Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2024, 22:36   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.609
Standaard 82-jarige theoloog: ‘duurde duizend jaar voordat Jezus aan het kruis stierf

onderwerp

82-jarige theoloog uit Deventer ontdekt: ‘Het duurde bijna duizend jaar voordat Jezus aan het kruis stierf’


analyse

01) Er zijn hier veel overtuigde WARE Christenen dus link ik het hier met de reacties van facebook en link ik het terug daar via deeplink forum.

02) Pittige stellingname van deze man, maar heeft hij het wel goed onderzocht? Theologie van de blanke christenen is toch heel oud en goed gedocumenteerd. Ik weet niet alles over de ontwikkeling van het blank/ oudGermaanse christelijke denken, en geloven op continentaal Europa, maar deze man kan gelijk krijgen. Oorspronkelijk bestond er beeldenverering in de oude Katholieke Kerken en daarna kwam de grote Reformatie met de bloedige beeldenstorm.

03) Ik had nog een andere heel accurate onderzoekstekst van een onderzoeker, die dieper heeft gegraven in het ontstaan van het eerste christendom in het oude, vervallen romeinse rijk als een nieuwe Hedonistische machtsdoctrine.

04) heden ten dage is het christendom toch versplinterd en een rommeltje, in Afrika heeft men een negroide jezus als kindje in de wieg en ze gebruiken zelfs voodoo in de afro christelijke kerken, met een verouderde afrikaanse bijbel versie.

05) in Zwart India is er nu een Hindoe extremistische Revolutie gaande en blanke christenen worden daar flink gehaat en zelfs vermoord, en de indiase politie doet hier niets tegen. India is religieus behoorlijk geradicaliseerd en ik kreeg ermee te maken, ben bijna vermoord in zwart hindoe/ sikh/ moslim India, mede vanwege mijn openbaar bekende homoseksuele verleden, welke pas sedert medio 1989 dus begon en ik ben dus ABSOLUUT NIET als HOMOFIELE koelieboy geboren.

06) zie andere topic over ons onderzoek ism Jan Soullie, 84 jaar, openbare HOMOseksuele christelijke blanke man, over het thema 'mensendienst christendom'. Mijn visie hierop is heel anders en meer gericht op de harde metafysica theorie.


================>>> Het onderwerp, tekst


destentor.nl
82-jarige theoloog uit Deventer ontdekt: ‘Het duurde bijna duizend jaar voordat Jezus aan het kruis stierf’
Dat je nooit te oud bent om te leren, bewijst theoloog Alfred Bronswijk (82) uit Deventer met zijn nieuwste vondst. De krasse tachtiger zet hét christelijke symbool in een ander daglicht en doet daarbij ‘een waardevolle ontdekking in deze duister wordende tijd’.



De Stentor
· Volgen
·
De krasse tachtiger zet hét christelijke symbool in een ander daglicht ????
82-jarige theoloog uit Deventer ontdekt: ‘Het duurde bijna duizend jaar voordat Jezus aan het kruis stierf’


--------------------------------

https://www.destentor.nl/deventer/82...ierf~a10e52d7/



Maak een account aan of log in
Gratis
?

Toegang tot dit artikel


====================== De vele reacties op facebook


Marleen Haveman
Ik hoef dit artikel niet te lezen..
Lees de bijbel
Die is van God
Zaken van Zijn tegenstander (de duivel)
Lees ik niet
Na zijn kruisiging is Jezus opgestaan en heeft onze redding volbracht.
Dank U Jezus ????????????

11 u

Beantwoorden

Ingrid Kuiterman-Nicolai
In het laatst der tijden zullen vele valse leraren ons willen verleiden.
Blijf gewoon bij de bijbel daar hebben we meer dan genoeg aan

5 u

Beantwoorden

Karin Bras
Is het niet zo dat de mens iets wil geloven..er zijn niet voor niets zoveel goden in de zoveel verschillende culturen.Als er iets niet verklaard kon worden....hup dan was er wel een god voor.En jammer genoeg worden die,,goden,, ook vaak gebruikt om oorlog te voren .In naam van een of andere god.

5 u

Beantwoorden

Johannes Fens
Jezus heeft voor onze zonden geofferd aan het kruis, maar God heeft Hem ten derde dag uit de dood weer levend opgewekt

4 u

Beantwoorden

Youri Boerlage
Zoveel tijd en moeite in een sprookje stoppen: dan weet je dat je leven echt compleet nutteloos is...

12 u

Beantwoorden

Albert Metselaar
Het is toch echt verbazingwekkend hoe mensen reageren op dit nieuws. Los van het feit dat er niets nieuws is ontdekt, we weten al lang dat de beeldvorming rondom het kruis in de loop der tijden is veranderd, maar als je dan ziet wat voor wonderlijke reacties dit oproept, dan valt je kunstgebit in de klompen. Ik heb het boek van voor tot achter gelezen, en omgekeerd. Mooi overzicht over de iconografie, oftewel hoe we in de christelijke symboliek zijn omgegaan met het kruis. Dat zegt niets van de bijbel, dat zegt wel iets van hoe men in sommige perioden iets centraal stelde.

10 u

Beantwoorden

Opa Joop Joop Jonas
Hersenspoelen noemen ze dat

1 d

Beantwoorden

Bert Nuhaan
Er is nog iets te melden. Men werd niet met spijkers door de handen gespijkerd. Door het gewicht van het lichaam scheurt de huid door en valt het lichaam naar beneden. Er werden spijkers tussen het spaakbeen en ellepijp geslagen. Dus bij Jezus die zou herkend worden door de wonden in zijn handen klopt dus niet. Maar ja, het werd 300 jaar later pas beschreven. En mondeling werden berichten erg vervormd.

36 min

Beantwoorden

Johannes Fens
Jezus leeft. Amen!

4 u

Beantwoorden

Tony De Puydt
Mijn moeder was 1000 jaar zwanger voor ik op aarde gekomen ben

7 u

Beantwoorden

Richard Vd Beld
Door al die geloven krijg je alleen maar oorlog

2 u

Beantwoorden

Nathalie Heuninckx
Iedereen zal weten wie Jezus Christus is als hij of zij sterft want dan kom je oog in oog met Hem te staan Ik zeg altijd je zal het weten als je sterft

1 u

Beantwoorden

Norbert Pesch
Ik krijg steeds meer de indruk dat men Jezus Christus in de lijn moet plaatsen van Luther en Calvijn. Mensen die in opstand kwamen tegen de kwalijke randverschijnselen van het geloven. Als ik de huidige psychologie naast de bijbel leg, kom ik toch steeds vaker tot de conclusie dat Jezus Christus een bovenmatig intelligent iemand was met een zeer hoge mate van bewustzijn van zichzelf, zijn omgeving en de interactie daar tussen. Tevens zie ik toch het doel in zijn leven om het gewoon goed te doen. Probleem van die tijd is natuurlijk de zeer hoge mate van ongeletterdheid, lage mate van kennis en de hoge mate van machtsmisbruik door hooggeplaatsten. Probeer dan maar eens altijd goed geïnterpreteerd te worden.

7 u

Beantwoorden

Henny Van Oudenaarden-vd Put
Konsalik schrijft ook mooie boeken

2 u

Beantwoorden

Ineke van der Kooij

1 d

Beantwoorden

Mo Gesuina - Waakstra
Het is maar goed dat we kunnen kiezen om dit niet te lezen.

1 d

Beantwoorden

Robert Broek
Ank is live cross means dead and slavery the take the head of the ank to creat the darkside cross means body without a head????

14 u

Beantwoorden

Hank Peters
Maar wat nou als Theo loog?

4 u

Beantwoorden

Nico Lippe
Wat een vaag artikel. De kop suggereert dat Jezus 1000 jaar aan het kruis gehangen heeft voor hij overleed. Dat vind ik minstens even wonderbaarlijk als dat hij uit de dood herrezen zou zijn.
Maar bedoelt hij nou dat de historische figuur Jezus niet aan het kruis gestorven is maar dat dat pas 1000 jaar later is bedacht? Of dat hij wel aan het kruis gestorven is maar dat daar pas na 1000 jaar voor het eerst afbeeldingen van zijn gemaakt? ????

6 u

Beantwoorden

Ferry Nieuwenhuizen
Spijkers van van Leeuwen..!

2 d

Beantwoorden

Daniël Smit
Grapjas die theoloog,teveel sprookjes boeken gelezen.

1 u

Beantwoorden

Djurre Sijtsma
Er zijn toch rollen gevonden die eeuwen ouder zijn dan Jezus . geschreven in spijkerschrift die eigenlijk hetzelfde verhaal vertellen .

4 u

Beantwoorden

Nelie van der Velde
Je vader blijft maar actief Alja Bronswijk.....

1 u

Beantwoorden

Antje M. Koning
Lijkt me een interessant en leerzaam boek.

1 d

Beantwoorden

Joan Buiskool
Lieve vriend wat leuk om je hier te zien.Al gehoord van het boek!!!!!Met lieve groet,ook aan Coby.Harry en Joan.

6 u

Beantwoorden

Willem Johannes Duivesteyn
Heb je er weer een die niks weet al denkt hij van wel

35 min

Beantwoorden

Geoffrey Niehaus
Net wanneer je denkt dat het niet gekker kan en dan willen ze mij wappie noemen in coronatijd omdat je geen prik neemt ivm eigen principes.

5 u

Beantwoorden

Paul Soulimans
????dat maakt het niet echt geloofwaardiger he. ????

1 d

Beantwoorden

Patrick Veenstra
Dus hij moet die nog ontdekken dat het allemaal onzin is...????

9 u

Beantwoorden

Charles van Heeswijk
ja ja zal wel koek koek????????????

1 d

Beantwoorden

Ephraim Galazios
H-huh

14 u

Beantwoorden

Chris Scott
Wat nog allemaal zeg

2 u

Beantwoorden

Wilma Florie
Ik neem nog een wijntje.

2 u

Beantwoorden

Kevin van Buuren
nou moet je nu een ballon

1 d

Beantwoorden

Bob Gebbink
Ik denk dat Theo loog????*??

6 u

Beantwoorden

Henriette Van De Vijver
Is dat van belang dan?

2 d

Beantwoorden

Jamie Haberland
Leven We nu in het jaar 1000 ofzo ????

5 u

Beantwoorden

Cindy Vreven
Zeker andere koekies gegeten…koekoek!!

2 d

Beantwoorden

Chris Scott
God is toch al lang op vakantie vertrokken?

2 u

Beantwoorden

Linda Smidt
Jaja, xo luat ik er NOG een paar ( niet)

1 d

Beantwoorden

Michael Nap
Emre Candan morgen weer gespreks onderwerp

1 u

Beantwoorden

Patrick De Blaere
Dus degene die er ooit bij waren hadden het per ongeluk niet gezien. Maar die van 1000 jaar later... die zagen het wel. Een hoop zever in pakskes, al dat geloof.

1 d

Beantwoorden

Meest relevant is geselecteerd, waardoor sommige opmerkingen mogelijk zijn weggefilterd.




======================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2024, 23:58   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Verwijzen naar een artikel dat achter betaalmuur zit lijkt me nooit erg snugger...

Tenzij men de tekst quote, zodat men weet op wat men eventueel kan reageren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 februari 2024 om 23:59.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 10:23   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Zonder kruis geen kind. Jezus kwam en ging door het kruis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
onderwerp

82-jarige theoloog uit Deventer ontdekt: ‘Het duurde bijna duizend jaar voordat Jezus aan het kruis stierf’

Albert Metselaar
Het is toch echt verbazingwekkend hoe mensen reageren op dit nieuws. Los van het feit dat er niets nieuws is ontdekt, we weten al lang dat de beeldvorming rondom het kruis in de loop der tijden is veranderd, maar als je dan ziet wat voor wonderlijke reacties dit oproept, dan valt je kunstgebit in de klompen. Ik heb het boek van voor tot achter gelezen, en omgekeerd. Mooi overzicht over de iconografie, oftewel hoe we in de christelijke symboliek zijn omgegaan met het kruis. Dat zegt niets van de bijbel, dat zegt wel iets van hoe men in sommige perioden iets centraal stelde.

=====================
Men raakt niet uitgesproken over het kruis. Citaat: We spreken van een camel toe - of kamelenteen - als de broek weinig aan de verbeelding overlaat rondom de intieme zone van de vrouw. Oftewel: de broek trekt omhoog het kruis in waardoor het materiaal zich tussen de schaamlippen wringt en er een gleuf te zien is.

De kunstenaar laat niets aan de verbeelding over. Maar kunst is ook iets voor mensen met weinig verbeelding. Het is behelpen. Zo, dit was een onvergetelijke mededeling. Graag gedaan.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 10:47   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
onderwerp

82-jarige theoloog uit Deventer ontdekt: ‘Het duurde bijna duizend jaar voordat Jezus aan het kruis stierf’
Jezus hangt er nog steeds: 2000 jaar dus.
En ook zijn wedergeboorte is fantasie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be