Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 02:18   #281
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Jij bent er medeplichtig aan. En al wie voor de ongebreidelde import van asielprofiteurs is, is dat ook.
Je draagt een immense vernatwoordelijkheid in de overlast die sowieso gecreërd zal worden door de vers aangespoelde asielprofiteurs.
En dat van iemand die moord en brand roept wanneer de kiezers van een voor racistisme veroordeelde partij worden beschuldigd van mee verantwoordelijk te zijn voor het heersende racisme (iets wat ik voor alle duidelijkheid nergens heb gedaan)! Dit toont nog maar eens duidelijk aan hoe moeilijk jij het hebt met andersdenkenden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Jij vindt dat inderdaad een verrijking voor jezelf, door een paar belachelijke voorbeeldjes aan te halen die vooral je persoonlijk egoïsme dienen. Wat je niet toelicht, is de zo geclaimde verrijking voor onze maatschappij. Tja, die is er ook niet. Aan een kosten-baten analyse zal de nuttige linkse idioot zich zeker al niet wagen, het ligt immers in zijn aard om de financiële en andere overlast op anderen af te schuiven. Uiteindelijk blijft die mantra van de verrijking steeds beperkt tot enkele culinaire voorbeeldjes. Zwak toch.
Knorretje toch, zo gefrustreerd! En nu begrijp ik waarom. Jij snapt gewoon de betekenis van het woord "verrijking" duidelijk niet (maar waarschijnlijk komt dat door je couscous-fixatie). De leuke kanten van een bestaande situatie inzien heeft verder niets te maken met egoïsme, maar met wel met een positieve levensinstelling (iets wat jou duidelijk onbekend is).

Bovendien wil ik je erop wijzen dat jij nog steeds geen anwtoord hebt gegeven op mijn vragen. Maar dat doe je dan ook nooit, omdat je die waarschijnlijk niet hebt.
Edina is offline  
Oud 28 mei 2006, 08:00   #282
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Edina;1731435]En dat van iemand die moord en brand roept wanneer de kiezers van een voor racistisme veroordeelde partij worden beschuldigd van mee verantwoordelijk te zijn voor het heersende racisme (iets wat ik voor alle duidelijkheid nergens heb gedaan)! Dit toont nog maar eens duidelijk aan hoe moeilijk jij het hebt met andersdenkenden...
Maar Edina toch, heb je nu nog niet door dat ik het taaltje van de fundamentalisten van de politieke correctheid en het multiculturele heilsplaatje gebruik om hen te parodiëren?! Ik spreek hen toe op dezelfde manier als zij spreken, en ik gebruik tot hun grote ergernis hun logica en technieken.
En was je handen nu maar niet in de onschuld. Want aan de p.c. heksenjacht neem je even goed deel als andere fundi' s hier.
Ik toon duidelijk aan hoe moeilijk jij en de andere fundi's van het Grote Gelijk het hebt met andersdenkenden...


Citaat:
Knorretje toch, zo gefrustreerd! En nu begrijp ik waarom. Jij snapt gewoon de betekenis van het woord "verrijking" duidelijk niet (maar waarschijnlijk komt dat door je couscous-fixatie). De leuke kanten van een bestaande situatie inzien heeft verder niets te maken met egoïsme, maar met wel met een positieve levensinstelling (iets wat jou duidelijk onbekend is).
Maar Edina, zo gefrustreerd omdat noch jij, noch anderen erin slagen de multiculturele verrijking ruimer te duiden dan met een paar povere culinaire voorbeelden.
Zo gefrustreerd omdat jij goed beseft dat de meerwaarde van die ego-gerichte culinaire verrijkingen niet in verhouding staan tot de zware maatschappelijke kost van de ermee gepaarde gaande multiculturele uitwassen.
Zo gefrustreerd omdat eindelijk, na 5 decennia, de slachtoffers van die multiculturele uitwassen bij de beleidsvoerders gehoor vinden om hun grieven kenbaar te maken.
Zo gefrustreerd omdat er eindelijk beleidsmaatregerelen genomen worden om de uitwassen van de multiculturele verrijking aan te pakken.
Maar over die problemen en uitwassen, die het leeuwedeel uitmaken van de multiculturele problematiek, zwijg je keurig. Over de maatschappelijke kost ervan zeker. Die negeer je zoals het de selectief blinde multiculturele fascist betaamt. Daar geef je nooit een antwoord op. Dat doe je nooit, omdat je die waarschijnlijk niet hebt. Waarmee je alibi van 'positieve levensinstelling' niets anders dan een masker is om je ware gelaat, dat de van de self-centered, asociale egoïst, te camoufleren.
Knorretje is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:29   #283
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Maar Edina toch, heb je nu nog niet door dat ik het taaltje van de fundamentalisten van de politieke correctheid en het multiculturele heilsplaatje gebruik om hen te parodiëren?! Ik spreek hen toe op dezelfde manier als zij spreken, en ik gebruik tot hun grote ergernis hun logica en technieken.
En was je handen nu maar niet in de onschuld. Want aan de p.c. heksenjacht neem je even goed deel als andere fundi' s hier.
Ik toon duidelijk aan hoe moeilijk jij en de andere fundi's van het Grote Gelijk het hebt met andersdenkenden...
Knorretje toch, ik heb hier nog nooit VB-kiezers verantwoordelijk gesteld voor wat dan ook (wel het VB zelf voor een aantal zaken). Dus mijn logica heb je alvast niet geparodiëerd. Ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Maar Edina, zo gefrustreerd omdat noch jij, noch anderen erin slagen de multiculturele verrijking ruimer te duiden dan met een paar povere culinaire voorbeelden.
Zo gefrustreerd omdat jij goed beseft dat de meerwaarde van die ego-gerichte culinaire verrijkingen niet in verhouding staan tot de zware maatschappelijke kost van de ermee gepaarde gaande multiculturele uitwassen.
Zo gefrustreerd omdat eindelijk, na 5 decennia, de slachtoffers van die multiculturele uitwassen bij de beleidsvoerders gehoor vinden om hun grieven kenbaar te maken.
Zo gefrustreerd omdat er eindelijk beleidsmaatregerelen genomen worden om de uitwassen van de multiculturele verrijking aan te pakken.
Maar over die problemen en uitwassen, die het leeuwedeel uitmaken van de multiculturele problematiek, zwijg je keurig. Over de maatschappelijke kost ervan zeker. Die negeer je zoals het de selectief blinde multiculturele fascist betaamt. Daar geef je nooit een antwoord op. Dat doe je nooit, omdat je die waarschijnlijk niet hebt. Waarmee je alibi van 'positieve levensinstelling' niets anders dan een masker is om je ware gelaat, dat de van de self-centered, asociale egoïst, te camoufleren.
Knorretje toch, ik heb nergens de problemen die er zijn met allochtonen ontkend. En eens te meer daag ik je uit om het tegendeel te bewijzen. Ik heb je er alleen op gewezen dat de multiculturele maatschappij een onomkeerbaar feit is (en een gevolg van globalisatie, toegenomen mobiliteit en de ongelijkheid tussen Noord en Zuid). En dat je er dus mee zal moeten leren leven. Ik heb je er ook op gewezen dat het VB-programma volgens mij onmogelijk de oplossing zal zijn voor de bestaande problemen, omdat die niet de werkelijke oorzaken ervan aanpakken.
Als ik die samenleving als een verrijking zie, heeft dat niets met egoïsme te maken, maar alles met een open geest. Spijtig dat dat jouw nog steeds niet gegund is.

Laatst gewijzigd door Edina : 28 mei 2006 om 22:45.
Edina is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:35   #284
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
1. het Brugs incident (onderzoek moet nog uitwijzen wat daar gebeurde) dat vermoedelijk wel een links-rechts botsing was.
2. HVT : onderzoek is nog bezig en de zaak moet nog voorkomen. Mogelijks raciaal geinspireerd zoeken van slachtoffers maar de ondervragingen hebben nog niet aangetoond dat er niet überhaupt slachtoffers zouden zijn gevallen. Mogelijks is de kerel zo zot als een achterdeur.
3. Huisje van allochtonen in brand : geen enkele aanwijzing dat het racisme was. Er is een aangestoken brand en enkel omdat de bewoners allochtonen waren, is het ineens racisme. Het parket heeft niets gevonden dat daar op wijst en zolang de daders niet zijn gevat, is het motief onduidelijk. Net als andere volkeren kennen Marrokanen ook criminaliteit, dus het kan een afrekening zijn. Vervelend dat jij al conclusies trekt.
4. De afrikaan die aan het tanken was : de dader was een Turk. Zijn Turken nu ook al schuimbekkende racistische VB'ers ?

En nu gij.
in Nederland bij Den Haag werd een Surinaams jongetje door jonge Turken in een gracht onder water gehouden en bijna verdronken... ook schuld van het Vlaams Belang of Pim Fortuyn nog ?
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 28 mei 2006 om 22:36.
ancapa is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:41   #285
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
in Nederland bij Den Haag werd een Surinaams jongetje door jonge Turken in een gracht onder water gehouden en bijna verdronken... ook schuld van het Vlaams Belang of Pim Fortuyn nog ?
Nee, natuurlijk niet, wie zegt dat? Op basis van wat je hier schrijft is het ook niet duidelijk wat de aanleiding was. Wat niet wegneemt dat er sprake kan zijn van racisme. Ook bij Turken (net als in alle bevolkingsgroepen) zijn er immers jammer genoeg racisten en die worden dan gevoed door hun eigen extreem-rechtse organisaties. Zegt "Grijze Wolven" je niets?
Edina is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be