Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2011, 17:22   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Mijn boot is mijn eigendom en niet van de bank. We (familie) hebben twee huizen 1 in NL, 1 in F en mijn zuster bezit met haar man 2 boerderijen in F. Het huis in F kan op hout worden gestookt, zonodig dat in NL ook. En hout is er voldoende, in F en in NL.

Mocht de nood aan de man komen zul je zien dat boeren weer interessant wordt.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 18:39   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
"begonnen"?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 18:42   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Mijn boot is mijn eigendom en niet van de bank. We (familie) hebben twee huizen 1 in NL, 1 in F en mijn zuster bezit met haar man 2 boerderijen in F. Het huis in F kan op hout worden gestookt, zonodig dat in NL ook. En hout is er voldoende, in F en in NL.

Mocht de nood aan de man komen zul je zien dat boeren weer interessant wordt.


Laat ons wel hopen dat ze het boeren geen draconische beperkingen opleggen.

Zie wetgeving in de VS en Nieuw Zeeland.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 20:37   #24
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het eigenlijk niet eens met die analyse. Waarom zouden die 30 000 miljard (amerikaanse triljoenen he) Euro ergens moeten "gemaakt" worden ? Die 30 000 miljard zijn gewoon staatschulden. De entiteiten die in 't zak zitten zijn de staten, en natuurlijk hun geldschieters.
Idd.

Tegenover de schulden staan assets. Credit en debet, weet je wel.

Er is wel een kleine mismatch, maar als je alle schulden van de wereld, of van Europa bij elkaar optelt, kom je vanzelfsprekend bij een gigantisch bedrag. Een bedrag dat tot doel heeft schrik aan te jagen, maar eigenlijk niks zegt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 22:46   #25
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Tegenover de schulden staan assets. Credit en debet, weet je wel.

Er is wel een kleine mismatch, maar als je alle schulden van de wereld, of van Europa bij elkaar optelt, kom je vanzelfsprekend bij een gigantisch bedrag. Een bedrag dat tot doel heeft schrik aan te jagen, maar eigenlijk niks zegt.
1. En wat staat er tegenover de RENTE, en de rente over de rente enz.? Ik dacht dat dat meer was dan die KLEINE wanverhouding...

2. Gaan we de activa die met schulden betaald zijn, aan de bankiers geven (autosnelwegen, zwembaden...)

3. Tegenover sommige schulden staan uitkeringen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 23:19   #26
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Idd.

Tegenover de schulden staan assets. Credit en debet, weet je wel.

Er is wel een kleine mismatch, maar als je alle schulden van de wereld, of van Europa bij elkaar optelt, kom je vanzelfsprekend bij een gigantisch bedrag. Een bedrag dat tot doel heeft schrik aan te jagen, maar eigenlijk niks zegt.
Een boekhoudkundg kletsverhaal dat in de praktijk keihard door de mand valt.
Slalom techniek die jaarlijks slachtoffers maakt omdat zelf accountants er in geloven.
Inmiddels weet AH (Albert Heijn) wel beter. Zij hebben hun lesje intussen wel geleerd.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 09:59   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Zoals ik eerder reed in een andere draad vermelde, de EFSF bazooka is niet meer dan warme lucht.
Ipv. een x4 tot x5 blijkt de hefboom slechts x2 te zijn...
Citaat:
European Bailout Time Of Death: EFSF Cut In Half Due To "Market Conditions"


...

despite all the pomp and circumstance of last month's European summit announcement when the 50% Greek debt haircut (which has a snowball's chance in hell of passing) was accompanied by vague promises of a 4-5x leveraging of the EFSF's €440 billion, it now appears that our original skepticism was well-founded. Because according to the latest news out of the FT, the EFSF won't get 4-5x leverage. Nope. It will, in fact be lucky if it can be doubled, which however kills the whole point as it needs to be well over €1 trillion to even exist. From the FT: "A plan to boost the firepower of the eurozone’s €440bn rescue fund could deliver as little as half what the bloc’s leaders had hoped for because of a sharp deterioration in market conditions over the past month, according to several senior eurozone government officials." Well what do you know. Next we will learn that when the EFSF denied it was an outright pyramid scheme, and was buying its own bonds, it was actually kidding.

...

Furthermore, once the market realizes there is no even implicit backstop to the trillions in debt rollover over the next several years, it will dump sovereign bonds with even more gusto, pushing Europe into an even deeper funding crisis, which in turn will make bond repayment even more impossible, which will send prices even lower, and so on. There is a reason they call it a toxic debt spiral.

Bron: zerohedge - european-bailout-time-death-efsf-cut-half-due-market-conditions
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 november 2011 om 10:02.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 10:50   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zoals ik eerder reeds in een andere draad vermelde, de EFSF bazooka is niet meer dan warme lucht.
Ipv. een x4 tot x5 blijkt de hefboom slechts x2 te zijn...
De bazooka brandblusser is vandaag nog slechts een 500 miljard waard...

tijd.be - Europese brandblusser ligt onder vuur
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 november 2011 om 10:53.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 10:55   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

De Europese beurzen noteren vrijdag in het rood.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 11:08   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Uit een artikel van (AP)

Citaat:
World stocks fall on Europe debt crisis impasse

...


Fitch Ratings, citing Portugal's large fiscal imbalances, its high indebtedness across all sectors and an adverse macroeconomic outlook, reduced the country's credit rating to BB+. That means Portugal is considered non-investment grade by Fitch, making it even more difficult for the struggling country to return to the bond markets.

Adding to the pain was Hungary, which was downgraded to junk by Moody's Investors Service late Thursday.

Analysts said many investors have concluded that Europe is likely headed for a slowdown or recession -- or even a breakup of the currency union -- given the inability so far to map out a plan for saving countries that are at risk of default because of unsustainable debt levels.

Such an event could engulf major banks and freeze credit markets in a similar fashion to the global financial paralysis after Lehman Brothers collapsed in 2008.

"Are we going to see a breakup of the euro or not?
The comments and the downgrades overnight continue to worry investors," said Andrew Sullivan, principal sales trader at Piper Jaffray in Hong Kong.

"The inability to resolve the debt crisis and come out with a workable solution -- people have the obvious worry of what that will do to bond yields," Sullivan said. "This is a debt problem, and this is going to cost money to resolve."

...

AP - Boston
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 11:23   #31
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Alleen confiscatie van de burgers hun eigendom kan alle schulden oplossen.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 11:56   #32
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het is nu BERPARO geworden. Italie staat er goed voor, zegt Monti.

Het zal wel - over de crisis en navenante problemen wordt (in de pers) niet gesproken.
Doen alsof de problemen niet bestaan.

Van Griekenland horen we ook niets meer.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 12:10   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Maak me wakker als de €-crisis opnieuw begint
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 18:26   #34
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Alleen confiscatie van de burgers hun eigendom kan alle schulden oplossen.
Zou dat voldoende zijn ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 november 2011 om 18:37.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 18:30   #35
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maak me wakker als de €-crisis opnieuw begint
Na mijn vruchteloze pogingen U te doen ontwaken geef ik het op. Slaap gerust verder.
Of neem een koel bad en tracht de zonnestralen te vermijden voor een paar dagen, de zon is een bron van schadelijke onzichtbare UV-stralen. Verricht geen grote lichamelijke activiteiten. Draag luchtige, goed ademende kleding. Drink veel...


When they're tired, they don't just sleep, but dream all sorts of dreams...
The whole body comes to a point of stillness that it doesn't reach even in deep sleep




Ik begrijp je echter wel hoor @eno, deze crisis zou ervoor (kunnen) zorgen dat de lidstaten van de Eurozone hun souvereiniteit moeten afgeven aan het gedrocht in Brussel (weerom zonder referendum natuurlijk) en dat past natuurlijk binnen Uw idealen, in dat opzicht is het begrijpbaar dat U dit natuurlijk niet als een 'echte' crisis ervaart. Nochtans is het een volwaardige crisis en kan (zal) dit gevaarlijk pokerspelletje ons nog zuurder dan verwacht opbreken.

Fearmongering en veel geld stelen dat is het spel, spoedig bye bye souvereiniteit en een nieuw kind zal geboren worden, de VSE, de natte droom van de Eurocraat en de 'big banks/corporations'. En natuurlijk spoedig de activatie van het ESM...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 november 2011 om 18:33.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 18:57   #36
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
1. En wat staat er tegenover de RENTE, en de rente over de rente enz.? Ik dacht dat dat meer was dan die KLEINE wanverhouding...

2. Gaan we de activa die met schulden betaald zijn, aan de bankiers geven (autosnelwegen, zwembaden...)

3. Tegenover sommige schulden staan uitkeringen.
Alleen al op spaarboekjes staat een aardig bedrag (€ 220 mrd).
Citaat:
Vandaar dat de overheid nu opnieuw de Belgische spaarder ontdekt. Die zit immers op een berg cash. Volgens recente cijfers heeft de Belg zo'n 220 miljard euro op het spaarboekje staan. Op een klassiek spaarboekje krijgt men vandaag slechts 1,25 procent rente, onder de inflatie dus. Het enige voordeel is dat dit spaargeld onmiddellijk beschikbaar is en dat er een perceptie van fiscale aantrekkelijkheid bestaat. De eerste 1.770 euro rente zijn immers vrijgesteld van roerende voorheffing. De Belgisch spaarder had halfweg dit jaar overigens ook nog eens 120 miljard euro aan beleggingsfondsen in portefeuille.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1E3IO6M4

Ik geef toe dat ik de financiële balans niet direct voor je kan uittekenen, maar er is voorlopig nog wel wat geld beschikbaar in België.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 19:55   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Alleen al op spaarboekjes staat een aardig bedrag (€ 220 mrd).
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1E3IO6M4

Ik geef toe dat ik de financiële balans niet direct voor je kan uittekenen, maar er is voorlopig nog wel wat geld beschikbaar in België.
Moeten we dan de spaarcentjes van de heren Sjaax, D'Artois, Eno2, Bart De Wever, Eddy Merckx en K. Kodo als een onderpand beschouwen van leningen die de roverheid heeft aangegaan?

Dat is wel even slikken.

En ik weet het: wat ik eerst voor een grap aanzag, dat spaargeld in staatsobligaties te parkeren, daarmee schijnt het onze politici nu menens te zijn. En dat is wel een ander idee dan "onderpand", maar dan zitten de banken binnen de kortste keren zonder fractionele reserve. Wat dan?

Dus eigenlijk zie ik het nog altijd voor een grap aan.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 19:58   #38
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

En om patrickve en Erw te plagiëren: als ik in de roverheid moet beleggen, zal die wel met een hogere risicopremie over de brug moeten komen dan 7 of 8% op jaarbasis.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 21:38   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

R.I.P. souvereiniteit.

Citaat:
Behold The New Anschluss: ECB's Paramo - "Prepare To Give Up Significant Sovereignty"

Submitted by Tyler Durden on 11/24/2011 16:07 -0500


The only quote worth noting from the just delivered speech by ECB executive board member José Manuel González-Páramo is the following: "We cannot completely delegate governance to financial markets. The euro area is the world’s second largest monetary area. It cannot depend solely on the opinions of ratings agencies and markets. It needs economic governance arrangements that are preventive and linear. This underscores my central point that a much more comprehensive approach to economic governance is now the priority for the euro area. And this means more economic and financial integration for the euro area, with a significant transfer of sovereignty to the EMU level over fiscal, structural and financial policies." In other words, in order to protect people from the "stupidity" of rating agencies which after years of lying have finally started telling the truth, and the market which does what it always does, and punishes those who fail, Europe must be prepared to give up "significant sovereignty" (sounds better than Anschluss) to Europe's "betters" which is another way of saying 'he who pays the piper calls the tune." And "he" in this case is, of course, Germany. In other words, courtesy of one failed monetary experiment Germany will succeed, without sheeding one drop of blood, where it failed rather historically some 70 years ago.

Lees de volledige toespraak :ZEROHEDGE - behold-new-anschluss-ecbs-paramo-prepare-give-significant-sovereignty
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 22:18   #40
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

De euro is gebaseerd op een waanidee van een aantal alreeds "zwevende" politici met een non-realiteitsgehalte.
Er was toen ook nog geen sprake van het Amerikaanse Ponzi-schema dat grofweg aan de stupide bankiers werd verkocht met zgn garanties van hetzelfde kaliber als die van IJsland.

Tien jaar na dato weten we dit. Euro vergissing, Eurozone idem het de dito ster.
Lallen en brallen. Meer komt er niet tevoorschijn.
Monti met zijn onwaarschijnlijke speech, Merkel en Sarko' tje die het hele spektakel staan te beamen.

De samenzwering der idioten, want daarop komt het neer.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be