Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2024, 16:53   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Omdat er conceptie nodig is om een uniek dna te vormen.
Ergo, al die spermatozoïden die niet binnen mogen in die eicel zijn geaborteerd...
Citaat:
Er is een verschil tussen een zwangerschap voorkomen en een zwangerschap afbreken.
Leg dat eens uit aan de christenen.
Citaat:
In christendom is het afbreken van een zwangerschap gelijkgesteld aan infanticide.
Dus, als de eerste versmelting gebeurd is, moet die zwangerschap voldragen worden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 17:18   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Spijtig dat er geen poll voorzien is bij deze draad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 18:45   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Euh... ja?
Het is zoals een aanslag in Nederland binnenkort, dan weet je dat de koranverbranding haar doel bereikte. Dan kunnen ze zeggen: ziede wel ze niet tolerant zijn als je korans verbrandt!

Het gaat mij er meer over dat die kerk zich niet politiek correct schikte en nog gewoon preekt wat gepredikt moet worden. Maar dat weet je pas als je de Bijbel enkele malen las, de Bijbel is haatspraak anno 2024.

Het ging mij eerder om de - wat mij betreft bizarre - 'gedachtengang' : 'wanneer iemand gehaat wordt, is dat een indicatie dat die iemand goed bezig is'.

Betekent dat dan dat hoe méér iemand gehaat wordt hoe béter die iemand bezig is of gewoon dat de indicatie dat die iemand goed bezig is er sterker op wordt?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 09:55   #84
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het ging mij eerder om de - wat mij betreft bizarre - 'gedachtengang' : 'wanneer iemand gehaat wordt, is dat een indicatie dat die iemand goed bezig is'.

Betekent dat dan dat hoe méér iemand gehaat wordt hoe béter die iemand bezig is of gewoon dat de indicatie dat die iemand goed bezig is er sterker op wordt?

Ik heb het opgevat als ironie.

Citaat:
Ironie is een manier om op bedekte, milde wijze de spot te drijven met iets of iemand, bijvoorbeeld door het tegenovergestelde te zeggen van wat men bedoelt, of door sterk te overdrijven.?*Bijvoorbeeld: Als het stortregent: "Ideaal strandweertje!"

Wat denkt u,
is ironie onchristelijk?
Of typisch Joods?
En on-Islamitisch?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 10:22   #85
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Ironie en de vrijheid van godsdienst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik heb het opgevat als ironie.

Citaat:
Ironie is een manier om op bedekte, milde wijze de spot te drijven met iets of iemand, bijvoorbeeld door het tegenovergestelde te zeggen van wat men bedoelt, of door sterk te overdrijven.?*Bijvoorbeeld: Als het stortregent: "Ideaal strandweertje!"

Wat denkt u,
is ironie onchristelijk?
Of typisch Joods?
En on-Islamitisch?
Een voorbeeld van ironie is de titel bij de onderstaande tekening,

Godsdienstvrijheid

Toelichting:
30 augustus 2017 – verschenen in nr. 35
Al zo’n duizend keer, en misschien wel vaker, heb ik de vraag gekregen of ik bang ben voor de islam.
Juist omdat men mij ziet als de weduwe van Theo van Gogh die door een moslim om religieus-politieke redenen om het leven is gebracht, probeer ik daar zo genuanceerd mogelijk op te antwoorden – waardoor die antwoorden altijd te lang worden, en ik het teruglees of terugloop als: ja, hij is bang voor de islam.
(Lees verder: https://www.groene.nl/artikel/hoe-zit-het-nu )
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 10:53   #86
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Sakdiyah Ma'ruf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een voorbeeld van ironie is de titel bij de onderstaande tekening,

Godsdienstvrijheid

Toelichting:
30 augustus 2017 – verschenen in nr. 35
Al zo’n duizend keer, en misschien wel vaker, heb ik de vraag gekregen of ik bang ben voor de islam.
Juist omdat men mij ziet als de weduwe van Theo van Gogh die door een moslim om religieus-politieke redenen om het leven is gebracht, probeer ik daar zo genuanceerd mogelijk op te antwoorden – waardoor die antwoorden altijd te lang worden, en ik het teruglees of terugloop als: ja, hij is bang voor de islam.
(Lees verder: https://www.groene.nl/artikel/hoe-zit-het-nu )
Hoeveel vrije ruimte is er nog in de Islam? Spot en zelfspot, relativeren.
Wikipedia. Sakdiyah Ma'ruf - Comédienne. Zie ook ertkel in Trouw

She was born into a family of Hadrami-Arabic descent in Pekalongan, Central Java.[1] She has described the community in which she was raised as being preoccupied with its Arab identity and with the notion that it has a better sense of what “the truest and purest Islamic teachings” are than other communities in Indonesia.[2]

Her parents, she has stated, were “very conservative” in most ways during her childhood, pressuring her “to marry one of her distant cousins,” as her mother had done.[1] She told The Huffington Post, she was raised “with the default expectation that I would grow up into a decent, Muslim girl who will continue preserving her religious and ethnic identity by carefully grooming herself through childhood and adolescence to earn the love of a rich and respected man from the community.” But, she has said, she “grew up resenting marriage and told my mom that I didn’t want to ever get married. I said this all while still in high school. LEES VERDER .... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sakdiyah_Ma%27ruf

Laatst gewijzigd door Piero : 24 januari 2024 om 11:05.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 11:49   #87
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Allah zij geprezen bij de Russen, de Turken en de Chinezen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2024, 16:39   #88
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Steeds meer Brabanders kiezen voor de islam.



Steeds meer Brabanders kiezen voor de islam,
‘Bijna iedere week een bekeerling in onze moskee’.

DEN BOSCH/TILBURG - De islam heeft steeds meer aantrekkingskracht op Brabanders, zo blijkt uit een rondgang langs moskeeën in de provincie. ,,In onze moskee is er bijna iedere week wel een Nederlander die zich bekeert tot de islam.” - Robèrt van Lith -03-09-23.

-- De Islam draait om het vergeven van zonden. Daarvoor verricht de moslim rituele wassingen - met of zonder water. Er komt geen priester aan te pas. Het kost niks. Bekijk instructiefilmpje van schattige moslima. Ze vertelt niet over haar zonden, maar ze heeft er duidelijk plezier in.

https://islamles.blogspot.com/2015/0...reiniging.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2024, 16:49   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht


Steeds meer Brabanders kiezen voor de islam,
‘Bijna iedere week een bekeerling in onze moskee’.

DEN BOSCH/TILBURG - De islam heeft steeds meer aantrekkingskracht op Brabanders, zo blijkt uit een rondgang langs moskeeën in de provincie. ,,In onze moskee is er bijna iedere week wel een Nederlander die zich bekeert tot de islam.” - Robèrt van Lith -03-09-23.

-- De Islam draait om het vergeven van zonden. Daarvoor verricht de moslim rituele wassingen - met of zonder water. Er komt geen priester aan te pas. Het kost niks. Bekijk instructiefilmpje van schattige moslima. Ze vertelt niet over haar zonden, maar ze heeft er duidelijk plezier in.

https://islamles.blogspot.com/2015/0...reiniging.html
Autochtone Brabanders ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 10:50   #90
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Wat brandt stijgt ten hemelen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be