Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 2 december 2004, 11:01   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@Yann.

Het unitaire België werd begraven bij de eerste staatshervorming van 1971.
Deze staatshervroming was ongrondwettelijk want niet in overeenstemming met de verklaring van herziening van de Grondwet van 2.3.1968.

Toch heeft Boudewijn , ondanks zijn eed aan de Grondwet de herziening van zijn handtekening voorzien. Omdat de troon hem meer waard was dan de Grondwet.

Hij heeft meer gedaan: hij heeft Eyskens nadien op basis van zijn Koninklijke macht benoemd tot burgraaf als beloning voor het vernietigen van de unitaire staat.

En die van het BUB zijn dan nog aanhanger van de monarchie?

Wat meer is ze willen nog sterven voor de monarchie.
België moet naar mijn mening terug unitair bestuurd worden. U kan vele nadelen van het vroegere unitair beleid opsommen, de federale staatsstructuur werkt ook niet. Bovendien is het unitarisme waar de B.U.B. voor pleit geen ouwbollige francofonie. De B.U.B. is voor het behoud van de taalwetten etc. Maar dit geheel terzijde!

Wat voor mij primeert, is dat België blijft bestaan. Onder welke staatsvorm dan ook!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:02   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Inderdaad, daar ben ik het volledig mee eens!

Als België federaal goed zou werken, dan was ik zeer tevreden. Helaas is dat niet zo.
Kim is offline  
Oud 2 december 2004, 11:02   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Awel Pieter, zo stil jongen?
Kim is offline  
Oud 2 december 2004, 11:03   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Goed, ik ben ermee weg (een zeer interessante les economie wacht op mij)
Kim is offline  
Oud 2 december 2004, 11:04   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Yann, kan je ook even laten weten welk merkteken ik moet dragen? Een ster misschien?
In jouw geval zou ik opteren voor dit:



Merk ook op hoe de kleuren helemaal aansluiten bij je politieke voorkeur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 11:05   #46
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Als België federaal goed zou werken, dan was ik zeer tevreden. Helaas is dat niet zo.
Daarom moeten we een confederatie vormen.
Maar als student rechten zal je wel niet weten wat dit betekent.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 2 december 2004, 11:06   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bovendien is het unitarisme waar de B.U.B. voor pleit geen ouwbollige francofonie.
Klopt. Eerder een modernere francofonie.

Citaat:
Wat voor mij primeert, is dat België blijft bestaan. Onder welke staatsvorm dan ook!
Geen probleem. Wanneer Hans opperhoofd wordt van het onafhankelijke Wallonië, kan hij het als "België" herdopen. Je krijgt er gratis een monarchie bij van mij.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 11:06   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble
yann, droevige mannetje
Je ware aard ontpopt zich.
Dit is nu waarvoor het VB altijd gewaarschuwd heeft, de dictatuur van mariginalen die de macht uitmaken.
Ik hoop dat je geen kepie draagt want personen als U zijn een gevaar voor de mensheid.
Je kunt naast loepold II, Hitler, stalin, de aanstichters in Rwanda en andere monsters plaats nemen, want hoewel je de macht niet hebt heb je toch dezelfde ziekelijke geest.
Het is de hoogste tijd dat we onafhankelijk worden en mensen met dergelijke ideën geen kans meer maken.
Dat is totaal onwaar. Ik veracht elke vorm van geweld, of je dat nu gelooft of niet!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:09   #49
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Je wilt dus een soort beeldenstorm. Alle symbolen van Vlaanderen vernietigen. Je kan misschien Al Qaida vragen om de Ijzertoren op te blazen. Deze hebben ervaring in het vernietigen van cultuur en geschiedenis.
Al Qaida hebben ze niet nodig. Ze hebben dit al eens bewezen.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 2 december 2004, 11:09   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Het is niet omdat men op het Vlaams Blok stemt, dat men voor een splitsing is. Men stemt vaak op het Blok vanwege hun migrantenstandpunt en uit protest. Zulke peilingen zijn altijd relatief.

Ik studeer rechten, daar zijn de meningen over België verdeeld. Al is een groot aantal studenten voorstander van een federaal België.
Gisteren werd op Terzake verklaard dat de meerderheid van het VB-kiespubliek monarchistisch zou zijn. Dat was het resultaat van een recente peiling.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:10   #51
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik denk dat we nu ook al allemaal doorhebben dat de Bubbels een bende verdoken fascisten zijn. Goed dat we er nog mee kunnen lachen
instromaniac is offline  
Oud 2 december 2004, 11:10   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Klopt. Eerder een modernere francofonie.


Geen probleem. Wanneer Hans opperhoofd wordt van het onafhankelijke Wallonië, kan hij het als "België" herdopen. Je krijgt er gratis een monarchie bij van mij.
Nee danku. België is mijn land, dwz Vlaanderen + Wallonië + Brussel. Zonder één van deze drie hoeft het voor mij niet.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:11   #53
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Ik kleef toch op mijn auto wat dat ik wil.
Piet Hein is offline  
Oud 2 december 2004, 11:12   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
In jouw geval zou ik opteren voor dit:



Merk ook op hoe de kleuren helemaal aansluiten bij je politieke voorkeur.
Mooie kleuren. Maar die ezel vind ik er wat te veel aan. Ik begrijp dat je door het plaatsen van een naaktfoto van hem wilt wraak nemen op een ex-vriendje die je gedumpt heeft, maar vraag me niet om daarmee rond te lopen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 11:13   #55
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik kleef toch op mijn auto wat dat ik wil.
Jij had toch geen auto?

Natuurlijk kleef je wat je wilt. Ik had gezegd dat het geenszins de bedoeling is om de flaminganten in hun bewegingsvrijheid te beperken.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:15   #56
Boppa47
Burger
 
Boppa47's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Locatie: Schilde
Berichten: 160
Standaard

Al dat gelul over ons land of staat, mijn vaderland is al lang weggegeven aan een hoop vreemdelingen die het hier voor het zeggen krijgen, de uitlating van onze wereldvreemde prins, dat we alle gemeenschappen moeten aanvaarden, heeft bertje den bleiter ook al uitgesproken, wellicht aan dezelfde borst gehangen.
Boppa47 is offline  
Oud 2 december 2004, 11:16   #57
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Jij had toch geen auto?

Natuurlijk kleef je wat je wilt. Ik had gezegd dat het geenszins de bedoeling is om de flaminganten in hun bewegingsvrijheid te beperken.
Die van mijn grootvader
Piet Hein is offline  
Oud 2 december 2004, 11:18   #58
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
@ Distel

Neen, ik ben ook universitaire student en ik ben Belgisch gezind, dat heeft niets met Waals-gezind zijn te maken. (tenminste als ik Waals-gezind zijn op de dezelfde lijn zet met Vlaams-gezind zijn).

Geen enkele BUB'er is franskiljon.
Erg dat je als universitair zomaar bepaalde "gaten" kan laten zitten in de BuB-redenering.

Zo ben ik bijvoorbeeld heel nieuwschierig naar hoe de BuB dossiers als de Spijt-optanten zou realiseren.... Iets waar Vlaanderen sterk voorstander van is, maar de Walen sterk tegen.

Wat met de taalgrens? Wat met probleemgemeenten als Voeren? Wat met het feit dat Vlaanderen economisch opportune uitbreidingen van het spoornet niet kan uitvoeren omdat de NMBS federaal is, en dus per noodzakelijke uitbreiding in Vlaanderen, er een uitbreiding MOET zijn in Wallonië? Al is het om een gouden koepel te plaatsen in Luik-Guillemins... Wat met het feit dat Vlamingen en Walen 2 verschillende volkeren zijn met aparte taal en aparte mentaliteit, en bijgevolg niet samen te smelten zijn in 1 volk.

Bij elk probleem denken jullie:

ofwel: -> dat is niet waar
ofwel: -> dat is geen probleem

Zo gaat u nog lang universitair student blijven
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 2 december 2004, 11:22   #59
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
daar ik niet de tijd heb om zeer uitgebreid te zijn, even kort:

pro:
De deelstaten zijn evenwaardig. België treedt nog altijd als één land naar de buitenwereld toe.
Er is een normenhiërarchie aanwezig (als de federatie samenhangend en evenwichtig is)
De Senaat kan meer zijn rol vervullen van bevoorrechte instantie voor de geïnstitutionaliseerde dialoog tussen de Gewesten en de Gemeenschappen.

Contra:
Het federale systeem is nog altijd vrij duur. Een unitair België telt één regering, een federaal België nog altijd zes.
In een confederatie worden naar mijn mening teveel bevoegdheden overgeheveld naar de deelstaten en is er op federaal vlak weinig tot niets meer te zeggen. België is dan ook gewoon een omhulsel in een confederatie en dit zal automatisch tot separatisme leiden.
BELACHELIJK.
De deelstaten zijn niet evenwaardig. De Vlamingen moeten 11,3 miljard euro per jaar betalen aan Wallonië. De waarde van Wallonië is dus wel bedenkelijk laag. Bovendien gaan zij zich nog eens gaan bemoeien met wat Vlamingen doen en denken.

Het federale systeem is duur omdat de Walen dit zo wilden. We hebben inderdaad geen 6 regeringen nodig, maar de Walen vonden dat ze er 4 nodig hadden. Waarom? Om vriendjes een postje te kunnen geven, want toch betaald door de Vlamingen.

In een confederatie worden ALLE bevoegdheden overgeheveld naar de deelstaten en is er op federaal vlak enkel nog bevoegdheid over zaken waar de deelstaten het BEIDEN eens zijn. België is dan inderdaad gewoon een omhulsel wat in een confederatie automatisch tot meer ondeling begrip zal leiden.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 2 december 2004, 11:26   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Als België federaal goed zou werken, dan was ik zeer tevreden. Helaas is dat niet zo.
Kijk, dit is de essentie. We stellen beiden vast dat onze ingewikkelde federale staatsstructuur van vandaag niet werkt.

Het verschil is dat jij terug wil grijpen naar het verleden, door er weer een unitair land van te maken (dat trouwens ondenkbaar is, de federalisering is er net gekomen omdat zo'n unitaire structuur in Belgie onwerkbaar was);

en ik wil meer meer autonomie voor de deelstaten: confederalisme of volledige zelfstandigheid binnen de EU.


En als je de politieke evolutie van de laatste jaren gevolgd hebt, dan zal ook de hardnekkigste belgicist moeten toegeven dat de stap naar confederalisme vééél en vééééééél kleiner is dan het teruggrijpen naar een unitaire structuur. Dat laatste is eigenlijk gewoon belachelijk.
Zeno! is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be