Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2010, 20:43   #1
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard Discriminatie op de arbeidsmarkt.

Vanavond op Ter Zake was één van de onderwerpen discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. Ook uitzendbureau's maken zich daar blijkbaar op grote schaal schuldig aan.
Nu ga ik zeker niet ontkennen dat er veel problemen zijn met allochtonen, maar indien men wil dat mensen van vreemde origine zich integreren moet men ze ook de kans daartoe geven. Blijkbaar zijn vele zaakvoerders wantrouwend t.o.v. het feit om een allochtoon in dienst te nemen.
Moet de overheid hier ingrijpen door eventueel quota op te leggen? Ik weet dat veel mensen hier tegenstander van zijn maar zelf vind ik dat als er problemen zijn met een bepaalde doelgroep, er ook gericht moet gefocust worden om dat probleem op te lossen, en dat is een taak van de overheid. Met quota voor 55+ers of vrouwen hebben minder mensen een probleem.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:47   #2
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Vanavond op Ter Zake was één van de onderwerpen discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. Ook uitzendbureau's maken zich daar blijkbaar op grote schaal schuldig aan.
Nu ga ik zeker niet ontkennen dat er veel problemen zijn met allochtonen, maar indien men wil dat mensen van vreemde origine zich integreren moet men ze ook de kans daartoe geven. Blijkbaar zijn vele zaakvoerders wantrouwend t.o.v. het feit om een allochtoon in dienst te nemen.
Moet de overheid hier ingrijpen door eventueel quota op te leggen? Ik weet dat veel mensen hier tegenstander van zijn maar zelf vind ik dat als er problemen zijn met een bepaalde doelgroep, er ook gericht moet gefocust worden om dat probleem op te lossen, en dat is een taak van de overheid. Met quota voor 55+ers of vrouwen hebben minder mensen een probleem.
Bij Ter Zake zijn ze natuurlijk zo politiek correct onnozel om zich niet af te vragen waarom de mensen zo'n weerstand hebben tegen de aanwerving van bepaalde allochtonen. Die vraag mag natuurlijk niet gesteld worden.
Ik hoop dat ze nu een undercover reportage doen over het rassiesme bij de aanwerving van autochtonen in de halalsector.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:54   #3
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Bij Ter Zake zijn ze natuurlijk zo politiek correct onnozel om zich niet af te vragen waarom de mensen zo'n weerstand hebben tegen de aanwerving van bepaalde allochtonen. Die vraag mag natuurlijk niet gesteld worden.
Ik hoop dat ze nu een undercover reportage doen over het rassiesme bij de aanwerving van autochtonen in de halalsector.
Wa dist, sunny voelt ge u gediscrimineerd? Anders vraag ik even rond in de halalslachthuizen of ge de darmen en andere schapenbucht naar de containers moogt voeren, zonder handschoentjes weliswaar. Pm me maar, als je interesse hebt.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:54   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Vanavond op Ter Zake was één van de onderwerpen discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. Ook uitzendbureau's maken zich daar blijkbaar op grote schaal schuldig aan.
Nu ga ik zeker niet ontkennen dat er veel problemen zijn met allochtonen, maar indien men wil dat mensen van vreemde origine zich integreren moet men ze ook de kans daartoe geven. Blijkbaar zijn vele zaakvoerders wantrouwend t.o.v. het feit om een allochtoon in dienst te nemen.
Moet de overheid hier ingrijpen door eventueel quota op te leggen? Ik weet dat veel mensen hier tegenstander van zijn maar zelf vind ik dat als er problemen zijn met een bepaalde doelgroep, er ook gericht moet gefocust worden om dat probleem op te lossen, en dat is een taak van de overheid. Met quota voor 55+ers of vrouwen hebben minder mensen een probleem.
Je moet het maar doen, in één post discriminatie aanklagen en dan pleiten voor discriminatie.

Citaat:
Zo zijn quota waarbij wordt getracht
oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen te voorkomen verboden
Komt van de site van het CGKR.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 oktober 2010 om 20:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:55   #5
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Vanavond op Ter Zake was één van de onderwerpen discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. Ook uitzendbureau's maken zich daar blijkbaar op grote schaal schuldig aan.
Nu ga ik zeker niet ontkennen dat er veel problemen zijn met allochtonen, maar indien men wil dat mensen van vreemde origine zich integreren moet men ze ook de kans daartoe geven. Blijkbaar zijn vele zaakvoerders wantrouwend t.o.v. het feit om een allochtoon in dienst te nemen.
Moet de overheid hier ingrijpen door eventueel quota op te leggen? Ik weet dat veel mensen hier tegenstander van zijn maar zelf vind ik dat als er problemen zijn met een bepaalde doelgroep, er ook gericht moet gefocust worden om dat probleem op te lossen, en dat is een taak van de overheid. Met quota voor 55+ers of vrouwen hebben minder mensen een probleem.
Discriminatie op de werkvloer komt nog veel te vaak voor. Van mijn part mogen er vette boetes worden uitgedeeld of zaken failliet worden verklaard. Ik zou er alvast niet van wakker liggen, integendeel zelfs.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:55   #6
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wa dist, sunny voelt ge u gediscrimineerd? Anders vraag ik even rond in de halalslachthuizen of ge de darmen en andere schapenbucht naar de containers moogt voeren, zonder handschoentjes weliswaar. Pm me maar, als je interesse hebt.
Nee Nikaabske, ik leg de vinger in de onwelriekende wonde. Kun je daar nu nog altijd niet tegen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:57   #7
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Nee Nikaabske, ik leg de vinger in de onwelriekende wonde. Kun je daar nu nog altijd niet tegen?
Ja maar, niet flauw doen hé. Als ge u gediscrimineerd voelt dan mag je me altijd pmen, ik help u graag verder. Ik meen het oprecht Sunnyboy.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 20:59   #8
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja maar, niet flauw doen hé. Als ge u gediscrimineerd voelt dan mag je me altijd pmen, ik help u graag verder. Ik meen het oprecht Sunnyboy.
Ikke gediscrimineerd? Je weet nu toch al langer dan vandaag dat ik niet zo'n huilende moslimsissie ben die huilie huilie doet omdat ik niet als wandelend tafellaken de school in mag of achter het loket mag zitten.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:01   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik hoop dat ze nu een undercover reportage doen over het rassiesme bij de aanwerving van autochtonen in de halalsector.
Daar gaan de (s)linksen en het hypocriet CGKR zich niet mee bezig houden hoor.

De vraag is trouwens of die nazi praktijken met nepsolicitanten wettelijk wel zo koosjer was.

Citaat:
Het komt de uitvoerende macht nochtans niet toe om situaties te creëren of handelingen te stellen die bij de burger een administratieve geldboete als gevolg kunnen hebben. Ook derden –in dit geval nepsollicitanten- mogen geen overtredingen uitlokken met het oog op sanctionering. In het strafrecht zijn deze handelingen bijzondere opsporingsmethodes die aan zeer strikte regels zijn onderworpen. Bovendien staan ze op gespannen voet met o.a. artikel 6 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 oktober 2010 om 21:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:03   #10
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Bij Ter Zake zijn ze natuurlijk zo politiek correct onnozel om zich niet af te vragen waarom de mensen zo'n weerstand hebben tegen de aanwerving van bepaalde allochtonen. Die vraag mag natuurlijk niet gesteld worden.
Ik hoop dat ze nu een undercover reportage doen over het rassiesme bij de aanwerving van autochtonen in de halalsector.
Is er al een onderzoek waarom randstad zo'n weerstand had tegen de aanwerving van ex-daf-werknemers?

Randstad discrimineert: "Oud-werknemers Daf hebben verkeerde attitude"
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...eerde-attitude
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:07   #11
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ikke gediscrimineerd? Je weet nu toch al langer dan vandaag dat ik niet zo'n huilende moslimsissie ben die huilie huilie doet omdat ik niet als wandelend tafellaken de school in mag of achter het loket mag zitten.
Aah ge trekt uw woorden terug want daarnet las ik toch duidelijk dat Sunnyboy zich gediscrimineerd voelt door de stoute racistische moslims bij de aanwerving van autochtonen in de halalsector. Ach ja, wie ligt daar nou wakker van. Arme vlaming!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:09   #12
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar gaan de (s)linksen en het hypocriet CGKR zich niet mee bezig houden hoor.

De vraag is trouwens of die nazi praktijken met nepsolicitanten wettelijk wel zo koosjer was.
Stel je voor dat ze met quota's beginnen, wie gaat die dan vast leggen?
Welk percentage gaan ze kiezen voor moslims. Want over die categorie gaat het natuurlijk.
En gaat ze een percentage vastleggen voor roodharigen? Voor boeddhisten? Voor satanisten? Voor dwergen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:16   #13
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Aah ge trekt uw woorden terug want daarnet las ik toch duidelijk dat Sunnyboy zich gediscrimineerd voelt door de stoute racistische moslims bij de aanwerving van autochtonen in de halalsector. Ach ja, wie ligt daar nou wakker van. Arme vlaming!
De islam is zonder twijfel schadelijk voor de geestelijke gezondheid : dat is te merken aan het zeer beperkte leesvermogen van de gehersenspoelden. En dan zijn die tafellaken-hakbars verwonderd dat ze niet aan de bak komen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:16   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Stel je voor dat ze met quota's beginnen, wie gaat die dan vast leggen?
Welk percentage gaan ze kiezen voor moslims. Want over die categorie gaat het natuurlijk.
En gaat ze een percentage vastleggen voor roodharigen? Voor boeddhisten? Voor satanisten? Voor dwergen?
De poco's gaan die natuurlijk vast leggen en dit tegen het CGKR in dat zegt dat quota's discriminerend zijn.
Hoe gaan ze dat oplossen/omzeilen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:21   #15
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De poco's gaan die natuurlijk vast leggen en dit tegen het CGKR in dat zegt dat quota's discriminerend zijn.
Hoe gaan ze dat oplossen/omzeilen?
Ik denk niet dat ze daar nog in zullen slagen. Het tijdperk van het politiek correct fascisme is voorbij. Wat we nog wel gaan krijgen is natuurlijk repetitief gezeur van onze rooie media (zoals de VRT) die, zoals je misschien al gezien hebt, zelf geen akbars en al zeker geen genikaabten in haar redactie aanwerft.

Laatst gewijzigd door Sunny : 15 oktober 2010 om 21:22.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:21   #16
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
De islam is zonder twijfel schadelijk voor de geestelijke gezondheid : dat is te merken aan het zeer beperkte leesvermogen van de gehersenspoelden. En dan zijn die tafellaken-hakbars verwonderd dat ze niet aan de bak komen.
Schadelijk, beperkt, gehersenspoeld, tafellaken-hakbars, nog iets? Ge klinkt net haatsmurf, die doet ook zo flauw, vervelend en hatelijk. Kom op Sunny, wees eens wat vrolijker, 't weekend is net begonnen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:27   #17
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Schadelijk, beperkt, gehersenspoeld, tafellaken-hakbars, nog iets? Ge klinkt net haatsmurf, die doet ook zo flauw, vervelend en hatelijk. Kom op Sunny, wees eens wat vrolijker, 't weekend is net begonnen.
Ik maakte een nuchtere vaststelling : er scheelt wat aan uw leesvermogens.

En ik reageer in een draad. Gezien jij daar niet tegen kunt, rest er maar één ding : vlucht snel naar de fantasieverhaaltjes van uw fantasierijke profeet. Waarom zijn wetenschappelijk "oeuvre" niet herkauwen? Kolder gegarandeerd!
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:32   #18
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik maakte een nuchtere vaststelling : er scheelt wat aan uw leesvermogens.

En ik reageer in een draad. Gezien jij daar niet tegen kunt, rest er maar één ding : vlucht snel naar de fantasieverhaaltjes van uw fantasierijke profeet. Waarom zijn wetenschappelijk "oeuvre" niet herkauwen? Kolder gegarandeerd!
Het zal wel aan mijn leesvermogen liggen zekers. Herlees uw eerste reactie maar eens terug, haatsmurf.

Hoezo, ik kan daar niet tegen? Doe wat je niet laten kan, ik lig niet wakker van uw leugens en gezever. Doe wat aan je islamobsessie, arme vlaming.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:37   #19
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het zal wel aan mijn leesvermogen liggen zekers. Herlees uw eerste reactie maar eens terug, haatsmurf.

Hoezo, ik kan daar niet tegen? Doe wat je niet laten kan, ik lig niet wakker van uw leugens en gezever. Doe wat aan je islamobsessie, arme vlaming.
Zeg haatsmurf, wanneer ga je terug on topic?
Met uw tere zenuwen af te reageren op vredelievende doch kritische forummers zoals ik, ga je je 72 zelfherstellende maagden niet verdienen.

Het pleziert mij dat ik een teer zenuwtje geraakt heb : die van het islamitisch racisme in de halalsector.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 21:41   #20
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Zeg haatsmurf, wanneer ga je terug on topic?
Met uw tere zenuwen af te reageren op vredelievende doch kritische forummers zoals ik, ga je je 72 zelfherstellende maagden niet verdienen.

Het pleziert mij dat ik een teer zenuwtje geraakt heb : die van het islamitisch racisme in de halalsector.
De halalsector interesseer mij niet, de 72 maagden ook niet en gij nog minder.

Wat mij interesseert is dat bepaalden het recht menen te hebben anderen te discrimineren op de werkvloer. U weet evengoed als mij dat bepaalde vlaamse vrienden daar experts in zijn en dat moet maar eens gedaan zijn. Ik stel voor: vette boetes uitdelen ofwel het bedrijf failliet verklaren. Het zal rap gedaan zijn.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be