Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2022, 19:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard Nasa ontdekt metalen wrak op Mars

Nasa ontdekt metalen wrak op Mars

Space, the final frontier?

Men zou het kunnen zien als: What is the final frontier in space?

Of he waar is dat men een wrak gevonden heeft, geen idee van, het klinkt ook niet echt geloofwaardig.

p.s.

Debris Field From Perseverance Landing Gear Seen by Mars Helicopter

De bewuste Mars heli

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 april 2022 om 19:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 19:42   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Voor de duidelijkheid, het betreft dus een deel van het apparaat waar de helikopter en de rover destijds mee geland zijn. Een stuk kap met een parachute eraan die gedurende de landing op 2 km hoogte gelost is.

Minder ontdekken dus, en meer terugvinden. Anders heb ik vroeger regelmatig een bal ontdekt in de tuin van de buren.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 april 2022 om 19:42.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 05:18   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Zelfs de Standaard,ooit een soort standaard van hoe een ordentelijk persmedium omgaat met berichten is gevallen in de "titelval"...De link waarmee dit draadje begon is zowat een modelgeval...

Om een of andere reden lijkt het belangrijk te zijn straffe titels te plaatsen,mogelijk met het idee dat dan meer mensen het artikel eronder ,dat gewoonlijk VEEL genuanceerder is,gaan lezen...

Ik herinner me nog hoe eerder in April een grote asteroide "op de Aarde afstevende",terwijl lectuur van het artikel ons leerde dat het ding meerdere zonsafstanden van ons verwijderd zou passeren.Een normaal galactisch verschijnsel in het grote kegelspel dat de ruimte nu eenmaal is...

Maar het betekent eigenlijk dat tegenwoordig zowat in alle mogelijke rubrieken van "de pers",zelfs "Wetenschap en Technologie" een constante paniek en slecht-nieuws sfeer neergezet wordt...


Om wat feitelijk GOED nieuws was.Robotmiddelen op Mars worden gewoon niet alleen steeds beter maar functioneren zo langdurig dat ze hun eigen "sporen" kunnen gaan bekijken.Dat is overigens op zich al extreem leerzaam voor de ontwikkelaars van die landingsmiddelen ....Eens de parachutes,de schilden,het platform...etc...kunnen bekijken NA gebruik...

GOED nieuws is dus ,om commerciele redenen, te wijzigen in "Sensationeel",of zelfs "slecht" nieuws......

Laatst gewijzigd door kelt : 29 april 2022 om 05:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 07:34   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid, het betreft dus een deel van het apparaat waar de helikopter en de rover destijds mee geland zijn. Een stuk kap met een parachute eraan die gedurende de landing op 2 km hoogte gelost is.

Minder ontdekken dus, en meer terugvinden. Anders heb ik vroeger regelmatig een bal ontdekt in de tuin van de buren.
Dat dacht ik er ook van want je ziet de parachute kabels liggen.

Gelukkig hebben de buren hun kinderen al allemaal een eigen leven: geen ballen meer in de tuin dus.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be