Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2017, 16:17   #1
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard Russisch marineschip gezonken, per ongeluk, door een onbewapend vrachtschip

Een verkenningsschip van de Russische marine met een 78-koppige bemanning is vandaag voor de kust van Turkije gezonken na een aanvaring met een vrachtschip met een 8000 koppige beschaping. Het vrachtship is ongedeerd.

Toch fijn dat we er af en toe ook nog mee kunnen lachen, met die Russen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 17:11   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Ziedaar de eerste maritieme overwinning voor de Togolezen.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 17:26   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Och, nog niet zo erg als hetgeen de Russki's overkwam toen ze op 27 mei 1905 geconfronteerd werden met de Japanse vloot in de straat van Tsushima (tussen het meest zuidelijk gedeelte van Japan en Korea). De zwaarste nederlaag in de geschiedenis van Tsaristisch Rusland. Van een ganse militaire vloot bereikten slechts twee schepen het voor hen veilige Vladivostok. Toen vielen in gans de wereld "de schellen van de ogen" en begon men zich serieus te realiseren dat in het Verre Oosten een nieuwe machtige industriële mogendheid was ontstaan met een superieure kennis van techniek en moderne bewapening. De Japanse vloot stond onder het gezag van admiraal Togo. Toen de Japanners in December 1941 vanop hun vliegdekschepen opstegen richting Pearl Harbour werd op het admiraalsschip van Yamamoto opnieuw de vlag van admiraal Togo gehesen. Banzai!!!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:14   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Er is momenteel een overschot aan maritieme vervoerscapaciteit en ook aan Russische "observatieschepen"....

Daar dienen zich mogelijkheden aan....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 18:13   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Als de Russen nog geen vrachtschip kunnen detecteren en ontwijken staan ze er goed voor. Ik heb een tijdje geleden eens gedacht dat het misschien terug de moment is voor Europa om Rusland nog eens onder de voet te lopen. Gratis gas. En het weer kan toch zo geen rol meer spelen als ten tijde van Napoleon en Hitler. Nietzsche zou zeggen : de eeuwige wederkeer. Volgens mij moet het deze keer lukken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 april 2017 om 18:15.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 19:45   #6
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de Russen nog geen vrachtschip kunnen detecteren en ontwijken staan ze er goed voor. Ik heb een tijdje geleden eens gedacht dat het misschien terug de moment is voor Europa om Rusland nog eens onder de voet te lopen. Gratis gas. En het weer kan toch zo geen rol meer spelen als ten tijde van Napoleon en Hitler. Nietzsche zou zeggen : de eeuwige wederkeer. Volgens mij moet het deze keer lukken.
Klein detail vergeten: Rusland is de grootste kernmacht ter wereld.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 19:50   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Klein detail vergeten: Rusland is de grootste kernmacht ter wereld.
Uiteraard, maar je mag er vergif op innemen dat het gros van die kernwapens niet meer "in werkende staat" is.

Het kost massas geld om een werkend kernwapenarsenaal te onderhouden.

PS: En dat is bijzonder gevaarlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 20:54   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uiteraard, maar je mag er vergif op innemen dat het gros van die kernwapens niet meer "in werkende staat" is.

Het kost massas geld om een werkend kernwapenarsenaal te onderhouden.

PS: En dat is bijzonder gevaarlijk.
Als het er op aankomt iets in goede staat te houden komen de Russen heel wat tekort. Ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is, maar ik herinner mij uit de jaren negentig (na de implosie van de Sovjet-Unie in 1991) hoezeer de Noren in hoge mate ongerust waren omtrent het toenemend gevaar van radio-actieve vervuiling in de Barentz zee waar Noorwegen grenst aan Rusland (dicht bij de militair uiterst belangrijke Russische haven Moermansk). Daar lag een hele vloot roestende en defecte atoomduikboten en atoom-ijsbrekers. Door de chaotische toestand na de val van het communisme bleek niemand te weten wie daar nu eigenlijk verantwoordelijk was voor wat.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 19:15   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Klein detail vergeten: Rusland is de grootste kernmacht ter wereld.
Met de eerste raket die ze proberen lanceren blazen ze vermoedelijk heel Rusland op.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 21:22   #10
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Onderschat de Togolezen niet.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 07:38   #11
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uiteraard, maar je mag er vergif op innemen dat het gros van die kernwapens niet meer "in werkende staat" is.

Het kost massas geld om een werkend kernwapenarsenaal te onderhouden.

PS: En dat is bijzonder gevaarlijk.
tavek ,daar liggen onderzeers in vladiwostok, die kant en klaar zijn om nuks te lanceren..................en meer als eentje
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 08:14   #12
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
tavek ,daar liggen onderzeers in vladiwostok, die kant en klaar zijn om nuks te lanceren..................en meer als eentje
Ja, dat is het probleem he.
Als 10% van die 'bekende aantallen" SLBM's echt bestaat en werkt is dat al voldoende om problemen te veroorzaken.

The power of numbers.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 11:59   #13
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja, dat is het probleem he.
Als 10% van die 'bekende aantallen" SLBM's echt bestaat en werkt is dat al voldoende om problemen te veroorzaken.

The power of numbers.
ze bestaan en werken geloof het maar,of had je gedacht dat de soviets zo maar hun nuks gingen opruimen
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 12:19   #14
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
ze bestaan en werken geloof het maar,of had je gedacht dat de soviets zo maar hun nuks gingen opruimen
Ze bestaan maar het is ondertussen toch wel al duidelijk dat het grootste deel van de russische militaire macht lucht of verouderd/defect is?

Maskirovka, daar gaat het om :

https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...tary_deception
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:19   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de Russen nog geen vrachtschip kunnen detecteren en ontwijken staan ze er goed voor. Ik heb een tijdje geleden eens gedacht dat het misschien terug de moment is voor Europa om Rusland nog eens onder de voet te lopen. Gratis gas. En het weer kan toch zo geen rol meer spelen als ten tijde van Napoleon en Hitler. Nietzsche zou zeggen : de eeuwige wederkeer. Volgens mij moet het deze keer lukken.
Dat begrijp ik soms ook niet goed.

Boten en vliegtuigen die zitten stampvol met radars en andere toestellen die het varen/vliegen/rijden mee in het oog houden.

Soms denk je dan, hoe zat zijn die gasten die daar met varen/vliegen/rijden met die 'tuigen'.

Er is één tuig dat die problemen niet heeft en dat is het 'Paard van Troje' dat rolt maar aan ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:30   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het er op aankomt iets in goede staat te houden komen de Russen heel wat tekort. Ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is, maar ik herinner mij uit de jaren negentig (na de implosie van de Sovjet-Unie in 1991) hoezeer de Noren in hoge mate ongerust waren omtrent het toenemend gevaar van radio-actieve vervuiling in de Barentz zee waar Noorwegen grenst aan Rusland (dicht bij de militair uiterst belangrijke Russische haven Moermansk). Daar lag een hele vloot roestende en defecte atoomduikboten en atoom-ijsbrekers. Door de chaotische toestand na de val van het communisme bleek niemand te weten wie daar nu eigenlijk verantwoordelijk was voor wat.
Ik vraag me dat ook dikwijls af: dat is één v.d. "dingen waarover men niet spreekt"
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:30   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het er op aankomt iets in goede staat te houden komen de Russen heel wat tekort. Ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is, maar ik herinner mij uit de jaren negentig (na de implosie van de Sovjet-Unie in 1991) hoezeer de Noren in hoge mate ongerust waren omtrent het toenemend gevaar van radio-actieve vervuiling in de Barentz zee waar Noorwegen grenst aan Rusland (dicht bij de militair uiterst belangrijke Russische haven Moermansk). Daar lag een hele vloot roestende en defecte atoomduikboten en atoom-ijsbrekers. Door de chaotische toestand na de val van het communisme bleek niemand te weten wie daar nu eigenlijk verantwoordelijk was voor wat.
Ik vraag me dat ook dikwijls af: dat is één v.d. "dingen waarover men niet spreekt"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:32   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het er op aankomt iets in goede staat te houden komen de Russen heel wat tekort. Ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is, maar ik herinner mij uit de jaren negentig (na de implosie van de Sovjet-Unie in 1991) hoezeer de Noren in hoge mate ongerust waren omtrent het toenemend gevaar van radio-actieve vervuiling in de Barentz zee waar Noorwegen grenst aan Rusland (dicht bij de militair uiterst belangrijke Russische haven Moermansk). Daar lag een hele vloot roestende en defecte atoomduikboten en atoom-ijsbrekers. Door de chaotische toestand na de val van het communisme bleek niemand te weten wie daar nu eigenlijk verantwoordelijk was voor wat.
Ik vraag me dat ook dikwijls af: dat is één v.d. "dingen waarover men niet spreekt"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be