Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2004, 09:48   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Lectuur - boeken - tijdschriften - enz...

Welke boeken/tijdschriften zijn ontontbeerlijk voor de moderne flamingant? Gelieve enkel werken te geven die je zelf aanraadt.

Boeken
  • Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging: Lannoo, tussen 100 en 125 euro: uitstekend naslagwerk met alles over de Vlaamse beweging, van Charles Rogier tot het Vlaams Blok. 3 delen + CD
  • Geschiedenis van de Vlaamse Gedachte: door Hendrik J. Elias. Bekroond werk (Prijs van de Vlaamse Provincies/Frans van Cauwelaertprijs) over het ontstaan van de Vlaamse gedachte in de periode 1780-1914. Geen idee van de prijs, heb ik kunnen vinden op de markt voor 25 euro. Een koopje, leest zeer vlot! 4 delen.
  • Achter België: door Dirk Achten, een gematigde kijk op de Vlaams-Waalse problematiek, ideaal voor belgicisten en radicalere flaminganten, opdat die laatsten het volk niet voorbij zouden hollen. Kost ongeveer 3 euro bij De Slegte
  • Scheuring in de Nederlanden, Dr. A. Smits. Over het werkelijke ontstaan van België. Bevat genoeg bronnen en feiten om elke belgicist te pijnigen. Heb ik nog niet gekocht, maar is te verkrijgen in de bieb. Kopen: 190 euro voor de 4 delen.
Tijdschriften
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 27 augustus 2004, 12:02   #2
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Welke boeken/tijdschriften zijn ontontbeerlijk voor de moderne flamingant? Gelieve enkel werken te geven die je zelf aanraadt.

Boeken
  • Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging: Lannoo, tussen 100 en 125 euro: uitstekend naslagwerk met alles over de Vlaamse beweging, van Charles Rogier tot het Vlaams Blok. 3 delen + CD
  • Geschiedenis van de Vlaamse Gedachte: door Hendrik J. Elias. Bekroond werk (Prijs van de Vlaamse Provincies/Frans van Cauwelaertprijs) over het ontstaan van de Vlaamse gedachte in de periode 1780-1914. Geen idee van de prijs, heb ik kunnen vinden op de markt voor 25 euro. Een koopje, leest zeer vlot! 4 delen.
  • Achter België: door Dirk Achten, een gematigde kijk op de Vlaams-Waalse problematiek, ideaal voor belgicisten en radicalere flaminganten, opdat die laatsten het volk niet voorbij zouden hollen. Kost ongeveer 3 euro bij De Slegte
  • Scheuring in de Nederlanden, Dr. A. Smits. Over het werkelijke ontstaan van België. Bevat genoeg bronnen en feiten om elke belgicist te pijnigen. Heb ik nog niet gekocht, maar is te verkrijgen in de bieb. Kopen: 190 euro voor de 4 delen.
Tijdschriften
Voor een stuk kan ik volgen. µ
De encyclopedie van de Vlaamse Beweging bevat echter nogal wat fouten.
De Garde is offline  
Oud 27 augustus 2004, 12:49   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Boeken:
  • Geel en zwart van de driekleur. Van oude en andere Belgen tot 1980. Door Maurits van Haegendoren.
Vond ik wel een aangenaam boek (maar ik denk dat wij allemaal het meeste al weten van wat hierinstaat)
  • Visies op Vlaanderen in 2020 Een aanzet tot debat. Door Bart van Waesberghe
Heb ik gekocht op de ijzerwake, ik wilde De Vlaamse maar versnipperde beweging van Hubert de Sy kopen, maar ik heb me laten overhalen door de verkoper (onze toekomst is idd belangrijker dan te zeuren over onze verdeeldheid...alhoewel ik het gekocht heb op de wake )

Tijdschriften:

Je hebt de belangrijste en beste vergeten, tantist
  • Doorbraak
Een prachtig en kwalitatief hoogstaand maandblad. Must have voor iedere Vlaamsgezinde en weldenkende (een pleonasme) mens.
  • TeKoS
Niet echt voor de Flaminganten, maar toch een aan te raden blad. Soms staan er vervelende teksten in, maar soms ook zeer interessante. Haalt een hoog niveau.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 28 augustus 2004, 12:37   #4
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard



17 €, 180 pagina's. Een aanrader!
Groot Bakkes is offline  
Oud 28 augustus 2004, 12:48   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Boeken:
  • Geel en zwart van de driekleur. Van oude en andere Belgen tot 1980. Door Maurits van Haegendoren.
Vond ik wel een aangenaam boek (maar ik denk dat wij allemaal het meeste al weten van wat hierinstaat).
Daar sluit ik me bij aan. Bovendien bevat het een aantal zware fouten. Dat boek is te kopen bij De Slegte voor een redelijke prijs.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 30 augustus 2004, 14:26   #6
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Ik heb vandaag ook
  • De Vlaamse poort naar UtopiaVlaanderen en Vlamingen in de Europese Literatuur
door Marc Gevaert gekocht. Ik weet niet of het echt een must have is, maar ik denk dat het altijd leuk is om met de neus eens in de Vaderlandse oksel te snuiven
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 25 oktober 2005, 10:59   #7
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

deze oude draad effe omhoog takelen, wegens kloon die net gepost is
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 26 oktober 2005, 21:45   #8
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik heb vandaag ook
  • De Vlaamse poort naar UtopiaVlaanderen en Vlamingen in de Europese Literatuur
door Marc Gevaert gekocht. Ik weet niet of het echt een must have is, maar ik denk dat het altijd leuk is om met de neus eens in de Vaderlandse oksel te snuiven
Niet zo lang geleden gelezen. Is literair, weinig of niks te maken met het identiteits/geschiedenis of politieke vraagstuk.

Laatst gewijzigd door Burry : 26 oktober 2005 om 21:45.
Burry is offline  
Oud 27 oktober 2005, 14:30   #9
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes


17 €, 180 pagina's. Een aanrader!
die heb ik in de bib nog vast gehad.
De volgende keer huur ik hem
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be