Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2005, 21:39   #381
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat is puur negationisme. De Walen (vooral de PS) wilden de gewestvorming en hebben ze doorgeduwd. U kan dit in elk eerstejaars geschiedenisboekje terugvinden. Waarom u hier de historische waarheid bewust verdonkeremaant, is een raadsel.

Egidius
Wie zou die (Vlaamse) geschiedenisboekjes geschreven hebben denkt u?
Ga eens na voor welke partij de meeste Vlaamse onderwijsinspecteurs in de jaren zestig en zeventig stemden (dat zou nog eens een mooie doctoraatsthesis zijn).
malinois is offline  
Oud 24 mei 2005, 21:40   #382
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Waalse productiviteit staat bijna nergens volgens Michel (zoon van... Louis) :

de intercommunales, de openbare diensten zoals ministeries, gemeentelijke diensten, de Post... allemaal op kosten van de belastingsbetaler zorgen voor de geldstroom. Er zijn te weinig bedrijven en privé-initiatief.
Die lieve zoon van Louis Michel is geen liberaal zeker?
malinois is offline  
Oud 24 mei 2005, 21:43   #383
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Wie zou die (Vlaamse) geschiedenisboekjes geschreven hebben denkt u?
De baarddragende, pijprokende flamingantische leraars die in elke lagere school generaties kleine jongetjes verkrachtten en zo verantwoordelijk zijn voor hele generaties zelfhatende correctelingen?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 24 mei 2005, 21:45   #384
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Onzin, elke Belgische burger mag dat, behalve de koning. Als hij zijn toelage inleverd mag hij weer alles, zelfs een politieke partij oprichten.

Egidius
In verband met uw Avatar: denkt u dat er geen foto's bestaan van Vlaamse politici die met Albert staan te praten? Van misleidende suggestie gesproken...
malinois is offline  
Oud 24 mei 2005, 21:48   #385
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
De baarddragende, pijprokende flamingantische leraars die in elke lagere school generaties kleine jongetjes verkrachtten en zo verantwoordelijk zijn voor hele generaties zelfhatende correctelingen?

Egidius
Type Coveliers en Valkeniers: ik merk dat u ze kent.
malinois is offline  
Oud 27 mei 2005, 15:25   #386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Is de Encyclopedie van de Waalse beweging een objectieve, wetenschappelijk erkende geschiedschrijving, die weergeeft wat er leefde bij de meerderheid van de Franstalige Belgen, of is het de hagiografie van een heldhafitige ontvoogdingsstrijd, geleid door een verlichte voorhoede die veel sympathie genoot/geniet in Vlaams-nationalistische kringen (omdat het hun interpretatie van de geschiedenis tegemoetkomt?)?
De encyclopedie waarvan sprake is, in tegenstelling tot wat u onwetend schijnt te suggeren, geen propagandawerk, maar een academisch referentiewerk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 mei 2005, 15:26   #387
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Ik ga ook niet blindelings de Encyclopedie van de Vlaamse Beweging volgen als ik objectief de geschiedenis van ons landje wil onderzoeken.
Ik verneem graag van u op welke punten de laatste uitgave van deze encyclopedie tekort schiet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 juni 2005, 22:38   #388
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken zijn als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.

De Vlaamse Beweging heeft tienduizenden, op bepaalde momenten misschien wel honderduizenden sympathisanten geteld, maar heeft nooit de meerderheid van de Vlamingen bezig gehouden; de Waalse Beweging vertegenwoordigde bij de Franstalige Belgen nog een kleiner percentage van de bevolking.

Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by malinois on 03-06-2005 at 23:38
Reason:
--------------------------------

Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken zijn als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.

De Vlaamse Beweging heeft tienduizenden, op bepaalde momenten misschien wel honderduizenden sympathisanten geteld, maar heeft nooit de meerderheid van de Vlamingen bezig gehouden; de Waalse Beweging vertegenwoordigde bij de Franstalige Belgen nog een kleiner percentage van de bevolking.

Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken is als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.
De Vlaamse Beweging heeft tienduizenden, op bepaalde momenten misschien wel honderduizenden sympathisanten geteld, maar heeft nooit de meerderheid van de Vlamingen bezig gehouden; de Waalse Beweging vertegenwoordigde bij de Franstalige Belgen nog een kleiner percentage van de bevolking.
Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 3 juni 2005 om 22:38.
malinois is offline  
Oud 4 juni 2005, 07:21   #389
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken zijn als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.
Dit is een bewering zonder enige bewijsgrond. Voor de encyclopedie van de Waalse Beweging staat heel redactieteam van wetenschappelijke medewerkers garant, iets wat u blijkbaar niet wist, nl.

Citaat:
Maurice-A. Arnould (Université libre de Bruxelles), Marinette Bruwier (Université de l’Etat �* Mons), Jacques De Caluwé (ISIS), Claude Desama (Université de Liège), Georges Despy (Université libre de Bruxelles), Albert D'Haenens (Université catholique de Louvain), Léopold Genicot ( † ) (Université catholique de Louvain), Paul Gérin (Université de Liège), Corinne Godefroid (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), José Gotovitch (Université libre de Bruxelles), Hervé Hasquin (Université libre de Bruxelles), Étienne Hélin (Université de Liège), Jean-Marie Horemans (Bibliothèque royale), Jean Leclercq-Paulissen (Université de l’État �* Mons), Marc Lefèvre (Bibliothèque royale), Micheline Libon (Université catholique de Louvain), René Noël (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Christiane Piérard (Université de l’État �* Mons), Jean Pirotte (Université catholique de Louvain), Claude Remy ( † ) (Directeur général au Conseil de la Communauté française), Michel Révelard (Inspecteur d’histoire de la Communauté française), Pierre Sauvage (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Jacques Stiennon (Université de Liège), Irène Vrancken-Pirson ( † ) (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), Paul Wynants (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur).
U mag altijd met concrete feiten aantonen dat deze medewerkers geen objectief wetenschappelijk werk hebben geleverd. Ik zie naar concrete bewijsplaatsen uit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 04-06-2005 at 08:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken zijn als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.
Dit is een bewering zonder enige bewijsgrond. Voor de encyclopedie van de Waalse Beweging staat heel redactieteam van wetenschappelijke medewerkers garant, iets wat u blijkbaar niet wist, nl.

Citaat:
Maurice-A. Arnould (Université libre de Bruxelles), Marinette Bruwier (Université de l’Etat �* Mons), Jacques De Caluwé (ISIS), Claude Desama (Université de Liège), Georges Despy (Université libre de Bruxelles), Albert D'Haenens (Université catholique de Louvain), Léopold Genicot ( † ) (Université catholique de Louvain), Paul Gérin (Université de Liège), Corinne Godefroid (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), José Gotovitch (Université libre de Bruxelles), Hervé Hasquin (Université libre de Bruxelles), Étienne Hélin (Université de Liège), Jean-Marie Horemans (Bibliothèque royale), Jean Leclercq-Paulissen (Université de l’État �* Mons), Marc Lefèvre (Bibliothèque royale), Micheline Libon (Université catholique de Louvain), René Noël (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Christiane Piérard (Université de l’État �* Mons), Jean Pirotte (Université catholique de Louvain), Claude Remy ( † ) (Directeur général au Conseil de la Communauté française), Michel Révelard (Inspecteur d’histoire de la Communauté française), Pierre Sauvage (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Jacques Stiennon (Université de Liège), Irène Vrancken-Pirson ( † ) (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), Paul Wynants (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur).
U mag altijd met concrete feiten aantonen dat deze medewerkers geen objectief wetenschappelijk werk hebben geleverd. Ik zie naar concrete bewijsplaatsen uit.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 04-06-2005 at 08:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken zijn als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.
Dit is een bewering zonder enige bewijsgrond. Voor de encyclopedie van de Waalse Beweging staat heel redactieteam van historici garant, iets wat u blijkbaar niet wist, nl.

Citaat:
Maurice-A. Arnould (Université libre de Bruxelles), Marinette Bruwier (Université de l’Etat �* Mons), Jacques De Caluwé (ISIS), Claude Desama (Université de Liège), Georges Despy (Université libre de Bruxelles), Albert D'Haenens (Université catholique de Louvain), Léopold Genicot ( † ) (Université catholique de Louvain), Paul Gérin (Université de Liège), Corinne Godefroid (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), José Gotovitch (Université libre de Bruxelles), Hervé Hasquin (Université libre de Bruxelles), Étienne Hélin (Université de Liège), Jean-Marie Horemans (Bibliothèque royale), Jean Leclercq-Paulissen (Université de l’État �* Mons), Marc Lefèvre (Bibliothèque royale), Micheline Libon (Université catholique de Louvain), René Noël (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Christiane Piérard (Université de l’État �* Mons), Jean Pirotte (Université catholique de Louvain), Claude Remy ( † ) (Directeur général au Conseil de la Communauté française), Michel Révelard (Inspecteur d’histoire de la Communauté française), Pierre Sauvage (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Jacques Stiennon (Université de Liège), Irène Vrancken-Pirson ( † ) (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), Paul Wynants (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur).
U mag altijd met concrete feiten aantonen dat deze medewerkers geen objectief wetenschappelijk werk hebben geleverd. Ik zie naar concrete bewijsplaatsen uit.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Beide encyclopedieën, mijnheer Van den Berghe, zijn volksnationalistische uitgaveprojecten, waar uiteraard op zichzelf niets op tegen is, maar die niet te gebruiken zijn als objectieve wetenschappelijke geschiedschrijving.
Dit is een bewering zonder enige bewijsgrond. Voor de encyclopedie van de Waalse Beweging staat heel redactieteam van historici garant, iets wat u blijkbaar niet wist, nl.

Citaat:
Maurice-A. Arnould (Université libre de Bruxelles), Marinette Bruwier (Université de l’Etat �* Mons), Jacques De Caluwé (ISIS), Claude Desama (Université de Liège), Georges Despy (Université libre de Bruxelles), Albert D'Haenens (Université catholique de Louvain), Léopold Genicot (†) (Université catholique de Louvain), Paul Gérin (Université de Liège), Corinne Godefroid (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), José Gotovitch (Université libre de Bruxelles), Hervé Hasquin (Université libre de Bruxelles), Étienne Hélin (Université de Liège), Jean-Marie Horemans (Bibliothèque royale), Jean Leclercq-Paulissen (Université de l’État �* Mons), Marc Lefèvre (Bibliothèque royale), Micheline Libon (Université catholique de Louvain), René Noël (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Christiane Piérard (Université de l’État �* Mons), Jean Pirotte (Université catholique de Louvain), Claude Remy (†) (Directeur général au Conseil de la Communauté française), Michel Révelard (Inspecteur d’histoire de la Communauté française), Pierre Sauvage (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur), Jacques Stiennon (Université de Liège), Irène Vrancken-Pirson (†) (Fonds d’Histoire du Mouvement wallon), Paul Wynants (Facultés Notre-Dame de la Paix �* Namur).
U mag altijd met concrete feiten aantonen dat deze medewerkers geen objectief wetenschappelijk werk hebben geleverd. Ik zie naar concrete bewijsplaatsen uit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 juni 2005 om 07:24.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2005, 07:23   #390
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)
Met "indien" en "als" schrijft men geen geschiedenis. Met veronderstellingen komt men er niet. Daarenboven doet u gewoon aan redeneringen zonder ook maar enige bewijsgrond te leveren. Wel veel dogmatiek.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2005, 08:00   #391
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Amai das precies ook wel ne heel ouwen encyclopedie aan de namen te zien
Meia noite is offline  
Oud 4 juni 2005, 08:14   #392
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Amai das precies ook wel ne heel ouwen encyclopedie aan de namen te zien
Wat is heel oud voor u dan? En dat dit iets af van de waarde en de gedegenheid van de onderzoekers die eraan meewerkten?

Beantwoord dit trouwens de vraag naar bewijsplaatsen om dit werk af te schilderen als "volksnationalistisch"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2005, 08:26   #393
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat is heel oud voor u dan? En dat dit iets af van de waarde en de gedegenheid van de onderzoekers die eraan meewerkten?

Beantwoord dit trouwens de vraag naar bewijsplaatsen om dit werk af te schilderen als "volksnationalistisch"?
Kwenie, ik ken dat boek niet. Vlaamse en Waalse bewegingen interesseren mij niet, maar ik zie dat sommige auteurs blijkbaar dood waren als hij uitgegeven werd (ik neem aan dat u de tekst overnam uit het werk?)
Geef eens de datum he, dan kan ik zeggen of ik het oud vind. Iig, als er een nieuwere versie bestaat van dat boek valt het aan te raden de nieuwe te nemen, dat is de regel.

Ik heb die vraag niet gesteld, dus moet ik ze niet beantwoorden ook
Meia noite is offline  
Oud 4 juni 2005, 09:06   #394
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Vlaamse en Waalse bewegingen interesseren mij niet, maar ik zie dat sommige auteurs blijkbaar dood waren als hij uitgegeven werd (ik neem aan dat u de tekst overnam uit het werk?)
Geef eens de datum he, dan kan ik zeggen of ik het oud vind. Iig, als er een nieuwere versie bestaat van dat boek valt het aan te raden de nieuwe te nemen, dat is de regel.

Ik heb die vraag niet gesteld, dus moet ik ze niet beantwoorden ook
Aha, stelt u nu al vragen aan uzelf?! Ik stel u een vraag.

In ieder geval, in 2001 verscheen het derde en afsluitend deel van dit werk. Toch niet onmiddellijk "oud", dunkt me.

De ULC schrijft over dit werk:

Citaat:
C'est notamment la création �* l'ULB d'un cours d'histoire de la Wallonie et du mouvement wallon, initié par le professeur (et aujourd'hui ministre-président) Hervé Hasquin, qui a permis de rassembler la large équipe de collaborateurs scientifiques dont les travaux ont débouché sur cette encyclopédie. Citons, pour l'ULB: Jacques Brassinne de la Buissière, Donat Carlier, Pascal Delwit, Andrée Despy, Marc D'Hoore, Jean-Marie Duvosquel, Roland Ferrier, Hervé Hasquin, Chantal Kesteloot, Laurent Lévêque, Philippe Muret, Christiane Piérard.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2005, 09:08   #395
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Geef eens de datum he, dan kan ik zeggen of ik het oud vind. Iig, als er een nieuwere versie bestaat van dat boek valt het aan te raden de nieuwe te nemen, dat is de regel.

http://www.bib.vlaanderen.be/servlet...=1&bespreking=
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2005, 09:14   #396
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha, stelt u nu al vragen aan uzelf?! Ik stel u een vraag.

In ieder geval, in 2001 verscheen het derde en afsluitend deel van dit werk. Toch niet onmiddellijk "oud", dunkt me.

De ULC schrijft over dit werk:
Euh, waarom zo in uw gat gebeten? Ik zie niet in hoe ik die vraag zou kunnen beantwoorden. Ik kom hier rustig dit forum binnengewandeld en krijg van u een vraag voor mijn voeten geworpen over een boek waar ik nog nooit van gehoord heb...

zoals ik zei, het boek leek oud omdat verschillende auteurs overleden zijn...
Meia noite is offline  
Oud 4 juni 2005, 09:28   #397
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
In verband met uw Avatar: denkt u dat er geen foto's bestaan van Vlaamse politici die met Albert staan te praten? Van misleidende suggestie gesproken...
Ik vond deze sprekender voor de machtsbastions in dit land...

PS: Avatar is ondertussen veranderd. Vind je hem representatiever?

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 04-06-2005 at 10:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
In verband met uw Avatar: denkt u dat er geen foto's bestaan van Vlaamse politici die met Albert staan te praten? Van misleidende suggestie gesproken...
Ik vond deze sprekender voor de machtsbastions in dit land...

PS: Avatar is ondertussen veranderd. Vind je hem representatiever?

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
In verband met uw Avatar: denkt u dat er geen foto's bestaan van Vlaamse politici die met Albert staan te praten? Van misleidende suggestie gesproken...
Ik vond deze sprekender voor de machtsbastions in dit land...

PS: Avatar is ondertussen veranderd. Wat vind je ervan?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 4 juni 2005 om 09:28.
Egidius is offline  
Oud 4 juni 2005, 09:29   #398
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Type Coveliers en Valkeniers: ik merk dat u ze kent.
Alleen hebben ze mij niet verkracht, en kan ik me medelijden permitteren met hun slachtoffertjes...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 4 juni 2005, 10:15   #399
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Euh, waarom zo in uw gat gebeten? Ik zie niet in hoe ik die vraag zou kunnen beantwoorden. Ik kom hier rustig dit forum binnengewandeld en krijg van u een vraag voor mijn voeten geworpen over een boek waar ik nog nooit van gehoord heb...

zoals ik zei, het boek leek oud omdat verschillende auteurs overleden zijn...
Leer eens lezen vooraleer u in een berichtenreeks reageert. Het feit dat medewerkers aan een totaalwerk overleden zijn, betekent nog niet dat het werk oud is. Als ik vandaag een stuk schrijf voor een of ander werk, het maandag op de bus doe en woensdag kom te overlijden, dan zal die bijdrage daar ook in staan met een kruisje bij mijn naam. Uw redeneringswijze klopt dus niet. Dat stel ik aan de kaak, en niet wat u ervan maakt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2005, 11:14   #400
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
1) De Vlaamse Beweging heeft tienduizenden, op bepaalde momenten misschien wel honderduizenden sympathisanten geteld, maar heeft nooit de meerderheid van de Vlamingen bezig gehouden
2)Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)
1) Heeft één of andere Belgische beweging ooit de meerderheid van de Belgen bezig gehouden?
2) Je bedoelt dus: moesten de regeringspartijen een aanvaardbare politiek gevoerd hebben ivm asylzoekers, dan zou het VB niet zo groot zijn. Als dat inderdaad zo is dan moet de regering maar de puinhopen ruimen die ze zelf geschapen hebben en het VB verdwijnt. Of toch niet?
Want mogelijk zijn die lastige VBers dan nog niet tevreden: BHV moet nog gesplitst zonder betalen, en die 12 milard euro transfers naar Wallonië daar moet ook een einde aan komen. Er is nog werk op de plank.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 04-06-2005 at 12:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
1) De Vlaamse Beweging heeft tienduizenden, op bepaalde momenten misschien wel honderduizenden sympathisanten geteld, maar heeft nooit de meerderheid van de Vlamingen bezig gehouden
2)Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)
1) Heeft één of andere Belgische beweging ooit de meerderheid van de Belgen bezig gehouden?
2) Je bedoelt dus: moesten de regeringspartijen een aanvaardbare politiek gevoerd hebben ivm asylzoekers, dan zou het VB niet zo groot zijn. Als dat inderdaad zo is dan moet de regering maar de puinhopen ruimen die ze zelf geschapen hebben en het VB verdwijnt. Of toch niet?
Want mogelijk zijn die lastige VBers dan nog niet tevreden: BHV moet nog gesplitst zonder betalen, en die 12 milard euro transfers naar Wallonië daar moet ook een einde aan komen. Er is nog werk op de plank.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
1) De Vlaamse Beweging heeft tienduizenden, op bepaalde momenten misschien wel honderduizenden sympathisanten geteld, maar heeft nooit de meerderheid van de Vlamingen bezig gehouden
2)Als het VB niet groot was geworden dankzij de populistische campagnes tegen migranten (vooral tegen moslims) en een hoop opgerakelde schandaaltjes, o.a. in Antwerpen, was het gezamenlijke kiespubliek van VB, N-VA en Spirit momenteel niet groter dan dat van de Volksunie in haar topjaren (eerste helft jaren zeventig van de 20ste eeuw)
1) Heeft één of andere Belgische beweging ooit de meerderheid van de Belgen bezig gehouden?
2) Je bedoelt dus: moesten de regeringspartijen een aanvaardbare politiek gevoerd hebben ivm asylzoekers, dan zou het VB niet zo groot zijn. Als dat inderdaad zo is dan moet de regering maar de puinhopen ruimen dat ze zelf geschapen hebben.
Maar mogelijk zijn die lastige VBers dan nog niet tevreden: BHV moet nog gesplitst zonder betalen, en die 12 milard euro transfers naar Wallonië daar moet ook een einde aan komen. Er is nog werk op de plank.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 juni 2005 om 11:16.
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be