Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2017, 12:40   #41
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat schijnt in de Japanse steden al sinds jaar en dag de wet te zijn.
Japanners vinden het kompleet ongehoord dat openbare ruimte "opgeeist" wordt voor privé-gebruik.
In Japan kruipen de bedienden 's avonds dan ook in een konijnekot van 1 kubieke meter om te overnachten vlak bij hun werk omdat ze niet thuis geraken.
Niet bepaald een stichtend voorbeeld.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 15:34   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Japan kruipen de bedienden 's avonds dan ook in een konijnekot van 1 kubieke meter om te overnachten vlak bij hun werk omdat ze niet thuis geraken.
Niet bepaald een stichtend voorbeeld.
De meeste Japanners wonen in vrijstaande eensgezinswoningen. Gemiddelde oppervlakte 120m2.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 16:02   #43
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Dit zijn de uitgelezen slaapplaatsen voor Japanse werklozen en voor Japanse werknemers die te laat moeten werken om nog hun trein naar huis te halen.



https://en.wikipedia.org/wiki/Capsule_hotel
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 17:15   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd

Ik heb plaats voor alles samen ongeveer 7 auto's, op mijn eigendom, voor de deur en op de inrit.
En langs de weg zijn er ook nog een 3-tal plaatsen op de parkeerstrook. En als het te druk wordt kan ik nog wat auto's achterrijden...
idem, en meer ook als het zich zou opdringen.

Maar als ze blijven zoals mieren op elkaar kruipen moeten ze er niet van verstelt staan dat ze parkeerproblemen hebben hé.

En vadertje staat is aan heel dat mobiliteitsprobleem mee schuldig. Ze proppen als ze kunnen al hun diensten allemaal gecentraliseerd in Brussel en dan zijn ze verwonderd dat hun werknemers in de file staan omdat ze allemaal van her en der naar dat Brussel moeten. Vroeger kon men nog zeggen dat dat een noodzaak was om tussen de onderlinge diensten een bode te hebben lopen met papiertjes allerhande en dossiers. Vandaag is die noodzaak achterhaald, we hebben de meest snelle snelweg die ge maar kunt denken, "de computer", van eender waar in het land kan men van de ene dienst naar de andere met een druk op de knop inzage nemen in eender welk dossier. Waarom moeten die diensten dan nog altijd op elkaar gepakt zitten. Dat bestuur hier is knettergek of oerdom.

Ik zeg het nogmaals, decentraliseren, dat is wat er moet gedaan worden en laat dat openbaar vervoer voor wat het waard is, om oude madammetjes te vervoeren naar hun vriendin waarmee ze samen in de stad ergens een koffie met een gebakje gaan nuttigen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 april 2017 om 17:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 17:39   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik het voor het zeggen had () dan zou iemand die geen eigen garage heeft ook geen auto mogen bezitten. Drastisch, maar het zou toch wel het door u gesignaleerde probleem verhelpen.
Lost niets op, de inrij van die garage moet toch vrij gehouden worden dus lost het totaal niet het parkeerprobleem op. Die auto staat dan alleen binnen in de plaats van buiten, voor zover dat de eigenaar van die garage niet zelf voor zijn poort parkeert. Voor het zelfde geld zet hij er misschien een kleine kampeerwagen in en staat de auto nog in de straat geparkeerd.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 april 2017 om 17:43.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 18:29   #46
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Doen zoals in beschaafde landen zoals Japan of Singapore. Je mag maar een auto hebben als je ook een garage of parkeerplaats hebt...
2

Het is schandalig hoe al dat blik zomaar op de openbare weg mag gezet worden, dag en nacht. Als de zon erop schijnt, schaadt het de ogen. Het belemmerd dikwijls het zicht. Lelijkheid is natuurlijk een kwestie van smaak maar ipv van die twee rijen geparkeerde wagens zou ik veel liever bomen en struiken zien.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 18:56   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Daar zijn veel meer lelijke fietsen dan lelijke auto's.
En lelijke mensen zijn er nog veel meer dan lelijke fietsen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 19:47   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Japan kruipen de bedienden 's avonds dan ook in een konijnekot van 1 kubieke meter om te overnachten vlak bij hun werk omdat ze niet thuis geraken.
Niet bepaald een stichtend voorbeeld.
Is dat een kotje met- of zonder gezelschap want ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 20:06   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dat een kotje met- of zonder gezelschap want ...
Japanners moeten ook dikwijls verplicht s avonds met de collega's gaan zuipen en dan komt zo'n konijnepijp ook van pas.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 20:22   #50
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit zijn de uitgelezen slaapplaatsen voor Japanse werklozen en voor Japanse werknemers die te laat moeten werken om nog hun trein naar huis te halen.



https://en.wikipedia.org/wiki/Capsule_hotel
En wat doe je in België als je de laatste trein mist?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 22:11   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En wat doe je in België als je de laatste trein mist?
De taxi nemen, zoals wij gisteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 08:16   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En wat doe je in België als je de laatste trein mist?
Ah dan is het feest in Brussel. Heel de avond en een stuk in de nacht.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 09:43   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Japanners moeten ook dikwijls verplicht s avonds met de collega's gaan zuipen en dan komt zo'n konijnepijp ook van pas.
Die konijnenpijp lijkt mij toch nog net iets gezonder dan de tunnel in Antwerpen met dezelfde naam.

Maar ja na een deftige zuippartij ruik je toch niets meer.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 10:15   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Als mensen zo dicht op elkaar wonen dan is dat een ideaal scenario om onderlinge problemen te veroorzaken. En nu wil de overheid dat mensen allemaal in de stad nog dichter op elkaar gaan leven. Mij niet gezien hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 10:19   #55
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
idem, en meer ook als het zich zou opdringen.

Maar als ze blijven zoals mieren op elkaar kruipen moeten ze er niet van verstelt staan dat ze parkeerproblemen hebben hé.

En vadertje staat is aan heel dat mobiliteitsprobleem mee schuldig. Ze proppen als ze kunnen al hun diensten allemaal gecentraliseerd in Brussel en dan zijn ze verwonderd dat hun werknemers in de file staan omdat ze allemaal van her en der naar dat Brussel moeten. Vroeger kon men nog zeggen dat dat een noodzaak was om tussen de onderlinge diensten een bode te hebben lopen met papiertjes allerhande en dossiers. Vandaag is die noodzaak achterhaald, we hebben de meest snelle snelweg die ge maar kunt denken, "de computer", van eender waar in het land kan men van de ene dienst naar de andere met een druk op de knop inzage nemen in eender welk dossier. Waarom moeten die diensten dan nog altijd op elkaar gepakt zitten. Dat bestuur hier is knettergek of oerdom.

Ik zeg het nogmaals, decentraliseren, dat is wat er moet gedaan worden en laat dat openbaar vervoer voor wat het waard is, om oude madammetjes te vervoeren naar hun vriendin waarmee ze samen in de stad ergens een koffie met een gebakje gaan nuttigen.
Ik snap dat ook niet.

Hier, in het voor sommigen achterlijke Limburg, zie ik mijn kinderen via skype gelijktijdig meetings houden met collega's in Amerika, Oost-Europa, Azië...
En de Vlaamse overheid plaatst haar administratie en hoofdzetel buiten haar eigen gewest. En dan nog in het centrum van het land, dat haast onbereikbaar is door het hoge aantal files.

Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker alle schuld op de burger te schuiven,en die daarvoor te straffen met torenhoge belastingen.

Wanneer gaan ze mij eens vergoeden voor de arbeid die ik lever in mijn tuin, waar de bomen en struiken bijdragen aan de zuivering van de vuile lucht veroorzaakt door hun wanbeleid?*
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:15   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als mensen zo dicht op elkaar wonen dan is dat een ideaal scenario om onderlinge problemen te veroorzaken. En nu wil de overheid dat mensen allemaal in de stad nog dichter op elkaar gaan leven. Mij niet gezien hoor.
En dan kruipen ze allemaal hoestend en proestend samen bij een op de tram of bus. Goed ze voor de gezondheid, veel beter dan dan dat er een paar autootjes
rond rijden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:23   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
2

Het is schandalig hoe al dat blik zomaar op de openbare weg mag gezet worden, dag en nacht. Als de zon erop schijnt, schaadt het de ogen. Het belemmerd dikwijls het zicht. Lelijkheid is natuurlijk een kwestie van smaak maar ipv van die twee rijen geparkeerde wagens zou ik veel liever bomen en struiken zien.
Gaat dan in 't bos wonen hé in een tentje, want in huizen moet ge dan ook niet meer willen wonen hé, toch niet in hedendaagse huizen, want als ge al de km moest optellen die met stinkende diesels zijn afgelegd om die huizen gebouwd te krijgen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 06:36   #58
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gaat dan in 't bos wonen hé in een tentje, want in huizen moet ge dan ook niet meer willen wonen hé, toch niet in hedendaagse huizen, want als ge al de km moest optellen die met stinkende diesels zijn afgelegd om die huizen gebouwd te krijgen.
Sinds Steve Stevaert treedt men hard op tegen zonevreemd wonen.

Maar serieus. Architecten moeten ervoor zorgen dat de stad leefbaar wordt, dat mensen er hun privacy hebben (dus dat ze geen last hebben van burengerucht, huisvredebreuk, ... ). De wereldbevolking is nog steeds stijgende en ook de trek naar de stad (al dan niet vrijwillig) is stijgende. Redelijk zou zijn dat iedereen die in de stad werkt er ook woont en omgekeerd. En dat er buiten de steden zoveel mogelijk niet bebouwde ruimte is voor landbouw, natuur, ontspanning, ... . De ruimtelijke ordening in ons land is een ramp op dat vlak in tegenstelling tot onze buurlanden. Met veel milieu-, belangen- en mobiliteitsproblemen tot gevolg. Zoals de wagen ooit is opgekomen en het openbaar vervoer vermindert zo is nu door de bevolkingsstijging de omgekeerde beweging weer nodig.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 08:51   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
NIET akkoord.

Stilstaan en Parkeren

dat de huidige reglementen niet deugen, daar zocht je toch net een oplossing voor, niet ?

want als je wil schermen met de huidige reglementen, zonder veranderen, stop dan met zagen en koop u een huis met garage.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 08:55   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien zetten ze hun auto op straat ipv de garage, omdat ze anders toch niet meer buiten kunnen door de auto van 1 of andere kwiet die ervoor is gaan staan.
op mijn vorig adres zette ik mijn auto altijd op straat en niet op de oprit, omdat het verkeer in de straat dan verplicht was om trager te rijden.

later maakten de beterwetersvanachterhunbureau van de verkeersplanning er een enkelrichtingverkeerstraat van, waardoor er nu sowieso gescheurd wordt door de straat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be