Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2010, 11:26   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar er is dus geen wijze van uitspreken die verschillende (Han) Chinezen onderling zouden gebruiken, mocht er bijvoorbeeld een bijeenkomst van de landelijke federatie van poolstok diepspringers zijn?
Niet voor zover ik weet.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:29   #42
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar oke, ander voorbeeld. Stel je bent een Braziliaan uit de middenklasse. Je bent tweetalig Portugees-iets lokaals opgevoed en je droomt van je eigen internationale handel in zeldzame autoonderdelen. Leer je dan Engels omdat je daar wereldwijd het meest mee kan, of ga je toch voor Spaans zodat je met de rest van je eigen continent kan praten?
Hangt van uw ambities af vermoed ik.
Of van de vraag naar die onderdelen.

Indien er geen vraag naar is in het Spaans-sprekend deel van de wereld in in het Engels-sprekend wel, dan zou ik voor het Engels gaan, anders voor het Spaans.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:47   #43
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hangt van uw ambities af vermoed ik.
Of van de vraag naar die onderdelen.

Indien er geen vraag naar is in het Spaans-sprekend deel van de wereld in in het Engels-sprekend wel, dan zou ik voor het Engels gaan, anders voor het Spaans.
Het punt was meer dat de vraag uberhaubt gesteld kan worden. Als Engels daadwerkelijk al definitief de schoenen van wereldtaal had aangetrokken was het een non-issue geweest. In de huidige wereld echter zullen er heel veel Brazilianen zijn die eerder Spaans zullen leren dan Engels als ze de ambitie hebben om "iets met het buitenland" te gaan doen. Als een westers bedrijf zijn neus serieus in Zuid-Amerikaanse zaken wil steken en daar echt contacten wil leggen zullen ze ook nog steeds mensen die Spaans (en Portugees) spreken inzetten. Engels is nog niet genoeg om overal echt goed terecht te kunnen.

Tenzij je in het Ameriversum woont natuurlijk, daar is het een welbekend feit dat "everybody worth speaking to speaks English anyway".
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:53   #44
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Grappig detail bij het voorbeeld van Zuid-Amerika trouwens: Een van de vier officiele talen van de Unie van Zuid-Amerikaanse naties is het Nederlands. Dat klinkt toch behoorlijk indrukwekkend he, alsof een kwart van het continent Nederlands spreekt. Je zou er bijna lingonalistisch van worden.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:06   #45
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar oke, ander voorbeeld. Stel je bent een Braziliaan uit de middenklasse. Je bent tweetalig Portugees-iets lokaals opgevoed en je droomt van je eigen internationale handel in zeldzame autoonderdelen. Leer je dan Engels omdat je daar wereldwijd het meest mee kan, of ga je toch voor Spaans zodat je met de rest van je eigen continent kan praten?
Je leert beide : pees of kake

Laatst gewijzigd door Cdude : 1 november 2010 om 12:21.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:10   #46
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Taal (teken) van Satan? Ik vond dit op Google en nog veel meer. Kijk en huiver.
http://www.jesus-is-savior.com/False...s_of_satan.htm

Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:19   #47
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Taal (teken) van Satan? Ik vond dit op Google en nog veel meer. Kijk en huiver.
http://www.jesus-is-savior.com/False...s_of_satan.htm

Ah ja, het bokkenhandje, klassieker onder o.a. metalfans en freestyle kajakkers. En in een licht aangepaste versie onder fans van "de legende van de bokkerijders" natuurlijk.

Schijnt in Zuid-Europa vaak nog echt als een onfatsoenlijk/vies/eng/hou daar eens mee op gebaar gezien te worden.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 november 2010 om 12:21.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:25   #48
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ah ja, het bokkenhandje, klassieker onder o.a. metalfans en freestyle kajakkers. En in een licht aangepaste versie onder fans van "de legende van de bokkerijders" natuurlijk.

Schijnt in Zuid-Europa vaak nog echt als een onfatsoenlijk/vies/eng/hou daar eens mee op gebaar gezien te worden.
Toch iets anders als het Victory teken.

Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:08   #49
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Harrie is ook heel goed in het maken van vrienden, hij is altijd beleefd en gedraagt zich alsof hij mensen echt probeert te interesseren in zijn ideeen.
Dat doet ie dan vooral omdat de mensen zo vreselijk aardig voor hem zijn en zo geïnteresseerd in zijn atoomtheorie.

Ja: zelfs de aller slechtste mens zou daarvoor smelten.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:10   #50
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De wetenschap moet ook niks weten van mijn "al het leven evolueerde uit tenenkaas " theorie.
Tja ...
Tja: dan heb jij even pech gehad.

Volgende keer je voeten beter wassen en dan mijn atoomtheorie eens gaan lezen.

Misschien dat je het beter begrijpt als je uit je eigen stank bent.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:19   #51
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zantiax Bekijk bericht
Kan je de wetenschap kwalijk nemen dat ze alleen geloven wat ze zeker weten?
geloven en zeker weten zijn mijns inziens hoog tegenstrijdig.

Beter is het weten ook zelf te onderzoeken door middel van de dialectiek van Hegel en zich ook daarna nog eens in mijn atoomtheorie te verdiepen.
Dan kan dat zekere weten van de wetenschap wel eens op drijfzand blijken te berusten.
Citaat:

Je ziet de wetenschap weer als 1 persoon of 1 instantie.
nee: als een collectieve domme massa, waar jij zelf ook deel van uitmaakt.
Citaat:
Je zegt dat de wetenschap hier niets van begrijpt. Waar baseer je je op?
op mijn kennis van de wetenschap, opgedaan in zo'n 50 jaar lange ervaring.
Citaat:
Ik denk niet dat je dit baseert op een onderzoek ofzo. Je baseert je puur op je eigen afkeer voor wetenschappers omdat ze je atoomtheorie niet geloven.
fout dus.....eerder is er bij jou van afkeer sprake van mijn atoomtheorie.
En ook bij de zogenaamde wetenschappers die niet verder kunnen denken dan hun eigen dogma's.
Citaat:
Dit recent nieuwe argument begrijp ik niet. Weten is het opslaan van informatie in je hersenen, vrij algemeen gezegd.
fout dus. Het weten is metafysisch en geen ding. En dus niet toegankelijk voor de eenzijdig materialistische wetenschap.
En je kunt weten niet opslaan. Wel woorden, maar niet het weten zelf.
Citaat:

Waarom nu ookal weer?
Ik heb net opgeschreven, maar je zult er ongetwijfeld niets van begrijpen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:38   #52
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het punt was meer dat de vraag uberhaubt gesteld kan worden. Als Engels daadwerkelijk al definitief de schoenen van wereldtaal had aangetrokken was het een non-issue geweest. In de huidige wereld echter zullen er heel veel Brazilianen zijn die eerder Spaans zullen leren dan Engels als ze de ambitie hebben om "iets met het buitenland" te gaan doen. Als een westers bedrijf zijn neus serieus in Zuid-Amerikaanse zaken wil steken en daar echt contacten wil leggen zullen ze ook nog steeds mensen die Spaans (en Portugees) spreken inzetten. Engels is nog niet genoeg om overal echt goed terecht te kunnen.

Tenzij je in het Ameriversum woont natuurlijk, daar is het een welbekend feit dat "everybody worth speaking to speaks English anyway".
True
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:41   #53
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Beter is het weten ook zelf te onderzoeken door middel van de dialectiek van Hegel en zich ook daarna nog eens in mijn atoomtheorie te verdiepen.
Dan kan dat zekere weten van de wetenschap wel eens op drijfzand blijken te berusten.
Ok, een vrij stabiel en algemeen erkend onderdeel van de fysica is bvb. de speciale relativiteitstheorie die begin vorige eeuw door A. Einstein werd ontwikkeld.

Pas er eens uw onderzoek dmv de dialectiek van Hegel daarop toe en maak ons deelgenoot aan uw bevindingen.

Ik wil wel eens zien wie of wat er hier in drijfzand staat momenteel.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 november 2010 om 19:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:42   #54
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
op mijn kennis van de wetenschap, opgedaan in zo'n 50 jaar lange ervaring.
Als er iets is waar ge ons echt wel al hebt van overtuigd is het wel uw gebrek aan kennis van de wetenschap.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 21:25   #55
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als er iets is waar ge ons echt wel al hebt van overtuigd is het wel uw gebrek aan kennis van de wetenschap.
Ik bedoel hier niet de oppervlakkige kennis die jij van de wetenschap hebt en alles gelooft wat er gezegd wordt en niet in staat is een eenvoudige toevalsberekening te begrijpen.

Zulke mensen kunnen zich beter bezig houden met Spinoza, die dacht dat de Zon een God was.

Zelfs Einstein wist dat dat niet zo was....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 21:30   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, een vrij stabiel en algemeen erkend onderdeel van de fysica is bvb. de speciale relativiteitstheorie die begin vorige eeuw door A. Einstein werd ontwikkeld.

Pas er eens uw onderzoek dmv de dialectiek van Hegel daarop toe en maak ons deelgenoot aan uw bevindingen.

Ik wil wel eens zien wie of wat er hier in drijfzand staat momenteel.
De hele theorie van Einstein is tegenstrijdig, want beweren dat de aarde stil staat en toch ook om de zon draait, dat lijkt mij nogal ridicuul.

Of te beweren dat iemand die loopt toch ook stil staat, dat is natuurlijk ook onzin.
Want in het laatste geval zou de lopende persoon ( die dus voor zichzelf stil staat ) de hele aarde onder zijne voeten moeten duwen.


Ook Einstein had dat in de gaten, maar het hele probleem maar onder het vloerkleed geveegd om zichzelf niet belachelijk te behoeven maken.

Mocht Einstein hier toch gelijk hebben, dan is de oplossing nog steeds door niemand gevonden.

Ook Hegel kende deze idee ( die dus helemaal niet van Einstein is ), want zeide hij: als een schip op zee vaart, dan staat deze voor zichzelf stil en ziet de zee langs zich heen gaan.
Dus de relativiteit van de beweging.

Het wordt natuurlijk opgelost binnen het totale systeem van alle (oneindig veel) bewegingen, namelijk wat echt beweegt en welke beweging slechts schijn is.

Maar volgens de theorie van Einstein is de schijnbeweging ook echt.
En dan ontstaat er een ( tot nu toe ) onopgelost probleem.

Want dan zouden er werkelijk net zoveel werelden als waarnemers moeten zijn.
Ook met de zogenaamde parallelle universa wordt dat niet echt opgelost volgens mij.

Tot zover.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 1 november 2010 om 21:36.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 03:57   #57
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De hele theorie van Einstein is tegenstrijdig, want beweren dat de aarde stil staat en toch ook om de zon draait, dat lijkt mij nogal ridicuul.
Je hebt er duidelijk geen snars van begrepen, uit deze post versta ik zelfs dat je relativiteit nooit hebt proberen begrijpen...

Er is niks tegenstrijdig zaan het concept "referentie kader".

Herinner je de beroemde woorden van Einstein toen die op de trein van Princeton aan de conducteur vroeg "Excuse me sir, does New York stop at this train?"


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Of te beweren dat iemand die loopt toch ook stil staat, dat is natuurlijk ook onzin.
Want in het laatste geval zou de lopende persoon ( die dus voor zichzelf stil staat ) de hele aarde onder zijne voeten moeten duwen.
Als je een loopband in je keuken staan hebt en je loopt erop sta je toch stil tov. de keuken, maar niet tegenover de band.

Plak bvb. een arme mier met z'n pootjes vast op die band zodat die meedraait met de band ga er dan op lopen (trap niet op de mier!), vanuit het standpunt van de mier loop jij de mier telkens weer voorbij.

Je moet trouwens die band ook niet duwen, die beweegt onder je (om op het 2e deel van je stelling een antwoord te geven), toch sta je stil t.o.v. de keuken.

Er is absoluut geen probleem om dit voorbeeld uit te breiden en de aarde vanuit een bepaald referentie kader te zien als 1 grote loopband.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook Einstein had dat in de gaten, maar het hele probleem maar onder het vloerkleed geveegd om zichzelf niet belachelijk te behoeven maken.
Deze stelling zou je toch eens moeten verduidelijken. Een grove leugen naar mijn mening.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mocht Einstein hier toch gelijk hebben, dan is de oplossing nog steeds door niemand gevonden.

Ook Hegel kende deze idee ( die dus helemaal niet van Einstein is ), want zeide hij: als een schip op zee vaart, dan staat deze voor zichzelf stil en ziet de zee langs zich heen gaan.
Dus de relativiteit van de beweging.
Wat probeer je hier uit te leggen, dat het concept van referentie kader toch niet uit de lucht gegrepen is?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het wordt natuurlijk opgelost binnen het totale systeem van alle (oneindig veel) bewegingen, namelijk wat echt beweegt en welke beweging slechts schijn is.
Huh?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar volgens de theorie van Einstein is de schijnbeweging ook echt.
En dan ontstaat er een ( tot nu toe ) onopgelost probleem.
Nogmaals, huh???


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Want dan zouden er werkelijk net zoveel werelden als waarnemers moeten zijn.
Ook met de zogenaamde parallelle universa wordt dat niet echt opgelost volgens mij.
In Einsteins theorie zijn er oneindig veel referentie kaders, niet oneindig veel universa.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 2 november 2010 om 04:13.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 07:03   #58
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik bedoel hier niet de oppervlakkige kennis die jij van de wetenschap hebt en alles gelooft wat er gezegd wordt en niet in staat is een eenvoudige toevalsberekening te begrijpen.

Zulke mensen kunnen zich beter bezig houden met Spinoza, die dacht dat de Zon een God was.

Zelfs Einstein wist dat dat niet zo was....
Ge draait de zaken om.
Het is net omdat ik kritisch ben dat ik uw religie niet volg.
De zon is evenmin een god als het atoom.

En trouwens, ik weet wat kansberekening is, gij overduidelijk niet, want ge maakt echt wel beginnersfouten.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 07:08   #59
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De hele theorie van Einstein is tegenstrijdig, want beweren dat de aarde stil staat en toch ook om de zon draait, dat lijkt mij nogal ridicuul.

Of te beweren dat iemand die loopt toch ook stil staat, dat is natuurlijk ook onzin.
Want in het laatste geval zou de lopende persoon ( die dus voor zichzelf stil staat ) de hele aarde onder zijne voeten moeten duwen.
Hier toont ge mooi aan dat ge niet zo slim zijt als ge u wilt voordoen.

Hoe hoog was uw IQ nu ook alweer?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 09:15   #60
Alexandr Borodin
Burger
 
Alexandr Borodin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Taal (teken) van Satan? Ik vond dit op Google en nog veel meer. Kijk en huiver.
http://www.jesus-is-savior.com/False...s_of_satan.htm

Maken satanische tekens:




Alexandr Borodin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be