Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 16:41   #101
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dumping e.d. zijn een gevolg van een bepaald soort wereldhandel. Onze boerenorganisaties vormen daartegen één front met hun zusterorganisaties in de Derde Wereld. Gij wilt de landbouw - nog meer dan nu al het geval is - uit handen nemen van de boeren en overlaten aan de schurken van de agro-industrie, de grondstoffenspeculanten, de banken en de holdings.
Liberalist_nl heeft het al goed samengevat waarover het concreet gaat. Maar ik zal je proberen te overtuigen van de logische samenhang daarachter.

Wat is 'dumping'? Wat is dat concreet? Dat is het verkopen van producten aan een zo'n lage prijs in een ander land dat het anderen (van dat land) uit de markt concurreert.

Wacht. Even recapituleren.
"Dat is het verkopen van producten aan een zo'n lage prijs (...)'
Wat?! Een lage prijs? DAAR ZIJN WE TEGEN ZENNE!!!!!!! Dat is zeer spijig voor onze plaatselijke boer, maar waarom ga jij het verbieden dat iemand anders hier zijn producten goedkoper dan die plaatselijke boer, komt verkopen? Wat is er mis met die iemand anders dat je die zo hard haat dat hij geen welvaart voor zichzelf mag creeëren?

En dan het stukje over 'schurken van de agro-industrie, grondstoffenspeculanten, de banken en de holdings'. Ik wil - natuurlijk - niet dat mijn eten wordt gemaakt door schurken. Waar ik evenwel geen problemen mee heb is dat mijn eten wordt gemaakt door bedrijven die winst willen maken. En om winst te maken gaan zij met elkaar concurreren. Het verhaaltje van de neerwaartse druk op prijzen ken je al. Dat is waar, hoor...

Dan het 'tuit de handen nemen van de boeren'. Ha! Op dit moment worden de grondspeculanten schatrijk door het landbouwbeleid in de VS en Europa. Het is winstgevend (<=) om grond te kopen en daar niets mee te doen. Daar krijg je geld voor... Dát wil ik (onder andere) afschaffen. Dat mensen grond hebben en daar gelsd voor krijgen om niets te doen. Zijn we niet tegen het feit dat werklozen geld krijgen voor niets te doen? Dat is dus de essentie van een deel van het landbouwbeleid.

En tjah, het feit dat je moet beginnen over 'die schurken' toch, wel ja, het toont gewoon aan dat je niet goed snapt wat nu het beleid is, wat de gevolgen daarvan zijn en wat het alternatief is. Probeer anders eens te schetsen wat - volgens jou - nu de positieve effecten zijn van het huidig elandsbouwbeleid en hoe dat beleid eruit ziet. Misschien verhelder je me met een inzicht.

Het enige dat ik zie is: hogere prijzen voor de Europese burger (zowel verdoken als direct), het verbieden van Afrika om welvaart voor zichzelf te vergaren door aan ons te verkopen en het creeëren van voedselnood in zowel Afrika als Europa.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 16:48   #102
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Importheffingen=> buitenlandse producten worden duurder
Exportsubsidies=> extra belastinginkomsten voor nodig, lastendruk stijgt
Minimumprijzen=> producten worden duurder, consumenten hebben minder welvaart
Landbouwsubsidies=> kosten belastinggeld (1/3 van de totale Europese begroting), goedkoper voedsel uit de derde wereld wordt geweerd.
Ik ken de theorie, wees gerust. Maar wat is het standpunt van de boerenorganisaties in Noord en Zuid?

Zowel het Noorden als het Zuiden hebben tolgrenzen nodig. En wat doet de neoliberale Werelhandelsorganisatie? De EU zwaar onder druk zetten om al haar tolgrenzen en subsidies af te schaffen, wat al goed gelukt is.

Niet Europa maar uw giftige ideologie heeft bloed aan zijn handen!

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 16 oktober 2007 om 16:48.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 16:57   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik ken de theorie, wees gerust. Maar wat is het standpunt van de boerenorganisaties in Noord en Zuid?

Zowel het Noorden als het Zuiden hebben tolgrenzen nodig. En wat doet de neoliberale Werelhandelsorganisatie? De EU zwaar onder druk zetten om al haar tolgrenzen en subsidies af te schaffen, wat al goed gelukt is.

Niet Europa maar uw giftige ideologie heeft bloed aan zijn handen!
Waar staan in de eerste plaats Noord en Zuid voor? Vlaanderen en Wallonië? Zuid en Noord-Europa? Het noordelijke en zuidelijke halfrond? De noordpool en de zuidpool? Apeldoorn en Beekbergen?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 17:17   #104
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik ken de theorie, wees gerust. Maar wat is het standpunt van de boerenorganisaties in Noord en Zuid?

Zowel het Noorden als het Zuiden hebben tolgrenzen nodig. En wat doet de neoliberale Werelhandelsorganisatie? De EU zwaar onder druk zetten om al haar tolgrenzen en subsidies af te schaffen, wat al goed gelukt is.

Niet Europa maar uw giftige ideologie heeft bloed aan zijn handen!
Natuurlijk moeten die tolgrenzen wég en die subsidies afschaft worden.
En natuurlijk gaan de boerenorganisaties in Europa daar tégen zijn...

Die van Afrika zijn daar niet tegen. Nog in geen 100 jaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 17:43   #105
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waar staan in de eerste plaats Noord en Zuid voor? Vlaanderen en Wallonië? Zuid en Noord-Europa? Het noordelijke en zuidelijke halfrond? De noordpool en de zuidpool? Apeldoorn en Beekbergen?
Het bewijst dat je niet weet waarover je spreekt...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 17:58   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het bewijst dat je niet weet waarover je spreekt...
Dat slaat nergens op.

Je bewoordingen zijn vaag en je toon is niet serieus. Alsjeblieft, probeer een fatsoenlijke discussie te voeren, althans... pretendeer dat niet te willen als je daar niet in geïnteresseerd bent.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 20:44   #107
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat slaat nergens op.

Je bewoordingen zijn vaag en je toon is niet serieus. Alsjeblieft, probeer een fatsoenlijke discussie te voeren, althans... pretendeer dat niet te willen als je daar niet in geïnteresseerd bent.
man man, nog nooit zo iemand pretentieus zien afdruipen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 oktober 2007 om 20:45.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 20:49   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
man man, nog nooit zo iemand pretentieus zien afdruipen.
Ik druip niet af. Wat zou ik moeten ontkrachten? Het enige wat tegen mij wordt gezegd is ''dat ik niet zo weten waarover ik spreek''. Als dat niet afdruipen is, dan weet ik het ook niet meer.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 21:17   #109
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Nu vind ik toch ook wel dat je Volksstormers berichten niet meteen inhoudelijk sterk kunt noemen. Het is helemaal niet zo'n domme vraag: als tolgrenzen goed zijn, waar moeten ze dan komen? En waarom zouden we ze beperken tot "Europa" versus "de rest"? Waarom niet elke EU-lidstaat, of elke provincie, of elk dorp zijn eigen tolbarrières?

De economische wetmatigheden gaan toch niet plots honderdtachtig graden draaien omdat het gebied 'n beetje kleiner gemaakt wordt, zeker?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 21:26   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Economie heeft geen wetten. Enkel mensen die handelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 21:29   #111
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Economie heeft geen wetten. Enkel mensen die handelen.
fout!!
Hetgeen gij nu zegt IS al een wet op zich! correctie: úw wet.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 oktober 2007 om 21:29.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 22:37   #112
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
fout!!
Hetgeen gij nu zegt IS al een wet op zich! correctie: úw wet.
Het afwezig zijn van wetten is een wet?

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:49   #113
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Er zijn geen statistische wetten, geen wetten die je kunt gebruiken om precieze (kwantitatieve?) veranderingen te voorspellen. Er zijn echter wel algemene uitspraken te doen. "De mens handelt" is zo'n axioma, net zoals de wet van afnemend marginaal nut ook zo'n uitspraak is, en de wet van de tijdsvoorkeur.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:06   #114
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Natuurlijk moeten die tolgrenzen wég en die subsidies afschaft worden.
En natuurlijk gaan de boerenorganisaties in Europa daar tégen zijn...

Die van Afrika zijn daar niet tegen. Nog in geen 100 jaar.
De laatste tijd wordt men om de oren geslagen met opiniestukken van en vraaggesprekken met Noël Devisch van de Boerenbond. Volg de actualiteit dus wat meer. Die subsidies waarover liberalen zeuren bestaan nog, maar niet meer voor de export, omdat de EU de WTO-adviezen moest opvolgen. Democratisch is anders, maar goed. Er is dus meer inkomenssteun in de plaats ervan gekomen.

Ik blijf erbij: het feit dat boeren weggeconcurreerd worden, is enkel en alleen een gevolg van internationale handel, waar niet de boeren maar wel de banken, de MNO's, de speculanten, de distributie- en verwerkingssectoren van profiteren. Het zijn die laatste, de intermediaire parasieten die de "marktprijzen" naar hun hand zetten. Niet het klimaat of andere bullshit.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 21 oktober 2007 om 22:07.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:07   #115
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het afwezig zijn van wetten is een wet?

Ja. Als politici afspreken om een laissez-faire politiek te voeren omtrent een bepaald onderwerp of beleidsdomein, is dat een beslissing op zich. Een beleid, een "wet", zo u wilt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:09   #116
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nu vind ik toch ook wel dat je Volksstormers berichten niet meteen inhoudelijk sterk kunt noemen. Het is helemaal niet zo'n domme vraag: als tolgrenzen goed zijn, waar moeten ze dan komen? En waarom zouden we ze beperken tot "Europa" versus "de rest"? Waarom niet elke EU-lidstaat, of elke provincie, of elk dorp zijn eigen tolbarrières?
Ge moet niet te veel zeveren, want als een vraag of discussie u te lastig wordt, dan is het dikwijls stil aan de overkant...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:11   #117
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De laatste tijd wordt men om de oren geslagen met opiniestukken van en vraaggesprekken met Noël Devisch van de Boerenbond. Volg de actualiteit dus wat meer. Die subsidies waarover liberalen zeuren bestaan nog, maar niet meer voor de export, omdat de EU de WTO-adviezen moest opvolgen. Democratisch is anders, maar goed. Er is dus meer inkomenssteun in de plaats ervan gekomen.
Datis al even erg, hoor...
Inkomenssteun is identiek als werklozenvergoeding. Mensen die geen welvaart produceren, toch een uitkering geven. Over werklozen kan je adt nog 'ergens', rechtvaardigen. Boeren, die daardoor anderen hun geld ontnemen, niet.

Citaat:
Ik blijf erbij: het feit dat boeren weggeconcurreerd worden, is enkel en alleen een gevolg van internationale handel, waar niet de boeren maar wel de banken, de MNO's, de speculanten, de distributie- en verwerkingssectoren van profiteren. Het zijn die laatste, de intermediaire parasieten die de "marktprijzen" naar hun hand zetten. Niet het klimaat of andere bullshit.
Hoe kan je 'marktprijzen' naar je hand zetten?
Als ik neit betaal, dan sta je daar met je prijs.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:12   #118
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ge moet niet te veel zeveren, want als een vraag of discussie u te lastig wordt, dan is het dikwijls stil aan de overkant...
Percalion heeft, in tegenstelling tot mij, een leven.
Ik wil gerust zijn libertaire discussies verder zetten, over 90% van de zaken denken we hetzelfde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:13   #119
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Economie heeft geen wetten. Enkel mensen die handelen.
De mens moet dus wetten geven aan de economie. Is dat geen edel humanistisch standpunt van mij?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:13   #120
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ja. Als politici afspreken om een laissez-faire politiek te voeren omtrent een bepaald onderwerp of beleidsdomein, is dat een beslissing op zich. Een beleid, een "wet", zo u wilt.
Wij willen dan ook geen beleid meer. Snap je?
Maar als ik zeg: 'Alle minimumlonen (wetten) bestaan niet meer.'
Moeten nieuwe rechtstudenten dan éxtra wetten of minder wetten leren?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be