Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2015, 18:20   #121
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Realiteit.
Wat is de Vlaamse zorgkas dan ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:20   #122
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrouw vrouw vrouw Bekijk bericht
Bij sossen is alles een fait divers.
Behalve als ze een halve euro moeten inleveren, dan leggen ze het land plat.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:25   #123
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Realiteit.
Beter gezegd Belgisch surrealisme, want de sociale zekerheid is wel degelijk gesplitst in ons land maar dan volgens de franstalige wensen en dat zijn de enige wensen die la Belgique als wettelijk beschouwt...; dat de Vlamingen, in tegendeel met de franstaligen zich kapot betalen en dat aan de andere kant van de lijn de franstaligen in tegenstelling met de Vlamingen kapot ervan profiteren is het laatste van hun zorgen; één sociale zekerheid noemen ze dat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:30   #124
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.995
Standaard

😃
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 mei 2015 om 18:33.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:31   #125
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.995
Standaard

😃
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 mei 2015 om 18:34.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:56   #126
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En jij mag met de Belgische vlag blijven zwaaien de dag dat de francofonie Vlaanderen, totaal leeggezogen, met het grootste deel van de franstalige schuldenberg als erfenis, zullen achter laten...
Natuurlijk buiten Bruxelles en de helft van Vlaams Brabant gerekend dat zij als hun erfenis na jarenlange vreedzame samenleving met het grote Vlaanderen zullen meenemen...
Vergeet niet dat de richtlijnen voor dat laatste al expliciet uitgewerkt worden volgens de regels van de zesde staatsmisvorming waar de Vlamingen zogezegd vragende partij waren en duidelijk niets gekregen hebben maar wel weer enorm veel hebben moeten inleveren...

Maar inderdaad, blijf maar blindelings 'vive la Belgique' roepen...
Ik roep niks. Ik lach gewoon eens hard met u.

Zo weggelopen uit de jaren 50.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:57   #127
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Beter gezegd Belgisch surrealisme, want de sociale zekerheid is wel degelijk gesplitst in ons land maar dan volgens de franstalige wensen en dat zijn de enige wensen die la Belgique als wettelijk beschouwt...; dat de Vlamingen, in tegendeel met de franstaligen zich kapot betalen en dat aan de andere kant van de lijn de franstaligen in tegenstelling met de Vlamingen kapot ervan profiteren is het laatste van hun zorgen; één sociale zekerheid noemen ze dat...
Er is geen meerderheid voor splitsing. Verre van zelfs.

Op korte- en middelange termijn gaat er niks in huis komen van de Republiek Vlaanderen, waar katholieke kwezels thuis zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:57   #128
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
😃
Dat is een mooi vierkant dat jij ons toont, Dirk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 18:58   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Is dat een universele wet volgens U,of enkel een wensdroom
Wat is, zal in dit geval zeker blijven.
Bedankt voor uw belangstelling.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 19:36   #130
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen meerderheid voor splitsing. Verre van zelfs.

Op korte- en middelange termijn gaat er niks in huis komen van de Republiek Vlaanderen, waar katholieke kwezels thuis zijn.
Waarom moeten katholieke kwezels daar thuis zijn. Jij bent dus in de jaren vijftig blijven hangen met al die onzin die jij hier uitkraamt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 23:20   #131
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vlaanderen is altijd strenger geweest waar het de steuntrekkers betroft en Vlaanderen had een welstellende staat opgebouwd waar de steuntrekkers terug volwaardige meebetalers werden...
Inderdaad een voorbeeld voor heel Europa en zeker en vast ook voor Wallo-Brux. Maar neen, la Belgique verdroeg dat niet en heeft er alles aan gedaan om Vlaanderen te kortwieken en dat met de hulp van de traditionele Vlaamse partijen....
Waar is het verschil tussen La Belgique en de partij vd grote verandering die ons gaat gidsen naar de gouden bergen en de corruptie en het nepotisme en de voorkeursbehandeling van bepaalde groepen verwerpt ALS ...
Als ge VLAAMSE mensen uit de privé die bijna 40 jaar gewerkt hebben en tegen hun wil in ontslagen werden (in een kmo, multi, kleine onderneming) de economische woestijn instuurt tot hun 65ste met de constante dreiging hen te schorsen van een uitkering wetende dat hun statistische kans op nieuw werk nul is en tegelijkertijd aanvaard dat de franstaligen werklozen vanaf 50 jaar die zelden of nooit gewerkt hebben met rust laat?
Waar is die verandering van voorkeursbehandeling als je politieagenten 1 jaar langer laat werken nl tot hun 59ste ipv 58 nu, hen dan 3 jaar VOLLEDIG betaalt thuis houdt en hen dan op hun 63ste met een dubbel pensioen bedankt.
Welke geloofwaardigheid heeft zo'n partij?
Dit is geen partij van grote veranderingen Marie, dit is een partij opportunisten die zich laven aan de macht en in wezen geen haar beter zijn dan wat zij zelf "de traditionelen" noemen.
Maw, de partij waar jij achteraan loopt is gewoon UITSCHOT!
ps Als Vlaanderen al een welvarende staat had uitgebouwd dan was het in elk geval zonder medewerking van de statutaire ambtenaren Becaus, Bracke en de rest vd netto-ontvangende top die zich enkel tegoed deden en doen aan het zweet van de mieren!

Laatst gewijzigd door demonen : 27 mei 2015 om 23:24.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 23:42   #132
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom moeten katholieke kwezels daar thuis zijn. Jij bent dus in de jaren vijftig blijven hangen met al die onzin die jij hier uitkraamt...
En, voor wanneer is het, de absolute meerderheid voor uw Vlaamse Republiek ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 07:44   #133
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En, voor wanneer is het, de absolute meerderheid voor uw Vlaamse Republiek ?
En je blijft naast de kwestie brallen....

Wat heeft een wel of niet bestaan van een zogenaamde (mijne dan nog wel) Vlaamse republiek te maken met al het onrecht dat la Belgique Vlaanderen wel of niet aandoet?

Ha, stom volk, want je bent tegen een Eigen staat dus moet je dan maar gelaten alle achteruitstelling, de uitbuiting, de verkrachting van je elementaire mensenrechten, de economische afbouw, het tweede of derde rangsburgerschap in wat ze opdringen tot je Eigen land, maar welk land je slechts ziet als de eerste de beste kolonie... moeten blijven dulden...

Waar zit ik hier te prediken voor een Eigen staat? Het zijn jullie die niet de aanklachten die wakkere burgers tegen de Belgische staat aanvoeren kunnen tegenspreken en dus het zijn jullie die deze wakkere burgers meer dan gelijk moeten geven, want jullie hebben geen wederwoord.

En in plaats dan van verontwaardigd te zijn over zoveel hautaine lafheid van la Belgique verkiezen jullie haar nog te versterken in al het onrecht dat zij zonder de minste maat haar Vlaamse landgenoten aandoet.

In plaats van te ijveren, indien jullie voor la Belgique zijn, voor een rechtvaardige, democratische, sociale en economische goed draaiende staat voor al haar burgers komen jullie hier haar onrechten onder de mat vegen en steunen jullie haar hier in haar twee maten en twee gewichten politiek van verdeel en zet de burgers tegen elkaar op zodat de maffia die dit lang leidt en doet lijden ongestoord verder haar weg kan blijven gaan...

Geef mij een reden dat la Belgique het morgen beter zal doen van vandaag. Hewel er is een reden en daar naar is ze goed op weg; Vlaanderen verder uitbuiten, al haar rijkdommen afromen (weet je voordat EDR aan het bewind kwam dacht iedereen nog dat Vlaanderen een topregio in Europa is of was, wel nadat EDR zijn katastrofale politiek voor Vlaanderen gedurende dikweg twee jaar heeft doorgedrukt lacht iedere weldenkende mens je vierkant in je gezicht uit indien je dat nog durft te denken; dus dank zij EDR en la Belgique is Vlaanderen op slechts een paar jaar verschrikkelijk afgezwakt; maar u heeft gelijk 'Vive la Belgique'. Oei, ik heb het vergeten het is de fout van de Vlamingen zelf. Hewel vertel me dan eens waar la Belgique één stap, één stap maar in het belang van Vlaanderen gezet heeft? U vindt er geen één).
Als je het nog niet begrepen hebt; het zijn mensen zoals u, die zich ook nog Vlaming noemen bovendien, die zich, met de steun van de staatsmedia ook nog als de woordvoerders van de Vlamingen opwerpen, die maken dat er voor Vlaanderen in La Belgique geen Kloten meer te zoeken is, in tegendeel, als ze een grijntje gezond verstand hebben schudden ze dat rovershol van zich af.

Maar inderdaad, ook in dat scenario zullen de Vlamingen bloeden, want de maffia laat haar niet gaan alvorens ze haar volledig leeggezogen hebben...

Bedank goede Vlaming om ons andere Vlamingen op ons niet-bestaansrecht te wijzen...; niet in la Belgique en nog minder als zelfstandige wezens...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 07:48   #134
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Waar is het verschil tussen La Belgique en de partij vd grote verandering die ons gaat gidsen naar de gouden bergen en de corruptie en het nepotisme en de voorkeursbehandeling van bepaalde groepen verwerpt ALS ...
Als ge VLAAMSE mensen uit de privé die bijna 40 jaar gewerkt hebben en tegen hun wil in ontslagen werden (in een kmo, multi, kleine onderneming) de economische woestijn instuurt tot hun 65ste met de constante dreiging hen te schorsen van een uitkering wetende dat hun statistische kans op nieuw werk nul is en tegelijkertijd aanvaard dat de franstaligen werklozen vanaf 50 jaar die zelden of nooit gewerkt hebben met rust laat?
Waar is die verandering van voorkeursbehandeling als je politieagenten 1 jaar langer laat werken nl tot hun 59ste ipv 58 nu, hen dan 3 jaar VOLLEDIG betaalt thuis houdt en hen dan op hun 63ste met een dubbel pensioen bedankt.
Welke geloofwaardigheid heeft zo'n partij?
Dit is geen partij van grote veranderingen Marie, dit is een partij opportunisten die zich laven aan de macht en in wezen geen haar beter zijn dan wat zij zelf "de traditionelen" noemen.
Maw, de partij waar jij achteraan loopt is gewoon UITSCHOT!
ps Als Vlaanderen al een welvarende staat had uitgebouwd dan was het in elk geval zonder medewerking van de statutaire ambtenaren Becaus, Bracke en de rest vd netto-ontvangende top die zich enkel tegoed deden en doen aan het zweet van de mieren!
Demonen, de toekomst zal het uitwijzen wat de NVa betreft; wat al de andere partijen betreft is het al lang bewezen dat Vlaanderen (en veel erger, alle Vlaamse inwoners) een Vogel voor de kat is...
Vive la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 07:50   #135
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wallonië is reeds een Kosovo aan de Maas.

Als eens in Charleroi,Thuin,Seraing,Verviers of La Louvière geweest ?
Stopt Wallonië met die steden? Wallonië is groter dan die steden en heeft ook mooie plekken maar ja, uw blinde haat tegenover de Franstaligen heeft geen grens.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 07:53   #136
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stopt Wallonië met die steden? Wallonië is groter dan die steden en heeft ook mooie plekken maar ja, uw blinde haat tegenover de Franstaligen heeft geen grens.
Allé, de Vlamingen zeggen weer iets dat u niet aanstaat en dat bovendien vele francofonen zelf ook zeggen en u komt met uw blinde haat af...
Beetje afgezaagd dat liedje, vind u ook niet?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 07:58   #137
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U droomt rechtopstaande...
Dromen? Maar marie ik gebruikte gewoon de cijfers die in dat artikel wtaan waarop deze topic gebaseerd is. Ik heb anders nog niet te veel cijfers gezien die uw beweringen staven. Maar uw uitleg zal wel weer zijn dat deze verborgen blijven voor de Vlaming.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:01   #138
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Over welk land heeft u het hier? In ieder geval niet over België.
Punt.
Ons land : België!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:04   #139
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En, voor wanneer is het, de absolute meerderheid voor uw Vlaamse Republiek ?
Sint-Juttemis!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:10   #140
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dromen? Maar marie ik gebruikte gewoon de cijfers die in dat artikel wtaan waarop deze topic gebaseerd is. Ik heb anders nog niet te veel cijfers gezien die uw beweringen staven. Maar uw uitleg zal wel weer zijn dat deze verborgen blijven voor de Vlaming.
Ik heb het niet over uw cijfers; ik heb het over uw voorstel om de armste franstaligen naar Vlaanderen te transporteren en dat dan de cijfers wel beter zouden kloppen. Daar heeft u buiten de franstaligen inhaligheid gerekend...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 mei 2015 om 08:13.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be