Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2002, 10:31   #1
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Dit kwam mij vanochtend onder ogen op vrt tt. Op zich geen slechte zaak, denk ik persoonlijk, omdat we zo meer en meer op een point of no return lijken te komen voor wat betreft verdere Europese integratie. Wat me echter ook in het oog sprong, is dat ze al lonken naar de Polen en de Tsjechen na de uitbreiding. Maar Flahaut zou zelfs al verlangend in de richting van niet-Europeanen gekeken hebben... Hoe vooruitstrevend, levert alvast stemmen op ? ... Ik denk dat de Belgische regering daar heeft ingezien dat het hypocriet zou zijn. De politiek wil die mensen nog niet eens stemrecht geven! Gaten opvullen zouden ze dan altijd nog wel mogen. Ik vind: iemand die in een leger dient, iets dat pleegt in te staan voor de veiligheid van de bevolking, (en ervoor betaald wordt natuurlijk, t zou er nog aan mankeren), die moet toch op zijn minst gelijkgeschakeld kunnen worden aan elk ander staatsburger, qua plichten maar ook qua rechten. Als ze geen hart (in de vorm van rechten & plichten) kunnen geven voor dit land, dan vrees ik dat het leger een uitzondering vormt op het begrip "gastarbeid". Ik ben voorstander van Europese integratie en een wereld die "kleiner" wordt (voor zowel armen als rijken bedoel ik dan), maar dan zou ik toch maar even nakijken welke rechten & plichten een Europees burger in ons land vandaag de dag al heeft, in hoeverre hier al een gelijkschakeling is doorgevoerd tussen Europees en Belgisch burgerschap ... Of zouden de liberale partners het leger misschien graag ineens maar privatiseren? Zodat er discipelen van Rumsfeld of leden van Al Quaeda kunnen komen solliciteren ,-). Ervaring troef!
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be