Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen de herinvoering van de doodstraf?
Ik ben tegen. 16 57,14%
Ik ben voor. 11 39,29%
Geen mening. 1 3,57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2017, 15:00   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb meer vertrouwen in het Vlaamse gerecht, dan in de Amerikaanse.

Jij niet ?

Ik heb pro de doodstraf gestemd. Omdat ik pro ben, voor zeer grote uitzonderingen. Dus alleen maar voor gasten van het genre Dutroux en Janssens.

.
Waarom enkel zij? Wat zijn jouw criteria?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 15:11   #22
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is vandaag al het geval, ook in de VS. De hele procedure, maar dan ook de hele procedure, is erop gericht de doodstraf enkel uit te spreken wanneer er geen enkel twijfel meer bestaat over de schuld van de veroordeelde.

En toch slagen zij er in om meerdere onschuldigen ter dood te veroordelen. Dus ja, wanneer is er sprake van "sluitende bewijslast".

Ter info, die bijzondere procédures kosten dan nog handevol geld, waardoor de doodstraf meer kost dan levenslange opsluiting.
Ook bij ons is het vermoeden van onschuld zo dat je enkel veroordeeld mag worden "beyond all reasonable doubt".

Het argument tegen de doodstraf is dan ook dat uw systeem nooit sluitend zal zijn en dat er steeds een risico zal zijn op vergissingen. En de doodstraf heeft nu eenmaal dat definitief karakter dat opsluiting niet heeft.
Ik ken deze "argumenten". Deze worden uiteraard uitgezocht door mensen die tegen de doodstraf zijn.

Om een voorbeeld te geven van sluitend bewijs; persoon en zijn acties zijn vastgelegd op camerabeelden. Of een geval Dutroux.

De kostprijs is nog zo'n "argument". Wie gaat nu geloven dat Dutroux levenslang vastzetten, onderhouden en bijstaan goedkoper zou zijn dan hem ter dood te veroordelen. Tenslotte maak je dat laatste zo goedkoop of duur als je wil.

In de VS kan het best zijn dat er gevallen zijn van mensen die onterecht zijn ter dood veroordeeld, maar je de VS niet vergelijken met hier. Racisme heeft bij deze gevallen wellicht een grote rol gespeeld.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 15:15   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik ken deze "argumenten". Deze worden uiteraard uitgezocht door mensen die tegen de doodstraf zijn.

Om een voorbeeld te geven van sluitend bewijs; persoon en zijn acties zijn vastgelegd op camerabeelden. Of een geval Dutroux.

De kostprijs is nog zo'n "argument". Wie gaat nu geloven dat Dutroux levenslang vastzetten, onderhouden en bijstaan goedkoper zou zijn dan hem ter dood te veroordelen. Tenslotte maak je dat laatste zo goedkoop of duur als je wil.

In de VS kan het best zijn dat er gevallen zijn van mensen die onterecht zijn ter dood veroordeeld, maar je de VS niet vergelijken met hier. Racisme heeft bij deze gevallen wellicht een grote rol gespeeld.
Maar wie gaat er oordelen of er sprake is van sluitend bewijs? Dezelfde rechter die de persoon veroordeelt?

Men kan namelijk niet enerzijds oordelen dat de persoon schuldig is maar anderzijds stellen dat er geen sluitend bewijs is. Dat zou tegenstrijdige rechtspraak zijn. In principe mag men immers pas iemand veroordelen indien er geen enkele twijfel meer is over zijn schuld.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 juni 2017 om 15:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 15:22   #24
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik ken deze "argumenten". Deze worden uiteraard uitgezocht door mensen die tegen de doodstraf zijn.

Om een voorbeeld te geven van sluitend bewijs; persoon en zijn acties zijn vastgelegd op camerabeelden. Of een geval Dutroux.
De tegenstanders hebben tenminste argumenten, de voorstanders hebben er geen.
btw, "op camerabeelden"? Heb jij zo'n beelden ooit al eens gezien? Je hebt voorbeelden op VTM als je wilt. Daar heb je nooit 100% zekerheid bij.

En de zaak Dutroux? Heb je echt niks anders, dat voorbeeld is een beetje afgezaagd, hé...
Misschien kan je 10 zaken uit de laatste, pakweg 10 jaar, citeren waar de doodstraf een "correcte straf" zou geweest zijn...

Citaat:
De kostprijs is nog zo'n "argument". Wie gaat nu geloven dat Dutroux levenslang vastzetten, onderhouden en bijstaan goedkoper zou zijn dan hem ter dood te veroordelen. Tenslotte maak je dat laatste zo goedkoop of duur als je wil.
Dat is al lang wetenschappelijk bewezen: wil je absolute zekerheid, moet je bijzondere procédures inzetten, en die procédures kosten veel geld. Dus neen, je maakt het niet zo goedkoop als je wilt, althans niet in een rechtstaat.

Citaat:
In de VS kan het best zijn dat er gevallen zijn van mensen die onterecht zijn ter dood veroordeeld, maar je de VS niet vergelijken met hier. Racisme heeft bij deze gevallen wellicht een grote rol gespeeld.
Alsof er bij ons geen onschuldige mensen veroordeeld worden...
Ergens is het eigenlijk spijtig dat Clottemans niet ter dood werd veroordeeld, dat zou onze discussie waarschijnlijk heel snel stopzetten. Ja, ik heb ook mijn "zaak Dutroux".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 17:44   #25
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De tegenstanders hebben tenminste argumenten, de voorstanders hebben er geen.
De ter dood veroordeelde zal nooit te nimmer nog een misdrijf plegen. Als dat geen argument is.
De tegenstanders van de doodstraf kunnen daar alleen maar dromen met hun model waarbij misdadigers worden vrijgelaten en vervolgens opnieuw misdrijven gaan plegen ten koste van de burgers. Bovendien maken ze vaak ook nog eens kinderen in de gevangenis en geven ze hun criminele genen zo ook nog eens door.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
btw, "op camerabeelden"? Heb jij zo'n beelden ooit al eens gezien? Je hebt voorbeelden op VTM als je wilt. Daar heb je nooit 100% zekerheid bij.
Camerabeelden worden alsmaar beter, dus wat dit betreft kan het er alleen maar beter op worden. Technology.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En de zaak Dutroux? Heb je echt niks anders, dat voorbeeld is een beetje afgezaagd, hé...
Dus omdat ik u een "sluitend" voorbeeld geef, is het opeens een afgezaagd voorbeeld? U lijkt wel een linkse medemens die naar eigen goeddunken 2 maten en 2 gewichten hanteert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is al lang wetenschappelijk bewezen: wil je absolute zekerheid, moet je bijzondere procédures inzetten, en die procédures kosten veel geld. Dus neen, je maakt het niet zo goedkoop als je wilt, althans niet in een rechtstaat.
Het kan geen kwaad om af en toe wat gezond verstand gebruiken en niet alles klakkeloos te geloven wat neergepend wordt door bepaalde instellingen met een politieke agenda. Het financiële zou overigens niet mogen doorwegen, maar als het een besparing kan zijn is het mooi meegenomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Alsof er bij ons geen onschuldige mensen veroordeeld worden...
Ergens is het eigenlijk spijtig dat Clottemans niet ter dood werd veroordeeld, dat zou onze discussie waarschijnlijk heel snel stopzetten. Ja, ik heb ook mijn "zaak Dutroux".
Ik heb de zaak niet volledig gevolgd, maar ik dacht niet dat hier sprake was van sluitend bewijs en er toch aardig wat twijfel was.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:17   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


er is geen 'Vlaams gerecht' of t moesten asperges zijn...

il n'y a que la justice Belge.

en wie daar vertrouwen in heeft anno 2017 ... die volgt m.i. het nieuws over deze b-justitie nooit.
Het volstaat om de actualiteit een klein beetje te volgen, om te beseffen dat er veel en grote verschillen zijn tussen de Vlaamse en de francofone justitie.

Ivm vertrouwen, was mijn stelling dat ik meer vertrouwen heb in de Vlaamse dan in de Amerikaanse justitie.

Durf klaar en duidelijk te antwoorden: jij niet ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:19   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tja, wat is sluitende bewijslast? Wegens het adagium 'in dubio pro reo' is het, in theorie, hoe dan ook niet mogelijk dat wanneer er twijfel heerst die persoon wordt veroordeeld.
Wauw ... intellectuele woorden !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 juni 2017 om 18:19.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:28   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom enkel zij? Wat zijn jouw criteria?
Dat ligt toch voor de hand: een soort van onmenselijke daden gepleegd hebben.

Welke precies mijn criteria zijn, verklap ik hier niet. Je zult moeten betalen om mijn boek te kunnen lezen.
nva-leden krijgen korting.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:34   #29
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom massa's geld investeren in hopeloze gevallen als bijvoorbeeld Dutroux? Waarom zou iemand recht hebben op leven terwijl het datzelfde recht van anderen net ontneemt?
Omdat je hiermee toont dat je boven het niveau van dat soort mensen staat.

De doodstraf is barbaars. Zij die er voor pleiten zijn dus barbaren. Dat is goed te zien aan de landen die ze nog uitvoeren: apenlanden + usa
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:40   #30
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De ter dood veroordeelde zal nooit te nimmer nog een misdrijf plegen. Als dat geen argument is.
De tegenstanders van de doodstraf kunnen daar alleen maar dromen met hun model waarbij misdadigers worden vrijgelaten en vervolgens opnieuw misdrijven gaan plegen ten koste van de burgers. Bovendien maken ze vaak ook nog eens kinderen in de gevangenis en geven ze hun criminele genen zo ook nog eens door.
Dit argument van genen is plausibel, maar dat is ook op te lossen door een knoopje te leggen ergens ter hoogte van de b*llen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Camerabeelden worden alsmaar beter, dus wat dit betreft kan het er alleen maar beter op worden. Technology.
Dit argument is zeer vreemd. Dat wil zeggen dat ge tegen of voor de doodstraf zijt om technologische redenen? vanaf een bepaald aantal megapixels van bewakingscamera's zijt ge voor? Eronder zijt ge tegen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht



Dus omdat ik u een "sluitend" voorbeeld geef, is het opeens een afgezaagd voorbeeld?
Dutroux is géén sluitend vb! Hij heeft die kinderen enkel opgesloten! Zijn vrouw heeft ze vermoord door ze geen eten meer te geven.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:44   #31
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik ken deze "argumenten". Deze worden uiteraard uitgezocht door mensen die tegen de doodstraf zijn.

Om een voorbeeld te geven van sluitend bewijs; persoon en zijn acties zijn vastgelegd op camerabeelden. Of een geval Dutroux.

De kostprijs is nog zo'n "argument". Wie gaat nu geloven dat Dutroux levenslang vastzetten, onderhouden en bijstaan goedkoper zou zijn dan hem ter dood te veroordelen. Tenslotte maak je dat laatste zo goedkoop of duur als je wil.

In de VS kan het best zijn dat er gevallen zijn van mensen die onterecht zijn ter dood veroordeeld, maar je de VS niet vergelijken met hier. Racisme heeft bij deze gevallen wellicht een grote rol gespeeld.
Heb je daar een bron van?

En is niet elke veroordeling per definitie het eindresultaat van een sluitend bewijs ("beyond reasonable doubt"). Je introduceert hier volgens mij een onderscheid tussen veroordelingen dat helemaal niet bestaat. De bewijsgronden zijn van zeer diverse aard: DNA, getuigen, bekentenis, camerabeelden, uitsluiting van andere mogelijkheden, analyse van wapens, ballistisch onderzoek, bankverrichtingen, ...

In die lange lijst van soorten bewijzen een streep trekken van "sluitend bewijs" impliceert dat er mensen worden veroordeeld zonder sluitend bewijs.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 18:49   #32
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Omdat je hiermee toont dat je boven het niveau van dat soort mensen staat.

De doodstraf is barbaars. Zij die er voor pleiten zijn dus barbaren. Dat is goed te zien aan de landen die ze nog uitvoeren: apenlanden + usa
Ik zou zeggen dat het vooral bijzonder efficiënt is. Men heeft de garantie dat de dader nooit nog een misdrijf zal plegen, heeft er geen zorgen meer over en men moet er geen cent meer aan spenderen.

In het licht van de overbevolking van de planeet ( 10 miljard tegen 2050 ) is het bovendien een goed zaak.

Mensen zijn overigens barbaren. Enkel de maatschappelijk stabiliteit weerhoudt hen ervan om zich als dusdanig te gedragen. Neem deze weg en ze zullen zich terug zo gedragen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 19:33   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
...
Dutroux is géén sluitend vb! Hij heeft die kinderen enkel opgesloten! Zijn vrouw heeft ze vermoord door ze geen eten meer te geven.
Beseft u wel goed wat u hier zegt ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 19:48   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Ik ben kompleet tegen de "doodstraf" in de juridische zin.Het loopt gegarandeerd vast in steeds complexere "procedures" en het verhindert niet dat er onschuldigen in de dodencel belanden..Justitie is een te onhandig gereedschap geworden om gerechtigheid te doen geschieden of zelfs maar een "verwijdering" te verordenen....Dat gaat grandioos mislukken....

Maar voor de duizenden Europese staatsburgers die zich naar een ver buitenland begeven hebben om daar hel en vernieling te zaaien onder mensen die hen niks misdaan hebben en dat ,evident,ook willen doen met Europa,dat deel van de wereld waar ze vandaan komen.........voor hen moet een heter vuur branden....Hun 72 druiven moeten ze verdienen.


Door een besloten ministerraad ,in aanwezigheid van de leiders van de oppositiepartijen,een besluit om al hun burgerrechten en Belgisch staatsburgerschap af te nemen,en ,in voorkomend geval,order tot "definitieve verwijdering",gelijk waar die "ex-burger" zich bevindt.......


Niemand kan zich een Amerikaans gevangenissysteem of die zever met die geformaliseerde doodstraf veroorloven....eigenlijk zelfs de VS niet.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juni 2017 om 19:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 20:02   #35
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beseft u wel goed wat u hier zegt ?

.
Ja!

Dutroux is een zéér stoute mens. maar het is géén 'sluitend vb'.

Dwz, het is géén vb waarover geen discussie mogelijk is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 21:21   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja!

Dutroux is een zéér stoute mens. maar het is géén 'sluitend vb'.

Dwz, het is géén vb waarover geen discussie mogelijk is.
Wat je zegt, klopt al niet want je hebt het alleen over Julie en Melissa, en niet over An en Eefje;
en bovendien had hij zijn vrouw zodanig in zijn macht dat hij toch hoofddader blijft van de moord (en dus niet alleen van de ontvoeringen en kinderverkrachtingen ...).
Alleen al voor de kinderontvoeringen en verkrachtingen, zou hij de uitgevoerde doodstraf verdienen.

Als jij nu bij je standpunt blijft, behoudens materiële vergissing van mijnentwege, dan heb ik grote vraagtekens ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 01:50   #37
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beseft u wel goed wat u hier zegt ?
Geef de warmte de schuld.
"Dutroux heeft de kinderen alleen maar opgesloten !!!" ...echt?
-> Pure relikwieterij van de geflipte orde.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 02:09   #38
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in het krijgsrecht ben ik pro.
Inderdaad. Een minister van defensie die zijn familiebedrijf laat persoonlijke mandaten laat invullen om belastingen te ontduiken verdiend de kogel wegens landverraad.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 juni 2017 om 02:09.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 02:09   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

De 'doodstraf' mag wat mij betreft vervangen worden door een exactere omschrijving zoals 'terechtstelling'. Het is naar mijn gevoel immers geen straf maar een terechte definitieve verwijdering uit de maatschappij. Wel onder voorwaarden: geldt voor een zeer beperkt aantal extreme misdaden en ontegensprekelijk bewezen.
Noch meer noch minder wat mij betreft.

(Het Singaporese justitie voorbeeld benadert dit standpunt het best)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 07:21   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

ik ben tegen de doodstraf omdat de dood geen straf is, we zijn allemaal ter dood veroordeeld zonder wat mis gedaan te hebben.

Maar in bepaalde gevallen ben ik voorstander van demonteren om zo andere mensen die ter dood opgeschreven staan medisch te helpen, zo meer in de zin van," Gij hebt het leven genomen van andere, met uw organen gaat ge nu het leven redden van andere."

Laatst gewijzigd door Garry : 22 juni 2017 om 07:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be