Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2015, 08:26   #81
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
WSJ meld dan weer, dat ze Amerikaanse luchtsteun gaan krijgen om doelwitten van het regime te raken.

Wat gaat Rusland doen misschien, buiten toekijken?

U.S. to Give Some Syria Rebels Ability to Call Airstrikes
Niet tegen Assad, maar tegen IS zoals ik het begrijp. zoals de Koerden. Obama heeft geweigerd Assad's troepen te bombarderen, omdat dat uiteraard in het voordeel van IS zou uitdraaien en bovendien de voorzichtige toenadering tot Iran in een klap ongedaan zou maken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 15:20   #82
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Het staat zelf letterlijk in het artikel dat hij linkt dat het gaat om Koerden die luchtsteun krijgen tegen IS

Dat gaat dan door zijn multifilter en komt eruit als: FSA die luchtsteun krijgen tegen Assad
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2015, 11:45   #83
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan uit Antwerpen Bekijk bericht
Een erg interessant artikel over de motivaties van Poetin:
http://curiales.nl/2015/02/13/vladimir-poetin/

Hoe zien jullie een man als Vladimir Poetin?
Ik denk dat er een aantal zaken zijn..

+ hij verdedigt de russische belangen op een voor mij begrijpelijke wijze.

Neem nu Ukraine, dat Rusland niet zomaar de Krim (82% Russische bevolking, eigenlijk nooit een deel van ukraine geweest, levensbelangrijke maritieme basis voor hen) liet afpakken of gewillig toelaat dat er aan hun grenzen weer een pak nato bassisen en hun hoogst vijandige staat wordt gecreëerd... perfect begrijpelijk.

Vergelijk dat met bvb de VS die overal ter wereld ingrijpen... het is voor mij veel begrijpelijker dat Rusland ingrijpt in Georgië of de Ukraine, dan wat de VS wereldwijd uitspookt. Rusland = verdedigt eigen regionale belangen. VS = wereldwijde dominantie verzekeren.

+ hij houdt het land bij elkaar en de Russische bevolking is er onder Putin wel degelijk sterk op vooruit gegaan.

+/-- hij is een autoritair leider. Normaal zou ik daar een pure - zetten, maar alle Russen die ik persoonlijk ken (of ze nu pro of anti-putin zijn) zeggen me dat dat ook is wat Russen door de band genomen willen en wat rusland in zekere zin nodig heeft..

+ zowat het enige tegengewicht van belang tegen de VS.

+ vindt dat hij al bij al nog zeer gematigd reageert op alle provocaties uit het westen.

Bottom line: Putin is zeker geen Ron Paul, maar in vergelijking met de andere 'wereldleiders' komt hij er imo zeer goed uit.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be