Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2017, 22:34   #321
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vraag is of ze ook uit de euro wil of kan.
ja, ze wil indépendance monetaire...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 06:26   #322
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Welke republikein gaat het dan worden? Als ik het goed snap mag Fillon zelfs niet meedoen als hij op 14 maart in beschuldiging gesteld wordt.
Ge moet die uitspraken van een politieker echt niet zo ernstig nemen heb ik lang geleden geleerd, toen ik nog stemde.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 06:35   #323
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de politiek is "zwak" heel relatief.
Frankrijk heeft opnieuw een De Gaulle nodig !
Dat was een vent met een VISIE !!!
Godverdomme ewel Le Pen heeft het allemaal ....wat is me dat er nog aan toe ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 19:34   #324
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Tsjongejongejong, het stopt niet voor Fillon:

Fillon opnieuw in opspraak: lening van 50.000 euro bij zakenman niet aangegeven
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170307_02767238
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 20:56   #325
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.967
Standaard

Het is nu wel heel erg duidelijk,en niet alleen in Frankrijk.

De pers ,en niet de politieke tegenstand,is de vijand van de politicus...


Het maakt namelijk niet uit wat we vinden van de naar voor gebrachte feiten en beschuldigingen,we zien eenvoudig dat "de pers" het politieke tempo bepaalt, en niet de politici,en al zeker niet de kiezers.

Misschien was er tot voor kort ook geen echt goede "balans",maar "de pers",een conglomeraat van commerciele-,zowel als staats- belangengroepen zijn helemaal niet verkozen en zijn helemaal niet "legitiem".En ze spelen .Ze brengen informatie "ten gepasten" tijde uit,voor maximaal destruktief effect,het journaille heeft ook een agenda....


Een geheel andere conclusie dan de meesten van ons momenteel nog denken.Maar een conclusie die reeds elders gemaakt is,en gevolgen heeft voor "de pers"in menige natie,en zelfs niet exclusief buiten Europa.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 21:09   #326
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nu wel heel erg duidelijk,en niet alleen in Frankrijk.

De pers ,en niet de politieke tegenstand,is de vijand van de politicus...


Het maakt namelijk niet uit wat we vinden van de naar voor gebrachte feiten en beschuldigingen,we zien eenvoudig dat "de pers" het politieke tempo bepaalt, en niet de politici,en al zeker niet de kiezers.

Misschien was er tot voor kort ook geen echt goede "balans",maar "de pers",een conglomeraat van commerciele-,zowel als staats- belangengroepen zijn helemaal niet verkozen en zijn helemaal niet "legitiem".En ze spelen .Ze brengen informatie "ten gepasten" tijde uit,voor maximaal destruktief effect,het journaille heeft ook een agenda....


Een geheel andere conclusie dan de meesten van ons momenteel nog denken.Maar een conclusie die reeds elders gemaakt is,en gevolgen heeft voor "de pers"in menige natie,en zelfs niet exclusief buiten Europa.
Ben je nu serieus of zit je te zwanzen, soms weet ik het op dit forum ook niet meer
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 06:32   #327
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ben je nu serieus of zit je te zwanzen, soms weet ik het op dit forum ook niet meer
Ik vel (nog) geen oordeel.

Wit-Rusland,Rusland,Oekraine,Turkije,......de VS geleidelijk aan?

Ik noem er maar een paar waar "de pers" ooit "vrijer" was,maar de regeringen "maatregelen" getroffen hebben om zeer overeenkomstige reden.

De "luis in de pels" werd een maagzweer.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 maart 2017 om 06:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 06:56   #328
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nu wel heel erg duidelijk en niet alleen in Frankrijk. De pers en niet de politieke tegenstand, is de vijand van de politicus...
Het maakt namelijk niet uit wat we vinden van de naar voor gebrachte feiten en beschuldigingen, we zien eenvoudig dat "de pers" het politieke tempo bepaalt, en niet de politici, en al zeker niet de kiezers.
Misschien was er tot voor kort ook geen echt goede "balans" maar "de pers", een conglomeraat van zowel commerciële- als staats- belangengroepen, zijn helemaal niet verkozen en zijn helemaal niet "legitiem".
En ze spelen. Ze brengen informatie "ten gepasten" tijde uit voor maximaal destructief effect. Het journaille heeft ook een agenda....
Een geheel andere conclusie dan de meesten van ons momenteel nog denken. Maar een conclusie die reeds elders gemaakt is en gevolgen heeft voor "de pers" in menige natie, en zelfs niet exclusief buiten Europa.
Rapporteren heeft als betekenis sinds geruime tijd niet meer de destijds bedoelde inhoud van de reporter zijn originele missie.
Trouwens: zelfs Kuifje had reeds een agenda, toch?

Wakker worden. Ruik de koffie!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 8 maart 2017 om 06:58.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:22   #329
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

ondertussen zou Macron zelf leiden in de peilingen, voor Le Pen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:23   #330
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Moest ik Fransman zijn, ik zou waarschijnlijk voor Macron stemmen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 11:27   #331
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Moest ik Fransman zijn, ik zou waarschijnlijk voor Macron stemmen.
ik ook, lijkt me nog de enige redelijke.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 12:11   #332
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nu wel heel erg duidelijk,en niet alleen in Frankrijk.

De pers ,en niet de politieke tegenstand,is de vijand van de politicus...


Het maakt namelijk niet uit wat we vinden van de naar voor gebrachte feiten en beschuldigingen,we zien eenvoudig dat "de pers" het politieke tempo bepaalt, en niet de politici,en al zeker niet de kiezers.

Misschien was er tot voor kort ook geen echt goede "balans",maar "de pers",een conglomeraat van commerciele-,zowel als staats- belangengroepen zijn helemaal niet verkozen en zijn helemaal niet "legitiem".En ze spelen .Ze brengen informatie "ten gepasten" tijde uit,voor maximaal destruktief effect,het journaille heeft ook een agenda....


Een geheel andere conclusie dan de meesten van ons momenteel nog denken.Maar een conclusie die reeds elders gemaakt is,en gevolgen heeft voor "de pers"in menige natie,en zelfs niet exclusief buiten Europa.
je lijkt te stellen dat de onafhankelijkheid van de media het probleem is, terwijl het mi net de afhankelijkheid van de media en de verstrengeling met de politiek van de media het probleem zijn.

als voorbeeld, het is de taak van journalisten om kritiek te brengen op politici die het systeem misbruiken om aan zelfverrijking te doen.

in België kon een overzicht van de zwaarst zelfverrijkende politici alleen maar verschijnen in de satirische column Kaaiman in De Tijd, alle andere media zwegen (over de zelfverrijking van Verhofstadt en zijn entourage, die identiek is aan wat Fillon ten laste gelegd wordt in FR) ...

lezenswaardig : http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/vl...-doet-ze-blind
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 20:33   #333
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je lijkt te stellen dat de onafhankelijkheid van de media het probleem is, terwijl het mi net de afhankelijkheid van de media en de verstrengeling met de politiek van de media het probleem zijn.

als voorbeeld, het is de taak van journalisten om kritiek te brengen op politici die het systeem misbruiken om aan zelfverrijking te doen.

in België kon een overzicht van de zwaarst zelfverrijkende politici alleen maar verschijnen in de satirische column Kaaiman in De Tijd, alle andere media zwegen (over de zelfverrijking van Verhofstadt en zijn entourage, die identiek is aan wat Fillon ten laste gelegd wordt in FR) ...

lezenswaardig : http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/vl...-doet-ze-blind
Ik stel niks.....
Zelf maar een miezerig hoopje onbelangrijke str*nt zijnde zou dat hubris zijn...

Laat ons beperken tot de feiten.
Toppolitici zijn een zeldzaam ras.Het kost menigeen van hen decennia op in "pole position" te komen voor de absolute top.(In Frankrijk is dat het Presidentschap).In die periode is het best mogelijk dat je zeer rijk wordt,maar het is eigenlijk geen leven.Die groeiende MACHT is je leven....anders is er meestal NIKS.

Gedurende hun parcours,doorheen de decennia,doen ze wat ze denken te moeten doen voor hun goed (en dat van hun naasten en "compagnons de route")

Het is des mensen.

Zoals al vermeld,er zijn al naties,ook Europese-,waar toppolitici niet meer aanvaarden dat ze gehinderd worden in hun,moeizaam verworven,toppositie....en zeker niet door schrijvelaars(waarvan een deel zelfs uit de staatskassen betaald wordt godbetert....)


Mr. Putin ging in de huidige generatie iedereen voor in het tonen "hoe het moet",In Turkije lijkt een leerling-tovenaar bijzonder grote vorderingen te maken,met invloed op iedereen,gelijk waar, die zich "Turk" wenst te noemen.

Het ziet er NIET goed uit voor het journaille.....(reeds zwaar getroffen door het verschijnsel "internet" en bijgaand "gratis nieuws"...)...

De taak van journalisten is overigens om omzet en winst te kreeren voor hun werkgever....en niks anders....De rest is poco-gelul en zelfverheerlijking.

Wat de taak is van diegenen die aan de Staat werken valt nog te bezien.Er zijn steeds meer voorbeelden van Staten die dat eens grondig "gestroomlijnd" hebben....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2017 om 20:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 14:14   #334
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik stel niks..
...
...


Mr. Putin ging in de huidige generatie iedereen voor in het tonen "hoe het moet",In Turkije lijkt een leerling-tovenaar bijzonder grote vorderingen te maken,met invloed op iedereen,gelijk waar, die zich "Turk" wenst te noemen.

Het ziet er NIET goed uit voor het journaille.....(reeds zwaar getroffen door het verschijnsel "internet" en bijgaand "gratis nieuws"...)...

De taak van journalisten is overigens om omzet en winst te kreeren voor hun werkgever....en niks anders....De rest is poco-gelul en zelfverheerlijking.

Wat de taak is van diegenen die aan de Staat werken valt nog te bezien.Er zijn steeds meer voorbeelden van Staten die dat eens grondig "gestroomlijnd" hebben....
Zoals reeds gezegd: Frankrijk heeft een nieuwe De Gaulle nodig.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 07:33   #335
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Voormalig Europees president HVR is 100% zeker dat Le Pen niet zal winnen in Frankrijk:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170312_02775556
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 07:34   #336
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En Fillon krijgt alweer een schandaal op zijn bord:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170312_02775916
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 07:58   #337
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Voormalig Europees president HVR is 100% zeker dat Le Pen niet zal winnen in Frankrijk:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170312_02775556
Ja en al wat die mooie ingepakte pipo aan de wereld verteld zal de waarheid verkondigen ... natuurlijk dat die mens voor zijn eigen visie gaat drukken...zijn dikke portefeuille is en was belangrijk . Die behoort nog tot die groep dat aan politiek deed puur voor het geld , Le pen doet dat wel voor héél iets anders ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 13 maart 2017 om 08:00.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 08:10   #338
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.967
Standaard

Het is een komplete ramp.

Gematigd rechts is in Frankrijk uitgeschakeld.

De keus is nu tussen vastgeroest links en......Tsja.......een soort centrumpartij in de vorm van het FN.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 maart 2017 om 08:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 08:42   #339
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is een komplete ramp.

Gematigd rechts is in Frankrijk uitgeschakeld.

De keus is nu tussen vastgeroest links en......Tsja.......een soort centrumpartij in de vorm van het FN.
Gematigd rechts heeft in Frankrijk nooit enig belang gehad behalve voor de 1 of 2 die zich opwierpen als. En die waren gematigd in hun hebberigheid maar konden/kunnen er daardoor een degelijke niet overdreven levensstijl op nahouden. Beroeps carrieristen met gematigde noden, zeg maar.
Als leiders verkozen zouden ze een ramp voor de gemeenschap betekenen. Niet dat het nu beter is.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 14:00   #340
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Voormalig Europees president HVR is 100% zeker dat Le Pen niet zal winnen in Frankrijk:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170312_02775556
Ik ben dat ook zeker (hm).
Ik ben (bijna) zeker dat het Macron wordt.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be