Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 november 2016, 09:42   #101
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat is 't, kun je niet aantonen wat je beweert, dat ik hier nergens schreef dat dat begrip hier niet gekend is, dat niemand 't kent?
Maar wel dat 't niet algemeen aanvaard en/of gebruikt wordt - gemeengoed.
Awèl, je hebt egenlijk gelijk. Je hebt niet gezegd dat dat woord bij ons onbekend was. Je hebt enkel enkel aangetoond dat JIJ dat woord niet kind, of niet begreep, of niet wou begrijpen, en ik heb dat uitgebreid naar 'de meeste mensen'. Mijn excuses aan hen hiervoor, ik vermoed dat zij, in tegenstelling tot jou, wel weten waarover het gaat en dus weten dat de song van Sting van geen kanten een verheerlijking is van terrorisme, en zelfs niet van de Islam.

Je ziet, ik heb er geen probleem mee mijn fouten te erkennen. Jij ook?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 november 2016, 10:45   #102
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Awèl, je hebt egenlijk gelijk. Je hebt niet gezegd dat dat woord bij ons onbekend was. Je hebt enkel enkel aangetoond dat JIJ dat woord niet kind, of niet begreep, of niet wou begrijpen, en ik heb dat uitgebreid naar 'de meeste mensen'. Mijn excuses aan hen hiervoor, ik vermoed dat zij, in tegenstelling tot jou, wel weten waarover het gaat en dus weten dat de song van Sting van geen kanten een verheerlijking is van terrorisme, en zelfs niet van de Islam.

Je ziet, ik heb er geen probleem mee mijn fouten te erkennen. Jij ook?
Vijgen na Bad Atilla.
Waar is't WC?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 23 november 2016, 10:46   #103
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vijgen na Bad Atilla.
Waar is't WC?
Onder uw billen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 november 2016, 10:49   #104
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Onder uw billen.
Sorry, 'k zen hetero.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 23 november 2016, 11:22   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Sorry, 'k zen hetero.
Jij kakt recht?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 november 2016, 14:13   #106
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Awèl, je hebt egenlijk gelijk. Je hebt niet gezegd dat dat woord bij ons onbekend was. Je hebt enkel enkel aangetoond dat JIJ dat woord niet kind, of niet begreep, of niet wou begrijpen, en ik heb dat uitgebreid naar 'de meeste mensen'. Mijn excuses aan hen hiervoor, ik vermoed dat zij, in tegenstelling tot jou, wel weten waarover het gaat en dus weten dat de song van Sting van geen kanten een verheerlijking is van terrorisme, en zelfs niet van de Islam.

Je ziet, ik heb er geen probleem mee mijn fouten te erkennen. Jij ook?
Ge kunt maar niet stoppen met stropoppen ineen frutselen èh.
"...kind..."?

We zullen bij de volgende verkiezingen in 'La Douce' wel zien wat 'de meeste mensen' vinden van dat ultra-extreem politiek correcte. 😜
SDX is offline  
Oud 23 november 2016, 15:31   #107
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ge kunt maar niet stoppen met stropoppen ineen frutselen èh.
"...kind..."?

We zullen bij de volgende verkiezingen in 'La Douce' wel zien wat 'de meeste mensen' vinden van dat ultra-extreem politiek correcte. 😜
Insh'Allah.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 november 2016, 15:42   #108
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Nog een schande! Ze zingen bismillah! Dekselse terroristen!
https://www.youtube.com/watch?v=irLsjBDPe5c
Ke Nan is offline  
Oud 23 november 2016, 15:50   #109
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nog een schande! Ze zingen bismillah! Dekselse terroristen!
https://www.youtube.com/watch?v=irLsjBDPe5c
(ben je zeker dat je de juiste video hebt gepost? )

En kijk eens, zaterdag naar een concert geweest van zo'n groep uit die streken... Niks anders gehoord bijna dan 'Allah Allah Allah Allah en Allah Allah Allah' tijdens bij voorbeeld dit liedje! Ik zou beschaamd moeten zijn!
https://www.youtube.com/watch?v=eXngkK9ucwk
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 november 2016, 16:40   #110
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
(ben je zeker dat je de juiste video hebt gepost? )

En kijk eens, zaterdag naar een concert geweest van zo'n groep uit die streken... Niks anders gehoord bijna dan 'Allah Allah Allah Allah en Allah Allah Allah' tijdens bij voorbeeld dit liedje! Ik zou beschaamd moeten zijn!
https://www.youtube.com/watch?v=eXngkK9ucwk
Ja ja, ik heb ze nog eens geluisterd. Het komt er verschillende keren in voor.

Orphaned Land, I like. Met deze band gaat ge voor de religieuze en rechtse extremisten dezer aarde wel zwaar in de fout. Israëli's en Arabisch gezang, foei!
Ke Nan is offline  
Oud 23 november 2016, 18:27   #111
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

De zichzelf superieur wanende nuttige idioten kennen blijkbaar geen verschil tussen om 't even waar om 't even wat staan/lopen/zitten zingen en inshallah zingen op exact de plaats waar zovelen afgeslacht werden door alkahuakbars.

Daarbij andersdenkenden hùn eigenschappen (nja 'eigenschappen', angsten beter gezegd) toedichtend van; "Ik schijt m'n broek vol als ik iets waarneem wat niet strookt met mijn opvatting(en), dat geldt waarschijnlijk ook voor anderen ergo iedereen schijt de broek vol".
Wereldbeeld bijstellen broekschijterds, velen worden enkel maar strijdvaardiger tegen zoveel politiek correct geweld.
SDX is offline  
Oud 23 november 2016, 19:11   #112
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De zichzelf superieur wanende nuttige idioten kennen blijkbaar geen verschil tussen om 't even waar om 't even wat staan/lopen/zitten zingen en inshallah zingen op exact de plaats waar zovelen afgeslacht werden door alkahuakbars.

Daarbij andersdenkenden hùn eigenschappen (nja 'eigenschappen', angsten beter gezegd) toedichtend van; "Ik schijt m'n broek vol als ik iets waarneem wat niet strookt met mijn opvatting(en), dat geldt waarschijnlijk ook voor anderen ergo iedereen schijt de broek vol".
Wereldbeeld bijstellen broekschijterds, velen worden enkel maar strijdvaardiger tegen zoveel politiek correct geweld.
Heb je je weer tot 'morele vertegenwoordiger' van 'het volk' of 'de slachtoffers' gebombardeerd, misschien?

En nogmaals, mijn schuld niet dat je de betekenis niet kent van Inshallah, en al zeker niet van de song van Sting. Zolang je maar de verontwaardiging zelve zijt, is het ok.

Hier, nog een kadootje, het onderzoeken waard : https://www.youtube.com/watch?v=Xt31zmnQW2I
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 november 2016, 05:51   #113
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De zichzelf superieur wanende nuttige idioten kennen blijkbaar geen verschil tussen om 't even waar om 't even wat staan/lopen/zitten zingen en inshallah zingen op exact de plaats waar zovelen afgeslacht werden door alkahuakbars.

Daarbij andersdenkenden hùn eigenschappen (nja 'eigenschappen', angsten beter gezegd) toedichtend van; "Ik schijt m'n broek vol als ik iets waarneem wat niet strookt met mijn opvatting(en), dat geldt waarschijnlijk ook voor anderen ergo iedereen schijt de broek vol".
Wereldbeeld bijstellen broekschijterds, velen worden enkel maar strijdvaardiger tegen zoveel politiek correct geweld.
Doe jij nog moeite? Laat ze zichzelf maar verder belachelijk maken, ze kunnen het niet snappen, ze kunnen met de beste wil niet snappen wat we bedoelen. Ze kunnen alleen vanuit hun eigen bekrompen alles moet kunnen wereldje denken. Ieder met een andere mening dan de hunne is nu eenmaal ........;
Hoomer is offline  
Oud 24 november 2016, 08:47   #114
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nog een schande! Ze zingen bismillah! Dekselse terroristen!
https://www.youtube.com/watch?v=irLsjBDPe5c
Ik kreeg altijd huiveringen wanneer Queen "Bismillah" zingt in "Bohemian Rhapsody", dat klinkt zo alsof ze een baby willen kelen en in een beerput smijten.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 24 november 2016, 11:00   #115
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik kreeg altijd huiveringen wanneer Queen "Bismillah" zingt in "Bohemian Rhapsody", dat klinkt zo alsof ze een baby willen kelen en in een beerput smijten.
Rorschach
Ke Nan is offline  
Oud 24 november 2016, 11:09   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Doe jij nog moeite? Laat ze zichzelf maar verder belachelijk maken, ze kunnen het niet snappen, ze kunnen met de beste wil niet snappen wat we bedoelen. Ze kunnen alleen vanuit hun eigen bekrompen alles moet kunnen wereldje denken. Ieder met een andere mening dan de hunne is nu eenmaal ........;
Ik snap héél goed wat jij en anderen bedoelen. Ik ben het er niet mee eens, dat is alles, en ik hoop nog steeds het recht te hebben om dat te verwoorden.

Maar ik ga tenminste twee songs met dezelfde titel maar een totale andere boodschap niet met elkaar verwarren en mijn mening daarop dan gaan baseren.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 november 2016, 11:21   #117
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik snap héél goed wat jij en anderen bedoelen. Ik ben het er niet mee eens, dat is alles, en ik hoop nog steeds het recht te hebben om dat te verwoorden.

Maar ik ga tenminste twee songs met dezelfde titel maar een totale andere boodschap niet met elkaar verwarren en mijn mening daarop dan gaan baseren.
Jongen toch, het gaat helemaal niet over het liedje of over de teksten, het gaat over 1 woordje dat in de context van de heropening totaal ongepast is.
Ze moesten uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaande alles wat maar te maken heeft of enige verwijzing naar die bepaalde cultuur of dat bepaald geloof er buiten hebben gelaten.
Respect voor de slachtoffers en niet voor de moordenaars.

inshAllah, In Sha Allah (إن شاء الله) of En sha Allah is een Arabische term die zoveel betekent als 'bij Gods wil'. De betekenis is vergelijkbaar met het christelijke Deo volente.
Hoomer is offline  
Oud 24 november 2016, 11:35   #118
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jongen toch, het gaat helemaal niet over het liedje of over de teksten, het gaat over 1 woordje dat in de context van de heropening totaal ongepast is.
Ze moesten uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaande alles wat maar te maken heeft of enige verwijzing naar die bepaalde cultuur of dat bepaald geloof er buiten hebben gelaten.
Respect voor de slachtoffers en niet voor de moordenaars.

inshAllah, In Sha Allah (إن شاء الله) of En sha Allah is een Arabische term die zoveel betekent als 'bij Gods wil'. De betekenis is vergelijkbaar met het christelijke Deo volente.
Ten eerste moeten zij niks. Jij bent, bij mijn weten toch, geen woordvoerder van de slachtoffers of hun nabestaanden, en heb geen maandaat om namens hen uw mening te geven. Je hebt jouw eigen mening, dat is goed en dat mag, maar stop te denken dat JOUW mening ook HUN mening is. Dat weet jij gewoonweg NIET.

Ten tweede, waarom zou Inshallah niet gebruikt mogen worden? Het heeft geen enkele religieuze betekenis en wordt ook gebruikt door niet-Moslims. Ik citeer jouw eigen bron : Het is een misvatting, dat de term enkel door moslims gebruikt wordt. Nu ja, dat je de wereld door een bepaalde bril kijkt, is normaal, ook ik doe dat. Maar feit blijft, het is JOUW bril, niet die van een ander. Voor jou is het een probleem dat het woordje 'Allah' wordt uitgesproken? Voor mij niet. Neen. Ieder moet het voor zich uitmaken, maar nogmaals, ik ga de slachtoffers en hun nabestaanden niet misbruiken om te doen alsof mijn mening de juiste zou zijn.
En vooral, vooral, ik ga mijn mening niet laten leiden door een gesloten geest en vooroordelen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 november 2016, 11:59   #119
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ten eerste moeten zij niks. Jij bent, bij mijn weten toch, geen woordvoerder van de slachtoffers of hun nabestaanden, en heb geen maandaat om namens hen uw mening te geven. Je hebt jouw eigen mening, dat is goed en dat mag, maar stop te denken dat JOUW mening ook HUN mening is. Dat weet jij gewoonweg NIET.

Ten tweede, waarom zou Inshallah niet gebruikt mogen worden? Het heeft geen enkele religieuze betekenis en wordt ook gebruikt door niet-Moslims. Ik citeer jouw eigen bron : Het is een misvatting, dat de term enkel door moslims gebruikt wordt. Nu ja, dat je de wereld door een bepaalde bril kijkt, is normaal, ook ik doe dat. Maar feit blijft, het is JOUW bril, niet die van een ander. Voor jou is het een probleem dat het woordje 'Allah' wordt uitgesproken? Voor mij niet. Neen. Ieder moet het voor zich uitmaken, maar nogmaals, ik ga de slachtoffers en hun nabestaanden niet misbruiken om te doen alsof mijn mening de juiste zou zijn.
En vooral, vooral, ik ga mijn mening niet laten leiden door een gesloten geest en vooroordelen.
Het is Gods wil, jongen al wat er gebeurt is zou dus hun Gods wil zijn, ben jij nu echt zo stom.

Enfin ik stop er mee je gaat hoe langer hoe verder in je onbegrip, je wordt lachwekkend.
Hoomer is offline  
Oud 24 november 2016, 14:29   #120
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
waarom zou Inshallah niet gebruikt mogen worden? Het heeft geen enkele religieuze betekenis
"Inshallah" zingen in de Bataclan is even tactvol als "Heil Hitler" roepen op de Auschwitz museum site.

Terreur gepleegd in naam van het nazisme, en conform het nazisme, wordt door vrijwel iedereen als dusdanig erkend.

Waarom is het dan zo moeilijk om oprecht te zijn over terreur in naam van de koran en conform de koran? We leven in een tijdperk waar pro-islam propaganda de toon voert, als gevolg van onze zwakke onderhandelingspositie tov het Arabisch schiereiland dat een groot deel van de fossiele brandstoffen levert waaraan we zo verslaafd zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ten eerste moeten zij niks. Jij bent, bij mijn weten toch, geen woordvoerder van de slachtoffers of hun nabestaanden, en heb geen maandaat om namens hen uw mening te geven. Je hebt jouw eigen mening, dat is goed en dat mag, maar stop te denken dat JOUW mening ook HUN mening is. Dat weet jij gewoonweg NIET.
Waarom denken mensen dat het een goed idee is om Sting "Inshallah" te laten zingen in de Bataclan?

Omdat ze de leugens van hun media & politici geloven: dat moslim-terreur niet de "echte" islam is. En dat het sentimenteel gezwijmel van Sting wel recht doet aan de "echte" islam.

Of omdat ze denken dat moslims, na het zien van het zoveelste nummertje andere-wang-aanbieden, snotterend van wroeging hun shariawetten, bomgordels en AK-47's over de haag gaan gooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
en wordt ook gebruikt door niet-Moslims. Ik citeer jouw eigen bron : Het is een misvatting, dat de term enkel door moslims gebruikt wordt.
Over welke bron heb je het nu eigenlijk? Ken jij niet-moslims die de gewoonte hebben "inshallah" te zeggen?

Ik ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nu ja, dat je de wereld door een bepaalde bril kijkt, is normaal, ook ik doe dat. Maar feit blijft, het is JOUW bril, niet die van een ander. Voor jou is het een probleem dat het woordje 'Allah' wordt uitgesproken? Voor mij niet. Neen. Ieder moet het voor zich uitmaken, maar nogmaals, ik ga de slachtoffers en hun nabestaanden niet misbruiken om te doen alsof mijn mening de juiste zou zijn.
Ieder zijn waarheid. Akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En vooral, vooral, ik ga mijn mening niet laten leiden door een gesloten geest en vooroordelen.
De aard van jouw mening geeft je geen aanspraak op een geest die meer open is dan die van een ander. En een andere mening dan die van jou is niet noodzakelijk gebaseerd op vooroordelen.

Dat je met dergelijke argumenten afkomt pleit eerder tegen de openheid van jouw geest.

Ziehier een aantal schrijvende mensen die tot andere conclusies komen dan jij, en dat komt niet omdat ze bevooroordeeld zijn of een gesloten geest hebben:

Esther van Fenema
Sid Lukkassen
Sietske Bergsma
Wim van Rooy
vanderzapig is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be