Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 27 februari 2015, 21:18   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Waarom enkel multiculturalisme kan werken in de toekomst

Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 27 februari 2015, 21:22   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Onzin
Nietzsche is offline  
Oud 27 februari 2015, 21:26   #3
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
Gruwelijk is het juiste woord.
Ik vond het ook erg toen die Boeddhabeelden in Afghanistan kapot werden geschoten door de Taliban, maar dat heb ik niet met eigen ogen aanschouwd.

Toen ik gisteren de beelden zag van de Assyrische tragedie, was het een dolksteek recht in het hart.
Ieder mens die van geschiedenis houdt kan hier alleen maar misselijk van komen.
Onbegrijpelijk.

Hoe is het verdomme anno 2015 nog mogelijk?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 27 februari 2015, 21:27   #4
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
Ik geef je overigens gelijk mbt je standpunt over multiculturalisme.
Maar er zullen toch eerst een paar culturen moeten sneuvelen vooraleer dat bereikt wordt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 27 februari 2015, 21:32   #5
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
Vergeet het maar.
De-islamiseren is dom rechts gelijk geven en dat willen we toch zeker niet ofwel soms?

Ik raad u dus aan om nu het nog kan uw favoriete musea te bezoeken en alles nog eens goed te bekijken.

Een kwestie van tijd vooraleer hier de voorhamers bovengehaald worden.
Thuleander is offline  
Oud 27 februari 2015, 21:33   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Vergeet het maar.
De-islamiseren is dom rechts gelijk geven en dat willen we toch zeker niet ofwel soms?

Ik raad u dus aan om nu het nog kan uw favoriete musea te bezoeken en alles nog eens goed te bekijken.

Een kwestie van tijd vooraleer hier de voorhamers bovengehaald worden.
Nietzsche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:05   #7
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.
Guinevere is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:15   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.
Eeuwenoude, waardevolle kunst vernielen omdat die niet in uw kraam past is multicultuur? Nog zo één en 't is Sint-Juttemis.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 27 februari 2015 om 22:19.
Libro is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:20   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoe is het verdomme anno 2015 nog mogelijk?
't Is wel degelijk mogelijk.
En dat symboliseert des te meer dat het kalief niets behalve iets islamitisch overeind zal laten staan.
Peche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:23   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.
Dat was nu wel historisch erfgoed.
Met diezelfde redenering van U mogen wij dus iedere moskee gaan uitroken?
Want wij bepalen toch zelf wat wij doen in ons land?
Varkenswinkels openen naast moskeeën, en de moslims die dat tolereren... dat is pas respect voor cultuur.
Heb je hem?
Peche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:29   #11
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Eeuwenoude, waardevolle kunst vernielen omdat die niet in uw kraam past is multicultuur? Nog zo één en 't is Sint-Juttemis.
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 februari 2015 om 22:29.
Guinevere is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:31   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat was nu wel historisch erfgoed.
Met diezelfde redenering van U mogen wij dus iedere moskee gaan uitroken?
Want wij bepalen toch zelf wat wij doen in ons land?
Varkenswinkels openen naast moskeeën, en de moslims die dat tolereren... dat is pas respect voor cultuur.
Heb je hem?
Nee. Want welke moskee is hier eeuwenoud erfgoed?

Maar als toekomstige generaties hier een eeuwenoude moskee willen afbreken, moeten ze dat vooral kunnen doen.
Guinevere is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:36   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.
Interessant dit wel, hoe zie je dat dan precies voor je? wie vertegenwoordigt een land in dit geval?

Mensen hebben IS gesmeekt om het niet kapot te maken.
Nietzsche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:43   #14
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Interessant dit wel, hoe zie je dat dan precies voor je? wie vertegenwoordigt een land in dit geval?

Mensen hebben IS gesmeekt om het niet kapot te maken.
Wie allemaal? En belangrijker, wie ligt er nu om dat verloren erfgoed te huilen? Toch precies mensen die in de verste verte niets met 'IS' hebben te maken.
Guinevere is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:45   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wie allemaal? En belangrijker, wie ligt er nu om dat verloren erfgoed te huilen? Toch precies mensen die in de verste verte niets met 'IS' hebben te maken.
Je geeft niet echt antwoord op de vraag. Ik kan best meegaan met de redenering dat landen zelf moeten bepalen wat ze met hun erfgoed doen, de vraag is alleen : wie vertegenwoordigt een land? een dictator? IS? het volk? (zover dat bestaat)....

Dit is geen onderwerp waarbij je makkelijk kan zeggen: "dat moeten landen lekker zelf beslissen!! "....
Nietzsche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:48   #16
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je geeft niet echt antwoord op de vraag. Ik kan best meegaan met de redenering dat landen zelf moeten bepalen wat ze met hun erfgoed doen, de vraag is alleen : wie vertegenwoordigt een land? een dictator? IS? het volk? (zover dat bestaat)....

Dit is geen onderwerp waarbij je makkelijk kan zeggen: "dat moeten landen lekker zelf beslissen!! "....
Ja, zij. Een (democratische) regering kan ook.
Guinevere is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:50   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, zij. Een (democratische) regering kan ook.
Nietzsche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:50   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat jij waardevol vindt is voor een ander misschien niet zo belangrijk. Laat andere landen zelf beslissen wat ze met hun erfgoed doen, ik blijf daarbij.
Het is erfgoed van de gehele mensheid aangezien het de wieg van onze beschaving is. Uw volk had het voorrecht om het te beschermen, te koesteren, maar het is nu bezig het te vernielen.
Tavek is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:52   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is erfgoed van de gehele mensheid aangezien het de wieg van onze beschaving is. Uw volk had het voorrecht om het te beschermen, te koesteren, maar het is nu bezig het te vernielen.
Haar volk?
Nietzsche is offline  
Oud 27 februari 2015, 22:55   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Haar volk?
Mensen zijn wie ze zijn door keuzes, niet door afkomst of huidskleur. Zij is moslim, ze heeft daar voor gekozen, ergo het is haar volk.

Laatst gewijzigd door Tavek : 27 februari 2015 om 22:55.
Tavek is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be