Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2009, 09:31   #41
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
het kunnen er onmogelijk "miljoenen" geweest zijn
Waar hebben we dat nog gehoord...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:07   #42
hamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 november 2009
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zwarte slaven werden heel vaak pas aan de kust ingekocht, van de plaatselijke heersers. De stammen waar deze mensen vandaan kwamen dden vaak geen direct contact met blanken.

Van de andere kant, hoeveel blanken hadden er nou oot een neger in het echt gezien voor het einde van de negentiende eeuw?
Ook later waren ze zeldzaam in onze kanten. Als ik een klein mannekke was leefde er geen enkele neger of zelfs arabier in mijn buurt, en er zat er geen enkele op mijn school. En ik woonde toch in een grote stad ( naar belgische normen ), en ben amper een halve eeuw oud. Hoogstens kruisten we er ééntje in het stadscentrum af en toe, en die werd dan door iedereen aangegaapt.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 04:28   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Vermits deze versie vooral oraal overgeleverd wordt.
Graag Afrikanen over de Afrikaanse geschiedenis.
Wat zeggen Afrikanen zelf?
Interessante draad Nr. 10. Ik ben geen Afrikaan en kan niet veel bijdragen aan het thema. Je voorstel om de zaken van de andere kant te bekijken is waardevol en gebeurd veel te weinig. Je draad deed me wel denken aan dit werk dat ik maakte vorig jaar genaamd "Exploratrice Africaine". Ik hoop dat ook Afrikanen het werk kunnen apreciëren.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  exploratrice_werk.jpg‎
Bekeken: 146
Grootte:  123,6 KB
ID: 60307  


Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2009 om 04:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 22:09   #44
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Het niveau gaat hier snel omlaag.

Geïndoctrineerde witten geloven zichzelf superieur aan zwarten, de zogenaamde 'andere.' Het biologische feit van een witte huid, albinisme, maakt hen opeens tot cultuurbrengers en fonteinen van beschaving. Ik heb in dertig jaar Nederland geen superioriteit aan witten kunnen ontdekken. Het blijven in mijn ogen doodgewone mensen: zwarten met een witte huid. Wanneer zwarten hun eigen inzichten en wetenschappelijke bevindingen met deze witten willen delen reageren witten als bezeten, volkomen irrationeel en emotioneel. Arme witte sloebers, slachtoffers van staatsuitbuiting, junks van staatswege, voelen zich geroepen de daden van slavenmeesters goed te praten. Dit is volkomen gestoord. Mijn hoop is dat alle Nederlanders binnenkort de zweep van een in Turkije getrainde ME- er op hun huid mogen voelen, dan zullen ze hopelijk begrijpen waar zwarten al driehonderdvijftig jaar over klagen. Nochtans verklaar ik de haat door zwarte overheersing (1500-1789), maar vraag mij af of men twee honderd jaar na de neergang van het Ancien regiem, het zwarte regiem, men nog steeds zo overdreven dient te reageren op zwarten.
Ik zou graag hebben dat je stopt met blanken wit te noemen. We zijn dan wel bleek maar niet wit. Erg beledigend.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 23:43   #45
Jor!s
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 januari 2008
Berichten: 15
Standaard

Jaja, interessante dread. Wel wat jammer dat we moeten terugvallen op het hele slavengedoe. Neem me niet verkeerd, dat is iets verschrikkelijks samen met het kolonialisme en al. Maar daarmee is de Afrikaanse geschiedennis nog niet geschreven dacht ik.

Wat maakt geschiedenis zo spannend, iets om trots op te zijn? Volgens mij zijn dit vnl. de grote rijken, veroveringen, grote (gewelddadige) leiders. cfr. Karel de Grote, Alexander de Grote, enzovoort. Tijdens de Guldensporenslag zijn de Franse troepen uitgemoord! Welja, dat was afschuwelijk, maar dat we zo'n macht hadden maakt ons trots... Alle mensen denken zo hoor, zwart of blank of geel. Soms heb je wat uitzonderingen als Ghandi, Geweldloos Verzet (de Groenen???) enzovoort

Wel dat heeft Afrika ook allemaal gekend! Shaka had een enorm rijk, bijna heel Zuid-Afrika. Nog interessantere regio's zijn misschien het oude Nubië en Ethiopië. Voornamelijk omdat zij net als Europeanen in grote steden leefden. Op de een of ander manier vinden velen stammen primitief...? Terwijl de Spartanen ook een verzamelingetje waren van verschillende dorpen die op momenten de helft van Griekenland beheersten.

De Afrikaanse geschiedennis is zeer boeiend maar er is er gewoonweg nog veel te weinig over geweten.

PS: Over de geschiedenis van de Berbers zou ik in deze draad niet beginnen. Berbers zijn vind ik toch blanker dan dat ze 'zwart' zijn.
Jor!s is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 19:16   #46
Hertog Joost
Schepen
 
Hertog Joost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2008
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Goede gedachtevorming. Uiteindelijk is de vijand van de Neeger de Neeger zelf. Dat is wat ik bij mijn lezingen de Neegers steeds voorhoud. Ze laten zich verkopen door hun eigen leiders. Suriname wordt geherkoloniseerd door Nederland met spiegeltjes en kraaljes en daar staan de zogenaamde leiders weer klaar om het hele land te verkopen.
Deze keer doen we het niet met geweld.

Maar even serieus waarom sta ik nou op je negeerlijstje ik heb nog niet zo heel erg zwaar op de hak genomen en bovendien negeer ik je ook niet.

Sterker nog ik heb helemaal geen negeerlijstje.
__________________
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 23:11   #47
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Deze keer doen we het niet met geweld.

Maar even serieus waarom sta ik nou op je negeerlijstje ik heb nog niet zo heel erg zwaar op de hak genomen en bovendien negeer ik je ook niet.

Sterker nog ik heb helemaal geen negeerlijstje.
Egmond en serieus gaan niet samen. Ze zijn elkaars tegenpolen.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 17:37   #48
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Slavenhandelaren uit zanzibar verscheepten massa`s slaven naar het middenoosten, waar ze meestal direct ook gecastreerd werden, zodat ze van de harem bleven, ze er niet te veel last mee hadden, etc... (meteen hebt u het antwoord waarom er daar geen grote zwarte leefgemeenschappen zijn, terwijl die er in noord amerika en de caraiben wel zijn... )
Zanzibar was inderdaad een draaischijf van slavenhandel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (wikipedia)
In de periode dat Zanzibar onder het bewind van de sultan van Oman viel (van de 17e tot en met de 19e eeuw), was het een centrum voor de oosterse slavenhandel.
Het standaard swahili (een veelgesproken bantoe-taal) betreft een dialect dat op Zanzibar gesproken werd.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Swahili.png‎
Bekeken: 116
Grootte:  102,6 KB
ID: 67244  

Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 mei 2010 om 17:39.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 17:44   #49
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Slavenhandelaren uit zanzibar verscheepten massa`s slaven naar het middenoosten, waar ze meestal direct ook gecastreerd werden, zodat ze van de harem bleven, ze er niet te veel last mee hadden, etc... (meteen hebt u het antwoord waarom er daar geen grote zwarte leefgemeenschappen zijn, terwijl die er in noord amerika en de caraiben wel zijn... )
Haïti bijvoorbeeld.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:51   #50
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Is dit niets voor u, nr.10?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 14:32   #51
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Is dit niets voor u, nr.10?
Misschien wel
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be