Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2010, 16:09   #1
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard God als microwezentjes in de microkosmos

Naast de wereldbeschouwelijke visie van het Boeddhisme, Jodendom, Christelijkheid en Islam heb ik onlangs kennis gemaakt met een religie die een omvattend alternatief biedt. Ik heb het daarbij niet over deze of gene sektaire subklasse zoals daar zijn de Getuigen van Jehova of de Raelianen.

Neen, het betreft een theorie dat alle grote religiën omvat, en tergelijkertijd aanvult.

God bestaat als een oneindige aantal microwezens in de microkosmos. Want ware God slechts één wezen dan kon Hij natuurlijk zeker niet alles weten en almachtig zijn. Maar alleen als een oneindig aantal wezens weet Hij ( en Zij ) alles en kan Hij ook alles.

God is de Logica, die aan het heelal ten grondslag ligt en die als zodanig nog onbewust was, maar in de Mens tot bewustzijn is gekomen.Dwz de Mens is zelf het geestelijke bewustzijn van God.

Nu kun je stellen dat ieder microwezentje op zich nog eens opgebouwd is uit ontelbaar veel nanowezentjes. Ieder nanowezentje op zich nog eens opgebouwd is uit ontelbaar veel picowezentjes. Ieder picowezentje op zich nog eens opgebouwd is uit ontelbaar veel femtowezentjes. Enzovoort...

Zo is het concept van ons godsbeeld steeds grotere vormen gaan aannemen. Als Oeranos een femtowezentje was dan is Zeus een picowezentje, want die regeert daadwerkelijk al over mensen, en was onoverwinnelijk, tot hij uiteindelijk verlaten werd door de mensen, die zich massaal op het christendom wierpen. De Abrahamistische godsdiensten staan dan een trapje verder omdat ze meergodendom in monotheïsme condenseerden. Dit wordt gesymboliseerd door de overgang van ontelbare picowezentjes in een enkel nanowezentje.

Daarom kan God, de Allesomvattende, de Alfa en Omega, enkel bestaan uit een oneindig aantal wezentjes die nog een omvattende trap hoger staan: de microwezentjes.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:16   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Daarom kan God, de Allesomvattende, de Alfa en Omega, enkel bestaan uit een oneindig aantal wezentjes die nog een omvattende trap hoger staan: de microwezentjes.
en het zijn dié wezentjes die op bezoek komen bij een delirium tremens?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:18   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

De éérste volgeling van Harrie?!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:18   #4
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Vroeger hebben ze de microwezentjes gewit, want microwezentjes waren zwart, de Europese microwezentjes-elite was gekleurd en nu nog zijn we steeds aan het plannen om die microwezentjes om te laten komen in een holocaust.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:22   #5
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De éérste volgeling van Harrie?!
Harrie? Wie is dat?
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:23   #6
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Wat bedoel je met microwezen ? Iemand die een wezen heeft voor een micro ? (zanger, presentator,....)
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:27   #7
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wat bedoel je met microwezen ? Iemand die een wezen heeft voor een micro ? (zanger, presentator,....)
Een zanger bij de oude Grieken (rapsode) was opgebouwd uit picowezentjes. Een hedendaagse zanger zoals Willy Sommers bestaat uit microwezentjes.

Dit wegens de cyclische uitdeining van de beschaving die geleid heeft tot het verheffen van de mens tot god (zoals ik hierboven beschreef).
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:28   #8
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Een zanger bij de oude Grieken (rapsode) was opgebouwd uit picowezentjes. Een hedendaagse zanger zoals Willy Sommers bestaat uit microwezentjes.

Dit wegens de cyclische uitdeining van de beschaving die geleid heeft tot het verheffen van de mens tot god (zoals ik hierboven beschreef).
Je bent een genie, ongekend en 100 jaar voor op zijn tijd. Ik heb die dingen nog nooit gelezen, waarschijnlijk ben je de eerste die het heeft over microwezentjes. Ik sta versteld van je kennis.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:29   #9
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Fien Microdeeltjeszuyger
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:30   #10
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Een zanger bij de oude Grieken (rapsode) was opgebouwd uit picowezentjes. Een hedendaagse zanger zoals Willy Sommers bestaat uit microwezentjes.

Dit wegens de cyclische uitdeining van de beschaving die geleid heeft tot het verheffen van de mens tot god (zoals ik hierboven beschreef).
Uw theorie bevat enkele waarheden waaronder Willy Sommers die een hedendaagse zanger is. Ik ben benieuwd naar meer.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:32   #11
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Uw theorie bevat enkele waarheden waaronder Willy Sommers die een hedendaagse zanger is. Ik ben benieuwd naar meer.
Hmmm, zelfs over dat hedendaags valt te twisten
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:32   #12
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Uw theorie bevat enkele waarheden waaronder Willy Sommers die een hedendaagse zanger is. Ik ben benieuwd naar meer.
Wel daarover wordt weleens getwijfeld of Willy Sommers een hedendaagse zanger is. Sommige studies wijzen uit dat hij het niet is en dat zijn 'muziek' enkel geluid is die de oren pijn doet.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:37   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Naast de wereldbeschouwelijke visie van het Boeddhisme, Jodendom, Christelijkheid en Islam heb ik onlangs kennis gemaakt met een religie die een omvattend alternatief biedt. Ik heb het daarbij niet over deze of gene sektaire subklasse zoals daar zijn de Getuigen van Jehova of de Raelianen.

Neen, het betreft een theorie dat alle grote religiën omvat, en tergelijkertijd aanvult.

God bestaat als een oneindige aantal microwezens in de microkosmos. Want ware God slechts één wezen dan kon Hij natuurlijk zeker niet alles weten en almachtig zijn. Maar alleen als een oneindig aantal wezens weet Hij ( en Zij ) alles en kan Hij ook alles.

God is de Logica, die aan het heelal ten grondslag ligt en die als zodanig nog onbewust was, maar in de Mens tot bewustzijn is gekomen.Dwz de Mens is zelf het geestelijke bewustzijn van God.
En de microwezentjes zijn nog veel meer het bewustzijn van God.
Citaat:
Nu kun je stellen dat ieder microwezentje op zich nog eens opgebouwd is uit ontelbaar veel nanowezentjes. Ieder nanowezentje op zich nog eens opgebouwd is uit ontelbaar veel picowezentjes. Ieder picowezentje op zich nog eens opgebouwd is uit ontelbaar veel femtowezentjes. Enzovoort...
die betiteling van nano en pico en femto heeft weinig zin, omdat de "grootten" van die wezentjes veel en veel kleiner is.
Zo is de grootte van een microwezen ongeveer 1/10^25 meter en die van een mini-microwezen 1/10^50 meter en van een super-minimicrowezen 10^75 meter, enzovoort.
Citaat:
Zo is het concept van ons godsbeeld steeds grotere vormen gaan aannemen.
Beter: steeds kleiner. Dat wil zeggen: men heeft God eerst als groot gedacht, maar is wezenlijk veel kleiner dan wij.
Wel is het totaal concept van het godsidee daardoor veel grootser geworden.
Want God bestaat nu niet meer als één enkel wezen, maar als een oneindige collectiviteit.
Citaat:
Als Oeranos een femtowezentje was dan is Zeus een picowezentje, want die regeert daadwerkelijk al over mensen,
Dit moet andersom, want de kleinere wezentjes (femto) zijn intelligenter dan de grotere (pico)
Citaat:
en was onoverwinnelijk, tot hij uiteindelijk verlaten werd door de mensen, die zich massaal op het christendom wierpen. De Abrahamistische godsdiensten staan dan een trapje verder omdat ze meergodendom in monotheïsme condenseerden.
Ze sloten alle andere Goden uit, in plaats van alle anderen in te sluiten.
Het resultaat was een abstracte eenheid als enkele God.
Wel werd deze voor het eerst als geestelijk gedacht, hoewel ook dat begrip van de Geest nog erg primitief was.
Citaat:
Dit wordt gesymboliseerd door de overgang van ontelbare picowezentjes in een enkel nanowezentje.
Lijkt mij niet juist, want ook de nano-wezentjes zijn nog steeds een oneindige veelheid van Goden, namelijk in een oneindig heelal.
Citaat:

Daarom kan God, de Allesomvattende, de Alfa en Omega, enkel bestaan uit een oneindig aantal wezentjes die nog een omvattende trap hoger staan: de microwezentjes.
dat is fout.
God omvat ( om in jouw termen te blijven ) zowel de microwezentjes als de nanowezentjes als de picowezentjes als ook de femtowezentjes, enzovoort, dus in een oneindige voortgang.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:39   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Harrie? Wie is dat?
Nou: ik denk niet dat je de eerste bent.
Er zijn er al veel meer geweest die mij in de maling hebben genomen...

Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 november 2010 om 16:41.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:40   #15
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Je bent een genie, ongekend en 100 jaar voor op zijn tijd. Ik heb die dingen nog nooit gelezen, waarschijnlijk ben je de eerste die het heeft over microwezentjes. Ik sta versteld van je kennis.
Inderdaad, ik kan hieruit enkel concluderen dat ik uitverkoren ben om deze kennis aan mijn aardgenoten te verspreiden.

Door mijn guru-status wens ik niet langer aangesproken te worden met mijn mensennaam. Vanaf nu is het F7en ∞
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:41   #16
Hensup
Burger
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 133
Standaard

Voor een modern Godsbegrip moet je bij harriekrishna zijn. Ik geloof zelf niet in God, maar ik geloof wel in de theorie dat je weet dat je God kunt bedenken zonder dat je op dat moment exact weet wat er in je hersenen omgaat. Als dat de Geest is middels zijn microwezentjes, soit. Ik vraag me vooral af of niets werkelijk niet kan bestaan zonder het niets-zijn als non-eigenschap te op te geven. Ik vermoed namelijk dat het niets alleen in onze taal bestaat.
Hensup is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:42   #17
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
die betiteling van nano en pico en femto heeft weinig zin, omdat de "grootten" van die wezentjes veel en veel kleiner is.
Zo is de grootte van een microwezen ongeveer 1/10^25 meter en die van een mini-microwezen 1/10^50 meter en van een super-minimicrowezen 10^75 meter, enzovoort.
Dat is een verduiveld groot super-minimicrowezen, groter dan het heelal lijkt me.
Waarom trouwens die getallen en geen veelvouden ervan?

Als ik denk aan microwezens, zijn dat wezens die minstens 1/10^5000 meter klein zijn. En gij nu.

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 november 2010 om 16:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:44   #18
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Kunnen deze microwezens stuk gaan ? Zo ja, wat kan men hier tegen doen ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:44   #19
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Kunnen deze microwezens stuk gaan ? Zo ja, wat kan men hier tegen doen ?
Mecano sets kopen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:47   #20
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Mecano sets kopen
Zo duur
Wie denkt God wel dat hij is
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be