Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2010, 10:37   #21
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nieuwsflits: Lang niet iedereen spreekt Engels. Ongeveer een derde van de wereldbevolking zal als je het ze vraagt aangeven Engels te kunnen, maar vaak op een niveau dat nog niet genoeg is om een Britney Spears nummer te begrijpen. Tuurlijk, politici en wetenschappers, die komen redelijk rond met Engels als overlegtaal, maar het Engels heeft nog niet het punt bereikt dat ze zich echt de wereldtaal kan noemen. Komende decennia neemt de relatieve macht van Engelssprekende landen af. Het aantal niet-westerse mensen met economische macht, een baan als schrijver of gewoon een internetaansluiting neemt toe, en daarmee de invloed van andere talen. De strijd is nog niet gestreden. Een enkele wereldtaal lijkt dan ook een gepasseerd station, iets dat had moeten ontstaan/ingesteld had moeten worden rond de tijd van het verdrag van Versaille. Dat is niet gebeurd. Zelfs de opkomst van het internet, een dagelijkse bron van internationale communicatie, heeft hier niet toe geleid. De diversiteit aan talen op het net groeit nog dagelijks. Zelfs Engelstalige experts waarschuwen al dat in de toekomst meertaligheid wel eens belangrijker zou kunnen blijken dan dat veel mensen nu denken.

Maar goed, daar zijn al twee draden over, de esperantistendraad in maatschappij en mijn eigen bijdrage in internationaal. Laten we het hier maar weer gewoon over Satan gaan hebben. *Stapt op bok, vliegt weg.*
Als de wereld één front zal vormen en grenzen ons niet meer zullen onderscheiden, is de kans dikker dat we Engels gaan praten dan Chinees he.

Natuurlijk praat niet iedereen Engels, maar Engels is wel de eerste taal waar je je naartoe richt als je met iemand op internationaal niveau praat. Tenzij die Frans spreekt en jij ook. Maar zit ik in China en ben ik mijn weg kwijt, ga ik dat niet in het Nederlands of Frans vragen he
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 10:38   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik niet, hoor!! Ik spreek gewoon Nederlands.Dan wordt het hoog tijd dat ze eens Nederlands gaan leren.
Ek raad jou aan om Afrikaans te gaan gebruik, hierdie taal sal hulle een hoop kopsorge en sterke werkwoorde bespaar als hulle dit leer.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 10:47   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Als de wereld één front zal vormen en grenzen ons niet meer zullen onderscheiden, is de kans dikker dat we Engels gaan praten dan Chinees he.

Natuurlijk praat niet iedereen Engels, maar Engels is wel de eerste taal waar je je naartoe richt als je met iemand op internationaal niveau praat. Tenzij die Frans spreekt en jij ook. Maar zit ik in China en ben ik mijn weg kwijt, ga ik dat niet in het Nederlands of Frans vragen he
Dat klopt, maar dat zegt meer over mij dan over het Engels. Ik spreek nou eenmaal geen betere taal om in China de weg in te vragen. Mijn punt is dat de wereld juist niet een front vormt. In China (om dat maar als voorbeeld te blijven nemen) word serieus hard ingezet op Engels, veel harder dan hier. Het grote toelatingsexamen voor het hoger onderwijs bestaat voor een kwart uit Engels. Toch blijft het gebruiken van de taal voor veel Chinezen een struikelblok. Waar Nederlanders na twee seizoenen Star Trek enkel nog raar aangekeken worden als ze aangeven paarden te fokken zal het accent van een Chinees al gauw als storend ervaren worden. Internationale communicatie in het Engels bied een voordeel aan sommigen maar een groot nadeel aan anderen. China incasseert dit nadeel omdat ze geen keus hebben, omdat ze als ze handel willen drijven met Amerika en Europa Engels moeten kunnen. Als we eenmaal op een punt komen waarop de macht van het westen afneemt en in plaats daarvan de betrekkingen met bijvoorbeeld Zuid-Amerika en andere Aziatische landen steeds belangrijker worden zullen Chinezen steeds vaker op dezelfde manier met Engels omgaan als Nederlandse scholieren met Frans: "Ja dag, daar ga ik echt niet zoveel moeite voor doen."

Nog een voorbeeld: als ik nou niet in China de weg moet vragen maar in Duitsland of Frankrijk dan gebruik ik al gauw geen Engels meer. Mijn Duits en Frans zijn van het niveau dat ik nog geen grammaticaal correcte zin zou kunnen uitspreken als mijn leven ervan af hing, maar toch is de conversatie dan voor beide partijen duidelijker. Engels gebruiken is een noodgreep, geen goed middel om te communiseren. Zelfs in Italie kan je soms nog beter ik het Duits of Frans beginnen in de hoop dat er al eens een Zwitser voorbij is gelopen. Als ik echt iets zou willen van de gemiddelde Europeaan dan moet ik hem in zijn eigen taal kunnen aanspreken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 november 2010 om 10:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 10:53   #24
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Als de wereld één front zal vormen en grenzen ons niet meer zullen onderscheiden, is de kans dikker dat we Engels gaan praten dan Chinees he.
Chinees bestaat niet.
Er zijn nogal wat chinese dialecten zoals het mandarijns en Kantonees.
En zelfs in het Kantonees verstaat men elkaar onderling niet altijd.

Een voordeel hebben ze wel, het schrift is wel uniform, maar handig in de gewone omgang is het niet.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 november 2010 om 10:55.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 10:55   #25
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Chinees bestaat niet.
Er zijn nogal wat chinese dialecten zoals het mandarijnse en Wu.

Maar wees gerust, ze verstaan elkaar niet.
Een voordeel hebben ze wel, het schrift is wel uniform, maar handig in de gewone omgang is het niet.
Oke, we zullen het correct schrijven, Mandarijn Chinees dan, word slechts door een zevende van de wereldbevolking gesproken in plaats van een vijfde.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 10:58   #26
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ek raad jou aan om Afrikaans te gaan gebruik, hierdie taal sal hulle een hoop kopsorge en sterke werkwoorde bespaar als hulle dit leer.
harriechristus spreekt zijn eigen taal.....de taal der heilige geest en niet die der bavianen.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 10:59   #27
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oke, we zullen het correct schrijven, Mandarijn Chinees dan, word slechts door een zevende van de wereldbevolking gesproken in plaats van een vijfde.
Bedoelt ge dan het Peking-Mandarijn?
Of eerder het Zuidwest-Mandarijn dat door een grotere groep gesproken wordt?

Of anders het Zhongyuan-Mandarijn dat het meest aanleunt bij het oud-chinees, dat is ook een grote groep.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:00   #28
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Wat is trouwens de taal van Satan? Engelen spreken Hebreeuws of Latijn, zeemeerminnen Maleis of Filipijns, vampiers Transilvaans en microwezens in atomen dus kennelijk Nederlands, maar wat spreken demonen? Duits? Russisch? Zulu? Of doen demonen soms niet uit de hoogte en passen zij zich als goede zakenlieden aan aan degene die ze willen verleiden?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:01   #29
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
harriechristus spreekt zijn eigen taal
Yep, Wartaal.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:02   #30
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
harriechristus spreekt zijn eigen taal.....de taal der heilige geest en niet die der bavianen.....
Harrie is ook heel goed in het maken van vrienden, hij is altijd beleefd en gedraagt zich alsof hij mensen echt probeert te interesseren in zijn ideeen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:03   #31
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bedoelt ge dan het Peking-Mandarijn?
Of eerder het Zuidwest-Mandarijn dat door een grotere groep gesproken wordt?

Of anders het Zhongyuan-Mandarijn dat het meest aanleunt bij het oud-chinees, dat is ook een grote groep.
De vraag is niet of er een Chinese versie van het Limburgs bestaat, maar of de mensen die die versie spreken ook daadwerkelijk het algemeen mandarijn niet verstaan.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:03   #32
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Harrie is ook heel goed in het maken van vrienden, hij is altijd beleefd en gedraagt zich alsof hij mensen echt probeert te interesseren in zijn ideeen.
*Proest*
Nonde, mijn koffie over mijn keyb.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:06   #33
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De vraag is niet of er een Chinese versie van het Limburgs bestaat, maar of de mensen die die versie spreken ook daadwerkelijk het algemeen mandarijn niet verstaan.
Voor zover ik het van een Chinese vriendin het goed begrepen heb bestaat er niet zoiets als een algemeen mandarijn.
Enkel dialecten.
Het equivalent van het ABN bestaat alleen in de chinese tekens (het ABC?). Het teken voor een hond blijft daar een hond, maar wordt op honderden manieren uitgesproken in de verschillende dialecten van de 10 hoofddialecten.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:09   #34
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Voor zover ik het van een Chinese vriendin het goed begrepen heb bestaat er niet zoiets als een algemeen mandarijn.
Enkel dialecten.
Het equivalent van het ABN bestaat alleen in de chinese tekens (het ABC?). Het teken voor een hond blijft daar een hond, maar wordt op honderden manieren uitgesproken in de verschillende dialecten van de 10 hoofddialecten.
Maar er is dus geen wijze van uitspreken die verschillende (Han) Chinezen onderling zouden gebruiken, mocht er bijvoorbeeld een bijeenkomst van de landelijke federatie van poolstok diepspringers zijn?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:13   #35
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Maar oke, ander voorbeeld. Stel je bent een Braziliaan uit de middenklasse. Je bent tweetalig Portugees-iets lokaals opgevoed en je droomt van je eigen internationale handel in zeldzame autoonderdelen. Leer je dan Engels omdat je daar wereldwijd het meest mee kan, of ga je toch voor Spaans zodat je met de rest van je eigen continent kan praten?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:14   #36
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
De wetenschap heeft een eenzijdige materialistische visie en moet niks weten van mijn atoomtheorie.
De wetenschap moet ook niks weten van mijn "al het leven evolueerde uit tenenkaas " theorie.
Tja ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:17   #37
Zantiax
Schepen
 
Geregistreerd: 20 juni 2010
Berichten: 452
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Omdat ze platvloers materialistisch is, zonder bewustzijn van de hogere Geest en daardoor ook van God.
Kan je de wetenschap kwalijk nemen dat ze alleen geloven wat ze zeker weten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar van die wereld begrijpt de wetenschap helemaal niks.
Zodat de moderne mens geen geest meer heeft en geen ziel en slechts een robot is geworden.
Je ziet de wetenschap weer als 1 persoon of 1 instantie. Je zegt dat de wetenschap hier niets van begrijpt. Waar baseer je je op? Ik denk niet dat je dit baseert op een onderzoek ofzo. Je baseert je puur op je eigen afkeer voor wetenschappers omdat ze je atoomtheorie niet geloven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De wetenschap spreekt dan ook inderdaad haar eigen bestaan tegen.
Want het weten zelf heeft ze nooit onderzocht.
Dit recent nieuwe argument begrijp ik niet. Weten is het opslaan van informatie in je hersenen, vrij algemeen gezegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
terwijl de natuurwetenschappen eenzijdig en onvolledig zijn.
Waarom nu ookal weer?

Laatst gewijzigd door Zantiax : 1 november 2010 om 11:19.
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:17   #38
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat is trouwens de taal van Satan? Engelen spreken Hebreeuws of Latijn, zeemeerminnen Maleis of Filipijns, vampiers Transilvaans en microwezens in atomen dus kennelijk Nederlands, maar wat spreken demonen? Duits? Russisch? Zulu? Of doen demonen soms niet uit de hoogte en passen zij zich als goede zakenlieden aan aan degene die ze willen verleiden?
The language of seduction and temptation.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:18   #39
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
The language of seduction and temptation.
Aaaah, lichaamstaal dus?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:19   #40
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De wetenschap moet ook niks weten van mijn "al het leven evolueerde uit tenenkaas " theorie.
Tja ...
Met uitzondering van het feit dat je dan een set onverklaarbare tenen moet verklaren zou ik het zo geloven.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be