Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2023, 11:18   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge maakt een keuze he Dadee of ge wordt Vlaming en verscheurt uw turks paske of ge blijft turk
Uw paspoort verscheuren zorgt er uiteraard niet voor dat je dubbele nationaliteit ingetrokken is...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:19   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat je die Turkse identiteit automatisch krijgt van Turkije en niet zomaar kunt weg doen, het is Turkije die dat in handen heeft en niet België of Vlaanderen.
Dat was de keuze van haar ouders, die haar een Turkse nationaliteit zijn gaan aanvragen op het consulaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:21   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat was de keuze van haar ouders, die haar een Turkse nationaliteit zijn gaan aanvragen op het consulaat.
Vergelijkbaar met gedoopt zijn dus. Mensen doen het uit gewoonte, maar ook om je kinderen geen kansen te ontzeggen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 juni 2023 om 11:22.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:21   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moest dat in de praktijk een probleem zijn kan men de wet amenderen waardoor een gewicht toegekend wordt aan het verzaken van de Turkse nationaliteit in België. Een verklaring onder ede bijvoorbeeld.

Maar laten we wat Turkije wil niet als excuus gebruiken.
Dat blijft inhoudsloos. Turkije zal haar nog steeds als een Turkse beschouwen en behandelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:24   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vergelijkbaar met gedoopt zijn dus. Mensen doen het uit gewoonte, maar ook om je kinderen geen kansen te ontzeggen.
Ja. En in veel gevallen gaat het ook om erfrecht veilig stellen.
Maar zo zijn de feiten nu eenmaal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:36   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vergelijkbaar met gedoopt zijn dus. Mensen doen het uit gewoonte, maar ook om je kinderen geen kansen te ontzeggen.
Ja, zo van "ge weet maar nooit wat er kan gebeuren".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:52   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moest dat in de praktijk een probleem zijn kan men de wet amenderen waardoor een gewicht toegekend wordt aan het verzaken van de Turkse nationaliteit in België. Een verklaring onder ede bijvoorbeeld.

Maar laten we wat Turkije wil niet als excuus gebruiken.
Toch is het zo.
Zuhal liep tegen de muren op.
Ze raakt de Turkse nationaliteit niet kwijt.
Haar Turks paspoort gebruikt ze echter nooit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:53   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze kan haar Turks paspoort demonstratief in de media verbranden? Dat zou nog eens een statement zijn.
Dan blijft ze toch die nationaliteit behouden hoor.
Als het zo eenvoudig was om ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:55   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Misschien. Maar dan zou je wel mogen verwachten dat Turkije daar een hele tamtam zou over maken (voorste pagina in de pers, Belgische ambassadeur op het matje geroepen enz.) Het is immers een politiek figuur zijn die dat zou doen.
fuck them ! geen aandacht geven en die paskes ritueel verbranden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:57   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uw paspoort verscheuren zorgt er uiteraard niet voor dat je dubbele nationaliteit ingetrokken is...
Het gaat hem om het statement, in gevallen waar de heilstaat tot wie je zogezegd zou behoren niet toestaat dat je zelf een persoonlijke keuze hebt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 11:57   #31
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"... voor politieke mandatarissen" lijkt me dat geen onredelijk voorstel.
Niet enkel voor politieke mandatarissen.
Loyaliteit aan het land waar je woont?
Waarom zouden turken die voorgoed in belgië komen wonen en belg willen worden zowel in belgië alsook in turkije de regering en het beleid kunnen bepalen door de politieke mandatarissen in beide landen te kunnen kiezen?

Overigens is het aan de belgische politiek om voorwaarden te stellen aan de belgische nationaliteit.
Laat turken eerst bewijzen dat hun turkse (of andere) nationaliteit(en) werd geschrapt door een officieel document van hun thuisland voor te leggen en dan pas wordt de belgische nationaliteit toegestaan.
En als turkije (of gelijk welk ander land) de schrapping weigert, dan hebben ze pech en verkrijgen ze de belgische nationaliteit niet.
Poepsimpel.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 12:01   #32
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch is het zo.
Zuhal liep tegen de muren op.
Ze raakt de Turkse nationaliteit niet kwijt.
Haar Turks paspoort gebruikt ze echter nooit.
De staat zou kunnen vragen dat ze onder ede verklaard het nooit te gebruiken bijvoorbeeld. Je kan moeilijk aan twee staten tegelijk trouw zweren. Er zijn wel degelijk oplossingen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 12:17   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moest dat in de praktijk een probleem zijn kan men de wet amenderen waardoor een gewicht toegekend wordt aan het verzaken van de Turkse nationaliteit in België. Een verklaring onder ede bijvoorbeeld.

Maar laten we wat Turkije wil niet als excuus gebruiken.
Blijft het grote probleem dat ik niet onder de mat wens te schuiven: als in Turkije een wet bestaat dat een niet-Turk nooit kan erven van een Turk, dan kan onze nieuwe Vlaming fluiten naar zijn deel van de ouderlijke woning ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 12:24   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ben in deze niet onbevooroordeeld.
Ik heb enkele nakomelingen met een dubbele nationaliteit.

Betrokken papa en mama hebben de vreemde nationaliteit aangevraagd en bekomen (wat niet zo simpel was, met examen en onderzoek), voor henzelf en de kinderen, uit grote sympathie voor het land waar ze toen woonden en werkten. Maar wel met het gegeven dat ze hun belzieke nationaliteit konden behouden.

Inmiddels zijn die dubbel-genationaliteiten wel terug verhuisd naar Vlaanderen. Ze woonden uiteindelijk toch liever dichter bij mij (lol).

Straffen toebak: die dubbel-genationaliteiten zijn brave mensen. Zij betalen belastingen, doen geen criminele dingen en zijn aangenaam in de omgang (voor zover ik weet).
Waarom zulke mensen lastig vallen, omdat er een paar anderen de onnozelaar uithangen? Pak onnozeliteiten aan en veralgemeen niet.
Begin vb. met die snelbelgwet af te schaffen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 12:25   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan blijft ze toch die nationaliteit behouden hoor.
Als het zo eenvoudig was om ...
Het zou in elk geval een ferm signaal zijn. Zowel hier "ze kiest voor België", als ginder achter "ze moet ons geliefd Turkije niet".
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 12:30   #36
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het zou in elk geval een ferm signaal zijn. Zowel hier "ze kiest voor België", als ginder achter "ze moet ons geliefd Turkije niet".
Misschien dat ze genoeg heeft van Belgische Turken die haar en haar kinderen met dood/verkrachting/foltering bedreigen.
Ze heeft alle démarches gedaan om de nationaliteit te laten intrekken, en uit haar doen en laten blijkt ook dat ze geen trouwe Turk is maar zich gedraagt als Belgische.
We weten wel dat Belgische Erdogan Turken niet beschaafder zijn dan die in Turkije. Dus ja ze kan haar leven en dat van haar familie op het spel zetten als je dat wil.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 7 juni 2023 om 12:31.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 12:45   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien dat ze genoeg heeft van Belgische Turken die haar en haar kinderen met dood/verkrachting/foltering bedreigen.
Ze heeft alle démarches gedaan om de nationaliteit te laten intrekken, en uit haar doen en laten blijkt ook dat ze geen trouwe Turk is maar zich gedraagt als Belgische.
We weten wel dat Belgische Erdogan Turken niet beschaafder zijn dan die in Turkije. Dus ja ze kan haar leven en dat van haar familie op het spel zetten als je dat wil.
Dan wordt het tijd om die terug te sturen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 14:40   #38
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Niet enkel voor politieke mandatarissen.
Loyaliteit aan het land waar je woont?
Waarom zouden turken die voorgoed in belgië komen wonen en belg willen worden zowel in belgië alsook in turkije de regering en het beleid kunnen bepalen door de politieke mandatarissen in beide landen te kunnen kiezen?

Overigens is het aan de belgische politiek om voorwaarden te stellen aan de belgische nationaliteit.
Laat turken eerst bewijzen dat hun turkse (of andere) nationaliteit(en) werd geschrapt door een officieel document van hun thuisland voor te leggen en dan pas wordt de belgische nationaliteit toegestaan.
En als turkije (of gelijk welk ander land) de schrapping weigert, dan hebben ze pech en verkrijgen ze de belgische nationaliteit niet.
Poepsimpel.
Ik heb een dubbele nationaliteit. Ik betaal belastingen in beide landen, ik stem in beide landen. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten kiezen tussen de ene of andere nationaliteit
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 14:53   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik heb een dubbele nationaliteit. Ik betaal belastingen in beide landen, ik stem in beide landen. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten kiezen tussen de ene of andere nationaliteit
Vind ik niet correct. Stemmen (medezeggingsschap in het bestuur, dus) in een land mag imo enkel mogelijk voor zij die er daadwerkelijk gedomicilieerd zijn en er dus wonen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 16:15   #40
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vind ik niet correct. Stemmen (medezeggingsschap in het bestuur, dus) in een land mag imo enkel mogelijk voor zij die er daadwerkelijk gedomicilieerd zijn en er dus wonen.
No taxation without representation. Als de overheid vindt dat em in mijn zakken mag zitten via belastingen, heb ik het recht om het beleid van die overheid mee te beoordelen

En aangezien de kans groot is dat ik tegen mijn pensioen terugkeer, is het in mijn eigen belang dat ik via mijn stem mee het toekomstig beleid bepaal
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be