Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2023, 12:09   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Darwin award nominee?
Yep, een idioot minder.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 12:48   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard Nog zo ne idioot

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231231_93990702

Man deelt vuurwerk uit aan kleine kinderen: Antwerpse politie neemt meer dan 600 stuks in beslag
Antwerpen - De Antwerpse politie heeft zaterdag een man betrapt op het uitdelen van vuurwerk aan kleine kinderen in de Seefhoek. In zijn wagen werden meer dan 600 stuks vuurwerk aangetroffen.


Het wijkteam Stuivenberg merkte op zaterdag enkele jongeren op die vuurwerk afstaken op het plein aan de Schoolstraat. “De inspecteurs kregen daarop een geparkeerde wagen in zicht”, vertelt Willem Migom, woordvoerder van de Antwerpse politie. “Naast de wagen stond een jonge man die vuurwerk uitdeelde aan kleine kinderen.”
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 15:49   #23
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231231_93990702

Man deelt vuurwerk uit aan kleine kinderen: Antwerpse politie neemt meer dan 600 stuks in beslag
Antwerpen - De Antwerpse politie heeft zaterdag een man betrapt op het uitdelen van vuurwerk aan kleine kinderen in de Seefhoek. In zijn wagen werden meer dan 600 stuks vuurwerk aangetroffen.


Het wijkteam Stuivenberg merkte op zaterdag enkele jongeren op die vuurwerk afstaken op het plein aan de Schoolstraat. “De inspecteurs kregen daarop een geparkeerde wagen in zicht”, vertelt Willem Migom, woordvoerder van de Antwerpse politie. “Naast de wagen stond een jonge man die vuurwerk uitdeelde aan kleine kinderen.”

ja he reservespeler

Ik moet mijn plan verder ontwikkelen ok om oud/nieuw ea feestdagen voor jongeren leuker en creatiever en competitiever te maken. De workfile moet ik vanavond openen en het zal een Praktische ESSAY moeten worden die ik ga verkopen online. Ik zal eea ook zelf in de praktijk moeten uittesten en met pilots eea uitwerken. Gaat erom dat de jongeren dus een alternatief krijgen voor vuurwerk en voor de stomme smartphone verslaving. Ook die verslaving aan Games is fataal voor jonge kinderen.

had al aantal alternatieven en elke Gemeente moet hier geld in steken elk kwartaal denk ik.


zie volgende posting he leuk alternatief voor vuurwerk oud en nieuw he
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 15:52   #24
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ja schandalig ok 10.000 agenten met oud en nieuw die hun leven en gezondheid op het spel moeten zetten in oorlogsgebied met Cobra handgranaten. Hopeloos is dit nu.

in mijn jeugd jaren in suriname begon ik al vanaf november met vuurwerk te kloten, lichte rotjes ok, voor fun. Dit onder is hopeloos ziekelijk ok niet normaal
bestiale maatschappij is het nu hier in nederland

hoe is het in belgie??



====================================
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6295...-gebeuren.html


Politie heeft geen vertrouwen in 'geslaagde' jaarwisseling: 'Gaat niet gebeuren'
Door Job van der Plicht
31 dec 2023 om 05:15
1.4K reacties
De kans dat de jaarwisseling "geslaagd" gaat verlopen is nul. Dat zegt de politie tegen NU.nl. Ze weet nu al dat er agenten gewond gaan raken. "Dat is vreselijk en onverteerbaar."

Geen grote incidenten. Geen kinderen die slachtoffer zijn van vuurwerk. En geen agenten met gehoorschade of ander letsel. Dat zou volgens Peije de Meij, coördinator van de jaarwisseling binnen de politie, de ideale jaarwisseling zijn. "Maar dat gaat niet gebeuren", realiseert hij zich.

"De kans op een geslaagde jaarwisseling is nihil", gaat De Meij verder. "Als je lang bij de politie werkt, heb je hele heftige situaties meegemaakt en ben je blij als het beheersbaar is. Als er niet al te veel miljoenen aan schade is. Als er niet al te veel politiemensen letsel of gehoorschade oplopen. Dan vinden we het al beheersbaar, terwijl het dan nog steeds de gekkigheid ten top is."

Tienduizenden agenten worden komende nacht ingezet tijdens Oud en Nieuw. Een concreet aantal wil De Meij niet noemen, maar het zijn er evenveel als vorig jaar. "Ongeveer de helft van het totale aantal operationele agenten."

De Meij weet nu al dat van die tienduizenden er een aantal gewond terugkeren op het bureau. Met gehoorschade door vuurwerk of ander letsel. "Vreselijk en onverteerbaar", noemt hij dat. "Ik vind het onacceptabel om mensen daaraan bloot te stellen. Maar het zal moeten."
Beeld uit video: Politie neemt lading vuurwerk in beslag tijdens grenscontrole0:46
Politie neemt lading vuurwerk in beslag tijdens grenscontrole
Cobra alternatief voor handgranaat

De politieman trekt met name fel van leer tegen het illegale knalvuurwerk, zoals cobra's. "Als er een cobra op korte afstand van je ontploft, levert dat per definitie gehoorschade op."

Volgens De Meij worden de cobra's ook gebruikt in het criminele circuit. Bijvoorbeeld bij de vele explosies van de laatste maanden in onder meer Vlaardingen en Rotterdam. "Het is een alternatief voor een handgranaat. De gevolgen zijn bijna net zo ernstig. Je blaast er gewoon een gevel mee uit."

Om gehoorbeschadiging te voorkomen krijgen de agenten gehoorbescherming op maat. "Maar je kunt je oren niet dichtstoppen. Je zult toch naar je portofoon moeten luisteren."

Eerder noemde De Meij Oud en Nieuw "een soort oorlogsgebied". En hij heeft dan ook geen zin in de nieuwjaarsnacht. "Als je weet dat er collega's gewond gaan raken, kan je niet meer zeggen: het is mooi politiewerk en we gaan naar een spannende nacht. Het zijn gewoon risico's die je niet wil lopen."

Politie blijft hameren op vuurwerkverbod: 'De grens is bereikt'
Zie ook Politie blijft hameren op vuurwerkverbod: 'De grens is bereikt'

Acht uur om alles af te steken: dit zijn de vuurwerkregels (en de straffen)
Zie ook Acht uur om alles af te steken: dit zijn de vuurwerkregels (en de straffen)

Eerder

Politie blijft hameren op vuurwerkverbod: 'De grens is bereikt'
Politie blijft hameren op vuurwerkverbod: 'De grens is bereikt'
Man in Wijhe aangehouden omdat hij 2.100 kilo vuurwerk in zijn busje had
Man in Wijhe aangehouden omdat hij 2.100 kilo vuurwerk in zijn busje had
Inspectie keurt ook dit jaar een vijfde van getest consumentenvuurwerk af
Inspectie keurt ook dit jaar een vijfde van getest consumentenvuurwerk af

Beeld: ANP
1.4K reacties
Lees meer over:
Politie
Jaarwisseling
Binnenland
Job van der Plicht
NUjij: Uitgelichte reacties
liberam_orationem
31 dec 2023 om 08:41
Hartstikke rot en onacceptabel dat agenten en andere hulpverleners iedere keer tijdens jaarwisselingen zo worden bedreigd, bejegend en behandeld in hun werk. Ik vraag mij soms af waarom vaak (grote) groepen jongeren zowel in de randstad als daarbuiten in het gehele land verspreid zo fel reageren en zich agressief richting deze dienstverleners opstellen. Met vuurwerk gooien naar hun, met fietsen, met stenen en met het grootste gemak lichamelijke en geestelijke schade toebrengen. Dit terwijl de oudejaarswisseling een groot feest is waarin we elkaar om 0.00 uur geluk, gezondheid en voorspoed toewensen. Het blijft bizar. Ieder jaar opnieuw. Wie wil er straks nog agent(e), brandweerman of vrouw zijn of worden of op een ambulance werken? Ik wens iedereen alvast een goed en gezond & gelukkig nieuwjaar en steek vandaag een kaarsje op voor alle dienst- en hulpverleners die vandaag en vannacht dienst hebben en hoop dat het allemaal een beetje meevalt dit keer.
Respect: ???? 129
Reacties: ???? 6
Reageer
Robert_de_Bruin_ddfeff
31 dec 2023 om 08:07
Ik vind oud tot nieuw een eng gebeuren geworden en geef er helemaal niets meer om. Het zou feest en gezellig moeten zijn maar het lijkt wel oorlog als je buiten loopt: Wat is hier leuk aan? En dan de politie en andere hulpverleners: Ook dat zijn mensen die een gezin hebben. Heb respect voor ze. Ik snap dat ze met angst en beven hun dienst in gaan. Waarom gaan veel mensen zo los in de nacht van oud op nieuw? Van 00:00 u tot 02:00 u wat vuurwerk en dan klaar…..Nu worden we al weken geteisterd door harde knallen in de nacht waardoor je niet tot rust komt. Ik hoop voor alle hulpverleners dat het meevalt dit jaar: Laat het leuk voor iedereen blijven.
Respect: ???? 260
Reacties: ???? 5
Reageer
Bekijk alle reacties







https://www.nu.nl/jaarwisseling/6295...-gebeuren.html
==================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 16:07   #25
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Wieroe's Ware Liefde

1) Hier een verzoek aan alle HOOGBegaafde forum tijgers hier om met hun HOGE IQ iets zinnigs bij te dragen aan deze verdoemde AARDSE hellewereld Waar Lucifer een vrijbrief kreeg om lekker te Beesten en te Heersen naar willekeur:

2) Mijn simpele alternatief idee ipv vuurwerk met oud/nieuw is bijvoorbeeld:

2.1) Mountainbike kunstrij wedstrijden op straat per buurt, wijk, postcode met leuke prijzen in KONTANTEN Cash vanaf 150 euro tot rond de 2000 euro in diverse leeftijds categorieen, ja ik heb dit ook al gedaan, ziehier een sample he van mijn eigen creatieve mountainbike show, in leuke HHM Katten pakjes:

link youtube channel:


https://www.youtube.com/watch?v=TnpkxqT1JOE

zie onder specificatie is 4 jaar geleden, oude Delft zuid station nu vernieuwd tot Delft Campus NS station

====================================


[wfor1422: fiets06] Koningsdag Vlaggetjes Fietsparade REC 22-04-2019, 00:10:30
Kritisch Podium Dewanand Waldo Dewanand & Wieroe
35 subscribers

91 views Apr 26, 2019
[wfor1422: fiets06] Koningsdag Vlaggetjes Fietsparade REC 22-04-2019, 00:10:30


Deeplink op Youtube:
• [wfor1422: fiets06] Koningsdag Vlagge...

Youtube titel:
[wfor1422: fiets06] Koningsdag Vlaggetjes Fietsparade REC 22-04-2019, 00:10:30


Opname datum: maandag 22 april 2019, tweede Paasdag, tropisch warme middag tussen 17 en 21 uur.
Opname lokatie: pleintje bij Station Delft Zuid, in Gemeente Delft

File: DSCN3780.AVI
Afspeelduur 00:10:30
Grootte 696 Mb
Map Lokatie: D:\pics of 100NIKON 10 aug 2018\Video waldo youtube Ch div +pic

De filmoptie instellingen van Camera Nikon A100 bij deze opnamen waren:
10M 3648 * 2736
480/ 25P

Centrale Deeplink van de Koningsdag 2019 publicatie op het Kritisch Podium Dewanand is:
http://www.dewanand.com/wfor1422.htm
Kritisch Podium Dewanand Waldo Dewanand & Wieroe
35 subscribers


======================================

Ja dit idee kan heel mooi worden, er is van alles te bedenken om dit tot een MACHOachtige wedstrijd te ontwikkelen met oud en nieuw en om zo de jonge bronstige mannelijke macho boys te prikkelen om de krolse wijfjes apinnen te imponeren en te verleiden, want daar gaat het erom als je een Jongeman bent en bronstig bent, met haantjes gedrag en een CONTINU KeiHARDE, stijve HETEROfiele NEUKLUL in je broek.

Ik heb nog aan aantal andere ideeen

========================================

Verzoek dus ivm alternatieve ideeen voor feestdagen en oud/nieuw gericht op jongeren, zo vuurwerk, smartphone en EGames dus verdringen:

Zet jouw eigen alternatieve idee ook in deze topic of pb het naar mij, je mag het uitwerken en in mijn essay plaatsen, geheel kosteloos ok, pb mij dan hierover.



=============================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 16:18   #26
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ja eentje maar dood door vuurwerk hahha haha

volgens de Didactische Catastrofe filosofie van Peter Sloterdijk zouden er dit jaar toch 13 mensen minimaal echt gruwelijk DOOD moeten gaan door zwaar illegaal vuurwerk en dan pas zal men de zaak harder aanpakken via handhaving en hardere strafwetten.

Nu hopen op die Didactische SUPERKNAL he vannacht met echt minstens 13 DODEN in Nederland door ZWAAR Illegaal vuurwerk

Mijn eigen levensdrama zit vol met diepe drama's , ongelukken met ziektebed en rampen ok honderden suicidale dieptepunten als ongeneeslijk zieke schizofreen overleeft en nu is alles feitelijk gewoon DOOD in mijn leven.



================================
https://www.nu.nl/binnenland/6296179...on-gewond.html


Man (36) overlijdt bij vuurwerkongeval in Limburg, tweede persoon gewond
Door onze nieuwsredactie
30 dec 2023 om 21:41 Update: 8 uur geleden
41 reacties
Een 36-jarige man uit de Limburgse gemeente Leudal is zaterdagavond overleden bij een vuurwerkongeluk. Een tweede persoon is gewond geraakt en met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

Het ongeval gebeurde rond 20.30 uur in Neeritter, dat onder gemeente Leudal valt. In een tuin aan de Rutjensstraat werd vuurwerk afgestoken. Volgens de politie ontplofte een stuk vuurwerk in de buurt van de 36-jarige man.

Na aankomst van de hulpdiensten bleek het slachtoffer al te zijn overleden. Een tweede persoon was gewond geraakt en moest naar het ziekenhuis. Een opgeroepen traumahelikopter hoefde uiteindelijk niet te landen.

De politie zoekt uit wat voor vuurwerk is gebruikt en hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Er is niemand aangehouden.
Beeld uit video: Limburgse politie onderzoekt omgeving na dodelijk vuurwerkongeluk0:47
Limburgse politie onderzoekt omgeving na dodelijk vuurwerkongeluk
Eerder

Dit jaar geen record: voor 105 miljoen euro aan vuurwerk verkocht
Dit jaar geen record: voor 105 miljoen euro aan vuurwerk verkocht
Video |Vuurpijlen schieten uit brandende auto vol met Duits vuurwerk
Vuurpijlen schieten uit brandende auto vol met Duits vuurwerk

Stuk minder illegaal vuurwerk in beslag genomen dan in voorgaande jaren
Stuk minder illegaal vuurwerk in beslag genomen dan in voorgaande jaren

Beeld: ANP
41 reacties
Lees meer over:
Binnenland
NUjij: Uitgelichte reacties
Grasvreter
31 dec 2023 om 08:02
Ieder jaar is het er weer minimaal 1 zo lijkt het. Diep en diep triest dat dit anno 2023 nog steeds gebeurt. Ik wens de nabestaanden zeer veel sterkte toe.
Respect: ???? 3
Reacties: ???? 0
Reageer
Bekijk alle reacties





https://www.nu.nl/binnenland/6296179...on-gewond.html
=================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 16:51   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231231_94664930

Twee jaar na zware vuurwerkbom neemt politie Heusden-Zolder geen risico’s: “Extra controles voorzien”
Heusden-Zolder - Nadat de Koolmijnlaan in Heusden-Zolder twee jaar geleden op oudejaarsnacht werd opgeschrikt door extreem zwaar vuurwerk, afgestoken door jongeren, neemt de lokale politie extra maatregelen. De politiezone Heusden-Zolder voert een lik-op-stukbeleid. Lommel stelt wegens de weersomstandigheden de vuurwerkshow uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 16:52   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231231_94802179

Helchterenaar viert nieuwjaar bij zijn paarden: “Met champagne in een vuurwerkvrije stal”
HOUTHALEN-HELCHTEREN - Om zijn paarden tijdens de overgang van oud naar nieuw de stress door vuurwerk te besparen houdt Erik Braeken uit Helchteren ze gezelschap. “Ik zorg voor extra snoepjes, muziek, kerstverlichting en voor onszelf Champagne.”
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 22:37   #29
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

al dat geknal en vuurwerk geweld is niet leuk meer
het is gewoon OORLOG Agressie NIET gezellig. koud hard satanisch

zie onder leuk hoor goed voor ze

Traditioneel begon vuurwerk in china geloof ik en men wilde zo Boze Geesten verjagen, al heel lang geleden. Nu is het helemaal VERBEEST en ONTAARD. Niet leuk meer.


=======================================
https://www.facebook.com/10000106035...30712831476169


Vuurwerk & Pyro’s United ·
Tom Overbeek · rdSposnotecic727m52:mmmg5aeu8978 ma 92u78 e2uofl91ed10rc0m1b ·
Even vuurwerk halen in Duitsland en een peuk uit het raam schieten die weer naar binnen waait ????

video beeld hahha auto brand leeg

Reacties


Friso Jongeneel
Steffen-sjoerd van der Kooi bloemkool...????????

Beantwoorden
Delen
2 d

Steffen-sjoerd van der Kooi
Friso Jongeneel haha ja precies

Beantwoorden
Delen
11 u

Jack de Vries
Dit geeft maar weer gelijk aan dat een kofferbak vol vuurwerk nul explosiekracht heeft en het gewoon geleidelijk af fikt. Al die spook verhalen van “rampen voorkomen in woonwijken” kan hiermee worden afgedaan.

Beantwoorden
Delen
1 d

Ronnie Heijnen
Jack de Vries heb jij de ontsteking zelf op dit filmpje gezien? Of was je er bij? Ik kan hier namelijk niet uit opmaken of er wel of geen explosie is geweest.

Beantwoorden
Delen
1 d

Jack de Vries
Ronnie Heijnen kijk eens naar die auto?? Alle ramen zitten er nog in?

Beantwoorden
Delen
1 d
Bewerkt

Ronnie Heijnen
Jack de Vries ja... doe jij dat dan ook even? Het is een hatchback met grote achterruit. Die knalt er bij een explosie eerst uit en zal de druk op de rest van de auto beperken. En als je goed kijkt, zie je de achterklep toch echt open staan.

Beantwoorden
Delen
1 d

Jack de Vries
Ronnie Heijnen die gaat door de hitte en brand meestal op, en wellicht wel zelf open gezet. Maar als jij dit als een enorme explosie wilt beschouwen, prima????????

Beantwoorden
Delen
1 d

Ronnie Heijnen
Jack de Vries ik wil helemaal niets beschouwen. Ik constateer alleen dat jij niet kunt beoordelen, a.d.h.v. dit filmpje of er wel of geen explosie is geweest.

Beantwoorden
Delen
1 d

Jack de Vries
Ronnie Heijnen scherpe analyse man????

Beantwoorden
Delen
1 d

Robert Jordens
Jack de Vries dan zal in jouw ogen de vuurwerkramp in Enschede ook niet waar zijn gebeurd

Beantwoorden
Delen
1 d

Jack de Vries
Robert Jordens daar lag veel meer, en niet alleen vuurwerk. De politie doet nu net alsof ze steeds een nationale ramp voorkomen als ze ergens in huis stuiten op 30 kilo legaal vuurwerk. Dat is wat ik bedoel, en Enschede is natuurlijk iets totaal ander… Meer weergeven

Beantwoorden
Delen
1 d

Joost de Graaf
Robert Jordens https://youtu.be/BVh3w9SQM5U?si=-tK112ceEWxVC7HX
Daar lag militaire munitie ????
Vuurwerkramp en de vervalste bewijslast; Hans Moll en Paul van Buitenen
YOUTUBE.COM
Vuurwerkramp en de vervalste bewijslast; Hans Moll en Paul van Buitenen
Vuurwerkramp en de vervalste bewijslast; Hans Moll en Paul van Buitenen

Beantwoorden
Delen
1 d

Jaco Bonte
Robert Jordens daar lag 1.1 professioneel vuurwerk opgeslagen ….

Beantwoorden
Delen
1 d







https://www.facebook.com/10000106035...30712831476169
==========================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 02:23   #30
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

DATA Backup posting

Mooi tweede dode in Nederland tgv vuurwerk

Peter Sloterdijk krijgt gelijk: Didactische Catastrofe moet plaatsvinden

110 miljoen euro verknallen in Nederland met een dramatische UITSTOOT van fijnstof, zware metalen, pfas, micro plastics, CO2 en Stikstof is toch GEEN nieuwjaars feestje waard???? ziekelijk ok

==================================
https://www.nu.nl/binnenland/6296270...n-haarlem.html



Man overleden door vuurwerkincident in Haarlem
Door onze nieuwsredactie
01 jan 2024 om 00:25 Update: 2 uur geleden
0 reacties
Een jonge man is zondag overleden bij een vuurwerkincident aan het Henk van Turnhoutpad in Haarlem. Het incident vond plaats rond 23.30 uur.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De politie doet onderzoek.

Het gaat om het tweede dodelijke incident door vuurwerk rond deze jaarwisseling. In Neeritter (Limburg) kwam zaterdag een man om het leven toen een stuk vuurwerk tijdens het afsteken ontplofte. Een tweede persoon raakte gewond.
Beeld: ANP
0 reacties
Lees meer over:
Haarlem
Binnenland
Vuurwerk






https://www.nu.nl/binnenland/6296270...n-haarlem.html
====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 02:26   #31
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

hopeloos ok vuurwerk drama's wereldwijd zijn echt catastrofaal ok


===============================
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...den-bosch.html


Kind (2) zwaargewond na balkonbrand Den Bosch
Door onze nieuwsredactie
01 jan 2024 om 02:00 Update: 6 minuten geleden
0 reacties
Een tweejarig kind is tijdens de nieuwjaarsnacht zwaargewond geraakt bij een balkonbrand in Den Bosch. Het is niet duidelijk of vuurwerk een rol speelde bij het incident.

De brand vond plaats bij een flat aan de Admiraliteitslaan. De brandweer kon het vuur snel blussen. De flat hoefde niet te worden ontruimd.

De politie onderzoekt hoe de brand is ontstaan.

Volg de laatste ontwikkelingen rondom Oud en Nieuw in ons liveblog.
Beeld: ANP
0 reacties
Lees meer over:
Den Bosch
Jaarwisseling
Binnenland




https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...den-bosch.html
=============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 09:11   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Man overleden bij vuurwerkincident in Haarlem
Door een vuurwerkincident in de Nederlandse stad Haarlem is op oudejaarsavond een jonge man om het leven gekomen. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie aan het Nederlandse persagentschap ANP na berichtgeving door de Nederlandse publieke omroep NOS.

https://www.hln.be/buitenland/man-ov...rlem~a848c8eb/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 15:47   #33
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Man overleden bij vuurwerkincident in Haarlem
Door een vuurwerkincident in de Nederlandse stad Haarlem is op oudejaarsavond een jonge man om het leven gekomen. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie aan het Nederlandse persagentschap ANP na berichtgeving door de Nederlandse publieke omroep NOS.

https://www.hln.be/buitenland/man-ov...rlem~a848c8eb/
Ja Reservespeler, ik zag dit zonet ook, op nu.nl hier toch het volledige nieuwsbericht als DATA backup he, omdat ik in deze topic over Vuurwerk drama nu naar zinnige alternatieven zal zoeken, en ik zal moeten werken aan het essay hierover. Ja, er zijn heel veel zinnige alternatieven voor dit vuurwerk gezeik elk jaar vd jongeren en ouderen.

hierna de hele tekst vd media en daarna nog meer tragische vuurwerk incidenten binnen Nederland. HOe is het in Belgie gegaan en in Vlaanderen??

=====================
Ja ik kreeg zonet echt leuke en veel goedkopere alternatieven in mijn goudbruine apen koppie ipv die dure chinese knaltroep.

110 miljoen euro verknald en china verdient hier echt tientallen miljarden euro's mee elk jaar, en hele jaar door kan je dit domme knaltroep kopen uit china. Pure Oplichterij is het.

=================================
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...n-haarlem.html


Negentienjarige man overleden bij vuurwerkincident in Haarlem
Door onze nieuwsredactie
01 jan 2024 om 00:25 Update: 7 uur geleden
520 reacties
Een negentienjarige man is zondag vlak voor middernacht om het leven gekomen bij een vuurwerkincident aan het Henk van Turnhoutpad in Haarlem.

Het gaat om een "noodlottig ongeval met vuurwerk", schrijft de politie op X. Hoe de Haarlemmer om het leven is gekomen, onderzoekt de politie nog. Om privacyredenen is er verder niets over de identiteit van het slachtoffer bekendgemaakt.

Dit is het tweede dodelijke vuurwerkincident rond deze jaarwisseling. Zaterdag kwam in het Limburgse Neeritter een man om het leven toen een stuk vuurwerk tijdens het afsteken ontplofte. Een tweede persoon raakte gewond.
Beeld: ANP
520 reacties
Lees meer over:
Haarlem
Binnenland
Vuurwerk






https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...n-haarlem.html
===============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 15:56   #34
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

nou erger dan ik had gedacht ok ziehier onder.

dit is GEEN FEEST meer. Puur Crimineel, volksterrorisme ziekelijk gestoord

--------- Ja ik moet ACP toch mijn ESSAY aanbieden openbaar als het eenmaal afgewerkt is en online POD te koop staat.

Politievakbonden willen op korte termijn om de tafel gaan zitten om te bespreken hoe het geweld tegen hulpverleners tegengegaan kan worden. "We moeten nu al gaan nadenken over hoe hiermee om te gaan en niet wachten tot bijvoorbeeld eind dit jaar", zegt Ramon Meijerink, bestuurslid van politievakbond ACP.


=============== uit nu.nl citaten:

Op basis van de eerste voorlopige cijfers meldt de politie maandagochtend dat zeker tientallen agenten tijdens de jaarwisseling gewond zijn geraakt.

De politie heeft tijdens de jaarwisseling ten minste tweehonderd arrestaties verricht.


Bij de brandweer zijn in totaal 3.680 incidenten gemeld.




======================================== (100 % citaat hele tekst media nu.nl)

https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...d-geraakt.html



Politie spreekt van heftige jaarwisseling: zeker tientallen agenten gewond geraakt
Door onze nieuwsredactie
01 jan 2024 om 11:17 Update: 21 minuten geleden
1.3K reacties
De politie blikt terug op een jaarwisseling met heftige incidenten. Tientallen agenten zijn vannacht gewond geraakt.

Oudejaarsdag verliep redelijk rustig, maar 's avonds en 's nachts werd het toch grimmig. Feestvierende mensen werden bekogeld met vuurwerk, woningen en auto's werden in brand gestoken en er waren opstootjes en vernielingen. In meerdere steden moest de mobiele eenheid (ME) ingrijpen.

Veel politiemensen en andere hulpverleners kregen bij hun werk te maken met agressie en geweld, zegt Peije de Meij, landelijk coördinator jaarwisseling bij de politie. "Ze zijn belaagd, terwijl ze juist aan het werk waren om anderen te beschermen."

Op basis van de eerste voorlopige cijfers meldt de politie maandagochtend dat zeker tientallen agenten tijdens de jaarwisseling gewond zijn geraakt. Een aantal agenten liep gehoorschade op door de kracht van zwaar, veelal illegaal vuurwerk. "Volstrekt onacceptabel. Dit is helaas de realiteit waarin we moeten opereren tijdens de Nieuwjaarsnacht, want we zien dit iedere jaarwisseling weer terugkomen", zegt De Meij.
Doelbewust confrontatie met hulpverleners opgezocht

Op verschillende plekken in het land zochten relschoppers volgens de politie doelbewust de confrontatie met hulpverleners op. Daardoor werden de hulpverleners gehinderd in hun werk of liepen ze gevaar.

In onder meer Alphen aan den Rijn, Bedum en Hedel moest de ME de brandweer ondersteunen, zodat die haar werk kon doen. In Huizen, Poortugaal en het Amsterdamse stadsdeel West trad de ME op tegen grote groepen mensen met bivakmutsen. Zij zochten volgens de politie doelbewust de confrontatie op.

"We zijn diep teleurgesteld over de vele meldingen over agressie en geweld tegen omstanders, de politie en andere hulpverleners", zegt De Meij. "Bivakmutsen hebben niets met feest vandoen."
Aantal arrestaties kan nog oplopen

De politie heeft tijdens de jaarwisseling ten minste tweehonderd arrestaties verricht. Dat aantal kan nog bijgesteld worden, want later deze week worden de definitieve cijfers bekendgemaakt. Zo werden in Amersfoort twee veertienjarigen opgepakt voor het gooien van vuurwerk naar politieagenten en het slopen van bushokjes.

Politievakbonden willen op korte termijn om de tafel gaan zitten om te bespreken hoe het geweld tegen hulpverleners tegengegaan kan worden. "We moeten nu al gaan nadenken over hoe hiermee om te gaan en niet wachten tot bijvoorbeeld eind dit jaar", zegt Ramon Meijerink, bestuurslid van politievakbond ACP.

Grimmige incidenten overschaduwen feestelijke start van 2024 in Nederland
Zie ook Grimmige incidenten overschaduwen feestelijke start van 2024 in Nederland

Brandweer heeft duizenden meldingen ontvangen

Bij de brandweer zijn in totaal 3.680 incidenten gemeld. Dat zijn er niet veel meer of minder dan tijdens voorgaande jaarwisselingen. Het ging vooral om containerbranden, autobranden en andere buitenbranden.

Net als andere hulpverleners werden ook brandweerlieden gehinderd in hun werk. Zo werd in Rotterdam een voorruit van een blusvoertuig ingegooid.

"Hoe haal je het in je hoofd?", vraagt Tijs van Lieshout, voorzitter van Brandweer Nederland, zich hardop af. "Je kunt je niet voorstellen dat je dit werk moet doen, terwijl je zwaar vuurwerk als een soort bommen naar je hoofd geslingerd krijgt."
Dodelijke slachtoffers en (zwaar)gewonden gevallen

Tijdens de jaarwisseling zijn meerdere doden en gewonden gevallen, zowel door geweld als vuurwerk en ongelukken.

In Haarlem kwam een negentienjarige man om het leven door een "noodlottig ongeluk met vuurwerk", meldt de politie. Een dag eerder kwam in het Limburgse Neeritter ook al een man om het leven bij een vuurwerkongeval.

In het Brabantse Uden raakte een zeventienjarige jongen zwaargewond bij het afsteken van vuurwerk. En in Eindhoven liep een achttienjarige man zware verwondingen op toen vuurwerk in zijn hand ontplofte.

In Rotterdam waren er meerdere steekpartijen, waarbij in totaal zeker vier mensen (zwaar)gewond raakten. In Capelle aan den IJssel viel een dodelijk slachtoffer bij een schietpartij.

Bij twee dodelijke verkeersongelukken in Groningen kwamen twee mensen om het leven.
Beeld uit video: Jaarwisseling vol incidenten: twee doden, politie heeft drukke nacht1:01
Jaarwisseling vol incidenten: twee doden, politie heeft drukke nacht
Eerder

Video |Jaarwisseling vol incidenten: twee doden, politie heeft drukke nacht
Schietpartij Capelle aan den IJssel

Grimmige incidenten overschaduwen feestelijke start van 2024 in Nederland
Grimmige incidenten overschaduwen feestelijke start van 2024 in Nederland
Negentienjarige man overleden bij vuurwerkincident in Haarlem
Negentienjarige man overleden bij vuurwerkincident in Haarlem

Beeld: ANP
1.3K reacties
Lees meer over:
Politie
Jaarwisseling
Binnenland
NUjij: Uitgelichte reacties
Marco_Peeters
01 jan 2024 om 11:50
Ik ben echt voor een vuurwerkverbod en strenge handhaving. Het afgrijselijk om te zien dat bewoners in steden waar een vuurwerkverbod geldt er gewoon lak aan hebben. Ik begrijp er gewoon niets van. Het wangedrag van de mens zorgt door dit gedrag voor een sneller verbod. Ik wens alle slachtoffers bij de hulpverleners sterkte en bedankt dat jullie er staan voor onze veiligheid.
Respect: ???? 221
Reacties: ???? 15
Reageer
RW1985
01 jan 2024 om 11:47
Kern van het probleem ligt heel ergens anders. Het gaat vooral om het gedrag/fatsoensnormen van mensen tegenwoordig (al dan niet in combinatie met alcohol) en het steeds zwaarder wordende illegaal (dus al verboden!) vuurwerk.Een algeheel vuurwerkverbod, dus ook voor papa en mama die met hun kind wat simpel siervuurwerk willen afsteken in de wijk, gaat dat denk ik niet oplossen. Maar het kan wel een begin zijn naar het vieren van Oud en Nieuw op een andere manier (op een vaste plek met vuurwerkshow en thuis alleen gezellig wat drinken) waardoor nieuwere generaties niet beter meer weten.
Respect: ???? 42
Reacties: ???? 4
Reageer
Bekijk alle reacties




https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...d-geraakt.html
======================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 16:06   #35
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

hopeloos ok zie onder
ik ga zo kijken bij de Griegstraat in delft is vlakbij mij.

dit is geen feest meer gewoon ordinaire ziekelijk misdadige OORLOGSDAG in heel Nederland

ik geloof dat ZWARE Criminelen en Moordenaars die mij al 3 maanden nu bedreigden ivm HOMOHATERS dodenlijst (is dus van thierry baudet en hele forum voor democratie, hele landelijke ondergrondse maffia netwerk, zoals ik het nu ontdekte ok, want een paar van die idioten vertelden mij dit geheim ook echt ok ) waar ik nu op sta, dus ook lekker mee feestten met de ZWAARSTE vuurwerkbommen als praktijk trainingsdagje.


==================== kern zinnen onderstaande media citaat nu.nl


Zo werden agenten op zeker twee plekken in Den Haag bekogeld met (zwaar) vuurwerk.

Ook in Delft ging het mis. Daar werd een winkel aan de Griegstraat vernield met zwaar vuurwerk.

In verschillende Friese plaatsen rukte de ME uit.

In Rotterdam vonden meerdere steekpartijen plaats.


======================================
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...nederland.html


Grimmige incidenten overschaduwen feestelijke start van 2024 in Nederland
Door onze nieuwsredactie
01 jan 2024 om 04:56 Update: 4 uur geleden
1.4K reacties
Waar Oudjaarsdag grotendeels zonder incidenten verliep, werd het 's avonds en 's nachts alsnog grimmig. In meerdere steden zijn hulpverleners bekogeld met (zwaar) vuurwerk en heeft de mobiele eenheid (ME) moeten ingrijpen. In Haarlem is een dode gevallen bij een vuurwerkongeval.

Een negentienjarige man is om het leven gekomen bij een "noodlottig ongeluk met vuurwerk", meldt de politie. Het is nog niet duidelijk wat er precies aan het Henk van Turnhoutpad in Haarlem is gebeurd. Een dag eerder kwam in het Limburgse Neeritter ook al een man om het leven bij een vuurwerkongeluk.

Zij waren niet de enige slachtoffers. In het Brabantse Uden raakte even na middernacht een zeventienjarige jongen zwaargewond aan zijn gezicht en hand tijdens het afsteken van vuurwerk. Hij moest naar het ziekenhuis. En in Eindhoven raakte een achttienjarige man zwaargewond, doordat een stuk vuurwerk in zijn hand was ontploft.

In het Groningse Midwolda en het Brabantse Veen waren bezittingen de dupe van andermans vuurwerkdrang. Daar raakten auto's en woningen beschadigd. Meerdere mensen liepen lichte verwondingen op.

Ook in Vlaardingen, Schiedam en Barendrecht gingen voertuigen in vlammen op.

Nederland knalt met vuurwerk 2024 in (ook waar dat niet mag)
Zie ook Nederland knalt met vuurwerk 2024 in (ook waar dat niet mag)

Mobiele eenheid moest op meerdere plekken uitrukken

Elders kreeg het politiekorps het zwaar te verduren. Zo werden agenten op zeker twee plekken in Den Haag bekogeld met (zwaar) vuurwerk. Op drie locaties moest de mobiele eenheid ingrijpen vanwege ongeregeldheden. Op meerdere plekken in de stad vlogen scooters en auto's in brand, meldt lokaal persbureau Regio15.

Ook in Delft ging het mis. Daar werd een winkel aan de Griegstraat vernield met zwaar vuurwerk. Agenten ter plekke werden met vuurwerk bekogeld. Dat werd onder meer vanuit een flat geworpen, laat een politiewoordvoerder aan NU.nl weten. Ook hier moest de ME de rust komen herstellen.

Op een andere locatie in de stad moesten agenten met getrokken wapens twee personen aanhouden. Kort daarvoor was er een schietpartij op de Oude Langendijk. Bij het fouilleren van het duo ontdekte de politie een vuurwapen.

In Alphen aan den Rijn kwam de politie in actie toen het onrustig werd. Omstanders gooiden zwaar vuurwerk naar agenten. Niemand is gewond geraakt, maar Veiligheidsregio Hollands Midden benadrukt dat hulpverleners nooit mogen worden gehinderd bij hun werk. De brandweer moest onder begeleiding van de ME een vreugdevuur in de stad blussen.

In verschillende Friese plaatsen rukte de ME uit. Drie mensen werden aangehouden vanwege het verstoren van de openbare orde. Bij een aantal vuurwerkongevallen raakten meerdere mensen gewond.
Beeld uit video: Compilatie: Zo knalde Nederland het nieuwe jaar in1:08
Compilatie: Zo knalde Nederland het nieuwe jaar in
Nog meer incidenten in verschillende steden

Verder waren er incidenten in onder meer Amsterdam, Rotterdam, Zaandam, Ursem en Bergen op Zoom. In de laatstgenoemde plaats werden brandweerlieden bekogeld met vuurwerk, terwijl zij een brand probeerden te blussen. In Ursem kregen agenten te maken met geweld en illegaal vuurwerk. De explosieven troffen ook een gebouw waarin scholen en een kinderopvang zijn gevestigd. Meerdere ramen sneuvelden door het vuurwerk.

Ook in Amsterdam moest de ME in actie komen. In het stadsdeel West was het op verschillende plekken onrustig. De politie hield meerdere mensen aan, omdat ze stenen en vuurwerk naar agenten hadden gegooid.

In Rotterdam vonden meerdere steekpartijen plaats. Drie mensen moesten naar het ziekenhuis en de ME moest meerdere keren ingrijpen. Hulpverleners werden meermaals met vuurwerk bekogeld.

In Zaandam werd zondagavond brand gesticht en werden voorbijgangers bestookt met vuurwerk. Agenten werden bekogeld met zwaar vuurwerk, waarna de mobiele eenheid moest uitrukken.

De politie arresteerde vroeg op de avond al zeven personen van veertien tot negentien jaar. Later kwam de ME opnieuw in actie en pakte de politie nog eens zes minderjarigen op. Niemand raakte gewond. Alle dertien arrestanten zijn weer vrijgelaten.
Politievakbond wil geweld tegen hulpverleners aanpakken

Demissionair premier Mark Rutte had in zijn nieuwjaarsboodschap opgeroepen tot een "mooie, maar veilige" jaarwisseling. Hij hoopte dat Oud en Nieuw voor hulpverleners "zo goed mogelijk" zou verlopen.

De politie blikt in de loop van de ochtend terug op de afgelopen nacht. Ook bij voorgaande jaarwisselingen waren hulpverleners veelvuldig het doelwit van vuurwerkgeweld. Het korps zei van tevoren al tegen NU.nl dat een geslaagde jaarwisseling onrealistisch leek: "We weten nu al dat agenten gewond gaan raken. Dat is vreselijk en onverteerbaar."

Die voorspelling blijkt uitgekomen. Daarom willen politievakbonden op korte termijn om de tafel gaan zitten om te bespreken hoe het geweld tegen hulpverleners rond de jaarwisseling tegengegaan kan worden. "Ook dit jaar waren er weer incidenten, behoorlijk heftige incidenten. We moeten nu al gaan nadenken over hoe hiermee om te gaan en niet wachten tot bijvoorbeeld eind dit jaar", zegt Ramon Meijerink, bestuurslid van politievakbond ACP.

Het is maandagochtend nog te vroeg om een goed beeld van de afgelopen nacht te schetsen, zegt Meijerink. "Maar je ziet dat ook dit jaar de politie en brandweer weer zijn bekogeld met zwaar vuurwerk. Alsof sommige mensen niet willen begrijpen dat je van hulpverleners af moet blijven."

Politie heeft geen vertrouwen in 'geslaagde' jaarwisseling: 'Gaat niet gebeuren'
Zie ook Politie heeft geen vertrouwen in 'geslaagde' jaarwisseling: 'Gaat niet gebeuren'

Beeld: ANP
1.4K reacties
Lees meer over:
Jaarwisseling
Binnenland





https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296...nederland.html

==========================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 07:46   #36
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Bommetje.

Meer meer meer ... of minder ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be