Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2023, 22:40   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Weet ge, ik ben nog schappelijk geweest, maakt er 99% van.
Ik loop hier de laatste vijf jaar niet meer in mijn stad maar in noord en midden afrika. met dank aan vivaldi
Nu niet overdrijven. We kunnen het startpunt van deze situatie een stuk verder terugbrengen.

De gezinshereniging wetgeving die door de Saoedies is afgedwongen tijdens de Yom Kippoer oorlog in 1973, is volgens mijn de basis van het meeste gezeik dat we nu zien.
Met goedkeuring van de Heilige Boudewijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 05:37   #42
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.681
Standaard

Deze eeuw zijn er al bijna honderdduizend mensen verdronken in de Middellandse Zee, aangetrokken door het linkse gratisbeleid. De oplossing van Groen, PVDA en Vooruit ? Zet de grenzen helemaal open ...

Ik heb het nogal gezegd en het klinkt hard maar uiteindelijk zal men meer levens redden door er op te schieten. Genoeg is genoeg, het is gedaan. Eens die boodschap doordringt blijft men waar men is en hopelijk zal men dan eindelijk proberen de situatie ginds ten goede te veranderen. Stop de braindrain. Verbeter Afrika en het Midden Oosten ipv Europa naar de verdoemenis te migreren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 19:47   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Deze eeuw zijn er al bijna honderdduizend mensen verdronken in de Middellandse Zee, aangetrokken door het linkse gratisbeleid. De oplossing van Groen, PVDA en Vooruit ? Zet de grenzen helemaal open ...

Ik heb het nogal gezegd en het klinkt hard maar uiteindelijk zal men meer levens redden door er op te schieten. Genoeg is genoeg, het is gedaan. Eens die boodschap doordringt blijft men waar men is en hopelijk zal men dan eindelijk proberen de situatie ginds ten goede te veranderen. Stop de braindrain. Verbeter Afrika en het Midden Oosten ipv Europa naar de verdoemenis te migreren.
Wel ik denk dat ook wel in de zin van zoals ik al meerdere malen schreef: Gewapende Coast Guards op het water die in bepaalde gevallen eerste hulp bieden maar dan diegenen die met de bootjes op weg zijn uitleggen dat zij de verkeerde richting gekozen hebben en gewoon de andere richting terug moeten nemen.

Zij zullen het daar dan moeten uitleggen aan diegenen waar zij veel geld aan betaalden dat zij niet op hun bestemming geraakt zijn.

Trouwens er staan al filmpjes op het net waar er zijn die op de bootjes schieten of ze gewoon terug afduwen.

p.s.

In extremis zou men nog enkele pikante vragen kunnen stellen zo van:

"Wie nodigde u uit?"

"Wie stuurde u op pad?"

"Wat is de eigenlijke reden dat u het op een vluchten gezet hebt?" (dat in het kader van dat er landen zijn waar niets aan de hand is)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juni 2023 om 20:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 21:57   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Deze eeuw zijn er al bijna honderdduizend mensen verdronken in de Middellandse Zee, aangetrokken door het linkse gratisbeleid. De oplossing van Groen, PVDA en Vooruit ? Zet de grenzen helemaal open ...
Ik vind dat al een betere oplossing, ofwel zet je de grens helemaal open ofwel laat je niemand toe. Al die doden zijn de schuld van het beleid die mensen verplicht om zelfmoord-schepen te nemen omdat ze anders niet binnen mogen.

Hoe ze die open grenzen gaan betalen is een andere zaak maar dat moeten ze dan maar uitzoeken, het huidige systeem is ook niet doenbaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 08:10   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik vind dat al een betere oplossing, ofwel zet je de grens helemaal open ofwel laat je niemand toe. Al die doden zijn de schuld van het beleid die mensen verplicht om zelfmoord-schepen te nemen omdat ze anders niet binnen mogen.

Hoe ze die open grenzen gaan betalen is een andere zaak maar dat moeten ze dan maar uitzoeken, het huidige systeem is ook niet doenbaar.
Open grenzen?

Potdicht moeten die en al die gelden die men nu voor het asielbeleid gebruikt daarvoor gebruiken misschien.

Hebben wij in de EU een boodschap aan het blijvend overspoeld worden? Ik dacht het niet of alleen zij die er *kassa*kassa* in zien wel waarschijnlijk wat dan in sommige gevallen ontaard in toestanden zoals met die boot.

En dan verschiet men er soms van dat de Politiek in zak en as zit.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2023 om 08:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 09:06   #46
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Oplossing is nochtans heel eenvoudig;

1/ Iedereen die illegaal Europa probeert binnen te komen; vingerafdrukken nemen en zal nooit meer kans op een verblijfsvergunning bekomen.

2/ Iedereen die onderschept wordt, terug sturen.

3/ Iemand die wil naar Europa komen om te werken kan voorafgaand aan zijn afreis een aanvraag indienen die dient worden goedgekeurd. Dat verblijf kan dan tijdelijk zijn.

Ziezo, de stroom zal vanzelf opdrogen.

Wellicht is dit danig eenvoudig dat de hoge functionarissen van de EU er niet in slagen dit te begrijpen zichzelf verliezend in papieren wetteksten die kant noch wal raken.

Nu worden de illegale boottochten aangemoedigd omdat de kans groot is dat ze onderweg worden opgepikt en overgezet naar Europa. Daarnaast heb je ook NGO's die de boten bevoorraden en adviseren en op die manier de clandestiene mensensmokkel faciliteren. De pas gezonken boot met illegalen is op die manier tot 2 keer toe bevoorraad door twee verschillende NGO boten.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 09:15   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oplossing is nochtans heel eenvoudig;

1/ Iedereen die illegaal Europa probeert binnen te komen; vingerafdrukken nemen en zal nooit meer kans op een verblijfsvergunning bekomen.

2/ Iedereen die onderschept wordt, terug sturen.

3/ Iemand die wil naar Europa komen om te werken kan voorafgaand aan zijn afreis een aanvraag indienen die dient worden goedgekeurd. Dat verblijf kan dan tijdelijk zijn.

Ziezo, de stroom zal vanzelf opdrogen.
Dat is een zieke administratie ze.

Welnu ik heb onlangs ook een docu gezien over India daar nemen de mensen overvolle treinen met openstaande deuren. Er sterven daar gemiddeld 7 mensen per dag aan. Dat is 2.555 per jaar.

Ik bedoel maar, waar zijn die NGO's in deze?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 09:28   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Die zijn waarschijnlijk al gebrandmerkt, mishandeld en voor de haaien gegooid door hun eigen soort voor ze zelfs op die boot stapten. Maar de mens kan uit diepe dalen terugkrabbelen. Ja. Er zal wel een zekere diepgang uit voortvloeien misschien.

Maar meestal is dat allemaal vergeten na een lottoticketje.

20 jaar afzien en ik kon een huis met stenen wanden kopen ipv eentje met houten wanden.

Zie, dat is nu hongerig en die willen allemaal naar de top. Zo denken gehaaide zakenmannetjes.

Het Westen zit vast in een vadsige, oppervlakkige, triviale zombie-modus.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 09:51   #49
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Het enige waar ik me aan optrok in de geweldige arbeidsmarkt van Afrika is liters bier en andere bedwelmingsmiddelen.

Ja, maar je hebt degene die dat kunnen controleren, die met karakter. Een neerwaartse spiraal willen we niet, hé. En later hebben ze dat huis met stenen wanden. Die anderen.... mja...

Het is goed, gehaaid zakenmannetje...

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 10:14   #50
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Nog een tirade over machtige paspoorten en de kleine burgerij?

Die vond ik anders nog wel goed...

Neen, dat is meer voor van die "zwaargewicht" intellectuelen die allerlei salons afschuimen.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 20 juni 2023 om 10:15.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 10:28   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ongepaste reactie
OK, dat was ongepast of eufemistisch gesteld "minder vriendelijk". Maar ik kan er toch begrip voor opbrengen dat bij sommigen er zo op gereageerd wordt. Want die eindeloze toestroom van zogezegde "vluchtelingen" kan echt niet zo blijven doorgaan. Het is bij de lokale bevolking een voedingsbodem voor politiek extremisme want het ontregelt onze samenleving.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 10:28   #52
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=Sgcc...ChoicesProgram



Zo, perfect uitgelegd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 15:50   #53
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht




Nu worden de illegale boottochten aangemoedigd omdat de kans groot is dat ze onderweg worden opgepikt en overgezet naar Europa.
Daarnaast heb je ook NGO's die de boten bevoorraden en adviseren en op die manier de clandestiene mensensmokkel faciliteren.
De pas gezonken boot met illegalen is op die manier tot 2 keer toe bevoorraad door twee verschillende NGO boten
.

Daarover hoor je zeer weinig!
Het was ook verrassend dat een NGO precies kon uitleggen waar de boot vertrokken was, waar hij zich al die dagen bevond en waar hij onderweg (Tobroek) nog vluchtelingen heeft opgepikt.
Ook het feit dat de Egyptische kapitein niet bij Griekenland zijn passagiers aan land zette maar mordicus veel verder met zijn gammele boot naar Italie voer, kan alleen op aanraden zijn gebeurd omdat daar de ontvangst beter is.
Wie adviseert die lieden.

Ook het aantal opvarenden werd waarschijnlijk opgedreven om de situatie erger te maken dan ze al was (kindjes aan boord) en zo de kans op een verblijf in Europa te vergroten.

Dat gesjoemel met vluchtelingen - die € 5.000 voor de overtocht betaalden)- moet ophouden.
Een consequente reactie is noodzakelijk.
Wie illegaal naar Europa wil en daardoor in feite als eerste daad alle wetgeving aan zijn laarzen lapt, kan onmiddellijk terugkeren.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 22:27   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik vind dat al een betere oplossing, ofwel zet je de grens helemaal open ofwel laat je niemand toe. Al die doden zijn de schuld van het beleid die mensen verplicht om zelfmoord-schepen te nemen omdat ze anders niet binnen mogen.

Hoe ze die open grenzen gaan betalen is een andere zaak maar dat moeten ze dan maar uitzoeken, het huidige systeem is ook niet doenbaar.
vroeger werden die aan de oosteuropese buiten grenzen gewoon afgeschoten als konijnen.

en omdat onze leiders een bende watjes zijn, krijgt ge dus een bende gelukzoekers die zelf voor een plaatsje op een gemotoriseerde pallet zullen betalen.

Ondertussen worden gesubsidieerde NGO's ingezet om zoveel mogelijk volk de zee over te smokkelen.

Die boten moesten allemaal in beslag genomen worden en de crew den bak in wegens mensensmokkel.

zo los je dat probleem op.

Als er geen boten varen , kunnen ze ook niet verzuipen he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 22:28   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Daarover hoor je zeer weinig!
Het was ook verrassend dat een NGO precies kon uitleggen waar de boot vertrokken was, waar hij zich al die dagen bevond en waar hij onderweg (Tobroek) nog vluchtelingen heeft opgepikt.
Ook het feit dat de Egyptische kapitein niet bij Griekenland zijn passagiers aan land zette maar mordicus veel verder met zijn gammele boot naar Italie voer, kan alleen op aanraden zijn gebeurd omdat daar de ontvangst beter is.
Wie adviseert die lieden.

Ook het aantal opvarenden werd waarschijnlijk opgedreven om de situatie erger te maken dan ze al was (kindjes aan boord) en zo de kans op een verblijf in Europa te vergroten.

Dat gesjoemel met vluchtelingen - die € 5.000 voor de overtocht betaalden)- moet ophouden.
Een consequente reactie is noodzakelijk.
Wie illegaal naar Europa wil en daardoor in feite als eerste daad alle wetgeving aan zijn laarzen lapt, kan onmiddellijk terugkeren.
De NV Soros natuurlijk en die klootzakken van NGO's die er dik geld mee verdienen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 22:49   #56
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer je ngo-volkje ziet zwaaien met opschriften zoals "Willkommen Flüchtlinge!!!" of ook nog "Er zijn geen illegalen" dan krijg goesting om mijn revolver te trekken.
Dat NGO-volk zou illegaal verklaard moeten worden, om dan vervolgens met uw getrokken revolver behandeld te worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 22:54   #57
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom sturen we geen zweminstructeurs naar de apenlanden?
Voor een cursus "hoe zwem ik de Middellandse Zee bij weer en wind over?" Of "10 tips over snel en milieuvriendelijk verzuipen?"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 22:56   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Enkel als je ze te lang kookt worden ze rubberachtig.
En dan smaken ze nergens meer naar. Of in 't beste geval naar gesmolten plastiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 22:58   #59
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Weet ge, ik ben nog schappelijk geweest, maakt er 99% van.
Ik loop hier de laatste vijf jaar niet meer in mijn stad maar in noord en midden afrika. met dank aan vivaldi
5 jaar? Dan hebde nog sjans gehad. In de meeste steden hebben we het al over 30-40 jaar...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 23:02   #60
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat is een zieke administratie ze.

Welnu ik heb onlangs ook een docu gezien over India daar nemen de mensen overvolle treinen met openstaande deuren. Er sterven daar gemiddeld 7 mensen per dag aan. Dat is 2.555 per jaar.

Ik bedoel maar, waar zijn die NGO's in deze?
Die Indiërs proberen niet naar het Westen te vluchten, en zijn dus oninteressant voor de NGO's. Dat is de fout van die Indiërs, hee. Indien ze een lekke roeiboot van India naar Europa hadden genomen, zou het natuurlijk een ander verhaal zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be