Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2004, 22:46   #1
jovada
Vreemdeling
 
jovada's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2004
Berichten: 34
Standaard afgelopen...

Ik ben net thuisgekomen, heb snel even alles bekeken en gelezen op vrtnieuws.net en blijkbaar is 't slecht afgelopen... Hoewel ik er niks mee te maken heb voel ik me toch behoorlijk rot vanbinnen. Ik wist al van in 't begin dat het zo zou aflopen, maar 't is toch een hele pest geworden...
Iedereen zal zich wel kunnen inbeelden hoe ik nu denk over al die Franstalige politici en (nieuwe) omwonenden...
Een pure SCHANDE is het!
__________________
jorisvandael.be/weblog
jovada is offline  
Oud 19 oktober 2004, 23:17   #2
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Allez, racistje. De fout ligt niet bij de Franstaligen want de federale regering had in het begin al een akkoord. De fout ligt bij de flaminganten die dit confederale België zo hebben gewild. Voor DHL heeft het allemaal te lang geduurd en gelijk hebben ze. Het confederalisme werkt niet. Het flamingatisme is slecht voor België en de Belgen.
Hans1 is offline  
Oud 19 oktober 2004, 23:23   #3
t952365
Vreemdeling
 
t952365's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2004
Berichten: 9
Standaard

dat is mischien nu juist de bedoeling



BELGIE BARST
t952365 is offline  
Oud 19 oktober 2004, 23:23   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Allez, racistje. De fout ligt niet bij de Franstaligen want de federale regering had in het begin al een akkoord.
Onnozelaar. De federale regering kon amper zelf tot een akkoord komen, laat staan dat ze ooit een akkoord met DHL hebben gehad.

De BUB laat zich zoals gewoonlijk weer kennen als het clubje francofonen en mensen die zo graag francofoon willen zijn dat ze neerkijken op hun eigen volk...

Heel triest voor die paar welmenende belgicisten dat dit hun politieke vertegenwoordinging is imo. Enfin, als vlaams-nationalist heb ik tenminste de zekerheid dat met politici als dit het Belgicisme nooit meer dan een marginaal randfenomeen zal worden

De fout ligt aan een combinatie van ruggegraatloze vlaamse politici, het waals/brussels begrip van 'solidariteit' (= eenrichtingsverkeer) en een bende onnozelaars die bij een luchthaven gaan wonen en vervolgens protesteren dat er vliegtuigen zijn....

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 oktober 2004 om 23:23.
Rr00ttt is offline  
Oud 20 oktober 2004, 18:49   #5
jef
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
Standaard

Ja, zoals die onozelaar die in het nieuwblad verklaarde dat hij over vier jaar daar was komen wonen met zicht op de startbaan en nu in een actiegroep zat tegen lawaaihinder.
jef is offline  
Oud 20 oktober 2004, 18:54   #6
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Allez, racistje. De fout ligt niet bij de Franstaligen want de federale regering had in het begin al een akkoord. De fout ligt bij de flaminganten die dit confederale België zo hebben gewild. Voor DHL heeft het allemaal te lang geduurd en gelijk hebben ze. Het confederalisme werkt niet. Het flamingatisme is slecht voor België en de Belgen.
De federale regering had géén akkoord. Waarom is de door Verhofstadt aan zichzelf opgelegde deadline anders voortdurend opgeschoven?

Uw Vlamingenhaat is trouwens weer bijzonder manifest aan het bovenkomen. Het was immers niet Vlaanderen dat een Brussels Gewest eiste en nu de onderhandelingen heeft getorpedeerd. Maar in het wereldbeeld van Hans is België nu eenmaal een perfecte staat, waarin alleen de flaminganten de zaken in het honderd sturen...
zorroaster is offline  
Oud 20 oktober 2004, 19:14   #7
Barzo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 4
Standaard

Ik meende dat Verhofstad er alles ging aan doen om 200 000 jobs bij te hebben. Als hij zo blijft verderdoen zullen er tijdens zijn regeerperiode meer dan 200 000 bijgekomen zijn.

Blijkbaar is tewerkstelling van ondergeschikt belang voor deze regering. Wanneer zo'n groot bedrijf als DHL met uitbreidingsplannen naar voor komt waardoor heel wat nieuwe jobs zullen bijkomen dan hof je toch niet te twijfelen zeker!

Arm België!!
Barzo is offline  
Oud 20 oktober 2004, 19:16   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovada
Ik ben net thuisgekomen, heb snel even alles bekeken en gelezen op vrtnieuws.net en blijkbaar is 't slecht afgelopen... Hoewel ik er niks mee te maken heb voel ik me toch behoorlijk rot vanbinnen. Ik wist al van in 't begin dat het zo zou aflopen, maar 't is toch een hele pest geworden...
Iedereen zal zich wel kunnen inbeelden hoe ik nu denk over al die Franstalige politici en (nieuwe) omwonenden...
Een pure SCHANDE is het!

het is inderdaad slecht afgelopen als dit klopt


DHL verhuist Europese hub naar Leipzig (Duitse krant)
20/10/2004 20:00 (Belga) Koeriersbedrijf DHL verhuist zijn Europese hub van Brussel naar het Duitse Leipzig. Dat meldt de krant 'Leipziger Volkszeitung' in haar editie van donderdag. Gesprekken met de Belgische overheid over een uitbreiding van het knooppunt in Brussel zijn mislukt, aldus nog de krant. Ook de Franse vrachtluchthaven Vatry, dat als alternatief voor Leipzig gold, zou uit de running zijn. (LOR)
daiwa is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:35   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

DHL verplaatst zijn Europese distributiecentrum van Brussel naar Leipzig.

In de komende dagen worden de Belgische medewerkers van de koeriersdienst daarover ingelicht. dat meldt de Duitse krant Leipziger Volkszeitung. De krant beroept zich op anonieme bronnen. Xavier De Buck, commercieel directeur en woordvoerder bij DHL, ontkent dat er reeds een beslissing genomen is.

DHL verplaatst zijn Europese distributiecentrum van Brussel naar Leipzig. In de komende dagen worden de Belgische medewerkers van de koeriersdienst daarover ingelicht, meldt de Duitse krant Leipziger Volkszeitung in de editie van donderdag. De krant beroept zich op anonieme bronnen.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 20 oktober 2004 om 21:35.
ancapa is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:36   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

omdat Vlamingen willen werken en Brusselaars willen slapen
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:38   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

DHL: VLAAMS BLOK EIST PARLEMENTAIRE ONDERZOEKSCOMMISSIE

Het Vlaams Blok is van oordeel dat de DHL-carrousel lang genoeg heeft geduurd. De verschillende regeringen dragen een verpletterende verantwoordelijkheid voor hun bestuurlijke onmacht, de onzekere jobsituatie van vele duizenden werknemers en de beproefde nachtrust van de omwonenden.

Het Vlaams Blok eist dan ook de oprichting van een parlementaire onderzoekscommissie die belast wordt met het onderzoek naar de wijze waarop de overheid het dossier van de uitbreiding van het koerierbedrijf DHL heeft behandeld. De Kamerleden Gerolf Annemans en Bart Laeremans zullen daartoe een voorstel indienen. U vindt het voorstel als bijlage.

Joris Van Hauthem
Woordvoerder
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:38   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
het is inderdaad slecht afgelopen als dit klopt


DHL verhuist Europese hub naar Leipzig (Duitse krant)
20/10/2004 20:00 (Belga) Koeriersbedrijf DHL verhuist zijn Europese hub van Brussel naar het Duitse Leipzig. Dat meldt de krant 'Leipziger Volkszeitung' in haar editie van donderdag. Gesprekken met de Belgische overheid over een uitbreiding van het knooppunt in Brussel zijn mislukt, aldus nog de krant. Ook de Franse vrachtluchthaven Vatry, dat als alternatief voor Leipzig gold, zou uit de running zijn. (LOR)
Ik vind dat het goed is afgelopen. Tienduizenden mensen zullen hopelijk opnieuw hun nachtrust krijgen. Ik heb door mijn beroep jarenlang chronisch slaaptekort gehad en ik weet waar ik over spreek: volksgezondheid eerst!

Dat de staat zich nu maar bekommert om de bedreigde ontslagenen een nieuwe passende baan te vinden. Eind goed al goed!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:44   #13
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

DHL is een multinational. De regering van een land heeft daar niets aan te zeggen. Als het voor DHL beter uitkomt (lees : meer oplevert voor de aandeelhouders) dan verhuizen ze gewoon. Als een land hen natuurlijk een paar miljard cadeau geeft in de vorm van terreinen, voorzieningen, opslagmogelijkheden enz. levert hen dat winst op.
Maar op het ogenblik dat ze elders meer winst kunnen maken zijn ze weer weg. De gevolgen interesseert hen geen moer.
Cosmo is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:58   #14
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
DHL: VLAAMS BLOK EIST PARLEMENTAIRE ONDERZOEKSCOMMISSIE

Het Vlaams Blok is van oordeel dat de DHL-carrousel lang genoeg heeft geduurd. De verschillende regeringen dragen een verpletterende verantwoordelijkheid voor hun bestuurlijke onmacht, de onzekere jobsituatie van vele duizenden werknemers en de beproefde nachtrust van de omwonenden.

Het Vlaams Blok eist dan ook de oprichting van een parlementaire onderzoekscommissie die belast wordt met het onderzoek naar de wijze waarop de overheid het dossier van de uitbreiding van het koerierbedrijf DHL heeft behandeld. De Kamerleden Gerolf Annemans en Bart Laeremans zullen daartoe een voorstel indienen. U vindt het voorstel als bijlage.

Joris Van Hauthem
Woordvoerder
Het Blok zou beter een onderzoek bij DHL openen en zich afvragen of het plan om naar Leipzig (of naar elders) al niet maandenlang voordien was ingebed in hun beleidsprogramma en dat het DHL was die de politiekers en de burgers van het land inclusief de DHL-werknemers voor de gek hebben gehouden. De schijnvertoning van DHL had zelfs mijn kater al door van in het begin.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 20 oktober 2004 om 21:59.
thePiano is offline  
Oud 20 oktober 2004, 22:54   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik vind dat het goed is afgelopen. Tienduizenden mensen zullen hopelijk opnieuw hun nachtrust krijgen. Ik heb door mijn beroep jarenlang chronisch slaaptekort gehad en ik weet waar ik over spreek: volksgezondheid eerst!

Dat de staat zich nu maar bekommert om de bedreigde ontslagenen een nieuwe passende baan te vinden. Eind goed al goed!
Hebt ge toevallig ook een idee welke banen ?
Bobke is offline  
Oud 20 oktober 2004, 23:00   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hebt ge toevallig ook een idee welke banen ?
Banen die er nog zouden moesten bijgekomen hebben indien ze ongelimiteerd mochten uitbreiden zeker? [size=1](want een multinational iets laten beloven is altijd makkelijk vooral als ze niks moeten garanderen) [/size]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 20 oktober 2004, 23:21   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Banen die er nog zouden moesten bijgekomen hebben indien ze ongelimiteerd mochten uitbreiden zeker? (want een multinational iets laten beloven is altijd makkelijk vooral als ze niks moeten garanderen)
Ik had eerder de 200.000 in gedachten die er nu al vijf jaar staan aan te komen.
We kunnen ook de luchthaven sluiten, dan kunnen ze dag en nacht slapen.
De staat zal zich dan wel bekommeren om een nieuwe passende baan te vinden. Eind goed al goed!
Niemand heeft iemand verplicht om daar te gaan wonen.
Bobke is offline  
Oud 20 oktober 2004, 23:24   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik had eerder de 200.000 in gedachten die er nu al vijf jaar staan aan te komen.
We kunnen ook de luchthaven sluiten, dan kunnen ze dag en nacht slapen.
De staat zal zich dan wel bekommeren om een nieuwe passende baan te vinden. Eind goed al goed!
Niemand heeft iemand verplicht om daar te gaan wonen.
De staat heeft mij na 18 maanden werkloosheid ook geen job aangeboden. Ik ben ze zelf gaan zoeken en heb ze gelukkig gevonden. Tenandere, België is geen eiland: in de rest van Europa is het net hetzelfde. Of dacht je dat daar de petrol goedkoper is geworden en enkel in België duurder?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 21 oktober 2004, 00:16   #19
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovada
Ik ben net thuisgekomen, heb snel even alles bekeken en gelezen op vrtnieuws.net en blijkbaar is 't slecht afgelopen... Hoewel ik er niks mee te maken heb voel ik me toch behoorlijk rot vanbinnen. Ik wist al van in 't begin dat het zo zou aflopen, maar 't is toch een hele pest geworden...
Iedereen zal zich wel kunnen inbeelden hoe ik nu denk over al die Franstalige politici en (nieuwe) omwonenden...
Een pure SCHANDE is het!
belachelijk
geen enkele hoofdstad hoeft nachtvluchten te slikken, dus ook brussel niet, zeker als alle baten ten goede van de vlamingen vallen
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 21 oktober 2004, 00:39   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De staat heeft mij na 18 maanden werkloosheid ook geen job aangeboden. Ik ben ze zelf gaan zoeken en heb ze gelukkig gevonden. Tenandere, België is geen eiland: in de rest van Europa is het net hetzelfde. Of dacht je dat daar de petrol goedkoper is geworden en enkel in België duurder?
Vragen ze daar nog 200.000 man ?
Zijn arbeiders ook in staat om uw huidige job te doen ?
Wat die petrol er bij komt doen is mij een raadsel.
Bobke is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be