wordt eens te meer bevestigd.
Maar je moet het ze aangeven, naast hun schoenen lopen, daar zijn de Franskiljons bijzonder goed in bedreven.
Voor moslims zijn ze nochtans even minderwaardig dan Vlamingen hoor.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:23   #67
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
hehe! Ik ken dat. Ik betaal ook niet meer.
Ik ben een ongelooflijk ambetante kloot om achter te rijden op plaatsen waar niet mag voorbijgestoken worden. Dat is dan zeker het geval bij werken, zelfs als de hinder maar 100 meter is ga ik de regels volgen. 30 is voor mij 30 . Ik heb ooit aan werken waar er 2 rijvakken in dezelfde richting waren en waar de snelheid beperkt was tot 30 en een verbod om voorbij te steken. Het was aanschuiven en de rijen schoven beurtelings een eindje op. Ik had de pech (samen met al de rest) om in de linker rij te staan en dus zoals heel die rij allemaal een boete gekregen voor voorbijsteken en over de 30 te gaan. Toen heb ik gezworen om nooit geen boete meer te betalen ( en me tot ergernis van België ) overal aan de regels te houden, hoe absurd ze ook zijn. Dat doe ik al ongeveer 25 jaar en ik heb (tot nu toe )nog geen slaag gekregen. Dus als er aan werken 10 km/u staat en ge ziet er ene dat doen voor u, zit het er dik in dat ik dat ben.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:45   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ben een ongelooflijk ambetante kloot om achter te rijden op plaatsen waar niet mag voorbijgestoken worden. Dat is dan zeker het geval bij werken, zelfs als de hinder maar 100 meter is ga ik de regels volgen. 30 is voor mij 30 . Ik heb ooit aan werken waar er 2 rijvakken in dezelfde richting waren en waar de snelheid beperkt was tot 30 en een verbod om voorbij te steken. Het was aanschuiven en de rijen schoven beurtelings een eindje op. Ik had de pech (samen met al de rest) om in de linker rij te staan en dus zoals heel die rij allemaal een boete gekregen voor voorbijsteken en over de 30 te gaan. Toen heb ik gezworen om nooit geen boete meer te betalen ( en me tot ergernis van België ) overal aan de regels te houden, hoe absurd ze ook zijn. Dat doe ik al ongeveer 25 jaar en ik heb (tot nu toe )nog geen slaag gekregen. Dus als er aan werken 10 km/u staat en ge ziet er ene dat doen voor u, zit het er dik in dat ik dat ben.
Fijn. U doet wat de overheid vraagt: de regels volgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:08   #69
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fijn. U doet wat de overheid vraagt: de regels volgen.
Ik rijd met de fiets ook op het fietspad en ik bel als er iemand voor mij loopt; ik heb ook licht op mijn fiets en ik gebruik het. Ik rijd niet zonder handen en ik SMS niet terwijl ik rijd en dat doe ik dan nog aan de juiste kant van de weg. Als je wielertoerist bent zal je dat zeker onnozel vinden maar ik doe het.
Luister, de staat heft al genoeg belastingen en ik heb geen goesting om nog wat vrijwillige bijdragen te leveren in de vorm van boetes en dan te zagen dat het leven duur is. Ik bedank wel diegenen die aan al die wetten en reglementen hun gat vegen en zo de staatskas spijzen zodat ze de belastingen niet moeten verhogen. Dus.........aan alle verkeersovertreders, ......mijn grootste dank.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:13   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik rijd met de fiets ook op het fietspad en ik bel als er iemand voor mij loopt; ik heb ook licht op mijn fiets en ik gebruik het. Ik rijd niet zonder handen en ik SMS niet terwijl ik rijd en dat doe ik dan nog aan de juiste kant van de weg. Als je wielertoerist bent zal je dat zeker onnozel vinden maar ik doe het.
Waarom zou ik dat onnozel vinden? Vanwaar dat vooroordeel over mijn denken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:16   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik rijd met de fiets ook op het fietspad en ik bel als er iemand voor mij loopt; ik heb ook licht op mijn fiets en ik gebruik het. Ik rijd niet zonder handen en ik SMS niet terwijl ik rijd en dat doe ik dan nog aan de juiste kant van de weg. Als je wielertoerist bent zal je dat zeker onnozel vinden maar ik doe het.
...
ik ben soms wielertoerist (zij het nooit in grote groep), en ik doe dat ook allemaal, al zitten mijn lichten op mijn helm (die ik steeds draag als ik op een koersfiets kruip), ik vind die dingen niet onnozel, en ik erger me evenzeer aan fietsers die dat niet doen.

wat nu?

samen toch maar onze politici aanspreken om betere infrastructuur? of ons toch maar tegen elkaar laten uitspelen in verschillende fietserskarikaturen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 15:23   #72
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Nou nou, een N-VA'er die de term 'flamingant' beschouwt als belediging.
En er zijn al zoveel Franstaligen in veel programma's die "flamingant" als scheldwoord gebruiken, ze durven niet steeds "nazi's" zeggen maar ze denken het wel...
Als we ze maar blijven onderhouden en hun facturen helpen betalen, dan blijft la Belgique gered! Ze moeten er iets voor over hebben.
Reed onlangs over Waalse wegen en het viel me op dat er zoveel plaatselijke inwoners hun voeten vegen aan de snelheidsbeperkingen. Toen opeens schoot het me te binnen: de Vlamingen kunnen in elke straat geflitst worden en de opbrengst gaat voor een deel naar de andere kant van het land. Toch?
Kunnen ze zelf niet teveel flitsboetes uitdelen aan de eigen bevolking...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 04:15   #73
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben soms wielertoerist (zij het nooit in grote groep), en ik doe dat ook allemaal, al zitten mijn lichten op mijn helm

../...
in verschillende fietserskarikaturen?
Oh dear... ik ben gek om die voorzet niet vlakaf en zonder scrupules binnen te sjotten!!!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 06:58   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fijn. U doet wat de overheid vraagt: de regels volgen.
Ik vind dat een verkeerde instelling van jou.

Het is niet 'de overheid' die vraagt dat je de regels volgt.
Het is "de gemeenschap' die dat vraagt. En het is de gemeenschap die aan de overheid vraagt om, op democratische wijze, regels te formuleren, inbegrepen de bijhorende straffen.

Wellicht is dat de verkeerde invloed van het katholicisme op jou.
Jouw overheid is de fictie god, die bepaalt wat jij moet doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 juni 2017 om 06:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:08   #75
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat een verkeerde instelling van jou.

Het is niet 'de overheid' die vraagt dat je de regels volgt.
Het is "de gemeenschap' die dat vraagt. En het is de gemeenschap die aan de overheid vraagt om, op democratische wijze, regels te formuleren, inbegrepen de bijhorende straffen.

Wellicht is dat de verkeerde invloed van het katholicisme op jou.
Jouw overheid is de fictie god, die bepaalt wat jij moet doen.
Ik als gemeenschap heb niets gevraagd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:17   #76
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik rijd met de fiets ook op het fietspad en ik bel als er iemand voor mij loopt; ik heb ook licht op mijn fiets en ik gebruik het. Ik rijd niet zonder handen en ik SMS niet terwijl ik rijd en dat doe ik dan nog aan de juiste kant van de weg. Als je wielertoerist bent zal je dat zeker onnozel vinden maar ik doe het.
Luister, de staat heft al genoeg belastingen en ik heb geen goesting om nog wat vrijwillige bijdragen te leveren in de vorm van boetes en dan te zagen dat het leven duur is. Ik bedank wel diegenen die aan al die wetten en reglementen hun gat vegen en zo de staatskas spijzen zodat ze de belastingen niet moeten verhogen. Dus.........aan alle verkeersovertreders, ......mijn grootste dank.
Ik kan U ergens volgen maar naar mijn persoonlijk karakter iets te eentonig. Ik heb een extra kick nodig maar met mate, he!
Vandaar mijn ietwat meer avontuurlijke en meer inventieve benadering.

't Houdt ne mens jong van geest en leden. Dat is net zoals een paar korrels 'fleur de sel' op een schijf 'foie gras mi-cuit'.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:20   #77
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oh dear... ik ben gek om die voorzet niet vlakaf en zonder scrupules binnen te sjotten!!!
te cryptisch, vrees ik, of ik nog niet wakker
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:27   #78
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
't Was jaren geleden dat ik daar nog eens naar de markt geweest ben. Ik moet zeggen dat de verandering wel duidelijk was........................
Zwijg stil.
'k Had bijna tranen met tuiten gesnotterd toen ik daar laatst was (01/17), tot ik me realiseerde dattet in feite niet langer mijn probleem was.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:29   #79
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
te cryptisch, vrees ik, of ik nog niet wakker
Kweetet, da's mijnen artisitieke kant, O gij verlichte kop!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:30   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kweetet, da's mijnen artisitieke kant, O gij verlichte kop!
haha, ik vreesde al wel zoiets!

maar n'ayez pas peur! alleen als ik mijnen helm opzet heb ik daar last van!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be