Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 27 maart 2009, 09:32   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
maar nee polieke, zolang je correct blijft ....
En enkel een zeer onafhankelijk iemand beslist dus wat correct is.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 27 maart 2009 om 09:33.
PollyCorrect is offline  
Oud 27 maart 2009, 11:21   #22
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
inderdaad, je word hier automatisch in een hokje geduwd en dat is hier ofwel pro israel ofwel pro palestijnen. En als je te veel kritiek hebt op israel doe je ook aan anti semitisme.

maar een oplossing voor het probleem hoor je niet vaak wel krijg je een hele geschiedenisles over het feit wie nu de schuld moet krijgen voor dit conflict?

En hierop zeg ik gewoon dat beide partijen schuld treft.

De oplossing kan zo simpel zijn als beide partijen wat water bij de wijn doen en hun arrogantie en trots laten varen voor een stabiele vrede.

Een eerste stap is het vormen van een leefbare palestijnse staat met een grondgebied zoals het was rond 1967.
enz............
Chapeau :mooie en realiseerbaar analyse

Er zijn 21 Arabische staten en 1 Palestijnse(Jordanië).De enige piepkleine Joodse Staat-waar niet alleen Joden wonen-moet voor sommige hier ook verdwijnen.
Sommigen vergeten graag waarom Israel ontstond en vergeten ook dat zonder de Arabische invasie(in 1948)er nooit van sprake was van een tijdelijke Groot-Israel.Maar laten we niet off-topic gaan en een oplossing zoeken.

Wel ik pleit al jaren voor een tweestaatsoplossing.
Als anti-racist vind ik dat de Arabische Israeliërs de keuze moeten hebben om in Israel te kunnen blijven leven.Eens er een akkoord is waar de 2 Staten zich precies gaan bevinden zal iedereen de keuze moeten maken waar ze willen wonen.Hij zal de papieren krijgen van zijn gekozen land.De Arabische Israeliërs die liever niet onder Moslim bewind willen leven,blijven Israelische burgers.De Anti-Zionistische Joden-die tegen een eigen Staat zijn voor de komst van Messias-kunnen in Palestina wonen.In andere woorden : alles begint weer van 0.
Er zullen duidelijke en veilige grenzen moet komen.
Dat betekent dat de huidige Israel en de huidige Arabische gebieden een deel van hun gronden gaan behouden en een ander deel gaan wisselen.
Zo heeft de Israelische leger geen enkele excuss meer om aanwezig te zijn tussen Arabische dorpen.Dat telt ook omgekeerd.
Als de Arabische leiders-ik zie Iran dat niet direct doen bv-en Israel samen met de VN voor zo'n opllossing kiezen.Dan bestaan geen excuses meer om voor de "bezetting" te strijden.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 maart 2009 om 11:27.
Fiere Jood is offline  
Oud 27 maart 2009, 15:01   #23
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Chapeau :mooie en realiseerbaar analyse

Er zijn 21 Arabische staten en 1 Palestijnse(Jordanië).De enige piepkleine Joodse Staat-waar niet alleen Joden wonen-moet voor sommige hier ook verdwijnen.
Sommigen vergeten graag waarom Israel ontstond en vergeten ook dat zonder de Arabische invasie(in 1948)er nooit van sprake was van een tijdelijke Groot-Israel.Maar laten we niet off-topic gaan en een oplossing zoeken.

Wel ik pleit al jaren voor een tweestaatsoplossing.
Als anti-racist vind ik dat de Arabische Israeliërs de keuze moeten hebben om in Israel te kunnen blijven leven.Eens er een akkoord is waar de 2 Staten zich precies gaan bevinden zal iedereen de keuze moeten maken waar ze willen wonen.Hij zal de papieren krijgen van zijn gekozen land.De Arabische Israeliërs die liever niet onder Moslim bewind willen leven,blijven Israelische burgers.De Anti-Zionistische Joden-die tegen een eigen Staat zijn voor de komst van Messias-kunnen in Palestina wonen.In andere woorden : alles begint weer van 0.
Er zullen duidelijke en veilige grenzen moet komen.
Dat betekent dat de huidige Israel en de huidige Arabische gebieden een deel van hun gronden gaan behouden en een ander deel gaan wisselen.
Zo heeft de Israelische leger geen enkele excuss meer om aanwezig te zijn tussen Arabische dorpen.Dat telt ook omgekeerd.
Als de Arabische leiders-ik zie Iran dat niet direct doen bv-en Israel samen met de VN voor zo'n opllossing kiezen.Dan bestaan geen excuses meer om voor de "bezetting" te strijden.
Zie jij dat echt realiseerbaar, dat israel zich terugtrekt uit de bezette gebieden, en eventueel ingepalmde grond bvb achter de muur ruilt voor evenwaardige grond (die wel degelijk van hen is en niet bezet)?
Zie jij dat politiek haalbaar in israel?
Volgens mij riskeren ze een burgeroorlog, want kolonisten zijn gewapend.
Er wordt ook nog steeds bijgebouwd op bezet gebied, wat zeker niet in de richting van teruggave wijst, want dan zouden die middelen beter binnen het rechtmatige israel ingezet worden.
Volgens mij heeft israel zichzelf vastgereden, en kan het eigenlijk niet meer terug, tenzij naar een grote pluralistische staat, voor alle bewoners van de regio, maar daar zullen de joden in de minderheid zijn.
Ik vrees dat het een conflict tot het bittere einde gaat worden met israel als verliezer. Hun credit slinkt overal, door hun driest optreden. Obama is niet zoals Bush, ik vrees dat israel ook gestopt is met het gaza offensief in zijn opdracht, omdat hij zijn presidentschap niet wou bezoedelen met wat er aan de hand was. Ik denk dat heel wat palestijnen hun leven aan die man danken.
De grote vrees die ik heb, zijn de massavernietingingswapens die israel bezit. Als die bij het einde van de staat zoals we hem nu kennen in handen van extremisten zijn, vrees ik voor een volgend wereldconflict.
spherelike is offline  
Oud 27 maart 2009, 15:28   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

De 2 statenoplossing kan er alleen maar komen indien er in het huidige Israël naast Joden ook arabieren, christenen .. wonen zoals dat nu het geval is en in de huidige "bezette gebieden" dus een palestijnse staat opgericht wordt die eveneens joden, christenen en arabieren bevat... tussen die staten zou migratie mogelijk moeten zijn.. zodat ze op den duur sterk op elkaar gaan lijken en perfect in een (con)federatie zouden passen waarbij elke (deel)staat op specifieke gebieden eigen wetten zal hebben...

..

een beetje zoals waar Cyprus naar zou moeten streven met zijn eveneens religieuze opdeling in Grieks-Orthodoxen en Moslims (& Noord Ierland & De Philippijnen &...)
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 27 maart 2009, 15:43   #25
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Er zijn religieuze-zionisten die elke centimeter van Erets Yisrael willen.
Dan zijn er Joden(zoals ik) die niet akkoord zijn om grond vrij te geven zolang veiligheid niet garandeerd staat.Ze zien het een verdomde plicht om op zulke gebieden te wonen of miltair te controleren.
Zoals er van Gaza op Sderot,Ashkelon enz...geschoten worden.Zal en kan in geval van teruggave van een bepaalde gebied ,op de Israelische luchthaven geschoten worden.Stel je voor hoe gevaarlijk het kan worden.
Met een strategische splitising van de land kan er voor veilgheid gezord worden.
Mijn plan is niet anders dan die van lieberman.Alleen zie ik niet waarom Israel alleen uit Joden moet bestaan.Elke Arabier die loyaal is,is van hartste welkom.

Nu over de religieuze-zionisten hoef je niet bang te zijn.
In een paar weken was Gush Katif Judenfrei zonder grote incidenten.
Daarbij gaat Israel andere gronden in plaats krijgen.
Zoals ik zei is het een soort strategisch swith ; Trading.

Er werd ook na 1967 in de Gazastrook bijgebouwd.
Maar zodra Israel stop zegt ; stopt het eenmaal.

Voor mij is een veilige Joodse Staat de belangrijkste.
Als er gepuzzeld aan moet worden is het misschien emotioneel moeilijk voor mij maar niet relevant.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 27 maart 2009, 15:57   #26
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er wordt ook nog steeds bijgebouwd op bezet gebied, wat zeker niet in de richting van teruggave wijst, ...
Palestijnen die zich effectief organiseren worden afgesloten en afgeslacht in gaza OF ze mogen verder kolonisaties ondergaan in de Westbank.


Citaat:
Volgens mij heeft israel zichzelf vastgereden, en kan het eigenlijk niet meer terug, tenzij naar een grote pluralistische staat, voor alle bewoners van de regio, maar daar zullen de joden in de minderheid zijn.
Ik vrees dat het een conflict tot het bittere einde gaat worden met israel als verliezer. Hun credit slinkt overal, door hun driest optreden
dat is een vaststelling die reeds bij velen doorgedrongen is. en er zullen er nog veel volgen !


Citaat:
De grote vrees die ik heb, zijn de massavernietingingswapens die israel bezit. Als die bij het einde van de staat zoals we hem nu kennen in handen van extremisten zijn, vrees ik voor een volgend wereldconflict
tja, als je israelische fundamentalisten hebt die nu reeds het inzetten van massavernietigingswapens tegen de Palestijnen overwegen
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 27 maart 2009 om 15:58.
roodhaar is offline  
Oud 27 maart 2009, 15:58   #27
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Als ik een huis wil koop ik het en jaag ik de bewoners niet eerst weg...

Het begane onrecht van meer dan een halve eeuw geleden moet kunnen op een aanvaardbare wijze goed gemaakt worden. De joodse drang naar "veiligheid" is absoluut begrijpelijk, maar "absolute veiligheid" bestaat er niet, voor geen enkel mens op deze wereld. Het toelaten van (her)immigratie zowel in Palestina als in Israël is een duidelijke voorwaarde voor vrede.. de onderhandelde realizatie ervan de beste voorwaarde voor vrede en veiligheid. een doctrine van veiligheid zonder vrede is gewoon belachelijk en doet de volgende oorlog ontstaan in een keten van geweld die zoals de ervaring ons leert uiteindelijk toch in vrede moet eindigen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 27 maart 2009, 16:08   #28
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

De enige haalbare oplossing is een twee-statenoplossing met de grenzen van 1967 voor de zesdaagse oorlog, het erkennen van de staat Israel, alsmede het stoppen met de voortdurende rakettenregen van Hamas en een ontruiming van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever die gebouwd zijn na 1967. Een 1 staat oplossing is totaal onrealistisch, omdat er dan een soort Bosnie ontstaat met alle nadelige gevolgen van dien.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 28 maart 2009, 17:01   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De enige haalbare oplossing is een twee-statenoplossing met de grenzen van 1967 voor de zesdaagse oorlog, het erkennen van de staat Israel, alsmede het stoppen met de voortdurende rakettenregen van Hamas en een ontruiming van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever die gebouwd zijn na 1967. Een 1 staat oplossing is totaal onrealistisch, omdat er dan een soort Bosnie ontstaat met alle nadelige gevolgen van dien.
Er is een tweede oplossing: Israel blijft wat het is, Gaza wordt bij Egypte toegevoegd, en de Westbank bij Jordanië. Waarom zouden de Arabieren nog een land nodig hebben? Ze hebben er al tientallen, met miljoenen vierkante kilometers grond.
__________________
Antoon is offline  
Oud 29 maart 2009, 12:55   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Er is een tweede oplossing: Israel blijft wat het is, Gaza wordt bij Egypte toegevoegd, en de Westbank bij Jordanië. Waarom zouden de Arabieren nog een land nodig hebben? Ze hebben er al tientallen, met miljoenen vierkante kilometers grond.
Inderdaad. Deze gebieden waren aanvankelijk ook Egyptisch en Jordanees, maar waren door Israël binnengehaald als oorlogsbuit. Israël is het enige land in de hele wereld, dat ooit land heeft teruggegeven nadat het het eerlijk had veroverd. En die actie werd met een gigantische stank voor dank beloond.
liberalist_NL is offline  
Oud 29 maart 2009, 13:03   #31
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Er is een tweede oplossing: Israel blijft wat het is, Gaza wordt bij Egypte toegevoegd, en de Westbank bij Jordanië. Waarom zouden de Arabieren nog een land nodig hebben? Ze hebben er al tientallen, met miljoenen vierkante kilometers grond.
Ja , waarom diverse mensen die voor één staat staan absoluut willen dat
die ene staat absoluut door de Israeliers én de Palestijnen hoort gevormd te
worden is mij een groot raadsel (als ik naief wil doen). Een minder groot
raadsel als ik cynisch wil doen.
Ondertussen, korte samenvatting van alle Joodse feestdagen: They tried to kill us, we won, let's eat.
Francientje is offline  
Oud 29 maart 2009, 13:18   #32
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Israël is het enige land in de hele wereld, dat ooit land heeft teruggegeven nadat het het eerlijk had veroverd.

Hahahahahahahahahaha! Eerlijk veroverd! Hahahahahahahaha!
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 29 maart 2009, 13:22   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja , waarom diverse mensen die voor één staat staan absoluut willen dat die ene staat absoluut door de Israeliers én de Palestijnen hoort gevormd te worden is mij een groot raadsel
Misschien omdat er op het gebied joden en Palestijnen wònen? Misschien omdat het internationaal recht - en dat is door Israël onderschreven - bepaalt dat er nog heel wat Palestijnse vluchtelingen het recht hebben om terug te keren? Misschien omdat mensen die pleiten voor een éénstaat-oplossing tegen racisme zijn en tegen onderscheid op basis van afkomst, religie, ras en au fond pleiten voor 'one man - one vote' en dus democraten zijn? Omdat die mensen tegen elke vorm van apartheid zijn?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 30 maart 2009, 00:03   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, waarom diverse mensen die voor één staat staan absoluut willen dat die ene staat absoluut door de Israeliers én de Palestijnen hoort gevormd te worden is mij een groot raadsel (als ik naief wil doen).
En wie zou er volgens jou dan als enige recht hebben op die staat? De autochtone Palestijnse bevolking? Of de Oost-Europese migranten?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 30 maart 2009, 00:08   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Alleen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Mij vergeten?

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=14
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 30 maart 2009, 11:44   #36
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Een zelfmoordoplossing.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 30 maart 2009, 11:50   #37
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

spherelike@

Nog iets vergeten te melden.

Belangrijke plaatsen,in beide Staten zoals heilige begraafplaatsen zullen de eerste 10 jaar-later zien we wel-beschermd worden door UN-troepen.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 30 maart 2009, 12:08   #38
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Met dank aan jaani :

Citaat:
1. Al haar kolonies op de Westelijke Jordaanoever ontmantelen.
2. De waterbronnen aan de Jordaan overdragen aan de Palestijnen.
3. Het afbreken van de muur.
4. Normale handel tussen de Israëlische staat en de Palestijnse Gebieden toelaten.
5. De Palestijnse vluchtelingen het recht geven op de terugkeer naar hun huizen.
6. Financiële en logistieke steun geven aan de heropbouw van vernielde woningen en infrastructuur.
7. Afbouw van het IDF tot normale proporties voor een land van 7 miljoen inwoners.
8. De beslissingen van de Palestijnse Autoteit en de geldigheid van de democratische Palestijnse verkiezingen niet in twijfel trekken.

Gecombineerd met internationale vredestroepen zou dit een klimaat kunnen creëren waarin stap voor stap beide politieke entiteiten samengroeien tot één Palestijnse staat met religieuze vrijheid.
mooi!

Maar realistisch zou er over punt 5 ernstig onderhandeld moeten worden.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 30 maart 2009, 19:08   #39
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Waarom worden dan westerse schoolkinderen naar holocalust musea (vol verschrikkingen) gesleurd en worden ze ook nog min of meer verplicht om films als "Schindlers List" te bekijken, inclusief alle verschrikkelijke, normaal voor kinderen niet toegelaten (wettelijk geweldadige en pornografische) filmscenes? Zelfs op shock effect willen jullie Zionisten een monopolie hebben
Bertie is offline  
Oud 30 maart 2009, 19:37   #40
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Inderdaad. Deze gebieden waren aanvankelijk ook Egyptisch en Jordanees, maar waren door Israël binnengehaald als oorlogsbuit. Israël is het enige land in de hele wereld, dat ooit land heeft teruggegeven nadat het het eerlijk had veroverd. En die actie werd met een gigantische stank voor dank beloond.
Larie en apekool.

Bijvoorbeeld in de 18e eeuw hebben De Pruisen Holland binnengevallen en eventjes bezet maar toch nog teruggetrokken zonder een strook van land in te lijven. Ook Engeland heeft begin vorige eeuw Tibet "eerlijk veroverd" maar vrijwillig verlaten. Ook China heeft een gebied "eerlijk veroverd" van India in de jaren zestig maar toch nog vrijwillig teruggetrokken ondanks het feit dat het gebied nog altijd (officieel) geclaimd wordt door zowel volksrepubliek China als republiek China (Taiwan).

En zo zie je maar weer dat zulke, typisch Zionistische beweringen ("wij zijn uniek", "niemand is zo eerlijk als wij") zijn niet meer dan een uit het duim gezogen mythes. Of zoals Freddie Mercury zou zeggen: another one bites the dust.
Bertie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be