Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2010, 20:03   #21
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja: Amsterdam is een beste linkse stad, om trots op te wezen.
Ik woon er zelf dus weet er alles van.

En er zijn ook velen die meer van Allah houden, dan van harriechristus.

Maar ook zij zijn dwalende en ook hen wacht een flinke bestraffing.

Sura 44 van de Koeran.
I zit momenteel in Amsterdam. de rand van amsterdam is enorm vuil. Wat wel opvallend is, is dat vreemdelingen nederlands praten en dat ze in iedere job te zien zijn. Bij ons in belgie vind je ze vooral aan het station en in de gevangenis.

Amsterdam heeft dure parking, man man man. Het goedkoopste dat ik zag was 20 euro per dag, ik zag er zelfs één van 50 euro per dag.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:08   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
In Antwerpen is het niet anders hoor,ik denk dat dit een Wereld probleem is,En wij moeten geloven in de Molims?
Dat komt over 10 jaar wel.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:10   #23
ronny20be
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Laat ons, als we gewoon aan het praten zijn, de zowat algemeen geldende definities aanhouden teneinde het gesprek niet te laten vervallen in oeverloos gezever over zogenaamde nuances in details in die definities.
Geen probleem, deze conversatie is mijns inziens toch al vanaf het begin gedoemd om enigszins een grientje rationalisme teweeg te brengen. Best wel een anticlimax als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door ronny20be : 21 november 2010 om 20:12.
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:22   #24
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Je weet toch dat er pilletjes bestaan voor je aandoening? Eventueel gecombineerd met wat electroshock therapie
Ja: ik weet dat er in Vlaanderen heel wat nazi's rondlopen...
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:25   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
I zit momenteel in Amsterdam. de rand van amsterdam is enorm vuil. Wat wel opvallend is, is dat vreemdelingen nederlands praten en dat ze in iedere job te zien zijn. Bij ons in belgie vind je ze vooral aan het station en in de gevangenis.
Ja: hier krijgen alle allochtonen een gratis taalcursus en worden goed geïntegreerd.
Citaat:
Amsterdam heeft dure parking, man man man. Het goedkoopste dat ik zag was 20 euro per dag, ik zag er zelfs één van 50 euro per dag.
En Amsterdam houdt niet van kapitalisten met een dure auto.
Nee: die zullen dan ook flink betalen om al die taalcursussen te kunnen bekostigen.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:31   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Niet die mensen, dat offerfeest is hen de strot ingeduwd.
Maar bepaalde achterlijke gewoontes mogen best hard aangepakt worden.
In Zeeland is een gestolen schaap ritueel geslacht en dan denk ik: Staat de Islam stelen toe ?


http://frontpage.fok.nl/nieuws/41613...-geslacht.html
Paar maanden geleden bij een schapenfokker langsgeweest (pedicure enzo...) en die was bezig met te bekijken hoe hij de schapen meer kon beveiligen omdat er ieder jaar rond 't offerfeest schapen verdwijnen
En dat is niet ergens in Antwerpen ofzo maar in het platste platteland van WVL
Maar jah, de prijs van zo'n schaap staat natuurlijk nie in verhouding met de kosten van een verbouwing. Dus de beste schapen binnenhouden en de rest 'laten stelen' dan maar
Welke klootzakken houden zich daar nu ook mee bezig?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:32   #27
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja: hier krijgen alle allochtonen een gratis taalcursus en worden goed geïntegreerd.En Amsterdam houdt niet van kapitalisten met een dure auto.
Nee: die zullen dan ook flink betalen om al die taalcursussen te kunnen bekostigen.

In belgie krijgen ze ook een gratis taalcursus, maar ik vrees dat ze niet allemaal gaan .

jij hebt toevallig geen garage
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:57   #28
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
In belgie krijgen ze ook een gratis taalcursus, maar ik vrees dat ze niet allemaal gaan .
Ik kan het me voorstellen, stel je voor dat wij Arabisch zouden moeten leren.
Dus terug met al die Arabieren, want dat wordt niet wat.
Citaat:
jij hebt toevallig geen garage
Nee: ik heb alleen een fiets en die zet ik in mijn box.
In Amsterdam kun je beter niet met de auto komen.
Is allemaal ellende.
Of je moet zo rijk zijn dat je al dat parkeergeld kan betalen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 21:01   #29
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Je weet toch dat er pilletjes bestaan voor je aandoening? Eventueel gecombineerd met wat electroshock therapie
Heeft hij al gehad, heeft niet geholpen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 21:23   #30
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Heeft hij al gehad, heeft niet geholpen.
De waarheid is sterker dan nazi-therapie...
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:48   #31
ronny20be
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik kan het me voorstellen, stel je voor dat wij Arabisch zouden moeten leren.
Dus terug met al die Arabieren, want dat wordt niet wat.
Nee: ik heb alleen een fiets en die zet ik in mijn box.
In Amsterdam kun je beter niet met de auto komen.
Is allemaal ellende.
Of je moet zo rijk zijn dat je al dat parkeergeld kan betalen.
Lijkt me duidelijk wie hier juist de nazi is.

Niettemin versta ik sommigen hun frustraties, ik zit momenteel zelf in een tweestrijd hieromtrent. Maar ik probeer altijd het beste te zien in de mens, misschien breekt me dit later nog zuur op maar ik waag het erop.

Ik ben zelf eerste generatie autochtoon, misschien dat het hiermee iets te maken heeft. Ik vermoed dat de Etnische groep waarover u het hebt enkel wat langer nodig heeft om zich te integreren...

Om af te sluiten wil ik er nog even aan toevoegen dat we uiteindelijk allemaal uit Afrika komen
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:06   #32
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Lijkt me duidelijk wie hier juist de nazi is.
De Islam is een dictatoriale religie met onderdrukking der vrouwen.
Tevens willen deze alsnog de Joden in zee drijven.
Dus wie is hier nou de nazi?
Maar los daarvan vind ik gewoon dat elk volk recht heeft op een eigen identiteit en echt geen enkele plicht heeft om andere volkeren binnen zijn grenzen te laten.
Zeker niet als deze zich slecht gedragen en zich niet aan willen passen aan onze cultuur.
Citaat:
Niettemin versta ik sommigen hun frustraties, ik zit momenteel zelf in een tweestrijd hieromtrent. Maar ik probeer altijd het beste te zien in de mens, misschien breekt me dit later nog zuur op maar ik waag het erop.
De mens is een eenheid van goed en kwaad en het is het beste de mens ook van beide kanten te bezien.
Citaat:
Ik ben zelf eerste generatie autochtoon, misschien dat het hiermee iets te maken heeft. Ik vermoed dat de Etnische groep waarover u het hebt enkel wat langer nodig heeft om zich te integreren...
het is daarom beter dat ze niet in grote getale hier naar toe komen.
Citaat:
Om af te sluiten wil ik er nog even aan toevoegen dat we uiteindelijk allemaal uit Afrika komen
Oh: in Nederland komen ze ook uit Turkije en Afghanistan.
Begrijpelijk dat die mensen hier graag naar toe willen, maar als er daarvan teveel komen leidt dat tot spanningen.

Laten ze gewoon hun eigen land opbouwen, dat is ook voor hen zelf veel belangrijker.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:43   #33
ronny20be
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Islam is een dictatoriale religie met onderdrukking der vrouwen.
Tevens willen deze alsnog de Joden in zee drijven.
Dus wie is hier nou de nazi?
Maar los daarvan vind ik gewoon dat elk volk recht heeft op een eigen identiteit en echt geen enkele plicht heeft om andere volkeren binnen zijn grenzen te laten.
Zeker niet als deze zich slecht gedragen en zich niet aan willen passen aan onze cultuur.
De mens is een eenheid van goed en kwaad en het is het beste de mens ook van beide kanten te bezien.
het is daarom beter dat ze niet in grote getale hier naar toe komen.
Oh: in Nederland komen ze ook uit Turkije en Afghanistan.
Begrijpelijk dat die mensen hier graag naar toe willen, maar als er daarvan teveel komen leidt dat tot spanningen.

Laten ze gewoon hun eigen land opbouwen, dat is ook voor hen zelf veel belangrijker.
Vind u niet dat u makkelijk praten heeft? U leeft in een "vrij" land, een democratie. Zij komen uit een land dat zogenaamd ook een democratie is maar het verre van is. Ze hangen zo vast aan hun ideologie dat er in hun land ingeramd is dat het volgens mij niet gemakkelijk moet zijn om hiervan zomaar afstand te doen. Christenen geloofden vroeger toch ook dat ze 'heksen' op de brandstapel moesten gooien, heilige oorlogen moesten voeren.. Wie is dan de nazi?
Over de allochtonenquota die ingevoerd word spreek ik me niet uit, hier heb ik geen cijfers van gevonden. Maar ik denk persoonlijk dat er een hysterie ontstaat omdat er in tegenstelling tot vroeger; toen er vooral een instroom van blanken (buurlanden) was nu een instroom van kleurlingen is.

Zoals ik al zei: Ergens in jouw stamboom (als die ver genoeg terug gaat) zal ook blijken dat jouw familie ooit allochtoon was.

Laatst gewijzigd door ronny20be : 21 november 2010 om 23:44.
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 07:25   #34
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Lijkt me duidelijk wie hier juist de nazi is.
Lijkt mij duidelijke dat de Islam een achterlijke religie is, nog erger dan het katholicisme.

Beter is het je tot de godsdienst der microwezentjes te bekeren.
Deze is de enige godsdienst der vrijheid en democratie en het hogere weten.
Deze is de toekomst....dus weg met al dat achterlijke verleden.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 07:34   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Vind u niet dat u makkelijk praten heeft? U leeft in een "vrij" land, een democratie. Zij komen uit een land dat zogenaamd ook een democratie is maar het verre van is. Ze hangen zo vast aan hun ideologie dat er in hun land ingeramd is dat het volgens mij niet gemakkelijk moet zijn om hiervan zomaar afstand te doen. Christenen geloofden vroeger toch ook dat ze 'heksen' op de brandstapel moesten gooien, heilige oorlogen moesten voeren.. Wie is dan de nazi?
Zowel het christendom als de Islam zijn beiden achterlijke religies.
En het is absoluut verkeerd daar ook nog medelijden mee te hebben.
Terwijl ik die voor de toekomst en de vrijheid en de waarheid strijd, belachelijk gemaakt wordt en vernederd en belogen.
De mensen hebben medelijden met de verkeerde mensen.
Ze hebben begrip en medelijden voor nazi's.
En dat is absoluut verkeerd.
Citaat:
Over de allochtonenquota die ingevoerd word spreek ik me niet uit, hier heb ik geen cijfers van gevonden. Maar ik denk persoonlijk dat er een hysterie ontstaat omdat er in tegenstelling tot vroeger; toen er vooral een instroom van blanken (buurlanden) was nu een instroom van kleurlingen is.

Zoals ik al zei: Ergens in jouw stamboom (als die ver genoeg terug gaat) zal ook blijken dat jouw familie ooit allochtoon was.
Ik heb het niet over het verleden, maar over het heden en de toekomst van onze aardbol, die voor de waarheid en de vrijheid moet vechten.

Maar als we het toch over het verleden hebben: ergens in jouw achterhoofd moet je weten dat 2000 jaar geleden de Zoon van God werd gekruisigd door het domme volk, dat niks van hem wilde weten.

Want men had Jahweh meer lief dan Jezus.
En nu heeft men Allah en de Paus meer lief dan harriechristus.

Word toch wakker dom volk.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 10:20   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Zoals ik al zei: Ergens in jouw stamboom (als die ver genoeg terug gaat) zal ook blijken dat jouw familie ooit allochtoon was.
Die hebben zich sindsdien ontwikkeld en geloven allang niet meer in Wodan en Donar en Freija en het Walhalla.
Ook offeren ze geen schapen meer om deze te laten rotten op de waranda.
Ook onderdrukken ze hun vrouwen niet meer en ook worden deze niet op het aanrecht besneden met een bot roestig mes.

En zo is het ook met de allochtonen: geen probleem als ze harriechristus en de microwezentjes zouden aanbidden en Allah rustig thuis zouden laten.

Want deze dictator Allah is helemaal niet meer van deze tijd.
Overigens kunnen we ook beter de Paus met zijn hele kerk naar het Midden-Oosten sturen waar ie zich veel beter thuis zal voelen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:02   #37
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Liever een offerfeest de strot ingeduwd dan een pedofiele priester zen ...
Het is niet omdat een paar enkelingen zich op het verkeerde pad bevinden dat je een heel geloof/ras moet gaan bekritiseren.

1 op 4 mensen in de wereld is moslim:

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-moslim.dhtml

Als je het zo bekijkt hebben we er toch niet ZO veel last van he...
Liever een goede straf voor pedofiele priesters. En de islam verbieden tenzij er een aanpassing komt. De volgelingen van de koran volgen het gebruik van hun pedofiele krijgsheer. Dat is pas walgelijk !

Geen last van de islam???? Vanwaar komt al dat terroristisch geweld? Je kan het eens mooi gaan uitleggen aan de nabestaanden van de slachtoffers. Londen Madrid new york dubai..... Schandalig !

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 november 2010 om 15:03.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:04   #38
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Paar maanden geleden bij een schapenfokker langsgeweest (pedicure enzo...) en die was bezig met te bekijken hoe hij de schapen meer kon beveiligen omdat er ieder jaar rond 't offerfeest schapen verdwijnen
En dat is niet ergens in Antwerpen ofzo maar in het platste platteland van WVL
Maar jah, de prijs van zo'n schaap staat natuurlijk nie in verhouding met de kosten van een verbouwing. Dus de beste schapen binnenhouden en de rest 'laten stelen' dan maar
Welke klootzakken houden zich daar nu ook mee bezig?
Ach dat zal niet moeilijk zijn. De kapitalisten .

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 november 2010 om 15:04.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 21:01   #39
ronny20be
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Die hebben zich sindsdien ontwikkeld en geloven allang niet meer in Wodan en Donar en Freija en het Walhalla.
Ook offeren ze geen schapen meer om deze te laten rotten op de waranda.
Ook onderdrukken ze hun vrouwen niet meer en ook worden deze niet op het aanrecht besneden met een bot roestig mes.

En zo is het ook met de allochtonen: geen probleem als ze harriechristus en de microwezentjes zouden aanbidden en Allah rustig thuis zouden laten.

Want deze dictator Allah is helemaal niet meer van deze tijd.
Overigens kunnen we ook beter de Paus met zijn hele kerk naar het Midden-Oosten sturen waar ie zich veel beter thuis zal voelen.
Merendeels mee akkoord. Er leven inderdaad velen een paar honderd jaar terug in de tijd. Ik ben ervan overtuigd dat ze, net als wij toen, gaan inzien hoe fout ze bezig zijn.
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 21:38   #40
ronny20be
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Liever een goede straf voor pedofiele priesters. En de islam verbieden tenzij er een aanpassing komt. De volgelingen van de koran volgen het gebruik van hun pedofiele krijgsheer. Dat is pas walgelijk !

Geen last van de islam???? Vanwaar komt al dat terroristisch geweld? Je kan het eens mooi gaan uitleggen aan de nabestaanden van de slachtoffers. Londen Madrid new york dubai..... Schandalig !
Maar niet 1 op 4 mensen in de wereld plegen terroristisch geweld of zelfmoordaanslagen. Moest dat het geval zijn geweest dan zaten we nu niet te discussiëren.

En waarom laat je al die andere Etnische groepen links liggen die ook in ons landje verblijven? Of dacht je misschien dat enkel Moslims terroristische aanslagen plegen?

http://www.loonwatch.com/2010/01/not...s-are-muslims/


Tuurlijk vind ik het erg voor die mensen, maar ik ga niet een hele maatschappij afstraffen omdat er een paar rotte appels tussen zitten.

Edit: Ik vraag me af hoe het zou zijn moest men hier volgens wet mogen trouwen op zijn 14 jaar, je hoeft maar naar het nieuws te zien...

Laatst gewijzigd door ronny20be : 22 november 2010 om 21:41.
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be