Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2017, 18:03   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat het de NVA is die daar de meeste problemen mee heeft.
De Volksunie zat vol met dergelijke mensen en de NVA is de politieke erfgenaam van de Volksunie.
De manier waarop oa Pohlman paniekerig gereageerd heeft toont aan dat ze daar erg verveeld zitten met hun 'verleden'.

Voor mijn part hadden ze die oude man gewoon kunnen vragen om het nooit meer te doen.
Jij gelooft zo te zien je eigen gelul.

Kijk liever nog eens wie deze draad startte, en op welke wijze. Meteen worden er de nazi's weer bijgesleurd. Zoooo voorspelbaar.

Geloof maar vrij dat de N-VA niet gediend is met een negationist in haar rangen. De vrijheid van meningsuiting is op dat punt niet alleen onbestaande, die wet overtreden is een grotere misdaad dan als rooie gecollaboreerd te hebben. Toch als een Vlaams-nationalist van negationisme beschuldigd wordt.

Mijn mening terzake heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Zelfs één Jood die vermoord werd omdat hij Jood was is er een teveel aan. Het is de hypocrisie rond dat thema waar ik van walg. Verder kan beter niemand mij blaaskens proberen wijs te maken. Die Tollenaar heeft evenmin uit eigen beweging ontslag genomen als Kim Geybels destijds. De partijtop dwong hen. Ik begrijp dat, maar geef het gewoon toe ipv er doekskes om te winden. Twee gram hersens volstaan om door dat soort hypocrisie heen te kijken.

Een mens zou denken dat het gezond verstand het ooit wel zal halen, maar neen. Telkens dit onderwerp aan bod komt is het hetzelfde liedje.
Deze discussie heeft 89 bladzijden geduurd. Het ging naar de 2000 reacties toe.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459

Meer dan 200 forummers wilden van de muilkorfwetten af.
Nog geen 50 wilden ze behouden.
We zijn intussen 13 jaar verder, en de meningen zijn nog steeds wat ze waren. Voor mij is het afgelopen met dat gezeik.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 18:37   #82
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.769
Standaard

Allee, de gedachtepolitie haalt zijn slag thuis
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 18:41   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij gelooft zo te zien je eigen gelul.

Kijk liever nog eens wie deze draad startte, en op welke wijze. Meteen worden er de nazi's weer bijgesleurd. Zoooo voorspelbaar.

Geloof maar vrij dat de N-VA niet gediend is met een negationist in haar rangen. De vrijheid van meningsuiting is op dat punt niet alleen onbestaande, die wet overtreden is een grotere misdaad dan als rooie gecollaboreerd te hebben. Toch als een Vlaams-nationalist van negationisme beschuldigd wordt.

Mijn mening terzake heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Zelfs één Jood die vermoord werd omdat hij Jood was is er een teveel aan. Het is de hypocrisie rond dat thema waar ik van walg. Verder kan beter niemand mij blaaskens proberen wijs te maken. Die Tollenaar heeft evenmin uit eigen beweging ontslag genomen als Kim Geybels destijds. De partijtop dwong hen. Ik begrijp dat, maar geef het gewoon toe ipv er doekskes om te winden. Twee gram hersens volstaan om door dat soort hypocrisie heen te kijken.

Een mens zou denken dat het gezond verstand het ooit wel zal halen, maar neen. Telkens dit onderwerp aan bod komt is het hetzelfde liedje.
Deze discussie heeft 89 bladzijden geduurd. Het ging naar de 2000 reacties toe.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459

Meer dan 200 forummers wilden van de muilkorfwetten af.
Nog geen 50 wilden ze behouden.
We zijn intussen 13 jaar verder, en de meningen zijn nog steeds wat ze waren. Voor mij is het afgelopen met dat gezeik.
Wel raar dat je zegt dat ik lul en dat je daarna beaamt wat ik gezegd heb.

Ivm negationismewet: bij die enquete was ik hier niet, maar mijn mening heb ik daar al over gegeven.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=238715
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 19:25   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
De Volksunie zat vol met dergelijke mensen en de NVA is de politieke erfgenaam van de Volksunie.
Pfffftt......

Het forum zit vol met hypocrieten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 19:41   #85
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat bestaat niet. Negationisme gaat over Joden.
Erkend negationisme gaat over joden... maar negationisme tout court kan over vanalles gaan zoals de genocide van de Turken op de Armeniërs; welke de Turken ook blijven ontkennen...en wat dus ook negationisme is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 19:43   #86
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Erkend negationisme gaat over joden... maar negationisme tout court kan over vanalles gaan zoals de genocide van de Turken op de Armeniërs; welke de Turken ook blijven ontkennen...en wat dus ook negationisme is...
Volledig mee akkoord. Of niet durven toegeven dat Palestina ethnisch gezuiverd wordt.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 19:48   #87
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met de grootvader van Laurette retteketet, bedoel je?

2 mei 2015

Laurette Onkelinx: “Opa was nazi, maar géén separatist”

Hallo panda!



Waar hebben we dat nog gehoord?

Nazi zijn, tegen de Vlamingen zijn vormt geen probleem voor Laurette. Zolang ze geen separatisten zijn heeft ze geen last van collaborateurs. Die mensen hadden ongetwijfeld hun redenen.
Straffe taal, heel straffe taal...
Het feit dat hij eerder voor de Duitsers was en minder voor de Vlamingen stelde haar gerust...

Lieve god dat is zelfs nu nog collaboratie met de vijand tegen haar eigen landgenoten...

En geen hond, zelfs geen Vlaamse die er ook maar zijn mond over open doet...

Moet er echt nog zand zijn over de (nu noem ik het zelfs) ziekelijke arrogantie van de francofonie... Die mensen lopen compleet naast hun schoenen en het wordt hoog tijd dat ze eens met hun neus in hunne eigen donkerbruine kak geduwd worden...

Het is om te gieren van het lachen als ze anderen verwijten vuile racisten te zijn terwijl zij zelf zwemmen in hun puur anti-Vlaams racisme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 19:51   #88
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben Henri niet, maar Degrelle was uiteraard een eersteklas nazi en de grootvader van Onckelinckx ook. Leopold 3 weet ik nog niet direkt, dat was denk ik eerder iemand met grootheidswaanzin die nog in een vorige eeuw leefde (maar ik kan mij vergissen en misschien was hij wel een nazi).

Het verschil tussen Laurette en Jan is wel dat Jan Hitler een toffe peer vindt en Laurette niet.
Maar Hitler was toch geen Vlaming... Dus is het nog zo erg niet voor Laurette dat haar grootvader met hem collaboreerde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 19:52   #89
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Erkend negationisme gaat over joden... maar negationisme tout court kan over vanalles gaan zoals de genocide van de Turken op de Armeniërs; welke de Turken ook blijven ontkennen...en wat dus ook negationisme is...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. Of niet durven toegeven dat Palestina ethnisch gezuiverd wordt.
Straf zeg. Andre Gantman (NVA) en Ludo Van Campenhout (NVA) zijn dus ook negationisten.

Benieuwd wat Pohlman nu gaat zeggen

http://joodsactueel.be/2010/06/11/an...stone-rapport/
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:28   #90
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.025
Standaard

Alsof men een curriculum vitae met bewijs van goed gedrag en zede moet indienen als men een lidkaart aanvraagt!

Er is hier en zwaar geval, en Hells Angels in de buurt en je mag er zeker van zijn bij ieder staking is hij present en draagt hij de RODE vakbond vest!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:40   #91
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Spijtig dat Jan Tollenaere geen lid meer is van NVA. De man heeft wel bepaalde goede ideeën. Al had hij nu ook niet moeten veralgemenen wat betreft profiteurs en parasieten. Niet alle joden zijn zo uiteraard. Maar voor de rest vind ik de joden ook geen sympathiek volk, ze hebben de holocaust na de oorlog inderdaad misbruikt voor geldgewin en om de Palestijnen de onderdrukken. Ik vind dat je nog altijd zelf mag kiezen wie je sympathiek vind of niet en dat kan wat mij betreft ook voor groepen van mensen, landen en volkeren. Van Amerikanen moet ik bijvoorbeeld ook niet veel hebben. Zolang je de ander met rust laat is er toch geen probleem.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 december 2017 om 20:46.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:43   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Straf zeg. Andre Gantman (NVA) en Ludo Van Campenhout (NVA) zijn dus ook negationisten.

Benieuwd wat Pohlman nu gaat zeggen

http://joodsactueel.be/2010/06/11/an...stone-rapport/
Negationisme is enkel slecht als het van VB'ers komt.

Zo lijkt het soms wel in ons Belgenlandje.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:48   #93
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
"Zijn uitspraken gaan in tegen het gedachtegoed van de partij en de democratische waarden die elk lid moet naleven"
Blijkbaar is joden niet leuk vinden een 'ondemocratische waarde' volgens de NVA.
(Walen niet leuk vinden is dan weer prima)

Nu, het schept tenminste duidelijkheid wat betreft de NVA.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 18 december 2017 om 20:51.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:49   #94
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Reimond Tollenaere was trouwens één van de grootste talenten die de Vlaamse beweging ooit heeft gehad, helaas veel te vroeg gestorven.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:56   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Reimond Tollenaere was trouwens één van de grootste talenten die de Vlaamse beweging ooit heeft gehad, helaas veel te vroeg gestorven.
Die verdomde Spanjaarden!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 20:58   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Straf zeg. Andre Gantman (NVA) en Ludo Van Campenhout (NVA) zijn dus ook negationisten.

Benieuwd wat Pohlman nu gaat zeggen

http://joodsactueel.be/2010/06/11/an...stone-rapport/
Henri is geslaagd in zijn opzet. Maar niet alleen dit forum is vergeven van Henri's en dademelee's die elke kans aangrijpen om de N-VA, nog maar eens, het nazikamp in te sleuren. Bij de N-VA weten ze dat half Belgique met grote begeerte uitkijkt naar opportuniteiten waarmee de Vlaams-nationalisten kunnen beschadigd, en liefst uitgeschakeld worden. De Wever heeft gegarandeerd niet veel moeite hoeven te doen om de figuur tot ontslag te bewegen die de aanleiding was om het oorlogsverleden van de voorlopers van de "separatisten" op te rakelen. Die man weet maar al te goed tot wat de vijanden van zijn partij in staat zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 21:01   #97
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jan Tollenaere is niet langer lid van de N-VA. Dat meldt De Standaard. In het programma "Kinderen van de colloboratie" had Tollenaere enkele antisemitische uitspraken gedaan en daarop heeft hij zijn lidkaart zelf ingeleverd.

Jan Tollenaere is de zoon van VNV-propagandaleider Reimond Tollenaere, die tijdens de Tweede Wereldoorlog met de Waffen-SS naar het Oostfront trok en daar om het leven kwam.

Zo is eenstemeer duidelijk wie de leden van de N-VA zo allemaal zijn.



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12...d-van-de-n-va/
naar verluid stopt Lorette ook
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 21:01   #98
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Henri is geslaagd in zijn opzet. Maar niet alleen dit forum is vergeven van Henri's en dademelee's die elke kans aangrijpen om de N-VA, nog maar eens, het nazikamp in te sleuren. Bij de N-VA weten ze dat half Belgique met grote begeerte uitkijkt naar opportuniteiten waarmee de Vlaams-nationalisten kunnen beschadigd, en liefst uitgeschakeld worden. De Wever heeft gegarandeerd niet veel moeite hoeven te doen om de figuur tot ontslag te bewegen die de aanleiding was om het oorlogsverleden van de voorlopers van de "separatisten" op te rakelen. Die man weet maar al te goed tot wat de vijanden van zijn partij in staat zijn.
Moesten er op dit forum evenveel fanboys en fangirls zijn van CD&V, VLD, Groen en Spa als van NVA zou ik hen ook wel op hun inconsequenties opmerkzaam maken
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 21:03   #99
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.972
Standaard

Sowieso moet de Vlaamse Beweging haar geschiedenis niet verloochenen onder druk van één of ander staatsnationalistsch krapuul in Madrid. Ik zou bijvoorbeeld nooit Cyriel Verschaeve verloochenen voor het gelul van een mislukte caudillo ergens 2000 kilometer hier vandaan. Een "caudillo" die trouwens helemaal de agenda volgt van ultra liberaal gespuis als Macron en Merkel.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 december 2017 om 21:06.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 21:07   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Straf zeg. Andre Gantman (NVA) en Ludo Van Campenhout (NVA) zijn dus ook negationisten.

Benieuwd wat Pohlman nu gaat zeggen

http://joodsactueel.be/2010/06/11/an...stone-rapport/
Zowel Gantman als Van Campenhout zijn ex.VLD-ers.
De VLD is vergeven van de ex.VU-ers. Bijna al de voorzitters van de VU zitten in de VLD, maar dat zij hun verleden delen met dat van �*lle andere Vlaams-nationalisten, of godbetert met het verleden van Laurette retteketet, d�*�*rvoor hoeven we niet op de Henri's en dademelee's van dit forum te rekenen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be