Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2023, 10:22   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Het einde der tijden

Voor wanneer is het? Her en der oorlogsdreiging, nucleaire wapens worden uitgebreid of op punt gesteld, er hoeft maar een figuur het in zijn hoofd te krijgen en het is zover.

Een oudere man als Poetin bijvoorbeeld die bijna dood is en toch niets meer te verliezen heeft.

In ieder geval zijn nucleaire wapens in de handen van mentaal labiele en / of geïndoctrineerde en gedesinformeerde mensen een gevaarlijke combinatie.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 10:32   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dat is het einde der tijden niet he, dat is gewoon de volgende stap in de evolutie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 10:52   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Het einde van de tijd is wanneer dit universum stopt. Letterlijk bekeken.

Als we naar de context kijken vanuit onze geschiedenis (religie voor jullie) , dan zijn de signalen zichtbaar. Signalen die het einde van dit tijdperk inluiden.

Er komt nu een tijd waar ze alles op hun kop draaien om u als mens in ziel en vlees te veranderen. Daarom is er een tussenkomst nodig, en dat is niet de eerste maar wel de laatste keer.

Maar voor dat gebeurt zal het westen (wie eerst?) vallen omdat zij het grote Babylon van deze tijd is. Die de ganse wereld misleidt en in een economische grip heeft diens druk onhoudbaar is.

Alle beschavingen voor ons verdwenen op hun piek, onze piek nadert.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 11:38   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het einde van de tijd is wanneer dit universum stopt. Letterlijk bekeken.

Als we naar de context kijken vanuit onze geschiedenis (religie voor jullie) , dan zijn de signalen zichtbaar. Signalen die het einde van dit tijdperk inluiden.

Er komt nu een tijd waar ze alles op hun kop draaien om u als mens in ziel en vlees te veranderen. Daarom is er een tussenkomst nodig, en dat is niet de eerste maar wel de laatste keer.

Maar voor dat gebeurt zal het westen (wie eerst?) vallen omdat zij het grote Babylon van deze tijd is. Die de ganse wereld misleidt en in een economische grip heeft diens druk onhoudbaar is.

Alle beschavingen voor ons verdwenen op hun piek, onze piek nadert.
Hoe gaat dat in zijn werk?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 11:41   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe gaat dat in zijn werk?
Tijd is een waarneming van waar ge zijt en hoe alles vanuit dat perspectief beweegt.
Neem het universum weg, en er is geen dimensie meer om tijd waar te nemen.
Tijd is een verloop dat enkel vooruitgaat .

De aarde draait in 24h rond haar eigen as en swirled rond de zon in 365 dagen.
Dat kan ze niet doen zonder ons universum.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 07:09   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het einde der tijden niet he, dat is gewoon de volgende stap in de evolutie.
Er is inderdaad waarschijnlijk een groot verschil tussen het einde der tijden en het einde der mensheid.

Het tweede zal altijd het eerste vooraf gaan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 07:13   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tijd is een waarneming van waar ge zijt en hoe alles vanuit dat perspectief beweegt.
Zo simpel is het niet.
Want dat betekent dat er een waarnemer moet zijn om van tijd te kunnen spreken.
En aangezien tijd al lang voor de mensheid begon (en ook nog door kan gaan als de mensheid op zou houden te bestaan) is er voor tijd geen waarnemer nodig.

Iedere waarnemer heeft zijn eigen tijd, dat wel. Maar om tijd te kunnen laten bestaan heb je geen waarnemer nodig.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 10:23   #8
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Continuï-tijd kent geen einde.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 12:00   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zo simpel is het niet.
Want dat betekent dat er een waarnemer moet zijn om van tijd te kunnen spreken.
En aangezien tijd al lang voor de mensheid begon (en ook nog door kan gaan als de mensheid op zou houden te bestaan) is er voor tijd geen waarnemer nodig.

Iedere waarnemer heeft zijn eigen tijd, dat wel. Maar om tijd te kunnen laten bestaan heb je geen waarnemer nodig.
Maar ongeacht hoe wij individueel tijd waarnemen, ze is gebaseerd op een consistente snelheid die wij collectief ervaren.

Ge kunt uw waarneming daarop "uit het oog verliezen". Maar ze tikt zoals ze tikt met of zonder uw waarneming.

Ik heb ook niet gezegd dat er een mens voor tijd nodig is, maar dat er beweging nodig is en die snelheid daarvan de waarneming van tijd is.

Edit: ok ge hebt een waarnemer nodig. Tree falls in the woods...

De mens heeft tijd gewoon opgedeeld vanuit een aards perspectief.
Ons vertrekpunt voor tijd is de snelheid van deze aarde. Dus voor deze waarneming van tijd, heb je dus de aarde als ankerpunt met de mens als waarnemer.
Wij deelden op in 365 dagen van 24h.

Als er geen space is, heb je dus geen continuüm en voor ons vertrekt dat vanop de aarde en de maan en zo rond de zon.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 december 2023 om 12:17.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 13:43   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tijd is een waarneming van waar ge zijt en hoe alles vanuit dat perspectief beweegt.
Neem het universum weg, en er is geen dimensie meer om tijd waar te nemen.
Tijd is een verloop dat enkel vooruitgaat .

De aarde draait in 24h rond haar eigen as en swirled rond de zon in 365 dagen.
Dat kan ze niet doen zonder ons universum.
Ik zou eerder zeggen dat tijd een waarneming is van wanneer je bent.

Plus dat ook blijkt dat de tijd voor de sneller bewegende waarnemer gewoon verloopt, maar wanneer hij tot stilstand komt blijkt dat zijn tijd trager verlopen is vergeleken met de stilstaande waarnemer.

Dus, uw "tijd loopt alleen vooruit" is verre van bewezen vermits blijkt dat tijd relatief is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 13:58   #11
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Het einde der tijden is nog onbeschrijfelijk ver weg. een 10 met 100 nullen achter jaren.

Het einde van de mensheid echter kan misschien binnen enkele jaren al zijn.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 16:15   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen dat tijd een waarneming is van wanneer je bent.

Plus dat ook blijkt dat de tijd voor de sneller bewegende waarnemer gewoon verloopt, maar wanneer hij tot stilstand komt blijkt dat zijn tijd trager verlopen is vergeleken met de stilstaande waarnemer.

Dus, uw "tijd loopt alleen vooruit" is verre van bewezen vermits blijkt dat tijd relatief is.
Ja maar zolang wij een minuut voor 60 seconden nemen, is die verloop altijd hetzelfde. Hoe dat ervaren wordt is divers.

En stel, er zou een zwaartekracht komen waardoor alles andersom begint te draaien, dan draai je letterlijk gezien de tijd terug; maar daarmee reis je niet letterlijk terug in de tijd. Hoe wij anno 1900 ervaren is al lang gepasseerd. Dat komt nooit meer terug en die zielen gaven den geest.
Wij die het waarnemen, nemen dat waar van op de aarde. Ge kunt een uur en datum afspreken en daarop uw klok zetten he. En dan is het een kwestie van op tijd komen.
Ge kunt niet vandaag voor gisteren afspreken.

Dat tijd dus enkel vooruit verloopt vereist geen bewijs, maar er is nooit iets anders ervaren op deze aarde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:11   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe gaat dat in zijn werk?
Momenteel is het universum nog aan het uitdijen. Op een bepaald moment zal dat proces omgekeerd worden tot alles verdwijnt in 1 zwart gat. Dat is wat mij werd wijsgemaakt maar ik kan er mij weinig bij voorstellen
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:12   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Momenteel is het universum nog aan het uitdijen. Op een bepaald moment zal dat proces omgekeerd worden tot alles verdwijnt in 1 zwart gat. Dat is wat mij werd wijsgemaakt maar ik kan er mij weinig bij voorstellen
K denk niet dat we moeten bang zijn van het zwarte gat.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:15   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=c_an...ktIHJlbQ%3D%3D

I feel fine.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:17   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Volgens de christenen (en misschien nog andere aanverwante religiotische obediënties) heeft god zijn zoon naar de aarde gestuurd om ons te redden.

Wel, als het einde der tijden zou dreigen door ons toedoen, dan zal god wel opnieuw Christus sturen om ons te redden. Of een broer van Christus. Of een zus, we willen niet gender-discriminerend zijn niewaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:22   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Momenteel is het universum nog aan het uitdijen. Op een bepaald moment zal dat proces omgekeerd worden tot alles verdwijnt in 1 zwart gat. Dat is wat mij werd wijsgemaakt maar ik kan er mij weinig bij voorstellen
Daar is ons menselijk verstand inderdaad veel te klein voor. Ik vraag me dikwijls af waar we hier eigenlijk zijn en wat ik me moet voorstellen met het universum.
Dat de mensheid totaal niks voorstelt ben ik me wel van bewust.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:44   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Momenteel is het universum nog aan het uitdijen. Op een bepaald moment zal dat proces omgekeerd worden tot alles verdwijnt in 1 zwart gat. Dat is wat mij werd wijsgemaakt maar ik kan er mij weinig bij voorstellen
Ik dacht dat vroeger ook, omdat ik de zwaartekracht als katalysator bekeek van die komende "instorting".

Maar dat blijkt niet te kloppen met de waarnemingen.

Ook, het zijn enkel de verste stelsels die zich bewegen door de energie geproduceerd door de big bang. 'Ons' gedeelte van het universum beweegt niet op die manier, vermits we maar eerst lang na de big bang gevormd zijn. Bij ons is het inderdaad het uitdijend effect dat ons doet bewegen/heelal groter worden.

Ik denk niet dat het uitdijen een bijeffect is van zwaartekracht/ruimtekromming. Het zal dus ook niet bijdragen aan een potentiele instorting, als die al mogelijk zou zijn om te beginnen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 19:38   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Momenteel is het universum nog aan het uitdijen. Op een bepaald moment zal dat proces omgekeerd worden tot alles verdwijnt in 1 zwart gat. Dat is wat mij werd wijsgemaakt maar ik kan er mij weinig bij voorstellen
Dat dacht men vroeger, maar ondertussen lijkt het eerder op een onstopbaar uitdijen. Het wordt eerder een thermodynamische dood eerder dan een zwart gat. Maar aangezien we daar uiteindelijk de fysica niet fundamenteel van begrijpen, is het pure speculatie, voortgaande op het deel fysica dat we wel hebben (algemene relativiteit) maar waarvan we WETEN dat het niet volledig juist is (quantum effecten ontbreken).

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 december 2023 om 19:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:43   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het einde der tijden niet he, dat is gewoon de volgende stap in de evolutie.
Inderdaad, de nodige totale reset, die ons verlost van een hoop domme kloten en nutteloze zuurstof verbruikers.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be