Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2010, 17:44   #941
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Een van de populairste NL nummerplaten zal zeker deze zijn:

IK.69.JY

__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 18:13   #942
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
1)Ik vroeg niet naar de u-buis link naar een nr. Ik vroeg hoe je komt aan de conclusie dat 2) en ik vroeg het met de cd verkoop gaat van viezerik?
1) Pak een Atlas dan kun je vinden waar Belgie ligt

2) In deze draad gaat het over de populariteit van bepaalde nummers.

CD's zijn verzamelingen van nummers. De verkoop is trouwens al een tijdje ingestort (http://www.ritholtz.com/blog/2010/01...inued-in-2009/)
Singles worden zelden nog verkocht.

Behalve dat spaarzame cd verkopen irrelevant zijn mbt populariteit van nummers, nog een paar redenen waarom youtube een ideale tool is geworden:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=823

Wil je desondanks graag weten hoeveel cd's KV verkoopt:http://www.piturecords.com/

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 december 2010 om 18:15.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 01:23   #943
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard




Turk & Spacekees. In een paar maanden tijd 200k views ben je inderdaad lekker bezig. Die leuke juf in de clip helpt misschien ook wel mee.


http://www.youtube.com/watch?v=oQkuAM3p9j0
Önder (alias Murda Turk) & FS Green & Spacekees - Lekker Bezig (200.000 hits) Augustus 2010
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 02:50   #944
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Een van de populairste NL nummerplaten zal zeker deze zijn:

IK.69.JY

__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 10:09   #945
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
1) Pak een Atlas dan kun je vinden waar Belgie ligt

2) In deze draad gaat het over de populariteit van bepaalde nummers.

CD's zijn verzamelingen van nummers. De verkoop is trouwens al een tijdje ingestort (http://www.ritholtz.com/blog/2010/01...inued-in-2009/)
Singles worden zelden nog verkocht.

Behalve dat spaarzame cd verkopen irrelevant zijn mbt populariteit van nummers, nog een paar redenen waarom youtube een ideale tool is geworden:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=823

Wil je desondanks graag weten hoeveel cd's KV verkoopt:http://www.piturecords.com/
Je durft duidelijk niet...

1) Ik heb niet gevraagd waar Belgie ligt... ik vraag hoe jij weet dat steeds meer NL Belgen zich weinig meer van hun eigen media aantrekken.

2) Ik heb niet gevraagd waar de topic over gaat...ik vroeg hoe het ging met de cd-verkoop van "viezerik".

Als je het antwoord niet weet of niet wil geven...zeg dan gewoon "ik weet het niet" of "ik wil niet op jouw vragen antwoorden", heel simpel. Rond de pot draaien en over iets anders beginnen gaat niet helpen en heeft geen enkel nut.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:28   #946
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

1) Ik heb niet gevraagd waar Belgie ligt... ik vraag hoe jij weet dat steeds meer NL Belgen zich weinig meer van hun eigen media aantrekken.

2) Ik heb niet gevraagd waar de topic over gaat...ik vroeg hoe het ging met de cd-verkoop van "viezerik".

1) Het antwoord op deze vraag is gegeven. Dat iemand dat niet snapt is best mogelijk natuurlijk. We hebben niet allemaal vooraan gestaan, nietwaar? Deze draad heet overigens: "koetjes en kalfjes" en niet "kleuterscholen en klootzakjes".

2) Ik heb je eerder al de website gegeven van het label waar de cd van KV wordt uitgegeven (Pitu Records) en waar ze je waarschijnlijk alles kunnen vertellen over de verkoop. Vragen naar 'Nziedeboy', de titel van de cd.

Suc6!

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 december 2010 om 22:31.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 14:22   #947
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
1) Het antwoord op deze vraag is gegeven. Dat iemand dat niet snapt is best mogelijk natuurlijk. We hebben niet allemaal vooraan gestaan, nietwaar? Deze draad heet overigens: "koetjes en kalfjes" en niet "kleuterscholen en klootzakjes".

2) Ik heb je eerder al de website gegeven van het label waar de cd van KV wordt uitgegeven (Pitu Records) en waar ze je waarschijnlijk alles kunnen vertellen over de verkoop. Vragen naar 'Nziedeboy', de titel van de cd.

Suc6!
Kortom...je weet het niet. Zo moeilijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 14:23   #948
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=mj6x4EBlUJI
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 01:45   #949
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard




Twee bewezen criminelen die gestaag en vlot de views op hun nummer zien binnenlopen. Behoorlijk ondergrondse track die ook in Nederland geen airtime krijgt, ondanks dat het Nederlandse fenomeen Keizer meedoet. Toch iets te hard voor de mediamannen waarschijnlijk.
Rechtstreeks uit de hood van Den Helder.
Het klootjesvolk zal er wel weer schande van spreken. Weten hun veel.


http://www.youtube.com/watch?v=8ciEPOmvs8s
Noni ft Keizer - Money is de Motivatie (238.000 hits) 2010

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 december 2010 om 01:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 08:44   #950
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht



Twee bewezen criminelen die gestaag en vlot de views op hun nummer zien binnenlopen. Behoorlijk ondergrondse track die ook in Nederland geen airtime krijgt, ondanks dat het Nederlandse fenomeen Keizer meedoet. Toch iets te hard voor de mediamannen waarschijnlijk.
Rechtstreeks uit de hood van Den Helder.
Het klootjesvolk zal er wel weer schande van spreken. Weten hun veel.


http://www.youtube.com/watch?v=8ciEPOmvs8s
Noni ft Keizer - Money is de Motivatie (238.000 hits) 2010
Te hard zeker niet...maar je moet simpelweg cd`s verkopen voor men weet of mensen het goed vinden. You-tube hits betekenen niets. Simpel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 08:58   #951
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Te hard zeker niet...maar je moet simpelweg cd`s verkopen voor men weet of mensen het goed vinden. You-tube hits betekenen niets. Simpel.
Hoe je het ook draait of keert, cd-verkoop als graadmeter van populariteit van een artiest is stilaan achterhaald in het breedbandinternettijdperk. Toch in ieder geval van fysieke cd's (over legale downloads spreek ik me hier niet uit).

En ik heb het al vaker gezegd, een artiest wordt niet op de radio of tv gedraaid omdat hij veel platen verkoopt. Het is juist omgekeerd: airplay heeft hoofdzakelijk tot doel de verkoop van cd's te genereren.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 09:55   #952
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert, cd-verkoop als graadmeter van populariteit van een artiest is stilaan achterhaald in het breedbandinternettijdperk. Toch in ieder geval van fysieke cd's (over legale downloads spreek ik me hier niet uit).

En ik heb het al vaker gezegd, een artiest wordt niet op de radio of tv gedraaid omdat hij veel platen verkoopt. Het is juist omgekeerd: airplay heeft hoofdzakelijk tot doel de verkoop van cd's te genereren.
Euhm, hoe je het ook draait of keert, cd-verkoop betekend voor 99%, dat degene die de cd`s koopt er fan van is. Achterhaald zeg je? Vandaar dat alle top-lijsten bevolkt word adhv deze cijfers.
Voor de rest gaat het mij niet over de drager van de info...al staat het op een stick. Verkoop is verkoop.

Hoe je het ook draait of keert...zolang het enkel gaat om hits...kun je niet afleiden of het om fans gaat of niet. Je kan van geen enkele hit op u-buis weten wat hij/zij ervan vind en of het dus om een fan gaat of niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 11:22   #953
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Euhm, hoe je het ook draait of keert, cd-verkoop betekend voor 99%, dat degene die de cd`s koopt er fan van is.
Een groot deel van de cd aankoop (voor zover nog bestaande, sic) is bestemd als cadeau.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 11:22   #954
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En ik heb het al vaker gezegd, een artiest wordt niet op de radio of tv gedraaid omdat hij veel platen verkoopt. Het is juist omgekeerd: airplay heeft hoofdzakelijk tot doel de verkoop van cd's te genereren.
Zeker, de Vlaamse overheid subsidieert massaal andere cultuur ter promotie van verkopen (voorzover nog aanwezig). Tot zover het Vlaamsche cultuurbeleid.
De echte ratio achter het draaien van plaatjes op tv of radio is het de kijker of luisteraar van reclameblok naar reclameblok brengen zonder dat deze wegzappt.
Wat hier cruciaal is is dus de 'nuisance factor' van een muziekwerk. Vandaar de brei nietszeggende, voortdreutelende, ongevaarlijke muziek in een neutrale taal die wie voorbij zien trekken op mainstream media stations.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 december 2010 om 11:36.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 12:09   #955
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een groot deel van de cd aankoop (voor zover nog bestaande, sic) is bestemd als cadeau.
Of het zijn bonnen, of je koopt een cd als je weet dat iemand er fan van is.
Je koopt geen cd van een groep of artiest als je niet weet of hij/zij er fan van is. Dat het een cadeau is doet dus niet terzake. Waar haal jij het feit dat het om een groot deel gaat? Waar haal je die cijfers weer vandaan?

Maar zo ontwijk je natuurlijk al weken het echte punt...clicks op u-buis betekenen niets. Ik heb alle fimpjes bekeken welke je hier al gepost hebt...en ik ben voorlopig geen fan van geen enkel nr.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 6 december 2010 om 12:10.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 12:12   #956
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zeker, de Vlaamse overheid subsidieert massaal andere cultuur ter promotie van verkopen (voorzover nog aanwezig). Tot zover het Vlaamsche cultuurbeleid.
De echte ratio achter het draaien van plaatjes op tv of radio is het de kijker of luisteraar van reclameblok naar reclameblok brengen zonder dat deze wegzappt.
Wat hier cruciaal is is dus de 'nuisance factor' van een muziekwerk. Vandaar de brei nietszeggende, voortdreutelende, ongevaarlijke muziek in een neutrale taal die wie voorbij zien trekken op mainstream media stations.
Dat is puur jouw persoonlijk mening over bepaald muziek, niet meer en niet minder.
Ik vind de links naar jouw favoriete artiesten ook niet goed...dit wil niet zeggen dat dit de mening is van iedereen. Je bent niet alleen Remi.

Misschien moet "viezerik" het sportpaleis eens afhuren om proberen het vol te krijgen als "Clouseau" bv. Wedden dat dat niet gaat gebeuren? Zelfs gratis gaat het hem nog niet lukken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 6 december 2010 om 12:14.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 12:52   #957
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Maar zo ontwijk je natuurlijk al weken het echte punt...clicks op u-buis betekenen niets.
YouTube kliks leveren simpelweg geld op. Ook direct, lees aub de draad even.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat is puur jouw persoonlijk mening over bepaald muziek, niet meer en niet minder.
Ik vind de links naar jouw favoriete artiesten ook niet goed...dit wil niet zeggen dat dit de mening is van iedereen. Je bent niet alleen Remi.
Nee dat is niet mijn mening, dat is hoe de industrie werkt.

Het gaat in deze draad niet over (mijn of jouw) favoriete artiesten, maar over de populairste artiesten, zie topic.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 december 2010 om 12:53.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 14:57   #958
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
YouTube kliks leveren simpelweg geld op. Ook direct, lees aub de draad even.




Nee dat is niet mijn mening, dat is hoe de industrie werkt.

Het gaat in deze draad niet over (mijn of jouw) favoriete artiesten, maar over de populairste artiesten, zie topic.
Al zouden u-buis clicks iets opbrengen voor de artiest...heeft nog steeds geen invloed op populariteit of niet. Maar dat blijf je nu al weken ontwijken natuurlijk.

Nogmaals...graag de bron waar jij vandaan haalt dat het gros van de cd-aankopen als cadeau dient. Trouwens...dat geld ook voor de cd verkoop van jouw vriendjes dan.

Nee, dit is jouw mening over de muziek welke op tv en radio komt. Anders graag de bron waarin "de industrie" deze mening geeft over tv, radio en wat ze uitzenden.

Citaat:
Ik vind de links naar jouw favoriete artiesten ook niet goed...dit wil niet zeggen dat dit de mening is van iedereen. Je bent niet alleen Remi.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 21:59   #959
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard



Was mij niet bekend , maar zo heel stiekem toch een hitje na een paar maanden. Kameleon.


http://www.youtube.com/watch?v=23qdoI7RZkM
Kameleon - Muziek Is Onze Liefde (126.000 hits) September 2010
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 09:15   #960
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht


Was mij niet bekend , maar zo heel stiekem toch een hitje na een paar maanden. Kameleon.


http://www.youtube.com/watch?v=23qdoI7RZkM
Kameleon - Muziek Is Onze Liefde (126.000 hits) September 2010
Al zouden u-buis clicks iets opbrengen voor de artiest...heeft nog steeds geen invloed op populariteit of niet. Maar dat blijf je nu al weken ontwijken natuurlijk.

Nogmaals...graag de bron waar jij vandaan haalt dat het gros van de cd-aankopen als cadeau dient. Trouwens...dat geld ook voor de cd verkoop van jouw vriendjes dan.

Nee, dit is jouw mening over de muziek welke op tv en radio komt. Anders graag de bron waarin "de industrie" deze mening geeft over tv, radio en wat ze uitzenden.


Citaat:
Ik vind de links naar jouw favoriete artiesten ook niet goed...dit wil niet zeggen dat dit de mening is van iedereen. Je bent niet alleen Remi.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be