Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 19 maart 2009, 17:17   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard Israëlische troepen erkennen Gaza misbruiken tegen burgers

Wat mensenrechtenorganisaties, journalisten en Palestijnen al lang zeggen, wordt nu ook door Israëlische soldaten erkend: ze hebben bewust vrouwen en kinderen doodgeschoten ook als die geen bedreiging vormden, ze hebben willekeurig huizen en eigendommen vernield, ze hebben onschuldige burgers laten vermoorden door scherpschutters.

De getuigenissen kwamen van soldaten zelf aan de militare academie van het Oranim College. De soldaten bevestigen ook de tussenkomst van opvallend veel rabbi's en pamfletten die het conflict in religieuze termen omschreven en van de oorlog een godsdienst oorlog wilden maken.
We wisten het natuurlijk allemaal al, maar nu lees je het ook eens in een officiële bron.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 maart 2009, 17:21   #2
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De soldaten bevestigen ook de tussenkomst van opvallend veel rabbi's en pamfletten die het conflict in religieuze termen omschreven en van de oorlog een godsdienst oorlog wilden maken.
Hamas voert namelijk helemaal geen godsdienstoorlog, niet ?

Hamas maakt ook geen doelwitten van burgers met hun zelfmoordaanslagen, niet ?

Als iemand mij een koek op mij oog geeft, geef ik er eentje terug. Zo werkt dat in de echte wereld.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 19 maart 2009, 17:27   #3
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hamas voert namelijk helemaal geen godsdienstoorlog, niet ?

Hamas maakt ook geen doelwitten van burgers met hun zelfmoordaanslagen, niet ?

Als iemand mij een koek op mij oog geeft, geef ik er eentje terug. Zo werkt dat in de echte wereld.
Opvallend dat jij over Hamas begint terwijl het topic gaat over moorden, misbruiken en vernielingen die door het Israëlisch leger zijn aangericht. Daar ook iets over te vertellen?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 maart 2009, 17:31   #4
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Opvallend dat jij over Hamas begint terwijl het topic gaat over moorden, misbruiken en vernielingen die door het Israëlisch leger zijn aangericht. Daar ook iets over te vertellen?
Het Israelische leger heeft na jaren van beschietingen uit de Gazastrook de terroristische infrastructuur van Hamas met de grond gelijk gemaakt.

Dit teneinde geen raketten m eer op hun hoofd te kunnen krijgen.

Raar toch hoe die Palestijnen als er geen Israelische soldaten in de buurt zijn JIHADI zijn, maar als ze dan door een .50 uit een snipergeweer overhoop geknald worden zijn het ineens "burgerslachtoffers"

Ik noem het gewoon wettige zelfverdediging.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 19 maart 2009, 17:43   #5
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Het Israelische leger heeft na jaren van beschietingen uit de Gazastrook de terroristische infrastructuur van Hamas met de grond gelijk gemaakt.

Dit teneinde geen raketten m eer op hun hoofd te kunnen krijgen.

Raar toch hoe die Palestijnen als er geen Israelische soldaten in de buurt zijn JIHADI zijn, maar als ze dan door een .50 uit een snipergeweer overhoop geknald worden zijn het ineens "burgerslachtoffers"

Ik noem het gewoon wettige zelfverdediging.
Hoe jij het noemt doet ab-so-luut niets ter zake: opinions are like assholes, everybody has one...

De stelling dat onschuldige burgers,vrouwen en kinderen werden vermoord door Israëlische soldaten, is geen mening, maar een feit dat nu ook door de soldaten zelf wordt erkend. Het zijn niet die vrouwen, kinderen of onschuldige burgers die raketten hebben afgeschoten.

In welke mate het leger de infrastructuur van Hamas met de grond gelijk heeft gemaakt, is niet duidelijk. Er worden nog altijd raketten afgeschoten dus in die zin was de oorlog geen succes. Hamas staat militair en politiek nog even sterk. Indien er vandaag verkiezingen zouden gehouden worden, dan was het niat Fatah maar Hamas dat met de meeste stemmen zou gaan lopen, zo blijkt.
Israël heeft met die oorlog dus helemaal niets bereikt.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 maart 2009, 17:54   #6
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Israël heeft met die oorlog dus helemaal niets bereikt.
Toch wel. Met de coalitie die nu aan de macht is gaan we eindelijk stappen kunnen nemen om de veiligheid en integriteit van Israel te verzekeren.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 19 maart 2009, 17:59   #7
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Toch wel. Met de coalitie die nu aan de macht is gaan we eindelijk stappen kunnen nemen om de veiligheid en integriteit van Israel te verzekeren.
...
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 maart 2009, 18:10   #8
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Een meer gedetailleerd verslag kun je lezen op Haaretz, waarschijnlijk een antisemitische website:

[url=http://www.haaretz.com/hasen/spages/1072040.html]

Citaat:
The testimonies include a description by an infantry squad leader of an incident where an IDF sharpshooter mistakenly shot a Palestinian mother and her two children. "There was a house with a family inside .... We put them in a room. Later we left the house and another platoon entered it, and a few days after that there was an order to release the family. They had set up positions upstairs. There was a sniper position on the roof," the soldier said.

"The platoon commander let the family go and told them to go to the right. One mother and her two children didn't understand and went to the left, but they forgot to tell the sharpshooter on the roof they had let them go and it was okay, and he should hold his fire and he ... he did what he was supposed to, like he was following his orders."

According to the squad leader: "The sharpshooter saw a woman and children approaching him, closer than the lines he was told no one should pass. He shot them straight away. In any case, what happened is that in the end he killed them.

"I don't think he felt too bad about it, because after all, as far as he was concerned, he did his job according to the orders he was given. And the atmosphere in general, from what I understood from most of my men who I talked to ... I don't know how to describe it .... The lives of Palestinians, let's say, is something very, very less important than the lives of our soldiers. So as far as they are concerned they can justify it that way," he said.
Weer een schoon verhaal van "the world's most moral army"

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 maart 2009 om 18:11.
Flippend Rund is offline  
Oud 19 maart 2009, 18:12   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Toch wel. Met de coalitie die nu aan de macht is gaan we eindelijk stappen kunnen nemen om de veiligheid en integriteit van Israel te verzekeren.
Wie zijn "we"? Woon jij in Israel toch?
Flippend Rund is offline  
Oud 19 maart 2009, 18:48   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hoe jij het noemt doet ab-so-luut niets ter zake: opinions are like assholes, everybody has one...

De stelling dat onschuldige burgers,vrouwen en kinderen werden vermoord door Israëlische soldaten, is geen mening, maar een feit dat nu ook door de soldaten zelf wordt erkend. Het zijn niet die vrouwen, kinderen of onschuldige burgers die raketten hebben afgeschoten.

In welke mate het leger de infrastructuur van Hamas met de grond gelijk heeft gemaakt, is niet duidelijk. Er worden nog altijd raketten afgeschoten dus in die zin was de oorlog geen succes. Hamas staat militair en politiek nog even sterk. Indien er vandaag verkiezingen zouden gehouden worden, dan was het niat Fatah maar Hamas dat met de meeste stemmen zou gaan lopen, zo blijkt.
Israël heeft met die oorlog dus helemaal niets bereikt.
Denkt gij dat de Palestijnen voor Hamas kiezen ?Ik denk het niet. De Palestijnen weten ondertussen dat Hamas even corrupt is en dezelfde vriendjespolitiek genegen is dan destijds Fatah. Fatah heeft in die omstandigheden het voordeel dat zij in het buitenland als gesprekspartner meer aanvaard worden. Voor vrede kiezen zal Fatah steunen betekenen. De Gucht zei ook dat het de laatste keer moet zijn dat Europa de wederopbouw financiert. Als ze het nu opnieuw zelf verkloten door blijvend raketten op Israël af te schieten , moeten ze het zelf maar op eigen kosten heropbouwen.
Ze zijn gewaarschuwd.
Pericles is offline  
Oud 19 maart 2009, 18:56   #11
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wie zijn "we"? Woon jij in Israel toch?
"We" zijn de mensen die het goed voor hebben met Israel.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 19 maart 2009, 19:03   #12
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Denkt gij dat de Palestijnen voor Hamas kiezen ?Ik denk het niet.
Wat ik denk doet niet terzake. Het blijkt gewoon uit de meest recente polls. Hamas heeft aan populariteit gewonnen.

Citaat:
De Gucht zei ook dat het de laatste keer moet zijn dat Europa de wederopbouw financiert. Als ze het nu opnieuw zelf verkloten door blijvend raketten op Israël af te schieten , moeten ze het zelf maar op eigen kosten heropbouwen.
Alsof de vernietiging van de infrastructuur veroorzaakt wordt door de Palestijnen en niet door de Israëlische bombardementen, ...
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 maart 2009, 19:26   #13
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
"We" zijn de mensen die het goed voor hebben met Israel.
Ik denk niet dat een extreem-rechtse regering Israel veel goeds zal opleveren.

Israel kiest al 60 jaar voor confict, en wat heeft het al ooit opgebracht? Wanneer komt het einde in zicht?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 maart 2009 om 19:27.
Flippend Rund is offline  
Oud 19 maart 2009, 20:12   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat ik denk doet niet terzake. Het blijkt gewoon uit de meest recente polls. Hamas heeft aan populariteit gewonnen.



Alsof de vernietiging van de infrastructuur veroorzaakt wordt door de Palestijnen en niet door de Israëlische bombardementen, ...
1) Haha objectieve polls zeker. Er stond waarschijnlijk nen Hamas militant naast de ondervraagde en als deze persoon in kwestie zou durven zeggen dat hij voor Fatah zou stennen werd onmiddellijk zijne kop afgekapt. Zo kwamen ze tot een resultaat van 100 procent voor Hamas. Wel efficient natuurlijk

2) Ze zullen de schade toch op hun kosten moeten herstellen, als ze blijven provoceren. Ze zullen hunne kak wel inhouden deze keer , ge zult het zien.
Pericles is offline  
Oud 19 maart 2009, 23:31   #15
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Ik lees in de threadstelling: bewust .....willekeurig ....

Ik lees in een stukje van de bron die aanleiding vormt tot deze thread zoals gepost door een andere poster: mistakenly, per vergissing

Of hoe de propagandaslag om ideologische reden weer de bovenhand haalt op redelijkheid en feitelijkheid.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 19 maart 2009, 23:45   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat mensenrechtenorganisaties, journalisten en Palestijnen al lang zeggen, wordt nu ook door Israëlische soldaten erkend: ze hebben bewust vrouwen en kinderen doodgeschoten ook als die geen bedreiging vormden, ze hebben willekeurig huizen en eigendommen vernield, ze hebben onschuldige burgers laten vermoorden door scherpschutters.

De getuigenissen kwamen van soldaten zelf aan de militare academie van het Oranim College. De soldaten bevestigen ook de tussenkomst van opvallend veel rabbi's en pamfletten die het conflict in religieuze termen omschreven en van de oorlog een godsdienst oorlog wilden maken.
We wisten het natuurlijk allemaal al, maar nu lees je het ook eens in een officiële bron.
Ik vind het wel weinig doden anders, vergeleken bij elk ander willekeurig gekozen offensief. Soldaten zijn onafhankelijk opererende organismen. Dat er een paar mutaties tussenzitten is te verwachten.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 maart 2009, 23:49   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

De BBC, die u aanhaalt, zijn trouwens ook behoorlijk aan het Islamiseren, net als de Britse regering, die voor kort Wilders illegaal de toegang had geweigerd.

Kijk naar de eenzijdige berichtgeving over het hele dossier Midden-Oosten:

MIDDLE EAST CRISIS
KEY STORIES
  • Israel rejects Shalit swap terms
  • Far right joins Israel coalition
  • Israel hunts West Bank attackers
  • Israel envoys seek Shalit release
  • Katsav claims 'lynching' by media
  • Paul Wood examines the effectiveness or otherwise of Israel's offensive in Gaza.
  • Homeless in Gaza
  • Challenge of Israeli settlements
  • Despair among Gaza's youths
  • What gets into the Gaza Strip
  • Jerusalem Diary: 2 March
  • Rebuilding Gaza

Maar daarentegen niets over de dictatuur van Hamas die dagelijks haar eigen volk martelt, terroriseert en vermoordt. De Europese media lijken meer en meer naar de mond van de moslimwereld te praten.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 maart 2009, 23:59   #18
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Europese media lijken meer en meer naar de mond van de moslimwereld te praten.
Natuurlijk. Anders zijn ze racist.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:03   #19
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
1) Haha objectieve polls zeker. Er stond waarschijnlijk nen Hamas militant naast de ondervraagde en als deze persoon in kwestie zou durven zeggen dat hij voor Fatah zou stennen werd onmiddellijk zijne kop afgekapt. Zo kwamen ze tot een resultaat van 100 procent voor Hamas. Wel efficient natuurlijk

Jaja, trek het maar wat in het belachelijke omdat je de realiteit niet wil erkennen. Een poll is een poll en de betrouwbaarheid ervan hangt af van de wetenschappelijke omkadering en correctheid. Dus altijd met een korrel zout te nemen.
Maar dat Hamas aan populariteit gewonnen heeft, blijkt uit alle polls en info die erover beschikbaar is. En er is een groot verschil tussen de resultaten in december (bron 1) en die in maart (bron 2). De organisatie is dezelfde, dus daar zal het niet aan liggen.

Citaat:
2) Ze zullen de schade toch op hun kosten moeten herstellen, als ze blijven provoceren. Ze zullen hunne kak wel inhouden deze keer , ge zult het zien.
Provoceren, bedoel je daarmee de bouw van 73.000 nieuwe huizen op de West Bank? (bron) Als ondergraven van eender wélk vredesproces, kan dat als provocatie wel tellen. Of bedoel je de kidnapping van een tiental Palestijnse parlementsleden en voormalige kabinetsmedewerkers uit de West Bank omdat de onderhandelingen rond de vrijlating van Gilad Shalit zijn misgelopen? Als provocatie kan ook dat tellen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 maart 2009 om 10:05.
ministe van agitatie is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:07   #20
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hamas voert namelijk helemaal geen godsdienstoorlog, niet ?

Hamas maakt ook geen doelwitten van burgers met hun zelfmoordaanslagen, niet ?

Als iemand mij een koek op mij oog geeft, geef ik er eentje terug. Zo werkt dat in de echte wereld.
Als iemand jou een koek op je oog geeft, ga je dan in het wilde weg mensen die er hetzelfde uitzien een koek op hun oog geven?
abou Anis is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be