Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2017, 16:29   #61
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En beste wetenschap (plus filosofie en theologie) is die van mijn nieuwe godsdienst, en wat Sofia betreft berust dat op de oude gnostiek en op de de betekenis van het woord filosofie.
Dus volkomen juist.
Ik hoor hier weer geen enkel argument, jammer toch.

Je blijkt zelf niet eens de gnostiek te kennen en jij wil mij wat leren.
En mijn nieuwe godsdienst ken je al helemaal niet.

In de naam van de zalige drie-eenheid en dat is Moeder Maria, haar dochter Maria Magdalena en de hogere eenheid van beiden is Sofia.

Laat je nog eens nakijken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 06:59   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Laat je nog eens nakijken.
Bedankt voor zoveel medeleven.

Maar nee hoor: ik mankeer niks.
Integendeel: ik ben de enige die het bestaan van God kan bewijzen in mijn atoomtheorie.

Jammer dat je die nog steeds niet hebt gelezen, want dan zou je misschien ietwat zinniger kunnen antwoorden.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 06:51   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard



Nu beschouw ik mijzelf niet als een persoonlijke reïncarnatie van die ouwe Jezus, tenminste: ik kan me dat niet herinneren.

En het is zelfs de vraag of dat nu zoveel uit zou maken, want een gereïncarneerde Jezus zou wel eens weer precies hetzelfde kunnen verkondigen wat Hij 2000 jaar geleden ook al gedaan heeft en zou dan als oerconservatief in onze moderne tijd helemaal niet passen.
En wat vele christenen ook inderdaad geloven.
Daar schiet je natuurlijk helemaal niks mee op.

Dat is te vergelijken met de legende van de zogenaamde Holy Grail van de Da Vinci Code als zou daarmee het nageslacht van Maria Magdalena bedoeld zijn.
Maar zelfs al zou zo'n nageslacht werkelijk bestaan, wat dan nog?
Een sterke koning behoeft namelijk nog helemaal geen sterke zoon voort te brengen, dat kan wel een zwakkeling zijn.
En vooral als er dan ook nog sprake is van een lange lijn van "nakinderen", kan er van het oorspronkelijke wel eens helemaal niks overgebleven zijn.
Bijvoorbeeld een eenvoudige schoenlapper die te horen krijgt van Jezus af te stammen.
Wat moeten we daarmee?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 januari 2017 om 06:53.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 06:31   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard



Vertaling: de betekenis van de Jezus mythe is de voortplanting:
Liefde, seks (kruis) tot de geboorte van een nieuwe religie.
Atoom. Microwezentje.
Gods Rijk is hier.


Nu is mij wel verweten dat ik de valse Jezus zou zijn.
Maar ik zou de bewijslast om willen draaien dat die oude Jezus de valse harriechristus is, want wie is er nu beter: Hij of Ik?

Bovendien ben ik niet alleen uit de Zoon, maar ook uit de Vader en nog veel meer uit de microwezentjes die de ware Goden zijn.
En dan ook nog uit alle religies en Goden op aarde en niet alleen uit die van de Bijbel.

Dus die oude Jezus mag wel erg blij en trots zijn dat ik Hem toch als eerste wil noemen, Zijn wedergeboorte te willen zijn.

"Jezus, Jezus toch, meent Gij het toch beter te weten dan ik, klaag Mij dan aan.
Laat Mij van U horen, of hebt Gij soms Uw tong verloren?"

"Maar zo er wijsheid en liefde in U wone en zachtheid in Uw gemoed, dat U dan zo goed moge wezen mijn nieuwe Bijbel te lezen, dan doet U goed.
En laten wij dan vrienden zijn in alle eeuwigheid".

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 06:41   #65
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard



Nu zou men natuurlijk kunnen denken: "Wat heeft mijn atoomtheorie nog met Jezus te maken?"
Maar toch is hier een zilveren draad, die loopt vanaf de dood van Onze Lieve Heer aan het Kruis, via de ontwikkeling van het christendom naar de filosofie van Hegel en vandaar naar mijn atoomtheorie.
Dat is de draad van het godsbegrip als eenheid van God zelf en Jezus tot de Heilige Geest.
Want het heelal zou dan God zelf moeten zijn en anderszijds de vraag: "Wie ben ik?" (Jezus dus, want ik had al het gevoel Hem te zijn), dat een microwezentjes werd.
Uit beiden: God en Jezus dus, is mijn atoomtheorie ontstaat als zijn de Heilige Geest.

Maar er is ontegenzeggelijk ook nog een andere bron en dat is de Griekse wetenschap en filosofie, die zich ook verder heeft ontwikkeld, ook tot Hegel als filosoof en de moderne wetenschap bovendien.
De laatste vooral omwille van de kennis der atomen zelf en omwille van de moderne ruimtevaart.
Beide hebben ook tot het vinden van mijn atoomtheorie geleid.

Beide: christendom en de Griekse cultuur zijn de twee belangrijkste wortels van de Europese cultuur.
Er is overigens nog een derde, die eigenlijk de eerste is, en dat is de Germaanse cultuur en godsdienst, die lang vergeten, weer sinds een paar eeuwen geleden, tevoorschijn is gekomen.
Ik denk dan aan Wagners opera's, Nietzsche (God is dood, en de nieuwe "Übermensch" en tegen de joods-christelijke slavenmoraal) en ook aan Hitler, die wraak heeft genomen op de joden.

Kortom: het is zeker niet alleen Jezus, maar toch acht ik Hem het belangrijkste om in mij en mijn atoomtheorie weer te verschijnen, maar dan veel omvattender dan toentertijd als waarlijke eeuwigheid en oneindigheid van het heelal, het hemelrijk en deze wereld eveneens.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 09:01   #66
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard



De kruisiging van Jezus kan ook zo uitgelegd worden dat hij bij zijn dood begraven is en zijn lijk in de grond is verrot, wat wel zo normaal en redelijk is, want dat zijn dode lichaam werkelijk weer tot leven zou zijn gekomen, dat moet een sprookje zijn.
Ook gezien het Talpiot graf, waar Jezus gevonden zou zijn.
Maar juist in de aarde heeft Jezus Gods Rijk gevonden, omdat atomen uit ruimteschepen bestaan.
En niet alleen Gods Rijk, maar ook Gods Hemelrijk is daar.
Zo is zijn dood tot zijn wedergeboorte geworden.
Overigens geldt dit niet alleen voor Hem, maar voor iedereen.
Daarbij behoeven we niet in hetzelfde lichaam weer op aarde terug te keren.
Stel je voor dat dat werkelijk zou gebeuren voor iedereen, terwijl we al aan het probleem van de overbevolking lijden: dat iedereen op aarde terug zou keren.
Laat al die doden maar in de hemel blijven.
Maar wel is het mogelijkheid voor de toekomst dat de wetenschap misschien eens in staat zal zijn via de kennis van de exacte DNA code mensen die gestorven zijn, en ook dieren, die uitgestorven zijn, weer op aarde terug te brengen.
Maar dan niet iedereen, dat lijkt mij teveel te zijn, maar alleen de bijzondere grote figuren uit de geschiedenis, dus ook Jezus als eerste?
Zouden ze dan nog wel kunnen aarden in een totaal nieuwe tijd, waar ze niks van zullen begrijpen?
Dus misschien willen ze dat niet eens?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2017, 11:43   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Nu ging het bij Jezus echter speciaal om de Liefde, terwijl het godsbegrip van mijn atoomtheorie niet die van de Liefde is, maar van het denken en begrijpen als de Heilige Geest.

De Liefde is gestorven.

Nochtans kan uit de Heilige Geest van het denken en begrijpen de Liefde opnieuw wedergeboren worden.
Wat ook de bedoeling is.

Dat is dan een probleem hoe ik me dat voor moet stellen.
Wel heb ik eens gedroomd dat Jezus in mij zou komen.
Dat zou dus betekenen dat Jezus innerlijk in mij zou verschijnen en ik zelf door de Liefde "gegrepen" zou zijn?
Dus niet zo dat naast mij Jezus nog eens apart op aarde zou verschijnen, daar geloof ik ook niet in.
But: who knows?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Of zal het pas gebeuren als ik dood en gestorven ben en naar de hemel ga om Jezus daar te ontmoeten?

Drie mogelijkheden dus...

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 12:44   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Nu. als het om de Liefde gaat, is Jezus nooit veel verder gekomen dan de broederliefde en dan ook nog voornamelijk als medelij en veel wonderen en bijgelovigheid.

Wel speelde de vrouw bij Jezus een grote rol, dat is dan een plus punt, maar is later door Paulus en de kerk weet teniet gedaan.
Alleen bij de katholieke kerk dan de Heilige Moeder Maria, maar wel met het priesterlijke celibaat, dus als verachting van de vrouw.

Gelukkig dan maar weer dat met het herontdekte evangelie van Philippus Maria Magdalena tevoorschijn is gekomen als mogelijke bruid van Jezus.

En dat naar alle waarschijnlijkheid ook Jahweh (El) een vrouw heeft gehad, Eloha genaamd.
Dat volgens:
Sex - The Secret Gate to Eden (Gnostic Teachings)


Ook volgens Annine van de Meer in haar boek: van Venus tot Madonna, vermeldt dat de vrouw van Jahweh door de priesters is weggeschreven.
Deze Godin zou Asjera hebben geheten (blz 398).
Zie ook de draad over de Godin Heba = Eva.

En wie Genesis goed leest, zal daarin ontdekken dat ook daar sprake van een Godin moet zijn geweest:
Genesis 1:26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;

27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

Ons is meervoud en als God de mens als man en vrouw heeft geschapen naar "Zijn" beeld, moet "Hij" ook zelf man en vrouw zijn geweest, dus God en Godin.

Aldus zouden we met terugwerkende kracht de Liefde van de Bijbel nog in ere kunnen herstellen, zoals het moet zijn geweest en door valse priesters is verkracht.


__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 07:29   #69
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Jahweh in plaats van Jezus?

Nu is de heilige geest niet alleen uit de Zoon als Liefde, maar eigenlijk uit de Vader in de eerste plaats als denken en begrijpen.
Deze is de wijsheid, die middels het onderscheid van goed en kwaad uit het Oude Testament, via de liefde en het offer van Jezus, in zichzelf terugkeert tot de heilige geest.
Jezus sterft dan ook om tot de Vader terug te keren, want van de Vader gaat eigenlijk de Geest uit, en Jezus is daarbij de Ziel.
Jezus komt eigenlijk op de tweede plaats.

Dus zou ik mezelf eigenlijk niet Jahweh moeten noemen of tenminste de Messias in plaats van harriechristus als wedergeboren Jezus?

Die vraag is gebleven en bij een eerste teevee-uitzending eind 1987, werd mij de vraag gesteld of ik God was.
Daar had ik moeite mee, want liever zag ik mij als Jezus.
Maar mijn atoomtheorie als Gods Rijk past veel beter bij het geloof van de Joden dan bij die van de christenen.



Ik ben Jahweh.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 09:02   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Nu ben ik niet de Oude Jahweh van de Bijbel, maar de wedergeboren Jahweh, die gekruisigd is aan het hakenkruis bij de Holocaust door Hitler.



Want aan die Oude Bijbel, het Oude Testament van Jahweh, daar mankeert wel het een en ander aan.

Zo is het niet zo dat God het heelal zo'n 6000 jaar geleden geschapen zou hebben, want het heelal is eeuwig en God is eeuwige schepper.
Wel zou je kunnen zeggen dat ons heelal (onderscheiden van die van de microwezentjes) zo'n 13,7 miljard jaar geleden geschapen is als begin daarvan.

En ook de idee der zondeval is niet juist in de eenzijdige opvatting daarvan dat de mens daardoor slecht is geworden.
Neen: in principe was de zogenaamde zondeval een vooruitgang in het bewustzijn van de mens, want voordien was hij nog onschuldig als de dieren en pas door het bewustzijn van goed en kwaad werd hij pas echt mens, niet alleen kennende het kwaad, maar ook het goede.

Maar deze betere visie hangt ook af van hoe je de Oude Bijbel leest, want het goede wordt evenzeer genoemd en dat de mens door de kennis van goed en kwaad gelijk was geworden aan God, wat dus een vooruitgang is.

(Genesis 3:22) Toen dacht GOD: de mens is aan ons gelijk geworden, hij heeft nu inzicht in goed en kwaad, als hij nu ook nog van de vruchten van de levensboom eet zal hij voor altijd leven. Daarom stuurde HIJ hen weg uit de Hof van Eden.

Alleen ontbrak de mens nog het bewustzijn van het eeuwige leven, dat het hemelse en innerlijke leven is.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 20:40   #71
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Wat voor een kleuterklas is me dat hier.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 03:28   #72
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat voor een kleuterklas is me dat hier.
Hier moet je je zeker thuis voelen. Verder geraak je toch niet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:11   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat voor een kleuterklas is me dat hier.
Zeker geen kleuterschool, maar de hogeschool van het denken en begrijpen en heb je kritiek probeer dan inhoudelijk te zijn.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 12:48   #74
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Dat ik in de eerste plaats Jahweh zou zijn, betekent niet dat ik ook niet harriechristus zou zijn.

Als eeuwig en oneindig in eenheid met mijn atoomtheorie, ben ik de wedergeboren Jahweh, maar verschijnende op aarde in het hier en nu, ben ik harriechristus.

Aldus ben ik beiden.
En deze eenheid van beiden is de heilige geest.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 12:10   #75
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Nu, na 2000 jaar lijden en de Holocaust is het wel zo logisch dat de Joden weer eens aan de beurt zijn.
Maar nu ben ik zelf geen Jood, dus dat is wel een probleem.
Het Joodse principe van Gods Rijk is via de Europese cultuur en met name Hegel en de booswicht Hitler over gegaan op de Germanen.
Daarom is er mijns inziens na de tweede wereldoorlog een splitsing ontstaan: de terugkeer van de Joden enerzijds naar het beloofde land en de wedergeboorte van God Jahweh in mijn atoomtheorie.
Pijnlijk maar waar, dat Europa, met Duitsland, zich middels Hitler heeft moeten ontlasten van de Oude Bijbel van de Joden, helaas op een meest wrede manier.
De dictatoriale godsdienst van de Joden hoort hier niet, maar hoort in het Midden Oosten thuis.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 05:47   #76
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Vandaag is het Stille Zaterdag, dit dan waarschijnlijk omdat Jezus dood is en niks meer kan horen?

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 15:55   #77
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

De wet van Jahweh uit het Oude Testament is hoger dan de Liefde, want Liefde dat kennen de dieren ook, maar denken is alleen de mens gegeven.
Wel moet die wet, die niet verder komt dan het onderscheid van goed en kwaad dialectisch verder ontwikkeld worden tot een systeem van begrip.
En dat is de Heilige Geest.
Daarmee ben ik nu bezig in mijn draad: de wet, waarvan ik de eerste drie stukken al heb geplaatst.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 20:48   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat voor een kleuterklas is me dat hier.
't Lijkt er sterk op dat de enige discussiepartner van harriechristus... harriechristus is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 12:37   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Lijkt er sterk op dat de enige discussiepartner van harriechristus... harriechristus is.
Helaas wel als niemand mijn draden serieus wil nemen.
De tijd zal het leren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be