Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2009, 13:22   #41
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in elk geval, al wie al eens een ongeval tegengekomen is waar de tegenpartij staat te liegen, van ik reed niet hard, of ik stond stil, of mijn richtingaanwijzer ging wel, of ik heb geremd etc... is toch duidelijk geholpen door de zwarte doos. Dus voor mij mogen ze het gerust invoeren.

Trouwens: kortere procedures voor de rechtbank, zijn minder kosten voor verzekeringsmaatschappijen... dus ik denk niet dat dit nadelig is in de zin dat er minder zal betaald worden, er kan integendeel sneller beslist worden met juist einformatie.
Vooral de snelheid gaat een leuk discussiepunt worden. Wanneer een auto intact is is er reeds een foutmarge van ongeveer 10 procent (slijtage en bandenspanning).
Als er zich een ongeval voordoet kunnen de banden vanalles beginnen doen. Stel dat je 70 rijdt en je band springt. Gevolg: de velg komt op de weg en begint sneller te draaien omwille van de kleinere omtrek. Gevolg: je snelheidsmeter geeft opeens een snelheid van boven de 100 kilometer per uur aan..................

Begin het maar uit te leggen tegen de verzekering die er automatisch van uit gaat gaan dat die zwarte doos altijd gelijk heeft (als het in hun voordeel is natuurlijk).
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2009 om 13:25.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:38   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vooral de snelheid gaat een leuk discussiepunt worden. Wanneer een auto intact is is er reeds een foutmarge van ongeveer 10 procent (slijtage en bandenspanning).
Als er zich een ongeval voordoet kunnen de banden vanalles beginnen doen. Stel dat je 70 rijdt en je band springt. Gevolg: de velg komt op de weg en begint sneller te draaien omwille van de kleinere omtrek. Gevolg: je snelheidsmeter geeft opeens een snelheid van boven de 100 kilometer per uur aan..................

Begin het maar uit te leggen tegen de verzekering die er automatisch van uit gaat gaan dat die zwarte doos altijd gelijk heeft (als het in hun voordeel is natuurlijk).
Toerental van de motor, / geselecteerde versnelling / en de GPS mits aanwezig is heel accuraat, want die heeft niks met de omwenteling van uw wielen te maken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:41   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je doet chiptuning, je rijdt 30km/u, even verstrooid, en lap je schuurt tegen een andere auto aan, men kijkt naar uw zwarte doos, en de chiptuning zal dan de reden zijn om u niet te betalen???

Ale je doet een chiptuning, en je staat daar stil aan de lichten, iemand rijdt in uw achterwerk, en men beslist op die basis dat je niet moet betaadl worden ???

Ik zou zeggen: je hebt een auto met maximumsnelheid 170km/u, en uw teller staat op 200km/u op het moment van ongeval... dan heb je een toepassing die niet strookt met wat je overeengekomen bent met uw verzekering ?
Het gaat er m niet over hoe snel je rijd, het gaat er hem om dat je valse informatie doorgeeft aan uw verzekeraar. En dat kan in het slechtste geval dus als een contractbreuk van uw kant overkomen. Dat is het probleem, in een normaal geval gaan ze daar misschien niet op uitkomen, maar als er doden zijn, of die auto op een testbank komt te staan en ze zien dat ermee geknoeid is, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:49   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

uhuh je zal niet de enige zijn die het verder niet meer weet nu.

Dacht al dat het zoiets CSI achtig ging zijn met uitgetrokken vezels onder de microscoop.

afvoeren die tip.
Dat laatste zal ongetwijfeld ook te zien zijn, wees maar gerust ge kunt uw verzekeraar veel wijsmaken, maar als ze erachter gaan zoeken, trekt ge aan het kortste eindeke.

Alleen er moet een grond zijn voor te zoeken.

Vorige week toevallig een artikel gelezen in een engelse gazet van ne gast die als job had :

Auto`s crashen van mensen die hem daarvoor betaalden, om dan van de verzekering te trekken voor persoonlijk letsel, gewoon vol in de remmen voor een kruispunt of rondpunt, boenk ene die in zijn gat rijd, (meestal firma wagens, want die mannen vullen gewoon da papierken in zonder gehannes. ) en dan whip lash he,... of problemen met de rug...

Dat heeft de maatschappijnen miljoenen gekost aan procedurekosten, medische kosten, schadeclaims etc... en voor de corupte eigenaren en de stuntman van dienst, een schoon bijverdiensteke. Alleen is het niet slim hetzelfde foefke 2 keer uit te steken op dezelfde plaats, in minder dan 2 uur tijd...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:51   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik hoor de verzekeringsmaatschappijen al juichen. Zoveel meer redenen om schadeclaims niet te moeten betalen.
Soit indien zoiets er komt zullen er binnenkort veel "defecte" zwarte dozen zijn.
Het werkt wel met een sim kaart,he, ze lezen die box van op afstand uit, dus als ge dat wilt saboteren, moet ge da voor uw accident doen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:05   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bij een aantal auto's is dat inderdaad het geval, maar niet bij allemaal.

Punt is dus dat de zwarte doos niet nodig is om te weten of je de gordel aan had bij een ongeval.
ik denk dat ze van die filous hebben die beweren dat ze de gordel aanhadden maar dan dat hij lossprong, en dus de schade aan hun koppeke de schuld is van de fabrikant..

sommige mensen zijn altijd gedekt door een verzekering, en het is nooit hun fout...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:06   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gaat er m niet over hoe snel je rijd, het gaat er hem om dat je valse informatie doorgeeft aan uw verzekeraar. En dat kan in het slechtste geval dus als een contractbreuk van uw kant overkomen. Dat is het probleem, in een normaal geval gaan ze daar misschien niet op uitkomen, maar als er doden zijn, of die auto op een testbank komt te staan en ze zien dat ermee geknoeid is, ...
Feitelijk is die chiptuning maar relevant wanneer er sneller gereden wordt dan waarvoor de wagen gekeurd is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:14   #48
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat ze van die filous hebben die beweren dat ze de gordel aanhadden maar dan dat hij lossprong, en dus de schade aan hun koppeke de schuld is van de fabrikant..

sommige mensen zijn altijd gedekt door een verzekering, en het is nooit hun fout...
Inderdaad.
Het zijn vooral zulke mensen die bang zijn van een zwarte doos.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 19:34   #49
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Toerental van de motor, / geselecteerde versnelling / en de GPS mits aanwezig is heel accuraat, want die heeft niks met de omwenteling van uw wielen te maken.
Toerental van uw motor en de geselecteerde versnelling zijn ook afhankelijk van de diameter van uw banden.

GPS is accuraat tot op een paar kilometer per uur maar gaat dikwijls de mist in in steden door gebrekkige ontvangst door gebouwen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 19:36   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het werkt wel met een sim kaart,he, ze lezen die box van op afstand uit, dus als ge dat wilt saboteren, moet ge da voor uw accident doen, ...
Tuurlijk. Je haalt gewoon de zekering eruit en vervangt ze door een kapotte. Oooops meneer niet gezien dat de zekering gesprongen was.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 13:17   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Feitelijk is die chiptuning maar relevant wanneer er sneller gereden wordt dan waarvoor de wagen gekeurd is.
Ja , ik versta u wel hoor, ik vindt dat zelf ook, maar een verzekeraar bekijkt dat anders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 13:19   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Tuurlijk. Je haalt gewoon de zekering eruit en vervangt ze door een kapotte. Oooops meneer niet gezien dat de zekering gesprongen was.
gewoon den draad, los, ... ja die zal losgekomen zijn he, ... want ge verstaat wel dat ze die data ook af en toe kunnen opvragen, gewoon om te zien of de doos nog wel actief is, ... (er zit een sim in, dus ge weet nooit waanneer ze dat controleren... ) en waarom doen ze dat, juist om tegen te gaan dat er gasten die zekering eruit gaan halen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 16:41   #53
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
gewoon den draad, los, ... ja die zal losgekomen zijn he, ... want ge verstaat wel dat ze die data ook af en toe kunnen opvragen, gewoon om te zien of de doos nog wel actief is, ... (er zit een sim in, dus ge weet nooit waanneer ze dat controleren... ) en waarom doen ze dat, juist om tegen te gaan dat er gasten die zekering eruit gaan halen.
Zekeringen kunnen altijd springen. Niets aan te doen, daar zijn ze voor gemaakt.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 november 2009 om 16:42.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 17:42   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Drupje zoutzuur op de kontaktjes van de stekker, duurt niet lang of ze zijn weggecorrodeerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:05   #55
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Drupje zoutzuur op de kontaktjes van de stekker, duurt niet lang of ze zijn weggecorrodeerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zekeringen kunnen altijd springen. Niets aan te doen, daar zijn ze voor gemaakt.
Wordt interessant dan bij een ongeval waar de tegenpartij kan bewijzen met de gegevens uit de black-box dat hem/haar geen schuld treft.

Daar sta je dan met je 'defecte' doos.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:19   #56
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wordt interessant dan bij een ongeval waar de tegenpartij kan bewijzen met de gegevens uit de black-box dat hem/haar geen schuld treft.

Daar sta je dan met je 'defecte' doos.
Hoe deed men het vroeger? Getuigen? Foto's? Politie? Aanrijdingsformulier?
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:45   #57
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoe deed men het vroeger? Getuigen? Foto's? Politie? Aanrijdingsformulier?
Als er getuigen zijn, of de tegenpartij is eerlijk op het aanrijdingsformulier is er geen probleem.

Maar indien er geen getuigen zijn (of stoppen) en de tegenpartij liegt tegen de sterren op, dan heb je ten minste nog de gegevens van de zwarte doos.

Tegenpartij: 'Ja, edelachtbare, hij kwam daar nu toch met een rotgang voorbij'!!!

Dan is het:
Fallen Angel: 'Wel, de zwarte doos toont aan dat ik daar gestopt was en daarna aan 10 kph reed toen je me aanreed'.
ofwel
Fallen Angel: 'Wel, ik heb de zwarte doos gesabot... ik bedoel was defect '


Als ik mag kiezen ...
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:52   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja , ik versta u wel hoor, ik vindt dat zelf ook, maar een verzekeraar bekijkt dat anders.
ik denk niet dat je op die manier een rechtzaak kunt winnen. Soms moet je eens doortrekken...
Bij een bromfiets is dat duidelijk als hij gemaakt is voor 25km/u en je fokt hem naar 40km/u, dan ga je gewoon die 40rijden. Bij een auto is dat niet evident, als je 190km/u kunt rijden met uw BMW, en je fokt hem op, kan hij eventueel 210km/u rijden. Maar je gaat vooral het koppel gebruiken om sneller te accellereren, wat niets te maken heeft met zijn maximumsnelheid die je nooit gaat gebruiken.

Dus feitelijk perfecte zever als je op die manier denkt als verzekering om de zaak te winnen. Uiteaard heb je gelijk, al sparticulier ontzie je nogal dikwijls die ellenlange discussies...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 19:53   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als er getuigen zijn, of de tegenpartij is eerlijk op het aanrijdingsformulier is er geen probleem.

Maar indien er geen getuigen zijn (of stoppen) en de tegenpartij liegt tegen de sterren op, dan heb je ten minste nog de gegevens van de zwarte doos.

Tegenpartij: 'Ja, edelachtbare, hij kwam daar nu toch met een rotgang voorbij'!!!

Dan is het:
Fallen Angel: 'Wel, de zwarte doos toont aan dat ik daar gestopt was en daarna aan 10 kph reed toen je me aanreed'.
ofwel
Fallen Angel: 'Wel, ik heb de zwarte doos gesabot... ik bedoel was defect '


Als ik mag kiezen ...
Ik denk dat de ingenieur die de doos ontwerpt in staat zal zijn om zo'n strategien te ontwikkelen, maar jan modaal zal gewoon zijn doos gerust laten. Want meestal als je begint te liegen wordt uw leven soms knap lastig met al de contradicties die je dan begint te scheppen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 20:00   #60
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik denk dat de ingenieur die de doos ontwerpt in staat zal zijn om zo'n strategien te ontwikkelen, maar jan modaal zal gewoon zijn doos gerust laten. Want meestal als je begint te liegen wordt uw leven soms knap lastig met al de contradicties die je dan begint te scheppen.
Agreed.

Met een eenvoudige technische en wettelijke aanpassing kan je het foolproof maken.

Technisch kan het niet moeilijk zijn om de werking van de zwarte doos te koppelen aan de ontsteking.
Zwarte doos defect?
Auto start niet meer.

En wettelijk kan men voorzien dat indien met bovenstaand systeem is geknoeid de verzekering het recht heeft de kosten terug te vorderen (zoals bij dronken rijden bv)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be