Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Bekijk resultaten enquête: Wie moet Yves Leterme opvolgen ?
Yves Leterme zelf 3 5,56%
Herman Van Rompuy 5 9,26%
Jean Luc Dehaene 3 5,56%
Guy Verhofstadt 8 14,81%
Kris Peeters 2 3,70%
Didier Reynders 6 11,11%
Elio Di Rupo 8 14,81%
Iemand anders (zie bericht) 19 35,19%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2008, 18:11   #81
SeanMorely
Burger
 
SeanMorely's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De koning heeft Herman Van Rompuy bij zich geroepen: laatste nieuws, maar, moet iemand dan tegen zijn zin premier worden omdat de koning of de partij hem onder druk zet???
Dan krijgen we waarschijnlijk binnen 5 maand een Eyskens scenario en komen er nog samenvallende verkiezingen, gewoon een grote farce opvoeren, mij dunkt..
__________________
"Libenter homines id quod volunt credunt." - Julius Caesar
NSV Mechelen webstek! Contact mij voor meer info.
SeanMorely is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 18:13   #82
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De koning heeft Herman Van Rompuy bij zich geroepen: laatste nieuws, maar, moet iemand dan tegen zijn zin premier worden omdat de koning of de partij hem onder druk zet???
Och, 't is toch naar de kloten, dat ze die oude zagevent daar maar steken tot 2011, tegen dan is iedereen heel dat gedoe een beetje vergeten en hebben ze hun positie in de politiek allemaal weer wat zekerder gemaakt
We worden gewoon allemaal collectief geneukt, en wij laten dat allemaal gewoon toe, in een ander land had je al protestacties e.d, hier vloeken we eens stilletjes en kruipen terug in onze zetel
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 18:29   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
De koning heeft Herman Van Rompuy bij zich geroepen
Herman Van Rompuy?

Dat kan niet anders zijn dan om het parlement te ontbinden.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 19:15   #84
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Herman Van Rompuy is aangeduid als formateur en hij heeft de opdracht aanvaard
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 19:24   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Ik ben benieuwd wat het zal worden.
Ik hoop dat er 5 minuten politieke moed aan te pas komt en BHV onverwijld gesplitst wordt.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 19:27   #86
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
Dan krijgen we waarschijnlijk binnen 5 maand een Eyskens scenario en komen er nog samenvallende verkiezingen, gewoon een grote farce opvoeren, mij dunkt..

Ik denk niet dat CD&V federale verkiezing wil in 2009, ze kan deze gewoon niet winnen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 20:49   #87
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Niemand. Men zou beter meteen het ontslag van dit land indienen.
Helemaal mee eens!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:01   #88
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat het zal worden.
Ik hoop dat er 5 minuten politieke moed aan te pas komt en BHV onverwijld gesplitst wordt.
Daar zal de VLD wel voor zorgen want de 'leiding' hiervan bestaat voor meer dan de helft uit ex-VU'ers...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:10   #89
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Daar zal de VLD wel voor zorgen want de 'leiding' hiervan bestaat voor meer dan de helft uit ex-VU'ers...
Onlangs wat in het boek Bastaard van Sven Gatz (ex-VU nu VLD) gelezen.

Mooie passage van Gatz:

Zelf heb ik het merendeel van mijn vrienden en kennissen ook zien vertrekken. Brusselse Vlamingen die de stad verlieten omdat ze 'te vuil, te onveilig, te duur, te Vlaamsonvriendelijk, te multicultureel' was, te dit en te dat. Dat weerhoudt sommigen onder hen er niet van om mij – goedbedoeld, neem ik aan – aan te manen toch maar de Vlaamse aanwezigheid in de hoofdstad op peil te houden.

Of ze doen bij mij hun beklag dat "ge toch niet veel Nederlands meer hoort in Brussel." Tja, zelf uit huis weggaan (ik heb respect voor ieders keuze) en dan voor de achterblijvers een lijstje met huishoudelijke taken achterlaten, erg consequent is dat niet.

Het valt trouwens op dat velen die de stad zogenaamd achter zich lieten, toch nog voor een groot deel van hun vrijetijdsactiviteiten en hun sociaal leven op diezelfde stad aangewezen (willen) blijven. Ze wonen dus wel in de rand, maar leven nog voor een groot deel in Brussel. Het beste van beide werelden, dus, maar tegelijk ook een schizofrene situatie soms.

Bron: http://www.brusselnieuws.be/artikels...-van-sven-gatz
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:26   #90
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

en weer totaal naast de kwestie... goe bezig azert... qua gelul scoor je het hoogst!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:35   #91
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Herman Van Rompuy is aangeduid als formateur en hij heeft de opdracht aanvaard
Dat siert hem , maar is een kamikaze-opdracht...Juist hij verdient beter dan voor de wolven geworpen te worden...(maar ja, als Albert het met veel aandrang vraagt...).
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:41   #92
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Onlangs wat in het boek Bastaard van Sven Gatz (ex-VU nu VLD) gelezen.

Mooie passage van Gatz:

Zelf heb ik het merendeel van mijn vrienden en kennissen ook zien vertrekken. Brusselse Vlamingen die de stad verlieten omdat ze 'te vuil, te onveilig, te duur, te Vlaamsonvriendelijk, te multicultureel' was, te dit en te dat. Dat weerhoudt sommigen onder hen er niet van om mij – goedbedoeld, neem ik aan – aan te manen toch maar de Vlaamse aanwezigheid in de hoofdstad op peil te houden.

Of ze doen bij mij hun beklag dat "ge toch niet veel Nederlands meer hoort in Brussel." Tja, zelf uit huis weggaan (ik heb respect voor ieders keuze) en dan voor de achterblijvers een lijstje met huishoudelijke taken achterlaten, erg consequent is dat niet.

Het valt trouwens op dat velen die de stad zogenaamd achter zich lieten, toch nog voor een groot deel van hun vrijetijdsactiviteiten en hun sociaal leven op diezelfde stad aangewezen (willen) blijven. Ze wonen dus wel in de rand, maar leven nog voor een groot deel in Brussel. Het beste van beide werelden, dus, maar tegelijk ook een schizofrene situatie soms.

Bron: http://www.brusselnieuws.be/artikels...-van-sven-gatz
Is toch probleem van alle steden? Cfr. de campagne van 'A' (Antwerpen, op TV)-> = goede reclaùme voor de stad - waarom kon, kan Brussel dat niet? Maak verdomme wonen in de stad goedkoper, geef gratis openbaar vervoer (zeker voor de schoolkinderen-> zie Gent), geef meer huur- en renovatie-subsidies, maak geen oneindige dure lofts, maar wijken met betaalbare woningen...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:41   #93
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Dat siert hem , maar is een kamikaze-opdracht...Juist hij verdient beter dan voor de wolven geworpen te worden...(maar ja, als Albert het met veel aandrang vraagt...).
Wie weet. Hij heeft jaren en jaren kunnen observeren hoe het (niet) moet.

Leterme was zelf nog nooit federaal minister geweest en werd al federaal premier. Niet te verwonderen dat zoiets verkeerd afloopt.

Misschien dat de Herman er als ervaren politicus toch in slaagt om een frisse wind door de Wetstraat te laten waaien.

Ook koning Albert heeft al 15 jaar koningschap op de teller. Ministers zoals Turtelboom waren amper afgestudeerd toen Albert al op de troon zat.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:43   #94
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De koning heeft Herman Van Rompuy bij zich geroepen: laatste nieuws, maar, moet iemand dan tegen zijn zin premier worden omdat de koning of de partij hem onder druk zet???
Tegen zijn zin? Vergeet het. Van Rompuy brandt van eerzucht om premier te mogen zijn, en hij is niet vergeten dat hij zoveel jaar terug al eens opzij geschoven werd voor die post. Hij is alleen sluw genoeg om het niet te laten zien. Wees gerust dat hij dit moment ziet als zijn jour de gloire, zijn ultieme wraak.

Afgezien daarvan is het niet zo'n slecht idee: als iemand de CD&V kan doen splijten in een Belgicistische en een Vlaamsgezinde vleugel, is het wel Herman Van Rompuy. Afwachten, toekijken en genieten dus, vooral van de komende tsjevenslachting in juni.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 december 2008 om 22:43.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:47   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Onlangs wat in het boek Bastaard van Sven Gatz (ex-VU nu VLD) gelezen.

Mooie passage van Gatz:

Zelf heb ik het merendeel van mijn vrienden en kennissen ook zien vertrekken. Brusselse Vlamingen die de stad verlieten omdat ze 'te vuil, te onveilig, te duur, te Vlaamsonvriendelijk, te multicultureel' was, te dit en te dat. Dat weerhoudt sommigen onder hen er niet van om mij – goedbedoeld, neem ik aan – aan te manen toch maar de Vlaamse aanwezigheid in de hoofdstad op peil te houden.

Of ze doen bij mij hun beklag dat "ge toch niet veel Nederlands meer hoort in Brussel." Tja, zelf uit huis weggaan (ik heb respect voor ieders keuze) en dan voor de achterblijvers een lijstje met huishoudelijke taken achterlaten, erg consequent is dat niet.

Het valt trouwens op dat velen die de stad zogenaamd achter zich lieten, toch nog voor een groot deel van hun vrijetijdsactiviteiten en hun sociaal leven op diezelfde stad aangewezen (willen) blijven. Ze wonen dus wel in de rand, maar leven nog voor een groot deel in Brussel. Het beste van beide werelden, dus, maar tegelijk ook een schizofrene situatie soms.

Bron: http://www.brusselnieuws.be/artikels...-van-sven-gatz
Donnons-leur donc leur 'vraie dimension', n'est-ce pas?

Un Mini-Bruxelles pour les nains de jardin.

Vlakbij Kinepolis, op de Heizel.

Station Métro Baudouin, en dan nog wat stappen.

Et pour les paresseux, la même chose.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:53   #96
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Afgezien daarvan is het niet zo'n slecht idee: als iemand de CD&V kan doen splijten in een Belgicistische en een Vlaamsgezinde vleugel, is het wel Herman Van Rompuy. Afwachten, toekijken en genieten dus, vooral van de komende tsjevenslachting in juni.
Daar heb ik een hele tijd op gehoopt en ik geloofde er zelf in. Maar onderstussen is duidelijk geworden dat de "Vlamingen" in de CD&V als "vleugel" helemaal niet bestaan.

"Vlaams" boegbeeld Van Deurzen heeft zijn Vlaams zijn geruild voor een ministerpost. Leterme heeft nooit Vlaams geweest.

Er bestaat geen Vlaamse vleugel in de CD&V.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 23:01   #97
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wie weet. Hij heeft jaren en jaren kunnen observeren hoe het (niet) moet.

Leterme was zelf nog nooit federaal minister geweest en werd al federaal premier. Niet te verwonderen dat zoiets verkeerd afloopt.

Misschien dat de Herman er als ervaren politicus toch in slaagt om een frisse wind door de Wetstraat te laten waaien.

Ook koning Albert heeft al 15 jaar koningschap op de teller. Ministers zoals Turtelboom waren amper afgestudeerd toen Albert al op de troon zat.
dus we kunnen concluderen dat er vanaf nu geen problemen meer gaan zijn? Volgens uzelf en de uitleg is Herman Van Rompuy als 'ervaren politicus' en 'een jarenlange observateur van hoe het niet moet', de gepast leider om ons de goede weg te tonen uit de miserie? ik wacht vol ongeduld af wanneer de eerste ruzie binnen de regering ontstaat :')

geef eerlijk toe, je mag nog de beste mens met de beste bedoelingen als premier nemen; met de partijen die nu in de regering zitten, en hoe ze zich gedragen (nu kan je het niet meer op de N-VA of op vlaams-nationalisten steken he azert; alhoewel ik mij herinner dat jij na de splitsing van CD&V/N-VA toch zo blij was en ervan overtuigd was dat alles goed ging komen) krijg je gewoon geen deftig bestuur. Punt! :/
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 28 december 2008 om 23:03.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 00:17   #98
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er bestaat geen Vlaamse vleugel in de CD&V.
Even afwachten of de tsjevenslachting van juni 2009 hem weer kan doen opduiken...
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 00:35   #99
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Even afwachten of de tsjevenslachting van juni 2009 hem weer kan doen opduiken...
ze zullen wel weer een vlaamse reflex ontwikkelen tegen de vlaamse verkiezingen in 2009... en er zullen weer flippo's zijn die erin trappen, zoals gewoonlijk
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 00:37   #100
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ze zullen wel weer een vlaamse reflex ontwikkelen tegen de vlaamse verkiezingen in 2009... en er zullen weer flippo's zijn die erin trappen, zoals gewoonlijk
Eén antwoord: wie gelooft die mensen nog?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be