Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2023, 12:59   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja.
‘Mogelijk’ wist Q. dat zijn gasten op een combi gepist had.
Dat werd hier voor waar aangenomen in honderden posts.
Wie het schoentje past moet ook niet zagen als iemand anders ook het schoentje past.
Ik zaag niet. Ik geef mijn mening over wat ik makkelijkheidshalve formuleer als 'georganiseerd liegen'.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 13:04   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij nog nooit geplast waar het eigenlijk niet mocht?
In een bos, of op den buiten tegen een boom ... dat is een universeel mensenrecht. (ik schreef eerst 'mannenrecht', maar dus ook wel degelijk voor vrouwen).

Ik beken dat ik in mijn studententijd, met teveel pinten in mijn kloten, eens stevig verkeerd geplast heb, namelijk in het interieur van een geaccidenteerde auto met Nederlandse nummerplaat.
Zelfs tegen mijn heksie perfeksie heb ik dat nog niet durven vertellen. (zij leest de laatste tijd niet meer op dit forum ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 13:14   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als politieke daad eens ergens graffiti spuiten moet kunnen. De klootzakken en taggers die treinen, infrastructuurelementen en gebouwen in de steden vol spuiten zou ik echter graag voor een rijdende trein leggen.
Graffiti spuiten moet nergens kunnen. Er is niets dat zo verloederend en degraderend op de omgeving werkt als dat. Trouwens het komt neer op het schenden van anderen (zowel privaat als publiek) hun eigendom. Daar wordt veel te laks tegen opgetreden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 09:10   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Graffiti spuiten moet nergens kunnen. Er is niets dat zo verloederend en degraderend op de omgeving werkt als dat. Trouwens het komt neer op het schenden van anderen (zowel privaat als publiek) hun eigendom. Daar wordt veel te laks tegen opgetreden.
Graffiti spuiten is soms een kunst.
Ik heb al een paar keer de kans gehad om zo'n kunstwerken te bewonderen.
Let op, dit was georganiseerd en toegelaten.

Nu 15 jaar later begint de verf na te laten, maar het was wel heel mooi gedaan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 09:54   #25
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Graffiti spuiten is soms een kunst.
Ik heb al een paar keer de kans gehad om zo'n kunstwerken te bewonderen.
Let op, dit was georganiseerd en toegelaten.

Nu 15 jaar later begint de verf na te laten, maar het was wel heel mooi gedaan.
Francken is ook teleurgesteld dat zijn artistieke performence als bloembakpissen niet als dusdanig is erkend.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 10:28   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als politieke daad eens ergens graffiti spuiten moet kunnen. De klootzakken en taggers die treinen, infrastructuurelementen en gebouwen in de steden vol spuiten zou ik echter graag voor een rijdende trein leggen.
Blij dit te lezen. Ik koester evenzeer gewelddadige gevoelens tegenover graffiti-spuiters. De moeilijkheid is dat het gaat om smeerlapjes die er 's nachts op uit trekken om hun groezelige rotzooi uit te voeren. Hoe dan ook, wanneer ze uiteindelijk dan toch gesnapt worden mogen ze wat mij betreft minstens een maand in de nor gestopt worden en gevoederd met uiterst karige koude en smakeloze maaltijden.
Wat hebben die nachtuilen er eigenlijk aan om hun volkomen zinloze tags de mensen hun eigendom te verloederen? Of is de verklaring soms dat wie zelf een waardeloze oen is ook "zijn rechten" heeft? Linkse idioten zullen dit wel proberen goed te praten.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 11:43   #27
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Blij dit te lezen. Ik koester evenzeer gewelddadige gevoelens tegenover graffiti-spuiters. De moeilijkheid is dat het gaat om smeerlapjes die er 's nachts op uit trekken om hun groezelige rotzooi uit te voeren. Hoe dan ook, wanneer ze uiteindelijk dan toch gesnapt worden mogen ze wat mij betreft minstens een maand in de nor gestopt worden en gevoederd met uiterst karige koude en smakeloze maaltijden.
Wat hebben die nachtuilen er eigenlijk aan om hun volkomen zinloze tags de mensen hun eigendom te verloederen? Of is de verklaring soms dat wie zelf een waardeloze oen is ook "zijn rechten" heeft? Linkse idioten zullen dit wel proberen goed te praten.
Beter ware het die smeerlappekes elke graffiti met een tandenborstel te laten verwijderen. Spaart geld en kosten van het hotel en het voederen, en ze doen nog iets nuttigs dat hen (voor het geval er daar hersenen voorhanden zijn) er misschien twee keer over doet nadenken, of ze zulke plezierigheden wel willen herhalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 19 december 2023 om 11:43.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 23:53   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Beter ware het die smeerlappekes elke graffiti met een tandenborstel te laten verwijderen. Spaart geld en kosten van het hotel en het voederen, en ze doen nog iets nuttigs dat hen (voor het geval er daar hersenen voorhanden zijn) er misschien twee keer over doet nadenken, of ze zulke plezierigheden wel willen herhalen.
als ge voor de 500 000 ste keer over dat zelfde stukske fuck the system hebt geschrobt met uwen tandenborstel en hij bekanst uit elkaar valt, zal het zelf bij de stoemste kloot beginnen dagen dat dat grafitti gedoe toch geen goed idee was.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 10:20   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Beter ware het die smeerlappekes elke graffiti met een tandenborstel te laten verwijderen. Spaart geld en kosten van het hotel en het voederen, en ze doen nog iets nuttigs dat hen (voor het geval er daar hersenen voorhanden zijn) er misschien twee keer over doet nadenken, of ze zulke plezierigheden wel willen herhalen.
Spaart weinig tot niets uit.

Kijk, een gevangenis krijgt in 2024 eten toegeleverd voor het aantal gevangenen dat er zat in 23.

Als men dus vandaag iemand opsluit, dan kost ons dat niet of minder, want het eten dat voorzien is moet dan verdeeld worden over één man meer dan gisteren.

De gevangenis zelf, die verdient wel zwart geld aan alles dat de gevangene moet kopen van de gevangenis, maar winst voor de maatschappij kunnen we dat niet noemen vermits dat alles zwart geld is, er is geen officiële boekhouding van.

Verder, hoe ga je die jongens met de tandenborstel bewaken en dwingen van te werken. Want dat dwingen staat in de wet als een streng verboden mensenrechtenschending. En om te bewaken, cipiers krijgen geen wapens. Zie je het voor u? Ontsnappen is een mensenrecht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 11:24   #30
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Spaart weinig tot niets uit.

Kijk, een gevangenis krijgt in 2024 eten toegeleverd voor het aantal gevangenen dat er zat in 23.

Als men dus vandaag iemand opsluit, dan kost ons dat niet of minder, want het eten dat voorzien is moet dan verdeeld worden over één man meer dan gisteren.

De gevangenis zelf, die verdient wel zwart geld aan alles dat de gevangene moet kopen van de gevangenis, maar winst voor de maatschappij kunnen we dat niet noemen vermits dat alles zwart geld is, er is geen officiële boekhouding van.

Verder, hoe ga je die jongens met de tandenborstel bewaken en dwingen van te werken. Want dat dwingen staat in de wet als een streng verboden mensenrechtenschending. En om te bewaken, cipiers krijgen geen wapens. Zie je het voor u? Ontsnappen is een mensenrecht.
Ge kunt heel woke dat dwingen definiëren, nee identificeren als motiveren. Da’s het summum van warm en inclusief zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 12:45   #31
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Spaart weinig tot niets uit.

Kijk, een gevangenis krijgt in 2024 eten toegeleverd voor het aantal gevangenen dat er zat in 23.

Als men dus vandaag iemand opsluit, dan kost ons dat niet of minder, want het eten dat voorzien is moet dan verdeeld worden over één man meer dan gisteren.

De gevangenis zelf, die verdient wel zwart geld aan alles dat de gevangene moet kopen van de gevangenis, maar winst voor de maatschappij kunnen we dat niet noemen vermits dat alles zwart geld is, er is geen officiële boekhouding van.

Verder, hoe ga je die jongens met de tandenborstel bewaken en dwingen van te werken. Want dat dwingen staat in de wet als een streng verboden mensenrechtenschending. En om te bewaken, cipiers krijgen geen wapens. Zie je het voor u? Ontsnappen is een mensenrecht.
Dwangarbeid staat nog steeds in het strafrecht, juist de wet aanpassen voor die illegale graffitispuiters.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be