Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2009, 14:18   #101
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Overigens kost 1 taxi Brussel-Oostende zeker minstens €250 (prijzen voor overdag, 's nachts vind ik niet), om 40 passagiers te vervoeren hen je dus €2500 nodig. Voor minder dan dat bedrag kan je gerust een busje huren van 50 man.
Het busje doet er dan nog een eeuwigheid over om iedereen thuis/op eindstation af te zetten.

Verder is je opmerking over milieu irrelevant, daar dit een zeldzaam voorval is.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 14:21   #102
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Overigens is dit niet per se waar, niet enkel volgens mij maar ook volgens NMBS. Het kan zijn dat ze de aan de reizigers toegebrachte schade willen recupereren door ze thuis af te zetten.

De sorry-biljetten van ten tijde van de Grote Stakingen 2 jaar geleden komen in mij op.
Als de treinreiziger niet later dan anders arriveert op z'n eindstation, zie ik niet in waarin de toegebrachte schade zou kunnen liggen. 't zal die treinreizigers vooral te doen zijn geweest om van punt a naar punt b tijdig te geraken, niet per se om de ervaring van het treinreizen op zich.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 14:23   #103
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat was eerder een reactie op "ons geld!!!1".

Ik heb dan ook nooit gesteld dat men moet privatiseren. Ik vind persoonlijk dat de overheid een aantal kerntaken moet uitvoeren zoals een standaard postbedeling en openbaar vervoer. Maar ik wens wel dat het belastinggeld dat daarvoor dient goed gebruikt wordt.


Citaat:
Zie mijn post over systemen. Het kan zijn dat het probleem zich openbaarde op een moment waarop het al te laat was om bussen te charteren. Als het 4 uur op voorhand is, lijkt het mij nog doenbaar. Als het 2 uur op voorhand is, niet. Ik ben geen optimalisatieingenieur, jij ook niet. Hoe kunnen wij weten of er bussen inzetbaar waren toen?
Point taken. Laten we afronden: bus was beter geweest indien mogelijk. Dat zullen we wellicht niet in de krant lezen.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 14:24   #104
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Als de treinreiziger niet later dan anders arriveert op z'n eindstation, zie ik niet in waarin de toegebrachte schade zou kunnen liggen. 't zal die treinreizigers vooral te doen zijn geweest om van punt a naar punt b tijdig te geraken, niet per se om de ervaring van het treinreizen op zich.
Ja, maar zulke incidenten zorgen doorgaans voor een vertraging. De "wat doen"-fase bij de stationsverantwoordelijken, het oproepen van de taxi's, enzovoort.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 14:25   #105
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
En dat terwijl men ons al jaren aanraadt het openbaar vervoer te nemen om je energieuitstoot te beperken....

Overigens kost 1 taxi Brussel-Oostende zeker minstens €250 (prijzen voor overdag, 's nachts vind ik niet), om 40 passagiers te vervoeren hen je dus €2500 nodig. Voor minder dan dat bedrag kan je gerust een busje huren van 50 man.
Openbaar vervoer is niet per se milieuvriendelijker dan privaat verkeer, wat mensen u ook wijsmaken. Maar als u dit kan aantonen, ben ik best bereid om te luisteren.

Er zijn trouwens ook taxibusjes die plaats bieden aan 8 personen. Ook denk ik niet dat de NMBS de volle pot zal betaald hebben. Hoogstwaarschijnlijk genieten ze van een groepskorting of misschien hebben ze hierover al eerdere afspraken gemaakt met het taxibedrijf om voor een vaststaand bedrag te werken.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 14:26   #106
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het busje doet er dan nog een eeuwigheid over om iedereen thuis/op eindstation af te zetten.
Zijn IC treinen niet de laatste die rijden? In dat geval moet men gewoon het traject volgen. Nikske thuis af te zetten....

Citaat:
Verder is je opmerking over milieu irrelevant, daar dit een zeldzaam voorval is.
Alle beetjes helpen, zei de mug en ze deed een plaske in de zee.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 14:31   #107
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Zijn IC treinen niet de laatste die rijden? In dat geval moet men gewoon het traject volgen. Nikske thuis af te zetten....
Als ik 2 uur later thuis arriveer en de dag daarop moet werken, ben ik boos. Ik ga het ook verkondigen op allerlei internetfora. Mensen van NMBS weten dat, ondanks het monopolisch karakter. Zie sorry-biljetten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 17:04   #108
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Kunnen ze geen hangmat in de trein hangen?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 04:05   #109
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Vind het grappig dat piloten langer mogen vliegen dan machinisten een trein besturen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 07:26   #110
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Om maar niet te spreken over die ene passagier die naar een obscuur West-Vlaams dorpje moet terwijl een even eenzame passagier naar Eeklo moet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De passagier moet natuurlijk afgezet worden aan z'n eindstation, niet thuis.
Jaren her ben ik zelf ook door een gecharterde taxi naar huis gebracht. De taxichauffeur stelde voor om mij thuis af te zetten, dat was voor hem even goed als het station. (Mijn fiets stond echter aan het station, en ik moest mijn fiets hebben.)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 18:59   #111
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Ondertussen gaat het spoor volgende week doen waarin ze echt uitblinken, ze gaan namenlijk staken. Nogmaals de hele bevolking gijzelen om hun gelijk te halen.

Wanneer gaan ze eens inzien dat een grondige herstructurering de enige mogelijkheid is om te overleven?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be