Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 februari 2015, 20:23   #61
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik constateer dat er geen aanslagen zijn in Zwitserland, dat er zelfs nog nooit een jihadistische aanslag geweest is.
Misschien omdat er daar teveel geld ligt opgestapeld in de banken dat aan moslims toebehoort?
andev is offline  
Oud 24 februari 2015, 20:29   #62
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Wat is je bezwaar tegen Baghdadi precies?
K&K is bedoeld voor onnozele vragen.
Wapper is offline  
Oud 24 februari 2015, 20:31   #63
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Daarnet wou je nog bommen droppen.
Je beperkt je tot een stukje van mijn tekst! Inderdaad, bommen droppen tot ze er bij neervallen allemaal als er geen andere manier bestaat om het probleem op te lossen! Praten en zagen duurt al lang genoeg en levert niets op. Hoe langer onze politiekers rond de pot draaien hoe sterker en groter ze worden. Indien de enige keuze is hier een kalifaat laten ontstaan of hun gebieden gedeeltelijk plat bombarderen tot ze afdruipen, dan is dat maar zo! En de duizenden slachtoffers waar ze zelf geen bal om geven is dan hun schuld.
andev is offline  
Oud 24 februari 2015, 20:38   #64
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
K&K is bedoeld voor onnozele vragen.
Vandaar ook de serieuze vraag. Baghdadi is zeker een perfecte invulling voor uw chef die je wel ziet zitten. En in vgl met Saddam, zelfs een koorknaap.
MultiMAN is offline  
Oud 24 februari 2015, 20:42   #65
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Vandaar ook de serieuze vraag. Baghdadi is zeker een perfecte invulling voor uw chef die je wel ziet zitten. En in vgl met Saddam, zelfs een koorknaap.
Wat vind jij van Baghdadi?
Another Jack is offline  
Oud 24 februari 2015, 22:17   #66
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Hebt gelijk lombaske.......Isis "volledig" vrij laten doen wat zij willen......En gewoon in uw zetelken met uw krantsen zitten afwachten.....Eigenlijk (t'is al een tijdsen geleden zenne) moesten ze opa Hitler "ook" volledig met rust gelaten hebben......Zou misschien nu "leuk "geweest zijn héhéhéhé !!........1 dink.....creaturen kunnen nie tegen een lolleken....Wij wel héé !!
Hitler liet "ons" niet met rust. Dat was het probleem zo'n beetje.

IS heb ik buiten een beetje stoere praat nog geen vloot zich opbouwen, geen luchtmacht, geen staalindustrie, geen coherent leiderschap, geen diplomatieke geloofwaardigheid... Ik zie enkel twee landen, Syrië en Irak (en euh Libië sinds kort) die met een interne, jihadistische beweging zitten die groot is geworden dankzij westerse interventie.

Niet meteen een Hitlerverhaal.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 24 februari 2015, 22:21   #67
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een visie die ik ook zie zitten! Laat ze wat in hun sop koken, geef ze de vrijheid om in hun eigen landen te doen wat ze willen en dat ze ermee hun plan trekken. Het is hun recht en hun vrijheid.
Blijft het probleem van "de olie". Wij hebben hun olie nodig en zij hebben onze technische kennis voor alles en nog wat nodig, anders zaten ze nog op hun kamelen hun eten te koken op vuurtjes op gedroogde kamelenmest.
Gewoon kwestie van een eerlijke ruil voor eerlijke prijs te organiseren! Het is nu natuurlijk al jaren uit de hand gelopen en dus moeilijk om die stappen terug te zetten. ...
Blijft het probleem van hun ongewenste aanwezigheid (toch een groot deel van hun groep) in onze landen. Verdere blinde invoer stoppen en alleen diegenen nog binnen laten die kunnen en willen meedraaien in onze levenswijze. De vele duizenden die hier al rondlopen langzaam maar zeker controleren en de gevaarlijke en nutteloze elementen terug naar hun eigen gebieden. Ik weet het, het is "dromerij" omdat we het al veel te lang hebben laten mislopen...
Maar hier een kalifaat laten ontstaan, terug naar de middeleeuwen? Neen, vertrekken of buiten gegooid worden of uitgeschakeld.
Het economisch belang van het Midden-Oosten is veel minder zwaar dan de Amerikaanse buitenlandpolitiek doet vermoeden.

En de overgrote meerderheid van onze olie... komt niet uit het Midden-Oosten.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 24 februari 2015, 22:56   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

De berichtgeving hierover is weer zo steriel als maar mogelijk is. We weten dat de fransen hun vliegdekschip naar daar sturen. Ok.

Maar wat gaat een carrier met 2000 man op, plus de sub die voor bescherming zorgt, de tanker, het fregat voor luchtafweer en al de rest dat daarbij komt daar uiteindelijk doen ? Als ik het goed voor heb heeft dat schip 16 Rafales aan boord, plus wat helicopters en een hoop verouderde super étendards. Moet men daarom een dergelijke armada naar daar laten varen ?
High tech tegen sand monkeys met toyota lancruisers met een mitrailleur op en wat buitgemaakte tanks ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 24 februari 2015, 23:23   #69
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hitler liet "ons" niet met rust. Dat was het probleem zo'n beetje.

IS heb ik buiten een beetje stoere praat nog geen vloot zich opbouwen, geen luchtmacht, geen staalindustrie, geen coherent leiderschap, geen diplomatieke geloofwaardigheid... Ik zie enkel twee landen, Syrië en Irak (en euh Libië sinds kort) die met een interne, jihadistische beweging zitten die groot is geworden dankzij westerse interventie.

Niet meteen een Hitlerverhaal.
Wees gerust, IS-aanhangers zijn er reeds tussen ons en veel meer dan u denkt. En zij nemen iedere dag in aantal toe. De islam staat hier nog maar in zijn kinderschoenen, maar het woekert reeds zoals de pest. Zij wachten enkel het juiste moment af om toe te slaan (wanneer de aanhang groot genoeg is). Veel gevaarlijker dan Hitler. U laat zich vangen aan het 'vriendelijk' glimlachend hoofddoekje, tenzij u reeds bekeerd bent natuurlijk.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 februari 2015 om 23:26.
Lukkas is offline  
Oud 24 februari 2015, 23:41   #70
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De berichtgeving hierover is weer zo steriel als maar mogelijk is. We weten dat de fransen hun vliegdekschip naar daar sturen. Ok.

Maar wat gaat een carrier met 2000 man op, plus de sub die voor bescherming zorgt, de tanker, het fregat voor luchtafweer en al de rest dat daarbij komt daar uiteindelijk doen ? Als ik het goed voor heb heeft dat schip 16 Rafales aan boord, plus wat helicopters en een hoop verouderde super étendards. Moet men daarom een dergelijke armada naar daar laten varen ?
High tech tegen sand monkeys met toyota lancruisers met een mitrailleur op en wat buitgemaakte tanks ?
Ik denk dat de enkele zinnetjes achter deze link voldoende zullen zijn om uw vraag te beantwoorden. Maar we houden het voor het overige stil, natuurlijk.
http://www.lopinion.fr/blog/secret-d...-en-mars-21665

Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 februari 2015 om 23:42.
Gwylan is offline  
Oud 24 februari 2015, 23:46   #71
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar wat gaat een carrier daar uiteindelijk doen ?
Waar hij voor gemaakt is: Dood en verderf zaaien.
Thuleander is offline  
Oud 24 februari 2015, 23:50   #72
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat vind jij van Baghdadi?
Lijkt me de geknipte persoon om een BBQ mee te houden.
MultiMAN is offline  
Oud 24 februari 2015, 23:53   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Lijkt me de geknipte persoon om een BBQ mee te houden.
Waarom?
Nietzsche is offline  
Oud 25 februari 2015, 00:01   #74
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom?
Of om onkruid te verdelgen op een zondagmiddag.
MultiMAN is offline  
Oud 25 februari 2015, 00:36   #75
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Lijkt me de geknipte persoon om een BBQ mee te houden.
Voor mij niet, ben die Islam-discussies wat moe aan het worden. Volgens mij praat die gast over niks anders.
Snerror is offline  
Oud 25 februari 2015, 01:44   #76
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je beperkt je tot een stukje van mijn tekst! Inderdaad, bommen droppen tot ze er bij neervallen allemaal als er geen andere manier bestaat om het probleem op te lossen! Praten en zagen duurt al lang genoeg en levert niets op. Hoe langer onze politiekers rond de pot draaien hoe sterker en groter ze worden. Indien de enige keuze is hier een kalifaat laten ontstaan of hun gebieden gedeeltelijk plat bombarderen tot ze afdruipen, dan is dat maar zo! En de duizenden slachtoffers waar ze zelf geen bal om geven is dan hun schuld.
De tactiek bestaat er net in de tegenstander suf te bombarderen totdat die tijdens onderhandelingen met eender akkoord gaat
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 25 februari 2015, 01:45   #77
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Lijkt me de geknipte persoon om een BBQ mee te houden.
Koteletjes, iedereen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 25 februari 2015, 01:47   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hitler liet "ons" niet met rust. Dat was het probleem zo'n beetje.

IS heb ik buiten een beetje stoere praat nog geen vloot zich opbouwen, geen luchtmacht, geen staalindustrie, geen coherent leiderschap, geen diplomatieke geloofwaardigheid... Ik zie enkel twee landen, Syrië en Irak (en euh Libië sinds kort) die met een interne, jihadistische beweging zitten die groot is geworden dankzij westerse interventie.

Niet meteen een Hitlerverhaal.
Dat schorremorrie is er ondertussen wel al in geslaagd een vloot uniforme Land Cruisers voor de religieuze politie bijeen te sprokkelen. Onderschat ze maar niet.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 25 februari 2015, 04:08   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hitler liet "ons" niet met rust. Dat was het probleem zo'n beetje.

IS heb ik buiten een beetje stoere praat nog geen vloot zich opbouwen, geen luchtmacht, geen staalindustrie, geen coherent leiderschap, geen diplomatieke geloofwaardigheid... Ik zie enkel twee landen, Syrië en Irak (en euh Libië sinds kort) die met een interne, jihadistische beweging zitten die groot is geworden dankzij westerse interventie.

Niet meteen een Hitlerverhaal.
Hier maak je dus een denkfout.

IS is weldegelijk bezig een krijgsmacht op te bouwen en is economisch weldegelijk zeer actief.
Daarnaast is IS ook actief bezig andere moslimgroeperingen te ondersteunen in hun strijd om plaatselijke besturen te verwijderen en te vervangen door moslims.

IS is geen Hitlerverhaal, maar op veel punten wel vergelijkbaar.
Ook het Hitlerverhaal was een gevolg van acties uitgevoerd door de westerse coalitie.
Jantje is offline  
Oud 25 februari 2015, 06:20   #80
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Ze plegen doorgaans geen aanslagen in landen die niet in de coalitie zitten. Of vergis ik me?
Ze moorden al eeuwen alles uit dat niet islamitisch is..... Als je dat niet ziet kan je evengoed het licht van de zon ontkennen. Maar dat is ook een van de kenmerken van de politiek correcte apologisten en xenofielen.

Ze zullen het pas voelen met het mes op de keel...
ilfalco is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be