Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2010, 09:06   #41
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Dat is juist wat het zo triest maakt.
Juist. De vogel die de kooi in vliegt...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 09:24   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ondertussen ben ik ook van religie veranderd, maar ik heb geen zin om me te laten ontdopen, uit respect voor de vele geestelijken, die geen kinderen misbruiken en zich wel inzetten voor de maatschappij.
Boa. Waarom ben je uiteindelijk van religie veranderd ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 12:07   #43
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat ik vooral frappant vond, waren die "vrouwelijke neigingen". Bij de overgrote meerderheid van homoseksuele mannen die ik ken (en geloof me: ik ken er nogal wat), zijn er absoluut geen "vrouwelijke neigingen" te bespeuren. Ik dacht dat we heden ten dage de clichés van de homo met roze krulspelden en dito handtasje en de lesbo met het carrure van een Oost-Duitse kogelstootster eindelijk doorprikt hadden...
Een terechte opmerking; het is ook mijn ervaring dat er geen norm homo bestaat evenmin als er een norm hetero bestaat. Ik heb eens twee bevriende homo's gekend die gruwden van alles wat naar hun idee vrouwelijk was, bijvoorbeeld een zacht gekookt ei. Overigens had de een stug en heerszuchtig karakter en was de ander veel vriendelijker en socialer.

Wat betreft vrouwelijke neigingen, dat is een inschatting van mij betreffende de man om wie het draaide in de documentaire; tevens vond men bij een hersenscan bij hem overeenkomsten in de activering van gebieden in de hersenen specifiek voor vrouwen. Of dit representatief was kon ik niet beoordelen.

Verder zie ik geen respons op de gestelde theorie over de andere geaardheid van de jongen met een oudere broer. (vergelijk Jacob en Ezau)
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 14:13   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat ik vooral frappant vond, waren die "vrouwelijke neigingen". Bij de overgrote meerderheid van homoseksuele mannen die ik ken (en geloof me: ik ken er nogal wat), zijn er absoluut geen "vrouwelijke neigingen" te bespeuren. Ik dacht dat we heden ten dage de clichés van de homo met roze krulspelden en dito handtasje en de lesbo met het carrure van een Oost-Duitse kogelstootster eindelijk doorprikt hadden...
Homoseksualiteit heeft niets met vrouwelijke en/of mannelijke kenmerken te maken. Eerder met een opvoedingsproces.
Dat het outen gebeurt dmv een clichématig rollenpatroon heeft meer te maken met het aanklagen van de vooroordelen bij een heteropubliek slaaf van dit vasgeroest m/v-rollenpatroon.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 18:10   #45
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat zijn de wetten van de natuur en ik gebruik inderdaad geen contrceptiva. Ik geef anderen het recht om het wel te doen, maar persoonlijk dient seks voor de voortplanting en niet als genotsmiddel.
Geen enkel probleem, persoonlijk doet u wat u wil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Maar blijkbaar zijn enkelen gewoon zover af, dat ze niet meer snappen waar het om draait. Ze willen nog wel seks, maar niet meer de verantwoordelijkheid om voor nageslacht te zorgen en het op te voeden.
Dit gaat natuurlijk niet meer over u alleen, laat ieder dus voor zichzelf uitmaken waar het om draait en eventueel niet te snappen waar het bij u om draait

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tegenwoordig zijn vrouwen gedegradeerd tot spermacontainers en zijn mannen gewoon hanen, waar je geen greintje respect meer in vindt.
Als u hier vrije sex mee bedoelt mag iedereen dit opnieuw voor zichzelf uitmaken, als u wordt gevraagd er aan deel te nemen, staat het u uiteraard vrij om "nee" te zeggen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Sorry, maar als ik met een man naar bed zou willen gaan, is dat enkel om zwanger te worden en een kind op de wereld te zetten. Ik heb er echt geen boodschap aan om me als een slet te grabbel te gooien.
Het eerste is opnieuw uw goed recht, uw suggestie dat alles wat daarbuiten valt, sletterig gedrag is, is uiteraard geen universele manier van denken.

Ik ben ruimdenkender dan u op dat vlak, toch kan ik respect opbrengen voor wat u denkt en erken ik volkomen dat u het recht hebt om dat toe te passen en af te dwingen in een relatie. Doet u nu eens hetzelfde en wik en weeg een beetje voor u het woord "slet" gebruikt.

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 19:11   #46
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zoals :

-enkel en alleen vrijen om kinderen te verwekken ??
Je hebt dat vaker geschreven, en ik heb je daar al vaker op gewezen: de RKK leert dit NIET.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 19:31   #47
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Je hebt dat vaker geschreven, en ik heb je daar al vaker op gewezen: de RKK leert dit NIET.
Wat leert ze dan wel?
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be