Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2015, 20:30   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Belgen slechtste eetgewoontes ter wereld (varkens doen beter); nobele Afrikanen best

Volgens de grootste wetenschappelijke studie ooit over dit onderwerp, staat België op nummer drie wat betreft de slechtste eetgewoontes ter wereld. Belgen behoren daarmee tot de grootste varkens onder de mensen.

Niet verwonderlijk zijn de 10 landen met de meest gezonde diëten ter wereld allemaal Afrikaanse landen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/wetenschap/1.2245345
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:33   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Cynisch: het is ook niet zo gek dat veel mensen in Afrika niet ongezond consumeren, er valt niets te consumeren.

Nogmaals: dit is een cynische visie, maar daarom nog wel een deel van de waarheid. Waarmee ik uiteraard niet ontken dat ze in België (en in Nederland trouwens ook) erg ongezond consumeren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:37   #3
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Cynisch: het is ook niet zo gek dat veel mensen in Afrika niet ongezond consumeren, er valt niets te consumeren.

Nogmaals: dit is een cynische visie, maar daarom nog wel een deel van de waarheid. Waarmee ik uiteraard niet ontken dat ze in België (en in Nederland trouwens ook) erg ongezond consumeren.
Nee dat is inderdaad zo: wanneer ge alleen wat graan, geroosterede sprinkhanen en plat water hebt, hebt ge inderdaad goud in handen.

Maar dat wil niet zeggen dat een hamburger met kaas en chocola en mayonnaise en hormonenvlees en suiker en cola en suiker en vet en vet en cola en morgen cola met vet en overmorgen vet met cola en suiker en daarna vet met vet, beter is.

Als ge er voor zoudt kunnen zorgen dat Afrikanen goede gezondheidszorgen en onderwijs hebben, zonder alle kapitalistische rimram daarnaast, dan worden dat ineens supermenschen.

Het is gewoon het kapitalisme dat ons tot zo'n onnozel obees ongezond slavenvolk heeft gemaakt.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:46   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nee dat is inderdaad zo: wanneer ge alleen wat graan, geroosterede sprinkhanen en plat water hebt, hebt ge inderdaad goud in handen.

Maar dat wil niet zeggen dat een hamburger met kaas en chocola en mayonnaise en hormonenvlees en suiker en cola en suiker en vet en vet en cola en morgen cola met vet en overmorgen vet met cola en suiker en daarna vet met vet, beter is.

Als ge er voor zoudt kunnen zorgen dat Afrikanen goede gezondheidszorgen en onderwijs hebben, zonder alle kapitalistische rimram daarnaast, dan worden dat ineens supermenschen.

Het is gewoon het kapitalisme dat ons tot zo'n onnozel obees ongezond slavenvolk heeft gemaakt.
1: Graan en water is inderdaad goed, maar een tekort ervan niet. Volgens mij staat ondervoeding nog altijd boven aan het lijstje "doodoorzaken" (maar kan het fout hebben).

2: Klopt, alleen ook onwetendheid is een groot probleem. De wetenschapsjournalistiek doet hierin ook slecht zijn werk. Ik bedoel, je moet wel echt officiële academische artikelen lezen om een beetje erachter te kunnen komen wat de uitkomst van verschillende wetenschappelijke studies hierover is.

Wetenschapsjournalistiek laat je denken dat de wetenschap van de hak op de tak gaat, maar als je je er echt in gaat verdiepen dan kom je erachter dat dat reuze meevalt.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 22 februari 2015 om 20:47.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:48   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Dat ze dan zelf zorgen voor goede gezondheidszorgen en onderwijs.

Of kunnen de supermensen dat niet (zelf)?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:56   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nee dat is inderdaad zo: wanneer ge alleen wat graan, geroosterede sprinkhanen en plat water hebt, hebt ge inderdaad goud in handen.

Maar dat wil niet zeggen dat een hamburger met kaas en chocola en mayonnaise en hormonenvlees en suiker en cola en suiker en vet en vet en cola en morgen cola met vet en overmorgen vet met cola en suiker en daarna vet met vet, beter is.

Als ge er voor zoudt kunnen zorgen dat Afrikanen goede gezondheidszorgen en onderwijs hebben, zonder alle kapitalistische rimram daarnaast, dan worden dat ineens supermenschen.

Het is gewoon het kapitalisme dat ons tot zo'n onnozel obees ongezond slavenvolk heeft gemaakt.

Impliciet geeft ge dus toe dat de Afrikaanse negers niet bekwaam zijn zelf hun lot in handen te nemen. Iets wat iemand met gezond verstand al enkele eeuwen weet. Hoopvol dat ge aan het bijdraaien zijt.

Maar de Chinezen die niet ondermijnd zijn van dat lachwekkend schuldgevoel zijn nu wel Afrika aan het over nemen. De negers moeten tegen hen niet beginnen zeveren over een lang vervlogen coloniaal verleden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:05   #7
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Impliciet geeft ge dus toe dat de Afrikaanse negers niet bekwaam zijn zelf hun lot in handen te nemen. Iets wat iemand met gezond verstand al enkele eeuwen weet. Hoopvol dat ge aan het bijdraaien zijt.

Maar de Chinezen die niet ondermijnd zijn van dat lachwekkend schuldgevoel zijn nu wel Afrika aan het over nemen. De negers moeten tegen hen niet beginnen zeveren over een lang vervlogen coloniaal verleden.
Ten eerste, ik heb er geen probleem mee te stellen dat Afrikanen zich met moeite inschakelen in de kapitalistische slavernij. Da's waar. Ze zijn een andere vorm van slavernij gewoon. Dewelke nu beter of slechter is, daarover valt toch zwaar te discussiëren. Een magere geitenhoeder in de savanne zijn, of zelf een obees voor TV-vegeterend varken zijn -- wat is beter?

Ten tweede, wat de Chinezen betreft: die worden overal in Afrika met stenen, stokken en binnenkort wellicht machetten buitengejaagd.

Op de recente relletjes in Kinshasa volgde een venijnige pillage van alles wat Chinees was. Hadden die spleetogen effe de schrik van hun leven te pakken. Al hun boetiekskes en ateliers naar de knoppen. Gelukkig vielen er geen doden. Maar volgende keer garandeer ik niks. Overal waar ze gaan worden de Chinezen door de nobele, geciviliseerde Afrikanen buitengepest, uitgelachen of weggeknuppeld. Chinezen zijn dan ook vuile, zich zelden wassende, hondenvretende ondermensen.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:07   #8
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

PS: En de Chinezen (en blanken) stinken ook echt. Afrikanen wassen zich traditiegetrouw 3 �* 4 keer per dag, al zij het met goedkope zeep. Maar Chinezen en Europeanen doen dat slechts om de zoveel dagen.

In Congo loopt elke blanke/chinees er dan ook bij als een vuilriekend, zurig, zweterig onding. Waarom kunnen die zich niet aanpassen met zoiets simpels als zeep?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:19   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Wat een prutsonderzoek, net alsof elke Belg enkel chocolade, frieten, wafels en bier inneemt. Ik eet nooit wafels of chocolade en zelden frieten, dus voor mij maakt gaat het al langs geen kanten op.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:19   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ten eerste, ik heb er geen probleem mee te stellen dat Afrikanen zich met moeite inschakelen in de kapitalistische slavernij. Da's waar. Ze zijn een andere vorm van slavernij gewoon. Dewelke nu beter of slechter is, daarover valt toch zwaar te discussiëren. Een magere geitenhoeder in de savanne zijn, of zelf een obees voor TV-vegeterend varken zijn -- wat is beter?

Ten tweede, wat de Chinezen betreft: die worden overal in Afrika met stenen, stokken en binnenkort wellicht machetten buitengejaagd.

Op de recente relletjes in Kinshasa volgde een venijnige pillage van alles wat Chinees was. Hadden die spleetogen effe de schrik van hun leven te pakken. Al hun boetiekskes en ateliers naar de knoppen. Gelukkig vielen er geen doden. Maar volgende keer garandeer ik niks. Overal waar ze gaan worden de Chinezen door de nobele, geciviliseerde Afrikanen buitengepest, uitgelachen of weggeknuppeld. Chinezen zijn dan ook vuile, zich zelden wassende, hondenvretende ondermensen.
Nounou, sommige Chinezen zijn best tof.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:20   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een prutsonderzoek, net alsof elke Belg enkel chocolade, frieten, wafels en bier inneemt. Ik eet nooit wafels of chocolade en zelden frieten, dus voor mij maakt gaat het al langs geen kanten op.
Ja, dan is het echt een prutonderzoek...

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:23   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja, dan is het echt een prutonderzoek...

Ja, elke Belg zijn dieet bestaat uit wafels, chocolade, bier en frieten
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:24   #13
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
PS: En de Chinezen (en blanken) stinken ook echt. Afrikanen wassen zich traditiegetrouw 3 �* 4 keer per dag, al zij het met goedkope zeep. Maar Chinezen en Europeanen doen dat slechts om de zoveel dagen.

In Congo loopt elke blanke/chinees er dan ook bij als een vuilriekend, zurig, zweterig onding. Waarom kunnen die zich niet aanpassen met zoiets simpels als zeep?
Daarom als ik in een lift sta dat ik onmiddellijk ruik dat er voorheen een neger in stond. Of gewoon op straat als ik de vieze geur vanop meters waarneem zonder ze zelf eerst gezien te hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:29   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, elke Belg zijn dieet bestaat uit wafels, chocolade, bier en frieten
Statistiek is niet je sterkste vak hé
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:32   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, elke Belg zijn dieet bestaat uit wafels, chocolade, bier en frieten
Jij een beetje dom?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:32   #16
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nounou, sommige Chinezen zijn best tof.

Ik was trouwens deze morgen aanwezig in een Chinese protestantse kerk in Antwerpen om de viering van Chinees nieuw jaar mee te maken. Ongelofelijk de vriendschap die van deze mensen afstraalde. En zoals het hoort bij de Chinezen achteraf een zéér lekker brunch. No pay money met cadeautjes er boven op. Dan denk je toch onvermijdelijk aan die agressief en moordende islam godsdienst.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:33   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik was trouwens deze morgen aanwezig in een Chinese protestantse kerk in Antwerpen om de viering van Chinees nieuw jaar mee te maken. Ongelofelijk de vriendschap die van deze mensen afstraalde. En zoals het hoort bij de Chinezen achteraf een zéér lekker brunch. No pay money met cadeautjes er boven op. Dan denk je toch onvermijdelijk aan die agressief en moordende islam godsdienst.
Jij maakt wat mee, heb je een eigen dagboek?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:39   #18
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij maakt wat mee, heb je een eigen dagboek?
Mijn partner en waarschijnlijk toekomstige vrouw is Chinees dus ik had weinig keuze om te weigeren. Maar achteraf gezien was het wel best plezant. Een beetje gospel op zijn Chinees. Heb zelf in gebroken Chinees meegezongen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:40   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn partner en waarschijnlijk toekomstige vrouw is Chinees dus ik had weinig keuze om te weigeren. Maar achteraf gezien was het wel best plezant. Een beetje gospel op zijn Chinees. Heb zelf in gebroken Chinees meegezongen.
Bah
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:52   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gemiddelde levensverwachting voor mannen in België 78.5 jaar.

Gemiddelde levensverwachting voor mannen in Zaïre 52.6 jaar.

Geef me nog een pint en een pak frieten met stoofvlees.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be