Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 21 november 2016, 13:34   #81
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ware hij niet zo vrij geweest zijn mening te uiten bedoel je.
Wat hij gedaan heeft tegenover het management en het veiligheidspersoneel van de Bataclan is hen beschuldigen van deelname aan de aanslag. Dat is laster en eerroof, geen mening. Zo iemand zou bij mij ook niet meer binnenkomen. In Amerika zou hij er zo goedkoop niet van afkomen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 november 2016 om 13:35.
Gipsy is offline  
Oud 21 november 2016, 13:45   #82
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn schuld niet dat velen geen algemene cultuur hebben, hé... Ik heb de betekenis van woorden als Inshallah of nog Mektoeb op school geleerd, tijdens de les godsdienst.
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat jouw "ik-ben-politiek-correcter-dan-politiek-corect"-hersenspoeling èrgens begonnen is, en nog minder dat grote delen daarvan zijn blijven hangen, dus hoef je niemand te overtuigen van 't overduidelijke, alsof dit 'n wereldprimeur zou zijn.
Deze discussie gaat trouwens niet over 'de betekenis' van dat soort woorden of uitdrukkingen 'niet kennen'. Ik weet niet waaruit je dat opmaakt, welke indicatie je hebt om aan te nemen dat de betekenis er van niet gekend zou zijn.
Citaat:
Nu ja, ik ben er bijna van overtuigd dat de song van Sting in jouw hoofd een terrorist verheerlijkt die, vermomd als een vluchteling, Europa probeert binnen te dringen om er een bloedige aanslag te plegen, als Allah het wilt (Insh'Allah).
Jouw overtuiging of fantasietjes over wat er zich al dan niet in mijn hoofd afspeelt doet totaal niet ter zake.
Citaat:
In die context begrijp ik jouw verontwaardiging dan ook heel goed.
Je gaat eerst iets lopen verzinnen en aan de hand daarvan ga je jezelf gelijk geven. 👌
SDX is offline  
Oud 21 november 2016, 13:49   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat hij gedaan heeft tegenover het management en het veiligheidspersoneel van de Bataclan is hen beschuldigen van deelname aan de aanslag. Dat is laster en eerroof, geen mening. Zo iemand zou bij mij ook niet meer binnenkomen. In Amerika zou hij er zo goedkoop niet van afkomen.
D�*t is al lang uitgeklaard.
De bandleden hebben verklaard dat ze niet geweigerd werden, zelfs niet geprobeerd hebben er binnen te geraken.

Bovendien hebt gij makkelijk lullen, gij zat niet in die Bataclan ten tijde van die aanslag, kunt bijgevolg niet weten welke impact zoiets heeft op de menselijke psyche en al zeker niet wat gij achteraf allemaal, nog steeds in schok, zou uitkramen.
SDX is offline  
Oud 21 november 2016, 14:08   #84
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

1 jaar na Bataclan hebben we vooral al veel geluk gehad dat het nog niet meer is voorgevallen:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...vermeden.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-planden.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aansl...s-Parijs.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nnetwerk.dhtml
Skobelev is offline  
Oud 21 november 2016, 18:46   #85
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
D�*t is al lang uitgeklaard.
De bandleden hebben verklaard dat ze niet geweigerd werden, zelfs niet geprobeerd hebben er binnen te geraken.

Bovendien hebt gij makkelijk lullen, gij zat niet in die Bataclan ten tijde van die aanslag, kunt bijgevolg niet weten welke impact zoiets heeft op de menselijke psyche en al zeker niet wat gij achteraf allemaal, nog steeds in schok, zou uitkramen.
Blijkbaar is het niet uitgeklaard volgens de directeur van de zaal http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...u-bataclan.php

Gij waart ook niet in die zaal dus stopt ook lullen en uitkramen.

De groep werd trouwens geweerd om op te treden in twee andere festivals in Frankrijk door de polemische zever die de zanger uitkraamde ivm de aanslag.
Gipsy is offline  
Oud 21 november 2016, 19:39   #86
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat jouw "ik-ben-politiek-correcter-dan-politiek-corect"-hersenspoeling èrgens begonnen is, en nog minder dat grote delen daarvan zijn blijven hangen, dus hoef je niemand te overtuigen van 't overduidelijke, alsof dit 'n wereldprimeur zou zijn.
O weet je, op mijn achttiende stemde ik op het Vlaams Blok. Mijn herspoeling zal dus wel veel later begonnen zijn. Of is stemmen op het VB misschien het resultaat van mijn hersenspoeling tijdens mijn jeugdjaren?

Citaat:
Deze discussie gaat trouwens niet over 'de betekenis' van dat soort woorden of uitdrukkingen 'niet kennen'. Ik weet niet waaruit je dat opmaakt, welke indicatie je hebt om aan te nemen dat de betekenis er van niet gekend zou zijn.
Ik maak gewoon gebruik van uw posts, hoor, waar duidelijk staat dat het woord misschien door Turken en Arabieren is gekend, maar niet door ons. Wat er eigenlijk niet aan doet, het volstaat de lyrics van de song te lezen, of de uitleg van Sting te beluisteren, om te begrijpen dat het woord niks beledigends heeft.

Citaat:
Jouw overtuiging of fantasietjes over wat er zich al dan niet in mijn hoofd afspeelt doet totaal niet ter zake.

Je gaat eerst iets lopen verzinnen en aan de hand daarvan ga je jezelf gelijk geven. 👌
O, ik kan de vraag zonder cynisme stellen, hé, waarover gaat Inshallah?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 22 november 2016, 01:25   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Blijkbaar is het niet uitgeklaard volgens de directeur van de zaal http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...u-bataclan.php
Dat zijn dan 2 verschillende versies, geen van beide interesseert mij want ik heb geen kristallen bol waarin ik de enige echte waarheid kan zien.
Citaat:
Gij waart ook niet in die zaal dus stopt ook lullen en uitkramen.
Ik stel ik nergens dat gij moet stoppen met lullen of uitkramen. Klein detail, maar toch.
Citaat:
De groep werd trouwens geweerd om op te treden in twee andere festivals in Frankrijk door de polemische zever die de zanger uitkraamde ivm de aanslag.
De 1 al politiek correcter dan de ander...
SDX is offline  
Oud 22 november 2016, 01:32   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
O weet je, op mijn achttiende stemde ik op het Vlaams Blok. Mijn herspoeling zal dus wel veel later begonnen zijn. Of is stemmen op het VB misschien het resultaat van mijn hersenspoeling tijdens mijn jeugdjaren?



Ik maak gewoon gebruik van uw posts, hoor, waar duidelijk staat dat het woord misschien door Turken en Arabieren is gekend, maar niet door ons. Wat er eigenlijk niet aan doet, het volstaat de lyrics van de song te lezen, of de uitleg van Sting te beluisteren, om te begrijpen dat het woord niks beledigends heeft.



O, ik kan de vraag zonder cynisme stellen, hé, waarover gaat Inshallah?
Uw persoonlijke besognes en uw daarmee gepaard gaand stemgedrag interesseert mij niet.

Nergens schrijf ik iets in de aard van hetgeen gij uit uw duim zuigt, nergens stel ik dat dat woord/begrip niet gekend is. Stop dus maar met duimzuigen & fantaseren.
SDX is offline  
Oud 22 november 2016, 04:46   #89
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ware hij niet zo vrij geweest zijn mening te uiten bedoel je.



Citaat:
Heeft niks met respect te maken, maar een steek naar IS dat het niet uitmaakt wat ze proberen kapot te maken, we zetten het gewoon weer terug en we doen voort.
Maar het signaal hier is: we vervangen "God's wil" door "Inshallah" in onze songteksten om te laten zien dat we toch echt wel veel geven om (lees: bang zijn van) moslims.

Wat men niet begrijpt is dat dit zeer beledigend is naar mensen die hun familie, vrienden, liefde enz kwijt zijn aan deze extreem-geïslamiseerde monsters. Het is net of je zou na de Tweede Wereldoorlog de Brabaçonne in 't Duits gaan zingen.
Ewel ja elk zijn mening , ik persoonlijk ging nooit meer mijn zaak heropen doen op die plaats ,mijn gevoelens gingen dit niet aankunnen ,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 22 november 2016, 07:06   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Om een waarheid haar kans te geven:
Er is hier serieus wat geluld omtrent die song van Sting en Adamo.
Het enige dat beiden gelijk hebben is hun oneindige hypocrisie waar het politieke correctheid betreft.
Het beste bewijs zijn de aangehaalde lyrics van Adamo. De hebben
1. niks te maken met dat gejank van Sting.
EN...
2. Die lyrics zijn zelfs niet de originele maar die dewelke Adamo zelf herschreef toen de Israeli's minder populair en de Pallies meer populair werden in Belgen- en Fransenland!
Kan het nog hypocrieter? Of is er een beter bewijs dat Adamo en Sting elkaar toevallig waard zijn, qua schijnheiligheid?
LEES HIER:

[Terzijde: Adamo was ook een notoir scheefpoeper irl. Hij heeft het wel toegegeven toen hij er niet onderuit kon, hij.
Maar dat is een ander onderwerp dat zijn hypocrisie alleen bevestigde.]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 november 2016 om 07:35.
Jay-P. is offline  
Oud 22 november 2016, 09:07   #91
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Uw persoonlijke besognes en uw daarmee gepaard gaand stemgedrag interesseert mij niet.
Pas op, je bent weer aan het opwarmen... Voor iemand die geen interesse toont, neem je wel veel tijd om mij te beoordelen, jeugd, poco, hersenspoeling, enz.

Nu ja, wie niks zinnigs te vertellend heeft, neemt zijn toevlucht naar andere oorden.

Citaat:
Nergens schrijf ik iets in de aard van hetgeen gij uit uw duim zuigt, nergens stel ik dat dat woord/begrip niet gekend is. Stop dus maar met duimzuigen & fantaseren.
dat jij je eigen posts niet begrijp, daar ik niet veel aan doen, hé. Of het moet zijn dat jij je eigen gedachten niet op papier krijgt, wat nogal sneu is op een discussieforum.

Weet je ondertussen al waar Inshallah over gaat?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 22 november 2016, 09:12   #92
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Om een waarheid haar kans te geven:
Er is hier serieus wat geluld omtrent die song van Sting en Adamo.
Het enige dat beiden gelijk hebben is hun oneindige hypocrisie waar het politieke correctheid betreft.
Het beste bewijs zijn de aangehaalde lyrics van Adamo. De hebben
1. niks te maken met dat gejank van Sting.
EN...
2. Die lyrics zijn zelfs niet de originele maar die dewelke Adamo zelf herschreef toen de Israeli's minder populair en de Pallies meer populair werden in Belgen- en Fransenland!
Kan het nog hypocrieter? Of is er een beter bewijs dat Adamo en Sting elkaar toevallig waard zijn, qua schijnheiligheid?
LEES HIER:

[Terzijde: Adamo was ook een notoir scheefpoeper irl. Hij heeft het wel toegegeven toen hij er niet onderuit kon, hij.
Maar dat is een ander onderwerp dat zijn hypocrisie alleen bevestigde.]
Ik laat jou opmerken dat het Hoomer is die, los van enige vorm van kennis ter zake, de song van Sting heeft verward met die van Adamo, en Sting is gaan beoordelen op basis van de song van Adamo.

Dat speelde uiteraard beter in zijn kaart, en die van onze traditionele Islam-bashers, daar de song van Sting niks, maar dan ook niks te maken heeft met de Islam, laat staan dat het te maken zou hebben met de aanslagen.

Integendeel, Islambashertjes menen weer eens de schijnheilige Messias van de goedkope verontwaardiging te moeten spelen. Niet meer, niet minder.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 22 november 2016, 13:15   #93
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Pas op, je bent weer aan het opwarmen... Voor iemand die geen interesse toont, neem je wel veel tijd om mij te beoordelen, jeugd, poco, hersenspoeling, enz.

Nu ja, wie niks zinnigs te vertellend heeft, neemt zijn toevlucht naar andere oorden.



dat jij je eigen posts niet begrijp, daar ik niet veel aan doen, hé. Of het moet zijn dat jij je eigen gedachten niet op papier krijgt, wat nogal sneu is op een discussieforum.

Weet je ondertussen al waar Inshallah over gaat?
Leer jij eerst 't verschil begrijpen tussen 'n woord/begrip kennen/gekend is (waar je 't steeds over hebt en ik hier nooit beweerd heb) en of dat woord/begrip gemeengoed is, daarbovenop nog eens hetgeen Turken er onder verstaan of van gemaakt hebben en wat 't oorspronkelijk letterlijk betekent.

Speel nu maar verder met je stropoppen.

Laatst gewijzigd door SDX : 22 november 2016 om 13:20.
SDX is offline  
Oud 22 november 2016, 13:36   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Leer jij eerst 't verschil begrijpen tussen 'n woord/begrip kennen/gekend is (waar je 't steeds over hebt en ik hier nooit beweerd heb) en of dat woord/begrip gemeengoed is, daarbovenop nog eens hetgeen Turken er onder verstaan of van gemaakt hebben en wat 't oorspronkelijk letterlijk betekent.

Speel nu maar verder met je stropoppen.
Oei, nu ben je reeds linguïste. Ok. Waarom niet, iedereen heeft zo'n verborgen talenten!

Respect!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 22 november 2016, 14:15   #95
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Oei, nu ben je reeds linguïste. Ok. Waarom niet, iedereen heeft zo'n verborgen talenten!

Respect!
Wat is 't, kun je niet aantonen wat je beweert, dat ik hier nergens schreef dat dat begrip hier niet gekend is, dat niemand 't kent?
Maar wel dat 't niet algemeen aanvaard en/of gebruikt wordt - gemeengoed.
SDX is offline  
Oud 22 november 2016, 15:01   #96
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
...
islam-bashers
...
Islambashertjes
...
😁
Wat is er gebeurd met ; "islam interesseert me niet"?

Islam is de meest kwaadaardige, bloeddorstige, mensonterende, onderdrukkende, vrouw-, kind-, homoseksuelen-, anderdenkenden-, andersgelovigen-vijandige ideologie ooit. 't Grootste gevaar voor alle verworven rechten & vrijheden, obscurantisme in 't kwadraat, geestdodende, breinloze, allesonderdrukkende smeerlapperij ontsproten aan de meest zieke geest ooit. Vwala 't islambashertje heeft gesproken.

Snel snel, naar je safe space nu waar je je kan laten knuffelen door wat vredelievende aanhangers van de doodscultus voordat je smelt.


"islambashertjes", de ene aanslag na de andere...
SDX is offline  
Oud 22 november 2016, 20:41   #97
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Los van alles, het was mss gepast geweest, als Jesse Hughes/Eagles of Death Metal een aangrijpende song hadden gemaakt ter ere van de slachtoffers van de religieuze waanzin, die vielen tijdens hun concert.

En Sting heeft hier een prachtige kans gemist, om de groep uit te nodigen tot een muzikaal samenspel en zo een publiek symbool van verzoening voor te stellen.

Enfin, just watching the clouds go by...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 23 november 2016, 03:43   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
😁
Wat is er gebeurd met ; "islam interesseert me niet"?

Islam is de meest kwaadaardige, bloeddorstige, mensonterende, onderdrukkende, vrouw-, kind-, homoseksuelen-, anderdenkenden-, andersgelovigen-vijandige ideologie ooit. 't Grootste gevaar voor alle verworven rechten & vrijheden, obscurantisme in 't kwadraat, geestdodende, breinloze, allesonderdrukkende smeerlapperij ontsproten aan de meest zieke geest ooit. Vwala 't islambashertje heeft gesproken.
Snel snel, naar je safe space nu waar je je kan laten knuffelen door wat vredelievende aanhangers van de doodscultus voordat je smelt.
"islambashertjes", de ene aanslag na de andere...
Ocharme, dat hertje!
Laat ons er een Prinske op drinken en filosoferen waarom het lieke 'Italianen' van Raymond destijds, geen tsunami van verontwaardiging ontketende bij ons, babyboomers...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 23 november 2016, 07:53   #99
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ocharme, dat hertje!
Laat ons er een Prinske op drinken en filosoferen waarom het lieke 'Italianen' van Raymond destijds, geen tsunami van verontwaardiging ontketende bij ons, babyboomers...
Het zijn bashertjes. Die burlen met een baard in de keel !
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 23 november 2016, 09:33   #100
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
😁
Wat is er gebeurd met ; "islam interesseert me niet"?

Islam is de meest kwaadaardige, bloeddorstige, mensonterende, onderdrukkende, vrouw-, kind-, homoseksuelen-, anderdenkenden-, andersgelovigen-vijandige ideologie ooit. 't Grootste gevaar voor alle verworven rechten & vrijheden, obscurantisme in 't kwadraat, geestdodende, breinloze, allesonderdrukkende smeerlapperij ontsproten aan de meest zieke geest ooit. Vwala 't islambashertje heeft gesproken.

Snel snel, naar je safe space nu waar je je kan laten knuffelen door wat vredelievende aanhangers van de doodscultus voordat je smelt.


"islambashertjes", de ene aanslag na de andere...
Lees je liever 'moslimbashertje'? Mij niet gelaten hoor...

En blijkbaar blijf je dan toch geïnteresseerd in mijn dagdagelijks leven...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be