Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 18:37   #181
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Uw staatkundige opvatting is even unitaristisch als de mijne.
En dan? Ik had het over een unitair België. Ik heb niks tegen het principe van unitarisme, wel tegen het Belgische gedrocht (in welke staatsvorm dan ook).
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:39   #182
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En dan gelijk in 1940 zeker ?

Ze komen dan zonder vrouwen en kinderen.
Voorspelbaarheid troef, die triestige reactie. België, het land waar de Tweede Wereldoorlog tot op vandaag nog steeds voortduurt...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:50   #183
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
En dan? Ik had het over een unitair België. Ik heb niks tegen het principe van unitarisme, wel tegen het Belgische gedrocht (in welke staatsvorm dan ook).
Waar heb ik het tegendeel beweerd?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 19:38   #184
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik kan hier alleen op antwoorden dat de Vlaamse bevolking uit veel meer categorieën bestaat dan alleen Vlaams-nationalisten en Belgicisten. Je hebt daar nog een breed spectrum tussen van Vlamingen die geen bal geven om politiek. Dus je moet een beetje voorzichtig met met het plakken van een etiket op iemand.

Wat Axelle Red betreft, idem. Dergelijke concerten worden meestal bezocht door mensen die zich een beetje willen amuseren, politiek heeft daar weinig mee te maken denk ik. Dat bepaalde Vlaams-nationalisten een aversie hebben voor het Frans is juist, maar dit is dan weer historisch perfect te verklaren.
Mezelf mag je gerust een separatist noemen, ik ben dat ook. Maar ook een grote liefhebber van het Franse chanson, het één is geen beletsel voor het ander. Maar Axelle Red is daar niet bij, dat is persoonlijke smaak.
Ik begrijp dit anno 2009 niet. Het kan mij helemaal niet schelen dat ze België willen zien barsten. Wat me stoort, is die gratis haat tegenover het Frans vanwege die bepaalde (ik heb wel "bepaalde" gezegd, ik veralgemeen dus niet) Vlaams-Nationalisten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 19:43   #185
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Weet je wat jij bent, Everytime? Paranoïde. Jij bent zo gefocust op die "boze Vlamingen" dat je niks anders meer kan/wil zien. Overal zie je "Franstaligenhaat". Je WIL dit gewoon zien. Je WIL dat het zo is omdat dit je beeld van de slechte Vlamingen versterkt.


Ik was deze zomer in het ziekenhuis van Blankerberge. Ik was er getuige van enkele Franstalige toeristen die in PERFECT FRANS werden geholpen door het medisch personeel. Zou ik in Luik ook in het Nederlands worden geholpen, denk je?
Las je duidelijk wat ik zeg, zou je anders reageren. Ik veralgemeen helemaal niet en weet dat de meeste Vlamingen - de meeste Vlaams-Nationalisten inbegrepen- niets tegen het Frans en Franstaligen hebben. Maar er is wel een kleine minderheid Vlaams-Nationalisten die een gratis afkeer tegenover het Frans en de Franstaligen hebt en dit accepteert ik niet. Persoonlijk ben ik noch voor noch tegen België, België maakt me meer en meer onverschillend en dat is misschien erger dan iemand die voor of tegen België is in een zekere zin. Maar ik heb helemaal geen gratis haat tegenover de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Everytime : 26 augustus 2009 om 19:44.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 19:55   #186
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Mooi, dan kunnen we alvast de overbodige, deelstatelijke ministeries van toerisme afschaffen.
De vraag is, wie zijn "we"? Je bericht wijst in de richting van de BUB die bij de vorige verkiezingen het overdonderende resultaat van 500 stemmen neerzette. Waw.
Het belgische volk lust jullie unitaire éénheidsworst niet, de houdbaarheidsdatum is veel te lang overschreden. Er zit een reukje aan.

Stel je evenwel even voor dat je waanzinnig voorstel werkelijkheid wordt. In dit geval is het dus mogelijk dat een oetlul uit Arlon moet beslissen over het beheer van ons Vlaams cultureel erfgoed bv. Daar zal schoon volk komen naar kijken. En dat vindt je allemaal normaal. In welk fantasia-land leef je feitelijk?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 20:44   #187
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In welk fantasia-land leef je feitelijk?
In Belgïe, land van surrealisme ...
http://www.musee-magritte-museum.be/
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:14   #188
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Ik heb geen zin om de hele draad door te lezen: waarom zou het een ramp zijn mocht "Vlaanderen" 'Brussel" verliezen: wie wordt daar ongelukkig van?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:43   #189
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik heb geen zin om de hele draad door te lezen: waarom zou het een ramp zijn mocht "Vlaanderen" 'Brussel" verliezen: wie wordt daar ongelukkig van?
De Nederlandstalige Brusselaars, misschien?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:45   #190
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Stel je evenwel even voor dat je waanzinnig voorstel werkelijkheid wordt. In dit geval is het dus mogelijk dat een oetlul uit Arlon moet beslissen over het beheer van ons Vlaams cultureel erfgoed bv. Daar zal schoon volk komen naar kijken. En dat vindt je allemaal normaal. In welk fantasia-land leef je feitelijk?
- vriendelijke tip: maak geen dt-fouten.
- in de Verenigde Staten is er maar één ministerie van toerisme. En kom nu niet zeggen dat daar geen enorme diversiteit is.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 00:01   #191
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Hihi, de belgicisten blijven toch altijd hetzelfde. Ieder jaar komt er wel zo een thread. Jullie zouden je tijd beter investeren in het zoeken naar argumenten voor het behoud van jullie vorstendom.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 00:19   #192
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De Nederlandstalige Brusselaars, misschien?
Ik heb maar weinig 'medelijden' met die Vlaamse Brusselaars �* la Sven Gatz (*kotssmiley*) die -zo heb ik gemerkt- denken dat ze in het centrum van de wereld leven, dat de nulmeridiaan door het gat van Bruxelles loopt.

Brussels is een verpauperde, grijze stad met een torenhoge werkloosheid. Een onpopulaire stad, zowel bij Vlamingen als buitenlanders (onlangs verkozen door internationale toeristen tot "most boring city in Europe"). Een stad zonder project, een stad zonder gezicht. Op enkele buurten na, ook gewoon een lelijke stad.

Frans Crols heeft gelijk wanneer hij zegt dat het (nep) argument "Zonder Brussel betekenen we niks!" wordt gebruikt als (louter) afschrikmiddel tegen een onafhankelijk Vlaanderen.

Waar ik het niet eens ben met Crols is dat hij Mechelen als hoofdstad verkiest. Met alle respect, maar een (weliswaar mooi) provinciestadje als hoofdstad is niet echt een prestigieus beeld naar de buitenwereld toe. Het meest logische is de grootste en bekendste Vlaamse stad als hoofdstad te nemen, en dat is Antwerpen. Ik hoef ook niet te zeggen dat de stad dui-zen-den malen mooier is dan Bruxelles. Met bovendien een wereldhaven en het wereldcentrum van de diamant er bovenop

Indien er op termijn dan zoiets ontstaat als de (con)federatie der Nederlanden kunnen Antwerpen en Amsterdam/Den Haag eventueel de hoofdstedelijke functie wat onderling verdelen.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 augustus 2009 om 00:21.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 02:03   #193
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
- in de Verenigde Staten is er maar één ministerie van toerisme. En kom nu niet zeggen dat daar geen enorme diversiteit is.
De V.S.A. er gaan bijsleuren om een vergelijking te maken is compleet zinloos. Dat is nu eens een volledig andere context.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 02:33   #194
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Brussels is een verpauperde, grijze stad met een torenhoge werkloosheid. Een onpopulaire stad, zowel bij Vlamingen als buitenlanders (onlangs verkozen door internationale toeristen tot "most boring city in Europe"). Een stad zonder project, een stad zonder gezicht. Op enkele buurten na, ook gewoon een lelijke stad.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Brussel is dan ook een stad die z'n gelijke in de benelux niet kent. Rij eens met de Eurostar langs de suburbs van Londen, ga eens kijken in Liverpool, Glasgow, rij eens met de RER door de buitenwijken van Parijs, enz.

Grote steden hebben nu eenmaal 'armere' buurten aan de rand. Maar om nu die "slechte huizen" die je ziet in Schaarbeek voor te stellen als "de" huizen in Belgie is wel erg kort door de bocht. Over het algemeen wonen Vlamingen/Belgen veel ruimer dan Nederlanders.

Spijtig dat dat het beeld is van Brussel dat je onthoudt. Tijd dan je -op een zonnige dag- de stad nog eens bezoekt. Brussel is de laatste jaren erorm aan het 'boomen'.

Brussel is al lang geen lelijk eendje meer. En voor de komende jaren staan nog grootse projecten op stapel (nieuw Rogierplein met grote glazen koepel, nieuw Flagey, renovatie omgeving financietoren, nieuw sportstadion, nieuwe metro, enz)

Nou, op 12 januari 2007 had u nog een heel andere mening.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 27 augustus 2009 om 02:35.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 07:30   #195
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225



Nou, op 12 januari 2007 had u nog een heel andere mening.
enkel idioten veranderen niet van mening....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 08:31   #196
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Brussels is een verpauperde, grijze stad met een torenhoge werkloosheid. Een onpopulaire stad, zowel bij Vlamingen als buitenlanders ...


Kunt u dan uitleggen:

1) Waarom ik in Sint Pieters Woluwe momenteel 4000 euro per m2 woonruimte neer mag tellen?

2) Waarom Brusssel, by far, de nummer 1 immigratiestad is van Belgie.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be