Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery Hier kunnen alle topics terecht die te maken hebben met de de zaak Remmery.

 
 
Discussietools
Oud 3 mei 2005, 18:12   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Verdachte opgepakt in zaak-Remmery

Verdachte opgepakt in zaak-Remmery
19:03:57

In de zaak-Remmery is een verdachte opgepakt. Volgens bepaalde bronnen zou het gaan om een echtgenoot van een werkneemster van het bedrijf, die zich aan de kant gezet voelde. Het gerecht heeft een informatiestop afgekondigd.

De zaakvoerder van het berijf, Rik Vannieuwenhuyse kreeg in totaal zeven dreigbrieven. De briefschrijver startte zijn bedreigingen omdat hij zich stoorde aan zijn werkneemster Naïma Amzil, die moslim is en een hoofddoek draagt.



Wat gaat r remmery nu den ... al z'n prijzen teruggeven. Z'n verotschuldigingen aan het VB doen. En al die linkse hyena's.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 18:44   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

In afwachting van een bevestiging of dit nieuws juist is of niet, kan je al eens opzoeken en hier linken waarom Remmery zelf een verontschuldiging zou moeten aan het Vlaams (on)Belang? Heeft hijzelf ooit een beschuldiging of belediging in jullie richting geuit?
De 'prijzen' heeft Remmery gekregen omdat hij zijn werkneemster verdedigde. Dat heeft hij gedaan. Met verve.
Ik ben wel akkoord dat de linkse hyena's de zaak wel hebben willen rekupereren. Dat je hen aanpakt, daarmee ben ik akkoord.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2005, 18:55   #3
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Remmery heeft herhaaldelijk uitgehaald naar het VB ... of de PC term Xtreem-rechts. Voor mij heeft hij er zelf ook voordeel uit proberen puren.Mr remmery heeft zelf mee een multiculconcert georganiseerd ... dus hij heeft zich gewillig in dienst gesteld van de recuperatie. Het was voor mij trouwens allang duidelijk dathet hier ging om een werkneemster. Dat de politie daar zollang moet verdoen is voor mij toch ook een mysterie. En ja de n-va plaatste een lezersbrief op de voorpagina van haar webstek ... die uiteraard het Vb beschuldigde.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 mei 2005 om 18:57.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 18:57   #4
Vengeance
Burger
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
In afwachting van een bevestiging of dit nieuws juist is of niet, kan je al eens opzoeken en hier linken waarom Remmery zelf een verontschuldiging zou moeten aan het Vlaams (on)Belang? Heeft hijzelf ooit een beschuldiging of belediging in jullie richting geuit?
De 'prijzen' heeft Remmery gekregen omdat hij zijn werkneemster verdedigde. Dat heeft hij gedaan. Met verve.
Ik ben wel akkoord dat de linkse hyena's de zaak wel hebben willen rekupereren. Dat je hen aanpakt, daarmee ben ik akkoord.
remmery heeft in maart op de franstalige televisie, RTL-TVI nieuws, naar aanleiding van de bedreigingen gezegd in zijn beste frans dat hij 13 juni op vlaams blok heeft gestemd en dat in de toekomst niet meer ging doen en dat dit een grote overwinning was ( dat hij tot inkeer is gekomen ), dus het antwoord op uw vraag of hij ooit een beschuldinging of belediging heeft geuit naar het vlaams blok/belang toe is absoluut JA
Vengeance is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:02   #5
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Remmery heeft herhaaldelijk uitgehaald naar het VB ... of de PC term Xtreem-rechts.
Waarom voelt Vlaams Belang zich steeds weer aangesproken als het over extreem-rechts gaat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Voor mij heeft hij er zelf ook voordeel uit proberen puren. Mr remmery heeft zelf mee een multiculconcert georganiseerd ... dus hij heeft zich gewillig in dienst gesteld van de recuperatie.
Of het nu een werkneemster is of een buitenstaander. Dit verandert niets aan de grond van de zaak. Mag iemand uit vrije wil een een hoofddoek dragen wanneer hij er niemand mee schaadt? (wat in casu zeker het geval was)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Het was voor mij trouwens allang duidelijk dat het hier ging om een werkneemster. Dat de politie daar zollang moet verdoen is voor mij toch ook een mysterie.
Misschien moet u dan maar bij de politie gaan. Zoals u wellicht weet volstaan vermoedens niet in een rechtsstaat maar moeten er ook bewijzen zijn.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:03   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Remmery heeft herhaaldelijk uitgehaald naar het VB
of de PC term Xtreem-rechts....
Waarmee je EINDELIJK erkent dat vb extreem-rechts is. Anders zou je je niet aangesproken voelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Voor mij heeft hij er zelf ook voordeel uit proberen puren.Mr remmery heeft zelf mee een multiculconcert georganiseerd
So ????????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Het was voor mij trouwens allang duidelijk dathet hier ging om een werkneemster
Voor jou is die verdachte al automatisch de dader ?????

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Dat de politie daar zollang moet verdoen is voor mij toch ook een mysterie.
Ze misten duidelijk iemand als jij daar.

Laatst gewijzigd door Pietje : 3 mei 2005 om 19:04.
Pietje is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:10   #7
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Het Vb s niet x-treem rechts maar de PC pers en de andere partijen noemen het Vb wel zo. En er zitten trouwens wel uiterst rechtse mensen bij het Vb , net als er uiterst linkse mensen bij de spa zitten. Ik ken nog een vriend van de Kp die een plaats kreeg op de lijst van de SP , en dat gebeurede op zéér veel plaatsen.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:11   #8
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Wel, indien wat we nu horen werkelijkheid blijkt te zijn kunnen we daaruit vele interessante dingen besluiten. Eén daarvan is hoe laag de anti-VB'ers kunnen vallen en deze delicate zaak misbruiken voor hun eigen zaak.
Maar Remmery hoeft aan niemand excuses aan te bieden, niemand krijgt graag dreigbrieven en zeker niet wanneer een oproep tot moord in staat, deze man heeft wel genoeg meegemaakt. OP wie op wat hij stemt is volledig zijn zaak.
Wie wel excuses zal moeten aanbieden zijn de vele laaggevallen linksen die deze dreigereien hebben misbruikt als vehikel voor hun eigen lastercampagne tegen het Vlaams Belang.
Stubaf. is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:21   #9
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Hij verklapte zichzelf daarnet ..

Op de vraag "U zei een tijdje geleden dat het voor u volstond dat de dreigbrieven stopte, zelf al werd de dader niet gevonden. Denkt U dat nu nog?" antwoordt hij : "ik had graag gehad dat het iemand...." en toen stokte hij. Dat het iemand van x-rechts was ??

En z'n gezicht stond al heel minder vrolijk als bij al z'n prijsuitreikingen. voor mij heeft hij zich al dan niet gewild laten gebruiken als hoofdrolspeler in een slechte opgeblazen soap.

@pietje: typfouten kan iedereen maken , niemand is perfect.. daarom is het nog geen spellingsfout hé.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 mei 2005 om 19:23.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:26   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
remmery heeft in maart op de franstalige televisie, RTL-TVI nieuws, naar aanleiding van de bedreigingen gezegd in zijn beste frans dat hij 13 juni op vlaams blok heeft gestemd en dat in de toekomst niet meer ging doen en dat dit een grote overwinning was ( dat hij tot inkeer is gekomen ), dus het antwoord op uw vraag of hij ooit een beschuldinging of belediging heeft geuit naar het vlaams blok/belang toe is absoluut JA
Miljaar, als iedere Vlaming die al eens op een andere partij gestemd heeft, die vorige partij beschuldigde en beledigde, dan zijn wij toch wel een klote-volkje hé!

Nog erger: ieder Blok-stemmer heeft voorheen op een andere partij gestemd, dus alle blokstemmers zijn beledigaards.
Iedere groei van het Blok: meer beledingen-uiters .... help !!!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:27   #11
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Het kan uiteraard zijn dat ze de verkeerde hebben. Maar het zou me verbazen mocht men na zoveel onderzoeksdaden en tijd zomaar een verdachte zou oppakken. En schoofzak je begrijpt net zogoed als ik dat remmery de mensen wou aanzetten om niet voor het Vb te stemmen. De man zelf stemt helemaal niet liberaal. Z'n vrouw zij zelfs dat men het Vb moest verbieden...Het waren gewoon gewillige poppen in de PC poppenkast.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 mei 2005 om 19:29.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:39   #12
Vengeance
Burger
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Miljaar, als iedere Vlaming die al eens op een andere partij gestemd heeft, die vorige partij beschuldigde en beledigde, dan zijn wij toch wel een klote-volkje hé!

Nog erger: ieder Blok-stemmer heeft voorheen op een andere partij gestemd, dus alle blokstemmers zijn beledigaards.
Iedere groei van het Blok: meer beledingen-uiters .... help !!!
ik heb een antwoord op uw vraag gegeven, als je dat antwoord niet wilde horen, had je misschien de vraag niet moeten stellen... dus nu het maar normaal vinden dat iedereen wel eens een partij beledigt en een post daarvoor nog bewijzen willen zien waar remmery het blok beledigde... niet echt consequent he ...
Vengeance is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:42   #13
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Het nieuws was opnieuw zo enorm nieuwswaardig dat het de primeur verdiende op het Nieuws van de Politiek Correcten. Misschien om het debacle van BHV naar de achtergrond te schuiven?
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:52   #14
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Hij verklapte zichzelf daarnet ..

Op de vraag "U zei een tijdje geleden dat het voor u volstond dat de dreigbrieven stopte, zelf al werd de dader niet gevonden. Denkt U dat nu nog?" antwoordt hij : "ik had graag gehad dat het iemand...." en toen stokte hij. Dat het iemand van x-rechts was ??
of meer waarschijnlijk dat: ...dat het niet iemand van binnen zijn bedrijf was. Nogal logisch, denkt ge niet. Mensen die ge vertrouwt en u dan zo'n toer lappen.

Wat hebben jullie toch tegen die man. Dergelijke bedreigingen zijn uit den boze , van wie ze ook komen.

De achterliggende grond van de zaak is en blijft: mag iemand een hoofddoek dragen als ze dit zelf wil. Iets waar Vlaams Belang nog steeds geen duidelijke stelling heeft in ingenomen.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline  
Oud 3 mei 2005, 19:56   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Waarom voelt Vlaams Belang zich steeds weer aangesproken als het over extreem-rechts gaat?
Omdat dit de codetaal is waarin de linkse rakkers spreken wanneer ze het Vlaams Belang willen viseren. Dat is de reden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:13   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Waarom voelt Vlaams Belang zich steeds weer aangesproken als het over extreem-rechts gaat?


Stomme vraag. Waarom heeft de media het steeds over het extreemrechtse vb ?
Maar inderdaad. Voor hetzelfde geld zouden ze het over het rechtse vb, en het extreemlinkse groen kunnen hebben. Wat voor belang heeft het eigenlijk.
Bob is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:14   #17
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Omdat dit de codetaal is waarin de linkse rakkers spreken wanneer ze het Vlaams Belang willen viseren. Dat is de reden.
Codetaal? Komen die linkse rakkers van mars, zijn ze lid van de CIA... ?

Serieus nu, Remmery is toch geen linkse rakker? Hij heeft zelfs voor het Blok gestemd.

Ik begrijp nog altijd niet hoe je tegen een man kan fulmineren die opkwam voor zijn werkneemsters en voor het recht om je godsdienst/cultuur te uiten wanneer hier geen enkel schadelijk gevolg aan verbonden was.

En een vraagje voor Vlaams Belangers: zijn jullie nu voor of tegen de hoofddoek in deze situatie.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:17   #18
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Stomme vraag. Waarom heeft de media het steeds over het extreemrechtse vb ?
Maar inderdaad. Voor hetzelfde geld zouden ze het over het rechtse vb, en het extreemlinkse groen kunnen hebben. Wat voor belang heeft het eigenlijk
je mag zelfs zo rood zijn als stalin ... dan nog noemt onze rode pers ze klein-links ipv extreem-links.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:20   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Ik begrijp nog altijd niet hoe je tegen een man kan fulmineren die opkwam voor zijn werkneemsters en voor het recht om je godsdienst/cultuur te uiten wanneer hier geen enkel schadelijk gevolg aan verbonden was.
U slaat de bal volledig mis. Wat R. verweten kan worden is de manier waarop hij zich liet gebruiken en ook het spelletje met graagte meespeelde, nl. in bedekte of half open taal de vinger wijzen naar het Vlaams Belang.

Tijdens de (heel armtierig uitgevallen) steunmanifestatie in West-Vlaanderen fulmineerde R. heel duidelijk richting het Vlaams Belang: "Kijk eens," riep hij door de micro, "moeten wij nu bang zijn voor u, Naïma, zoals een bepaalde partij telkens weer herhaalt?"

Wie zou hij toch bedoeld hebben.... Juist, juist....

Nu wordt het des te pijnlijker: hoogstwaarschijnlijk gaat het gewoon om iemand uit het bedrijf of iemand die door familiebanden met een werknemer/werkneemster ermee verbonden is.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:20   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
En een vraagje voor Vlaams Belangers: zijn jullie nu voor of tegen de hoofddoek in deze situatie.
Welke situatie?
Jan van den Berghe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be