Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 15:16   #101
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sociaal accident
Het gaat hier om de integriteit van het VB. Hoe kan men over veiligheid spreken als men zelf geweld genereert?
Wie is 'men' ? Is dat iedereen in de partij?
Als het over het Vlaams Blok gaat mag veralgemenen wel zeker?
Thinker is offline  
Oud 17 juni 2004, 18:54   #102
sociaal accident
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 10
Standaard

Veiligheid is toch één van de drie punten uit het programma vh VB? En ga me nu niet zeggen dat je echt denkt dat VB aanzet tot verdraagzaamheid. Zo'n naïviteit van de kiezers verwacht ik nu ook weer niet... (alhoewel, zie petitie)
Je kunt hier dan de "men" vervangen door enkele kopstukken van de partij als je niet van veralgemenen houdt. Zich gedragen naar wat men in zijn vaandel draagt zou wat bijbrengen aan de credibiliteit van bepaalde personen. Hoe kunnen zij mij veiligheid garanderen als ik ooit door iemand vh VB of NSV riskeer ineengeklopt worden. (En dit is best mogelijk gezien mijn beroep) Kun jij me dat eens uitleggen Thinker? Of is het VB enkel goed en positief?
sociaal accident is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:02   #103
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

Socaail accident Waarom zou een vlaams blokker u afkloppen om uw beroep.Heb dit nog nooit geweten.Dat de politie al afgeklopt is door allochtonen om dat ze hun beroep uitoevende dat weet ik wel
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK
Beer is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:30   #104
Shadowman
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 180
Standaard

Vlaanderen wordt echt wel een intellectueel rampgebied! Volgens deze petitie waren de verkiezingen pas op 13 juli:
http://www.petitiononline.com/13062004/petition.html
*roflol*
Shadowman is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:43   #105
Avan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
In tegenstelling met de andere partijen, heeft het Vlaams Blok diegenen, die voor deze andere partijen stemmen, nooit constant zitten uitschelden.
Ook heeft het Vlaams Blok de kiezers voor andere partijen niet hautain en arrogant zitten te overlezen dat ze allemaal 'beschaamd moesten zijn'.
Verdere commentaar overbodig...
Heb ik dat goed gelezen? Of "De pot verwijt de ketel..."
Avan is offline  
Oud 17 juni 2004, 20:21   #106
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Waar kan ik tekenen om deze petitie tot intellectueel rampgebied uit te roepen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 juni 2004, 21:46   #107
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Met wat voor dwaze dingen sommige mensen zich tegenwoordig bezig houden, je houdt het niet voor mogelijk.

Citaat:
Nav de 1 miljoen stemmen die op 13 juni jongstleden naar het VLAAMS BLOK gingen, wensen wij Vlaanderen uit te roepen tot intellectueel rampgebied.
Stemmen op het blok wordt gelinkt aan 'intellectueel'. Ik wacht nog steeds op de eerste studie die bevestigd dat Vlaams Blok-kiezers dommer zijn dan andere kiezers.
Citaat:
De ondertekenaars van de petitie vragen dan ook aan de Verenigde Naties en in het bijzonder aan de Unesco ontwikkelingshulp om Vlaanderen terug sociaal, verstandelijk en emotioneel uit het slop te halen.
Wil dit zeggen dat wij Vlamingen eindelijk eens iets echt gratis gaan krijgen ? Of is dit privilege nog steeds voorbehouden aan niet-Vlaamse medeburgers ?
Ik als vlaming voel me uitermate sociaal, mijn emoties zijn onder controle en mijn IQ ligt rond de 140 (lang geleden eens vastgesteld door een onafhankelijke overheidsinstantie zijnde VDAB).
Citaat:
Wij denken dat het nu tijd is dat Vlaanderen van de wereld lessen krijgt in broederlijkheid, verdraagzaamheid, democratische beginselen, racismebestrijding, probleemanalyse en hedendaagse geschiedenis (in het bijzonder over de periode 1933-1945).
24,6% Vlaams Blok, 75,4% niet. Vlaanderen moet lessen krijgen !!! Je zal maar tot die zelfverklaarde broederlijke, verdraagzame, democratische, ... (en nog wat van die modewoorden) 75% behoren.
Iedereen terug naar de heropvoedingskampen !!!

Kleine opmerking, de petitie vermeld niet duidelijk tegen wie er eigenlijk geageert wordt. Zijn de makers nu voor of tegen het Blok ? Ze zeggen enkel :"Nav de 1 miljoen stemmen die op 13 juni jongstleden naar het VLAAMS BLOK gingen,..."

Vlaanderen is inderdaad een intellectueel rampgebied. Maar de grootste 'sukkelaars' zitten NIET bij het Blok.
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:01   #108
Pablex
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Locatie: Overijse
Berichten: 208
Standaard

even een reactie,niets met het onderwerp te maken,maar aangezien het toch allemaal over vlaams blok gaat:
ik merk dat alle VB'ers hier constant klagen met het feit dat de linksen tegen VB zijn,en dat ze constant kinderachtig doen en van die zever,maar ik merk hier evenveel aanvallen (persoonlijkere en directere) ,misschien zelfs meer van VB'ers op linksen als van linksen op VB als partij

minder hypocrisie zou wel leuk zijn af en toe...
Pablex is offline  
Oud 18 juni 2004, 07:42   #109
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman
Vlaanderen wordt echt wel een intellectueel rampgebied! Volgens deze petitie waren de verkiezingen pas op 13 juli:
http://www.petitiononline.com/13062004/petition.html
*roflol*

Citaat:
Geciviliseerd Vlaanderen als één front tegen het Vlaams Blok




View Current Signatures - Sign the Petition


--------------------------------------------------------------------------------


To: De gehele Vlaamse bevolking, de pers en politieke wereld in het bijzonder.

Op zondag 13 juli 2004 haalde het extreem-rechtse Vlaams Blok bij de verkiezingen voor de Vlaamse Raad zo'n miljoen stemmen binnen. De ondertekenaars van deze petitie zijn hierdoor zondermeer geschokt en willen hun misprijzen voor het a-democratische én anti-democratische Vlaams Blok nogmaals in de verf zetten.

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid. Dit is een taak voor de politieke wereld, de media en eigenlijk voor elk van ons. Mensen moeten weten dat het simplistisch is te denken dat er simpele oplossingen bestaan voor complexe problemen. Wij roepen de pers op hun taak hierin te definiëren. Zij zijn bij machte om iets te doen aan de heersende verzuurdheid.

Het wordt tijd dat iedereen verder kijkt dan het eigenbelang, dat we samen met politieke wereld en pers nadenken over hoe om te gaan met extreem-rechts en samen het op de dool zijnde gedeelte van Vlaanderen overtuigen!

Wij scharen ons dan ook achter de uitspraken van Professor Etienne Vermeersch, die zich luidop afvraagt hoe het kan dat een partij met duidelijke wortels in het neonazisme, zulk een hoog aantal stemmen kan halen.

Sincerely,

The Undersigned

Inderdaad, waarschijnlijk hebben deze mensen last van dyslexie en kunnen ze niet goed lezen wat het Blok in zijn programma schrijft.

Darwin is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be