Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2009, 13:50   #521
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Maar als je om de paar jaar een nieuw woordenboek moet kopen.......
Dat is dan uiteraard zeer vervelend (en dat was in het vorige bericht ook mijn punt).
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:47   #522
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
(bron: Radio 1 nieuws zondag 17u00)

En dat onderhandelt mee in de Dialoog.

De vraag is waarom de Vlaamse partijen niet op dezelfde manier een haatcampagne voeren tegen het FDF als de Franstalige partijen tegen N-VA.
Ben je als NVA-er in je gat gebeten?
Voorstel: geef Voeren terug aan Luik, maar: schaf meteen alle faciliteiten af, zowel langs de taalgrens (want dat wordt wel eens vergeten, ook door de NVA-ers!) als in de rand van Brussel. Eens zien wat ze dan zeggen. Immers, voor wat, hoort wat..
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 07:21   #523
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ben je als NVA-er in je gat gebeten?
Voorstel: geef Voeren terug aan Luik, maar: schaf meteen alle faciliteiten af, zowel langs de taalgrens (want dat wordt wel eens vergeten, ook door de NVA-ers!) als in de rand van Brussel. Eens zien wat ze dan zeggen. Immers, voor wat, hoort wat..
Waarom Voeren terug geven? Wat met Komen-Waasten, Moeskroen, Edingen, Vloesberg,... komen die dan ook terug naar Vlaanderen? Dat van die faciliteiten afschaffen moeten we maar meteen doen. In franstalige gemeenten met faciliteiten voor Nederlandstaligen worden die toch nauwelijks of niet toegepast. De Nederlandstalige bewoners daar hebben gehandeld zoals het hoort en hebben de faciliteiten gebruikt om naar het frrans over te schakelen in plaats van de uitdovende faciliteiten te misbruiken om grondgebied te anexeren zoals men tracht te doen in de rand rond Brussel.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:06   #524
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Waarom Voeren terug geven? Wat met Komen-Waasten, Moeskroen, Edingen, Vloesberg,... komen die dan ook terug naar Vlaanderen? Dat van die faciliteiten afschaffen moeten we maar meteen doen. In franstalige gemeenten met faciliteiten voor Nederlandstaligen worden die toch nauwelijks of niet toegepast. De Nederlandstalige bewoners daar hebben gehandeld zoals het hoort en hebben de faciliteiten gebruikt om naar het frrans over te schakelen in plaats van de uitdovende faciliteiten te misbruiken om grondgebied te anexeren zoals men tracht te doen in de rand rond Brussel.
Nogmaals, en tot ten treure gezegd: verwar BHV niet met de taalgrens!!Want daar zijn weinig problemen, integendeel + men doet aan beide zijden zijn best om de 2 talen te leren, wat toch maar normaal is...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:42   #525
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Nogmaals, en tot ten treure gezegd: verwar BHV niet met de taalgrens!!Want daar zijn weinig problemen, integendeel + men doet aan beide zijden zijn best om de 2 talen te leren, wat toch maar normaal is...
Geef eens antwoord op mijn vraag, als Voeren terug naar Luik zou moeten wat dan met Komen-Waasten, Moeskroen, Edingen, Vloesberg,...?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 16:52   #526
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Denk je dan werkelijk dat er bij de Waalse partijen nog mensen zijn die denken dat Belgie op termijn houdbaar is?
Dat vraag ik me ook af. Ik ken de situatie de laatste jaren in België niet meer zo goed, maar ik vraag me af of de Walen zich inderdaad niet stilletjes op een boedelscheiding aan het voorbereiden zijn, maar de Vlamingen de initiatiefnemers laten zijn om alzo meer uit de slag te kunnen trekken als 'slachtoffers' op het moment van een scheiding. Een waal in het buitenland vertelde me hoe dat bij een internationale organizatie met kantoren in Brussel het geval is. De Waalse werknemers waren reeds voorbereid op een scheiding (om fondsen voor goede doelen verzamelt in warenhuisketens in heel het land naar Walonië te kunnen laten vloeien) terwijl de Vlamingen binnen die internationale organizatie helemaal niets aan het voorbereiden waren. En dat argumenteerde hij overtuigend.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 april 2009 om 16:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 23:24   #527
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat vraag ik me ook af. Ik ken de situatie de laatste jaren in België niet meer zo goed, maar ik vraag me af of de Walen zich inderdaad niet stilletjes op een boedelscheiding aan het voorbereiden zijn, maar de Vlamingen de initiatiefnemers laten zijn om alzo meer uit de slag te kunnen trekken als 'slachtoffers' op het moment van een scheiding. Een waal in het buitenland vertelde me hoe dat bij een internationale organizatie met kantoren in Brussel het geval is. De Waalse werknemers waren reeds voorbereid op een scheiding (om fondsen voor goede doelen verzamelt in warenhuisketens in heel het land naar Walonië te kunnen laten vloeien) terwijl de Vlamingen binnen die internationale organizatie helemaal niets aan het voorbereiden waren. En dat argumenteerde hij overtuigend.
Nog maar eens: er is een fundamenteel verschil tussen Brusselaars en Walen - ik weet niet waarom men die in Vlaanderen op 1 hoop blijft gooien...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 23:31   #528
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Maingain is dus ofwel: 1 Zot ( Voeren heeft een Nederlandssprekende meerderheid ) ofwel 2 een provocateur.
Ik denk dat Maingain even mag keffen en dat ze in Franstalig België wel doorhebben dat de volgende verkiezingen echt menes worden. Het zal daar in het zuiden, ieder voor zich worden. PS vs MR en Voeren was het stokpaardje van de PS niet ???
Voorstel: hecht Voeren bij de Duitstalige Oost-kantons (die maken toch deel uit van Wallonië, maar zijn wel 3-talig - en in ruil schaf voor de rest alle faciliteiten af (in de rand - en vooral: langs de taalgrens, want daar denkt niemand aan).
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 06:50   #529
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Voorstel: hecht Voeren bij de Duitstalige Oost-kantons (die maken toch deel uit van Wallonië, maar zijn wel 3-talig - en in ruil schaf voor de rest alle faciliteiten af (in de rand - en vooral: langs de taalgrens, want daar denkt niemand aan).
De oostkantons zijn helemaal niet drietalig . Je zit hier vanalles te verkondigen maar je weet er de ballen van. Ik weet nu nog altijd niet waarom Voeren nu per sé naar Wallonië moet en of deze ongekeerde beweging nu ook geld voor Komen-Waasten, Moeskroen, Edingen, Vloesberg,...?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 07:57   #530
Niko Bellic
Lokaal Raadslid
 
Niko Bellic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Locatie: Liberty City
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
De oostkantons zijn helemaal niet drietalig . Je zit hier vanalles te verkondigen maar je weet er de ballen van. Ik weet nu nog altijd niet waarom Voeren nu per sé naar Wallonië moet en of deze ongekeerde beweging nu ook geld voor Komen-Waasten, Moeskroen, Edingen, Vloesberg,...?
In de jaren tachtig is er ook zo ooit eens een 'Belgisch compromis' uitgedokterd, waarbij Voeren toen bij het arrondissement... Brussel-Halle-Vilvoorde gevoegd zou worden. Kunstgrepen ten top om toch maar Voeren op één of andere manier weer uit Vlaanderen proberen los te rukken.
Niko Bellic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:30   #531
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Misschien is het wel een gat in de markt:

Vlaamse grond in kleine plastic zakjes, in dosissen van 1, 2 en 5 gram,

mèt herkomst-certificaat, eco-label, en Fair-Trade-keurmerk,

speciaal voor die Franstaligen die er maar niet in slagen te ontwennen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be