Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2014, 07:55   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard Nieuwe flikken taktiek

Meerdere camera's na elkaar.
Volgens de flikken:
Citaat:
Mobiele camera's en flitspalen wisselen elkaar af, zelfs op plaatsen met trajectcontrole. "Chauffeurs kunnen zich op die manier snel vier of vijf keer in de prijzen rijden", zegt Michaël Jonniaux, hoofd van de wegpolitie.
Is dat niet meerdere malen bestraft worden voor dezelfde overtreding?

Stel: je wordt 'geflitst' op een stuk met trajectcontrole, je gemiddelde snelheid was te hoog. Kan je dan ook nog eens een boete aankrijgen omdat je op dat stuk ook nog eens geflitst bent?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 07:57   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Om uit te breiden:

hoe lang duurt het dan nog vooraleer er systemen opduiken waarbij de flikken een 'lint' van camera's naast de weg hangen (lintbeflitsing) zodat iedereen op pakweg 100 meter 50 keer geflitst kan worden?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 07:58   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Dit opent mogelijkheden, ik voel het…
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 07:59   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Alcoholcontroles waarbij er 30 flikken op een rij staan met zo'n blaastoestel.

"Aha, meneer heeft een pintje teveel op, schuif maar door naar mijn collega hiernaast, dan mag u daar nog eens blazen"

__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 08:00   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Combies vervangen door afgedankte lijnbussen zodat elke overtreding door minstens 50 flikken vastgesteld wordt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 08:20   #6
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Combies vervangen door afgedankte lijnbussen zodat elke overtreding door minstens 50 flikken vastgesteld wordt.
Flikken voor en achter de toog ?
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 09:01   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Parkeerwachters in groepen van 150 laten patrouilleren?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 23:15   #8
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Tot op welke hoogte telt zo'n snelheidsbeperking eigenlijk?

als men nu een wagen maakt die zonder problemen een meter boven de grond blijft (of je maakt een hovercraft van je auto) of je gaat met zo'n gyrocopterwagen rijden (in de usa zijn ze die al volop particulier aan het verkopen), dan rij je toch nooit te snel...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 01:27   #9
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Ik meende dat dit onwettig is, want er is daarvoor een specifieke juridische term die me even ontgaat, maar waarbij het erop neer komt dat meerdere keren dezelfde overtreding wordt "gegroepeerd" tot "eenheid van overtreding". Indien men dus 10 inbraken heeft begaan, wordt men dus niet 10 keer berecht, maar slechts 1 keer wegens inbraak.

Nogmaals een voorbeeld dat hier enkel 'pure geldklopperij' de enige echte waarheid is. En hiervoor gaan de politici zelfs de wet overtreden -> is dit de reden dat politici onschendbaar zijn? Handig...
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 5 februari 2014 om 01:35.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 05:23   #10
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Geen probleem voor mij.
Alleen mijn zolen op de foto.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image.jpg‎
Bekeken: 61
Grootte:  60,8 KB
ID: 92770  


Laatst gewijzigd door Knipp : 5 februari 2014 om 05:26.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 06:26   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ik meende dat dit onwettig is, want er is daarvoor een specifieke juridische term die me even ontgaat, maar waarbij het erop neer komt dat meerdere keren dezelfde overtreding wordt "gegroepeerd" tot "eenheid van overtreding". Indien men dus 10 inbraken heeft begaan, wordt men dus niet 10 keer berecht, maar slechts 1 keer wegens inbraak.

Nogmaals een voorbeeld dat hier enkel 'pure geldklopperij' de enige echte waarheid is. En hiervoor gaan de politici zelfs de wet overtreden -> is dit de reden dat politici onschendbaar zijn? Handig...
Ze flitsen wel in verschillende gemeentes.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 07:53   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.857
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is vrij simpel, het is een rechtsbeginsel dat men niet meermaals kan veroordeeld worden voor 1 misdaad.

Dus als zo'n lintje van flitsers iemand flitst tegen 250km/u, dan is het slechts 1 misdaad als de misdadiger kan aantonen dat ie nergens heeft geremd tot onder de toegelaten snelheid. En dat is aan te tonen met de tijden op de foto's.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 februari 2014 om 07:57.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 08:02   #13
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is vrij simpel, het is een rechtsbeginsel dat men niet meermaals kan veroordeeld worden voor 1 misdaad.

Dus als zo'n lintje van flitsers iemand flitst tegen 250km/u, dan is het slechts 1 misdaad als de misdadiger kan aantonen dat ie nergens heeft geremd tot onder de toegelaten snelheid. En dat is aan te tonen met de tijden op de foto's.
Over hoeveel km loopt dat lint ? Dan zou ik vriendelijk verzoeken die 250km te delen door het aantal km, en voil?*, probleem opgelost.
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 08:18   #14
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Meerdere camera's na elkaar.
Volgens de flikken:


Is dat niet meerdere malen bestraft worden voor dezelfde overtreding?

Stel: je wordt 'geflitst' op een stuk met trajectcontrole, je gemiddelde snelheid was te hoog. Kan je dan ook nog eens een boete aankrijgen omdat je op dat stuk ook nog eens geflitst bent?
Ik denk dat het juridische inderdaad aan te vechten is dat je voor hetzelfde meer dan 1 keer veroordeeld wordt. Men hoopt natuurlijk dat je voor het luttele bedrag van een paar honderd euro geen advocaat gaat aanstellen...

Ik ben blij dat ik een coyote heb.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 08:19   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.857
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Over hoeveel km loopt dat lint ?
Hangt van de operatie van de flikken af.
Citaat:
Dan zou ik vriendelijk verzoeken die 250km te delen door het aantal km, en voil?*, probleem opgelost.
Alsof de boete voor 1 keer 250km/u vriendelijk gaat zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 09:47   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Ik weet niet in hoeverre die camera's uit mekaar moeten staan om van 2 overtredingen te kunnen spreken.
Misschien moet er een kruispunt tussen zitten? Of een bord met opnieuw een snelheidsaanduiding?

Geen idee hoe dat juridisch zit maar wat mij zeker niet juridisch lijkt te kloppen is dat er ook gesproken wordt over flitsers op een baan met trajectcontrole.
Want dan gaat het wel degelijk over dezelfde overtreding.

Wat ik overigens altijd raar heb gevonden aan die trajectcontrole is dat je beboet kan worden terwijl men eigenlijk niet juist weet wat je overtreding was.
Heel het traject (stel max 70/u) tegen 75/u afleggen (niet zo'n zware overtreding) of gedurende enkele honderden meters optrekken naar 130/u geeft bij zo'n controle hetzelfde resultaat.
En dus ook dezelfde boete. Terwijl de overtreding toch heel anders is…

Waarom moet er bij trajectcontrole geen exacte snelheidsaanduiding zijn? Men weet toch alleen dat je 'ergens' of 'gedurende enige tijd' te snel reed en meer niet?
Als je geflitst wordt moeten die camera's geijkt zijn en kan enkele km afwijking al leiden tot ongeldigheid van de boete.
Flikken met een anonieme wagen moeten je gedurende langere tijd volgen om vast te stellen tegen welke snelheid je rijdt. Ook al blijkt dat je minstens sneller reed dan toegelaten, toch moeten die flikken er ergens een getal op kunnen plakken.
Bij trajectcontrole moet dat dan weer niet…
Ik vind dat raar.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 5 februari 2014 om 09:49.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 09:52   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is vrij simpel, het is een rechtsbeginsel dat men niet meermaals kan veroordeeld worden voor 1 misdaad.

Dus als zo'n lintje van flitsers iemand flitst tegen 250km/u, dan is het slechts 1 misdaad als de misdadiger kan aantonen dat ie nergens heeft geremd tot onder de toegelaten snelheid. En dat is aan te tonen met de tijden op de foto's.
Dat klinkt logisch maar wat dan als ik van Turnhout naar Antwerpen rijdt tegen 250/u en ik wordt zowel bij Turnhout als bij Antwerpen geflitst?
Het zou vrij gek zijn dat ik daar 1 boete niet van moet betalen omdat ik "heel dat stuk snelweg tegen die snelheid hebt gereden en nergens heb geremd, Edelachtbare."
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 09:55   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tot op welke hoogte telt zo'n snelheidsbeperking eigenlijk?

als men nu een wagen maakt die zonder problemen een meter boven de grond blijft (of je maakt een hovercraft van je auto) of je gaat met zo'n gyrocopterwagen rijden (in de usa zijn ze die al volop particulier aan het verkopen), dan rij je toch nooit te snel...


We hebben al last genoeg om uit te pluizen hoe ver flitscamera's nu eigenlijk uit elkaar moeten staan.
Als we nu nog moeten gaan uitvissen hoe hoog je moet euh,… vliegen om niet geflitst te kunnen worden gaan we er helemaal niet meer uitgeraken.
Wat niet wegneemt dat het een terechte vraag is…
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 10:01   #19
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

50 Rechters in één zaal die je simultaan berechten waarbij men de straffen optelt ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 5 februari 2014 om 10:02.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 10:09   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Kunnen ze via google earth geen systeem opzetten dat auto's continu monitort en dat 24/24? Zou heel wat arbeidskosten hier besparen en nog eens meer opleveren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be